Backup van CD's maken.

Started by Mordante, August 2, 2011, 16:10:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mordante

Wat ik heb begrepen is dat AIFF een wat modernere variant van WAV is die meeer meta data support. Daarom lijkt AIFF mij wel wat. Als dit niet het geval is ga ik voor WAV. Heeft iemand nog tips om hoe EAC in te stellen?

Wat kost db poweramp eigenlijk? Ik zie het al kost $38. Zal daar een over nadenken.

T_I

Sinds woensdag ben ik hier ook aan het rippen, maar dan onder Linux. De gebruikt setup hier is ripit die gebruik maakt van cdparanoia (inlezen) en flac (omzetten naar... flac) Groot voordeel vind ik dat het en op de commandline kan (naar 2e pc inlogen en op afstand de cd's van m'n vrouw tegelijk doen ;) ). Daarnaast wordt de inhoud bij freedb opgevraagd, mits de cd geen cd-text heeft. Het rippen gaat in de 'paranoid' mode, dus door stampen tot je elke bit hebt. Op d elaptop )M420 cpu) haal ik +- 15 min per cd. (met opslag op gemirrorde netwerkschijf)

Kleine tip m.b.r. muziek met accenten, trema's e.d. in de titels, dat gaat een bak tijd kosten om die goed te taggen. Net als verzamelaars, want die hebben ineens de artiest 'Various Artists'. (ook bij de nummers)

Tussen al het MAC en Windows geweld vond ik een lijstje met software voor Linux handig. ;)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

rbormans

#27
Quote from: Mordante on August  4, 2011, 15:26:45
Wat ik heb begrepen is dat AIFF een wat modernere variant van WAV is die meeer meta data support. Daarom lijkt AIFF mij wel wat. Als dit niet het geval is ga ik voor WAV. Heeft iemand nog tips om hoe EAC in te stellen?

Wat kost db poweramp eigenlijk? Ik zie het al kost $38. Zal daar een over nadenken.
Waarom geen flac ? Perfect met metadata, lossless en ondersteund door elk zichzelf respecterende media player ;)
Of heb je inmiddels definitief voor Apple gekozen ?

EAC kan ook naar flac met behoud van metadata.
En met dbpoweamp batch converter kan je later nog altijd naar een ander formaat (zo doe ik het even voor de muziek die naar de iPhone / iPad mag)

MovieMax

Dbpoweramp is payware.  :plain: Jikes.

Lukt ook goed met foobar2000 naar flac. Je moet wel de losse flac executable downloaden. En deze proggies zijn allemaal freeware.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Mordante

Quote from: Raf (B) on August  5, 2011, 19:23:42
Waarom geen flac ? Perfect met metadata, lossless en ondersteund door elk zichzelf respecterende media player ;)
Of heb je inmiddels definitief voor Apple gekozen ?

EAC kan ook naar flac met behoud van metadata.
En met dbpoweamp batch converter kan je later nog altijd naar een ander formaat (zo doe ik het even voor de muziek die naar de iPhone / iPad mag)

Ik heb nog geen keuze gemaakt. Ben op dit moment nog een beetje aan het spelen met de settings binnen EAC. Je kan van alles instellen maar het is mij niet duidelijk wat die instellingen allemaal doen. Probeer daar met google achter te komen maar ook daar krijg je soms tegenstrijdige informatie.

FDLARRY

Bij het lezen van deze topic heriinerde ik mij een verslag op hifi.nl, misschien wat voor jou?

http://www.hifi.nl/HiVisit/267/CD-Ripservice-Kamerik.html

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II