Post hier je Long Exposure foto's

Started by VlisChris, August 14, 2011, 23:11:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu


Erik

#126
Mooi zeg. Hoe lang laat je de lens openstaan?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RZeemering

Met die Sony niet superlang denk ik...? Die camera is erg lichtgevoelig.
kniesoorfeedback: het gebouw staat een beetje scheef ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Cyrus·

#128
Dank voor de reacties :)

Opname was 20sec op ISO1600. Wilde eigenlijk veel lager qua ISO (normaal schiet ik niet boven ISO400 met nachtfoto's) maar dan werden de sterren strepen.
Groeten,
Edwin

BuSpu

Quote from: CyrusOne on March 14, 2016, 18:44:43
Dank voor de reacties :)

Opname was 20sec op ISO1600. Wilde eigenlijk veel lager qua ISO (normaal schiet ik niet boven ISO400 met nachtfoto's) maar dan werden de sterren strepen.
Maar dat weet je pas na het proberen toch?

Cyrus·

Ja, deze keer wist ik het al, ervaring uit het verleden ;)

Als er geen sterrenhemel is, schiet ik een dergelijke foto op ISO100 (of zelfs 50) en staat de sluiter zomaar 1 tot 2 minuten open.
Groeten,
Edwin

Kingpin

Even een testje, uit de hand, zonder bewerking.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob Eric Blank

Quote from: Kingpin on July 11, 2016, 21:27:02
Even een testje, uit de hand, zonder bewerking.
Echt een long exposure kun je dit niet noemen. Ik zou nadenken over een statief een een ND filter dan een dergelijke plek met enkele seconden fotograferen.

Kingpin

Quote from: Rob Eric Blank on July 13, 2016, 21:03:58
Echt een long exposure kun je dit niet noemen. Ik zou nadenken over een statief een een ND filter dan een dergelijke plek met enkele seconden fotograferen.
Kijk, bedankt voor de tip!
Tja ben me nog aan het inleren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

RZeemering

En dan ook kijken naar je kader. Als je aan het oefenen bent 'focus' je vaak op het onderwerp wat er mooi uit kan zien. Dat staat dan eigenlijk alleen maar in beeld, zoals in dit geval.
Kijk eens wat er gebeurd als je dit 'watervalletje' ziet als onderdeel in zijn landschap (ook al zou het industrie zijn, kan ook erg mooi zijn!) en je dan een (vari)ND filter erop zet en een sluitertijd van 30 seconden of meer pakt.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Kingpin

Ik heb maar een Flickr account geopend zodat ik goed vergelijkingsmateriaal heb. Daar leer je ook vaak veel van.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob Eric Blank


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

#138
Even snel 2 uit het fotoboek dat ik aan het maken ben iguazu watervallen



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rob Eric Blank

@Denoontje,
Je compositie is niet zo interessant als ik eerlijk ben.

View at the lake by Rob Blank, on Flickr

LittleNinja

Ik denk ook dat hij beperkt was in de locaties waar vandaan hij kon fotograferen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rob Eric Blank

Quote from: LittleNinja on July 30, 2016, 11:18:28
Ik denk ook dat hij beperkt was in de locaties waar vandaan hij kon fotograferen.
Dat zou kunnen, maar dat maakt de foto nog niet super. Het kan zijn dat dit gewoon het maximaal haalbare was.

denoontje

idd weinig mogelijkheden....wandelpad langs de watervallen en soms wel wat zon en soms grauw en grijs.
Daarbij nog uitkijken met nevel op je lens....

denoontje

Rob wat voor compositietip zou je hebben?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rob Eric Blank

Quote from: denoontje on July 31, 2016, 23:15:44
Rob wat voor compositietip zou je hebben?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kijk naar interessante foto's en hoe de vlakken verdeeld zijn. In het geval van de watervallen, zie je weinig diepte van het water en veel groen. Ik begrijp dat er veel groen is, maar ik zou in dit geval verder van het onderwerp af proberen te komen (kan misschien niet, ik ken de locatie natuurlijk niet).

Probeer je onderwerpen evenwichtig in het beeld te plaatsen. Dat zal ook een kwestie van ' doen'  zijn en kijken wat voor jou werkt. Kijk foto's ook een paar maanden later terug. Zijn de foto's dan nog steeds zo goed als tijdens het opnemen (of vlak daarna). De emotie van het moment maken sommige foto's in eerste instantie beter dan dat ze in werkelijkheid zijn (de andere kijkers hebben die emotie niet). Belangrijkste is, vermaak u zelf!

denoontje

Thx, ja was lastige locatie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LittleNinja

Wat ik ook veel doe is kijken naar foto's op de bekende sites zoals Instagram, EyeEm, 500px, Flickr, enzovoort..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Joske007

Om de regendagen effe te vergeten :)

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

c20v

#149
Aangezien het hier al een tijdje stil is:

Life is really simple, but we insist on making it complicated.