Kastje om films naar de tv te streaken of iets in die trant.

Started by PorscheHD, August 22, 2011, 08:40:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Wat is nou een goeie mooie manier om films van mijn MAC naar mijn tv te streamen? Liefste draadloos of kabel als draadloos niet goed genoeg is voor HD martiaal. Ook hoeft het geen godsvermogen te kosten  ;D Ik heb verder geen surround, gewoon stereo die dan met digitaal COAX op mijn retriever kan.

Hoef de films niet te bewaren ofzo 1 keer kijken en weg gaat het weer.... zal het meeste iso etc zijn......


Deze bijvoorbeeld?

http://www.wifimedia.eu/catalog/venicev13hd-p-1356.html

Of deze met een USB stick omdat een kabel leggen niet mee zal vallen en ik films verder niet bewaar. En voor muziek heb ik wat anders.

http://www.wifimedia.eu/catalog/mede8ermed400xmini-p-1573.html

Robert T

Heeft je TV codecs aan boord om de meest gangbare films af te spelen?
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

PorscheHD

Geen idee, panasonic g20 maar die zal geen iso afspelen. Vind de 2de optie wel aardig. Kastje ondersteund alles en USB van 8GB en kijken maar of zou die niet zo werken? Wil geen stotteren enzo  :)

Owja, bestanden van 4,..... GB is dat een beetje kwaliteit genoeg anders duurt het rippen zo lang...

PorscheHD

Wat ook kan, is de Sqeeuzebox weg en een http://www.wifimedia.eu/catalog/popcornhourc200mediatank-p-833.html met 1500gb schijf erin om dan daar alles op te zetten dus ook de muziek. Maar dan is de vraag, komt op de schermpje ook de TAGS van de muziek te staan omdat ik niet altijd mijn tv daar voor aan wil laten. Een leest hij ISO bestanden?

Dan sluit ik dat aan op de V-DAC en dan is het ook geregeld natuurlijk.....

Dirc

Btw, in je titel staat streaken.....dat is iets anders?

QuoteEen streaker is een persoon die bij een openbaar evenement onverwachts naakt ten tonele verschijnt met het doel het evenement te verstoren, te provoceren, of zichzelf in de schijnwerpers te plaatsen. Personen die aldus beroemd zijn geworden, zijn Mark Roberts, Michael O'Brien, Jimmy Jump en Sander Lantinga.


PorscheHD

Haha lang leven de nieuwe MAC OSX die past volgens hem spelfouten automatisch aan moet dat nog eens even veranderen haha

HDI Dune HD Smart D1 weet iemand of die titels enzo aangeeft op het display van het apparaat zelf? Dus bij muziekbestanden bedoel ik dus.

T_I

Quote from: PorscheHD on August 22, 2011, 12:27:53
Haha lang leven de nieuwe MAC OSX die past volgens hem spelfouten automatisch aan moet dat nog eens even veranderen haha

HDI Dune HD Smart D1 weet iemand of die titels enzo aangeeft op het display van het apparaat zelf? Dus bij muziekbestanden bedoel ik dus.

Die vraag had ik hier ook al eens gesteld en de conclusie was dat de squeezebox (classic) de enige streamer was met een afleesbaar display. (bij afstanden van > 1m)

Ik heb 'm (Squeezebox) nu een dag binnen en ik moet toegeven dat ik tevreden ben. Nu ben ik geen TV kijker, dus die video out die er niet op zit mis ik niet. ;)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

PorscheHD

Nou ik denk dat ik er uit ben,

Omdat ik niet meerdere apparaten wil voor dezelfde doelen denk ik dat de Sqeeuzebox de deur uit gaat en ik er een HDI Dune HD Smart D1 met 2000gb schijf voor terug koop. Hoe en wat met tv aan of uit zie ik dan wel weer even.... dit lijk me een goed apparaat die alles af kan spelen wat ik zou willen afspelen. Volgende week ga ik even beslissen want kan hem nog niet kopen gezien het verbouwen al genoeg kost maar met 2 weken zou hij er dan wel moeten staan...... uiteraard gaat het geluid weer over de VDAC met speciale voeding moet dan toch een mooie combi zijn!

Mits iemand nog wat input kan geven wat ik beter kan doen of juist niet....

johan d

ik zou de squeezebox houden voor muziek (zonder tv aan)
en de Dune voor film en foto

2 kleine apparaten onder de tv, da's toch niet veel?

T_I

Als het aantal aansluitingen het toelaat zou ik dat zeker doen. De Dune is zeer goed voor video, de Squeezebox voor audio. (en beide kunnen het andere niet of niet goed ;) )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

PorscheHD

Ach dat van de tv aan of uit kan ik nog wel mee leven. Ik kan maar 1 apparaat op de DAC aansluiten dus wil ik het gewoon bij 1 apparaat houden.....

WilcoL

Quote from: PorscheHD on August 26, 2011, 15:08:59
Ach dat van de tv aan of uit kan ik nog wel mee leven. Ik kan maar 1 apparaat op de DAC aansluiten dus wil ik het gewoon bij 1 apparaat houden.....

Weet wat je doet he! De Dune is een zeer fijne media-afspeler en klinkt ook nog eens erg goed, maar die display stelt echt bar weinig voor. Is echt no way een optie wanneer je een Squeezebox gewend bent.

Ik zou hem lekker houden en vanwege je eenvoudige wensen gewoon de meest simpele mediaspeler kopen die er is... strikt voor video dus...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

PorscheHD

Haha twijfel alleen erg aan de films die ik tot nu toe heb want volgens mij ziet het beeld er niet uit....

T_I

Zijn dat avi's of iso's? (van dvd, bluray of how dat nu heet heb ik geen ervaring mee)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

PorscheHD

ISO maar denk DVD ISO ouzo want vind het geen porem wel acceptabel maar niet HD zeg maar. Heb wel 1 van 10,8Gb Lion King en die is wel perfect.....

Denk dat ik het hele idee maar laat varen gedoe allemaal  :P Koop ik wel een Squeezebox Touch

T_I

Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

PorscheHD

Haha nee,

Nou heb besloten na wat denk en leeswerk. Sqeeuzebox blijft maar zal een Touch worden binnenkort maar dit heeft dan geen haast. Voor die paar films die ik af en toe kijk heb ik nu een Mede8er MED400X MINI besteld met een 16gb USB stick. Zo kan ik mooi af en toe een filmpje op mijn tv kijken want ik bewaar de films verder toch niet ik denk dat dat de beste en goedkope oplossing is. En geen gedoe met netwerken etc gewoon USB stick erin en kijken maar. Lees er verder wel goeie dingen over maar kan het morgen testen want dan zal hij er moeten zijn als het goed is......

T_I

Waar en heeft ie ook een netwerk aansluiting? Klinkt als ideaal voor hier.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

PorscheHD

Ja ook netwerk en optie op draadloos, bij Bol.com erg goedkoop nu.

79,- geloof ik. Stick 20,-

T_I

Klinkt leuk, maar ik heb net de Van den Hul Royal Jade kabels erdoor en betaald, dus volgend jaar weer. Tot die tijd mag de xbox het even volhouden, het is toch maar video. ;) (op een 'normale' plasma, zonder enig benul van HD ready zijn)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

PorscheHD

Nou het is allemaal binnen ziet er goed uit maar wordt wel ergggggg heet.

Straks eerste film proberen full HD Lion King MKV had alleen een probleem. FAT32 kan je met de mac maar 4gb per keer kopiëren naar de USB stick. Moest dus NTFS worden..... moet ik speciaal een stukje software voor kopen a 25,- om dat dus aan de praat te krijgen. En er komt geen geluid uit de tv.... maarja gaat straks toch via optisch dus dat maakt nu even niet uit al test het wat lastig.... eerst maar eens kijken of het goed gaat en daarna die software maar kopen als het allemaal werkt.... lang leve MAC.......

T_I

Quote from: PorscheHD on August 27, 2011, 16:04:04Nou het is allemaal binnen ziet er goed uit maar wordt wel ergggggg heet.

Passieve koeling?

Succes met ntfs, fat32 is overigens voor iedereen max 4 GB, zit in het filesysteem. Dat je dan met eem ac mag bijkopen, tja, het si en blijft een mac, als ie het niet standaard kan, kan je het wel bijkopen.

Veel plezier met het speeltje.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

PorscheHD

Nou USB NTFS maken en het was opgelost alleen moet dat met de Mac via speciale software omdat dat standaard niet ondersteund wordt.

Even hou wat getest en het werkt perfect moet ik zeggen wat ik tot nu toe geprobeerd heb. (.ISO en MKV) liepen beide soepel. Alleen het kastje wordt erg heet dus. Moet zeggen dat het een mooi kastje is voor de prijs dit het koste werkt snel soepel en tot nu toe goed! Maandag eens goed testen denk ik!