Aankoopadviezen HT, budget €3000,-. / Voor nu even geluid.

Started by Bas Akkerman, August 14, 2011, 12:51:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Zo gewoon vind ik dat niet hoor. :)
Ik heb je een PM gestuurd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Niets zo veranderlijk als Bas het weer.
Ik ga een Denon tijdelijk gebruiken als eindversterker. En wie weet in de toekomst nog eens een Parasound HCA-2205 of Parasound HCA-1206.

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe de Lexicon het gaat doen. Hopelijk ga ik dat zondag al meemaken!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Quote from: Bas Akkerman on January 20, 2012, 21:08:31
Niets zo veranderlijk als Bas het weer.
Ik ga een Denon tijdelijk gebruiken als eindversterker. En wie weet in de toekomst nog eens een Parasound HCA-2205 of Parasound HCA-1206.

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe de Lexicon het gaat doen. Hopelijk ga ik dat zondag al meemaken!

?????

Waarom niet die lexicon eindbak die BB&G aanbiedt?
Een super match met je processor en je slaat deze (onzinnge) tussen stap over.....

Bas Akkerman

Het is zeker een mooie eindversterker, maar ver boven budget. Ik zou graag meteen het uiterste uit de Lexicon willen halen Joris, maar daar heb ik nu gewoon de financiën niet voor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Wanneer ik alles heb ingeregeld, zal ik eens een topic in het Showcasegedeelte maken. De komende tijd zal ik me dus vooral bezig gaan houden met de aankleding, luidsprekerplaatsing en akoestiek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Toch maar even hier de vragen blijven stellen, of is het toch handiger in het show-topic te doen?
Anyway; ik wil mijn pc met sp/dif-aansluiting koppelen naar de Lexicon. Zo kan ik ook games via de HT-set spelen. De projector wordt dan verbonden met de pc d.m.v. HDMI.
Is de sp/dif "de beste" oplossing om geluid via de Lexicon over de luidsprekers te krijgen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Audiofiel

Ik zou een computer liever met toslink (optisch digitaal) aansluiten dan met coax (spdif). Voornamelijk vanwege de enorm vervuilende voeding die je dan direct op je set koppelt. Met optisch heb je direct een (galvanische) scheiding.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bas Akkerman

Ok, ik had begrepen dat coax beter was. Maar misschien beter als in "beter doorgeven van de kwaliteit van de bron". En als de bron in dit geval een pc is, dan wil je dat juist misschien niet. Begrijp ik het zo goed?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Audiofiel

Quote from: Bas Akkerman on January 29, 2012, 16:33:21
Ok, ik had begrepen dat coax beter was. Maar misschien beter als in "beter doorgeven van de kwaliteit van de bron". En als de bron in dit geval een pc is, dan wil je dat juist misschien niet. Begrijp ik het zo goed?

Nee, het gaat er om dat de (kleine) verbetering van coax meer dan teniet wordt gedaan door de storende invloed van de voeding. De massa van je PC wordt aan je set gekoppeld. Uiteindelijk zal toslink dan beter klinken.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Bas Akkerman

Ok, helder. Op zoek naar een 10 meter Toslink dus...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten