Kwalitatieve mediaplayers voor audio.

Started by T_I, July 31, 2011, 19:14:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

T_I

Bij het HT deel heb ik al een topic geopend, met het idee te vragen naar een combinatiespeler, maar daar ben ik tot de conclusie gekomen dat die domweg niet bestaan.

Nu m'n VRDS-T1 lichtelijk gestorven is heb ik een keuze te maken, of repareren en een redelijke mediaplayer of een zien te vinden die de speler kan vervangen. Wordt dan wel de CD's rippen, maar het medium is wel 'stervende' lijkt het.

Nog tips en ervaringen naast die met de squeezebox classic (b.v. hoe klinkt de rest van serie met een losse DAC) of de Cambridge NP30. Wat is de beste optie om muziek te luisteren zonder een TV aan te zetten voor navigatie.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

clockwork

Tweedehands Logitech Transporter. Klinkt uitstekend voor het geld (plm € 1000).

Bespaart je gedoe met losse dac's en voedingen. Bediening via Ipad/Iphone. Is hier erg stabiel.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

T_I

iPad en iPhone heb ik niet en het budget is nu ook even niet zo ruim. (zeg max 250 direct, 500 met sparen) Ik denk dan ook nu aan de squeezebox classic gebruikt of doorsparen voor een gebruike Cambridge zodra die langskomt op het moment dat ik het budget heb. De losse DAC staat er toch al voor DAT/DCC/MD, dus daar kan ie wel bij.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

clockwork

Oke. Binnen dat budget en als je al een lose DAC hebt zou ik idd ook denken aan een Classic/ Duet (heeft een erg mooie AB) of Touch. Gewoon op MP kijken. Daar worden ze regelmatig aangeboden.
Dan wellicht op termijn een andere voeding eraan.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

T_I

Daar dacht ik ook aan, maar ik ken de duet niet. De touch ziet er ook leuk uit. Thanks, dan klopt het dus dat er voor dit budget weinig alternatieven zijn. (zeg maar geen die buiten de squeezebox serie valt)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Rob G

Er zijn best alternatieven hoor, misschien is de TEAC WAP-8200 of 8600 wat voor je?

Ejorne

Quote from: T_I on July 31, 2011, 19:14:22
Bij het HT deel heb ik al een topic geopend, met het idee te vragen naar een combinatiespeler, maar daar ben ik tot de conclusie gekomen dat die domweg niet bestaan.

Als je ook een mediaplayer voor film koopt dan zou je wellicht het beste kunnen kiezen voor een Dune. Ik denk namelijk dat een Dune niet onderdoet voor een SB als het gaat om geluidskwaliteit. Daarbij ondersteund de Dune hogere bitrate lossless muziek. De SBTouch ook maar die stopt bij de 96KHz.

Voor een circa 250 euro (waar je nu een audioplayer van overweegt te kopen) koop je ook een android pad waarmee je de Dune weer kunt bedienen zonder tv aan te hebben staan. Bijvoorbeeld hiermee: http://nl.appbrain.com/app/dune-media-controller/babachan.android.dunemediacontroller


T_I

Dan ben ik dus bij elkaar 500 kwijt, wat ik niet echt ga redden nu. Tevens heb ik ook nog een CD speler te repareren en om een pad te kopen alleen als bediening voor de dune... lijkt mij overkill. Is de Dune via een webinterface te bedienen? Dan kan een normale laptop ook wel dienst doen. Dan is ie nog te overwegen.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Ejorne

Quote from: T_I on August  1, 2011, 12:27:11
Dan ben ik dus bij elkaar 500 kwijt, wat ik niet echt ga redden nu. Tevens heb ik ook nog een CD speler te repareren en om een pad te kopen alleen als bediening voor de dune... lijkt mij overkill. Is de Dune via een webinterface te bedienen? Dan kan een normale laptop ook wel dienst doen. Dan is ie nog te overwegen.

Ik ging er ook even vanuit dat je voor de audio-player 250 euro ter besteding had en dat je daarnaast ook nog een video-player zou kopen.

Maar voor 250 een aparte audio-player én een video=player zal misschien ook wel te doen zijn maar ik denk dat je dan behoorlijke concessies moet doen op bedieningsgemak en geluid/video-kwaliteit.

En een android tablet (géén multitouch, welke ook niet noodzakelijk maar wel leuk is) koop je al voor <100 euro.
Zo'n tabblet heeft naast bediening van je mediaplayer natuurlijk nog veel meer leuke, handige en nuttige functionaliteiten.
Echter is het wel weer een beetje DIY. Je moet de juiste apps downloaden en zelf zorgen dat het allemaal via het netwerk met elkaar communiceert. Maar dat zou op zich een fluitje van een cent moeten zijn wanneer je voor de kost met computers werkt.

T_I

Quote from: Ejorne on August  1, 2011, 12:34:28
Ik ging er ook even vanuit dat je voor de audio-player 250 euro ter besteding had en dat je daarnaast ook nog een video-player zou kopen.

Ik zocht voor 300-400 max een goede combinatie speler. (als is 250-300 een reeelere inschatting van het budget, maar voor de oplossing was wat vrij te maken)

Quote from: Ejorne on August  1, 2011, 12:34:28Maar voor 250 een aparte audio-player én een video=player zal misschien ook wel te doen zijn maar ik denk dat je dan behoorlijke concessies moet doen op bedieningsgemak en geluid/video-kwaliteit.

Daar ging ik dan ook wel van uit. Belangrijkste doel is audio, de TV staat hier +- 2-3 uur per week/maand aan. De insteek is nu dan ook audio player als belangrijkste aanschaf en als er dan nog wat over is...

Quote from: Ejorne on August  1, 2011, 12:34:28En een android tablet (géén multitouch, welke ook niet noodzakelijk maar wel leuk is) koop je al voor <100 euro.
Zo'n tabblet heeft naast bediening van je mediaplayer natuurlijk nog veel meer leuke, handige en nuttige functionaliteiten.
Echter is het wel weer een beetje DIY. Je moet de juiste apps downloaden en zelf zorgen dat het allemaal via het netwerk met elkaar communiceert. Maar dat zou op zich een fluitje van een cent moeten zijn wanneer je voor de kost met computers werkt.

Dat geloof ik zo, die computers zijn dusdanig simpel dat dat moet lukken,maar het is weer een noodoplossing waarvan ik niet weet of ik die wel wil hebben. Ik neig nu naar eerder alleen een audio player dan naar een combinatie waarbij ik weer een stuk electronica extra moet kopen. (die ik, mezelf kennende, toch nergens anders voor ga gebruiken) De xbox houdt het nog wel even uit, als ik 'm voor video only gebruik. (en dan staat de tv toch aan, dus is een pad niet nodig) Voor audio vind ik 'm alleen ongeschikt, vanwege de herrie. Nu ie toch al ruim 5 jaar is zou ik het niet erg vinden om 'm te vervangen voor iets anders, maar dan met audio als hoofddoel.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

edgnoj

Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

T_I

Bedankt voor de tip, amazon kan natuurlijk ook zoiets leveren. Scheelt.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

T_I

Zojuist een gebruikte Squeezebox v3 (classic geloof ik) gevangen die aan de wensen voldoet, zij het tijdelijk. Voor echt kwaliteit zal in de buidel getast moeten worden en tot die tijd zal deze het vast wel doen. Hij's in elk geval zilver, heeft niet de geliefde DAC, maar hij gaat toch op de TEAC of de Acurus aangesloten worden.

Bedankt voor alle tips, de kogel is even door de kerk, al ben ik benieuwd hoe lang het duurt voor ik een nieuwe kerk heb bedacht. ;)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

clockwork

Quote from: T_I on August  2, 2011, 15:07:22
Bedankt voor alle tips, de kogel is even door de kerk, al ben ik benieuwd hoe lang het duurt voor ik een nieuwe kerk heb bedacht. ;)

Leuk! Veel plezier ermee. Komt van goed.
En ja, die kerk..... Duurt bij mij over het algemeen een dag.  :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

T_I

Quote from: clockwork on August  2, 2011, 15:23:06Leuk! Veel plezier ermee. Komt vast goed.

Vast, de verkoper is vandaag op vakantie gegaan, dus over 2 weken heb ik 'm. Kan ik de rest van de stereo vast oplappen.  :sigh: (Kijken of die Finals te overtuigen zijn tot normaal geluid)

Quote from: clockwork on August  2, 2011, 15:23:06En ja, die kerk..... Duurt bij mij over het algemeen een dag.  :D

Sinds ik getrouwd ben merk ik dat de stereo iets minder prio heeft.  :angel:
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje