Plafondspeakers en versterker

Started by Fredric, August 4, 2011, 22:47:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fredric

Beste mensen,

Mijn vraag is waarschijnlijk niet helemaal in jullie straatje, maar naar aanleiding van wat ik hier allemaal op het forum gezien heb, moet er wel iemand zijn die me een antwoord kan geven.
Ik ben van plan om in mijn nieuwe huis een plafondkoof te maken om mijn spots in te bouwen. Nu dacht ik hier ook een aantal speakers in te plaatsen. Niet als mooi stereogeluid, maar meer als achtergrondmuziek. Deze speakers wil ik vervolgens aansluiten op een Apple Airport Express, zodat ik overal in huis via m'n iPhone muziek naar het plafond kan streamen. Mijn vraag is nu de volgende: Hoeveel speakers zijn er nodig voor een ruimte van ongeveer 35 m2 en wat voor een soort versterker heb ik hiervoor nodig?

Alvast enorm bedankt,

Groeten,

Fredric

PKfotografie

4 speakers,  en het hangt af van welke speakers wat voor versterker je nodig hebt.

zelf heb ik plafond speakers van B&W en die klinken echt niet verkeerd.

MaxxMark

Als je wat geld te besteden hebt kan je kijken naar de Martin Logan Helos speaker range. Dat zijn specifiek in ceiling speakers.

Uiteraard eerst even gaan luisteren voor je gaat kopen ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Fredric

Helaas heb ik momenteel nog niet zoveel te besteden. Komt bij dat het ook een huurwoning is, en ik er waarschijnlijk niet meer dan 5 jaar zit. M'n totale budget voor het hele plan is zo'n € 300,-, nog minder dan 1 Martin Logan Helos speaker dus :)