Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

clockwork

Je maakt wel vrienden zo... :ohmy:

Het was toch een prima advies? Bij een dergelijke vraag krijg je 2 antwoorden: ja de D&D is beter of de Harbeth is beter. Met beide antwoorden kun je niets. Jij moet namelijk zelf beslissen.


Maar als je doel is om 50 posts te krijgen door je set overal te pas en te onpas onder de aandacht te brengen snap ik je vraag wel.... :-X
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

EDV

Quote from: clockwork on December 23, 2020, 14:44:59
Je maakt wel vrienden zo... :ohmy:

Het was toch een prima advies? Bij een dergelijke vraag krijg je 2 antwoorden: ja de D&D is beter of de Harbeth is beter. Met beide antwoorden kun je niets. Jij moet namelijk zelf beslissen.


Maar als je doel is om 50 posts te krijgen door je set overal te pas en te onpas onder de aandacht te brengen snap ik je vraag wel.... :-X
Dat zijn nu eenmaal de regels van dit forum.
Maar is dat een reden om iemand zulk antwoord te geven!
Dienen forums als deze dan niet om zulke vragen te stellen en andere vragen natuurlijk.
Want dan kun je op zo goed als alle vragen antwoorden probeer het zelf uit zoek het zelf uit ipv ...
Inderdaad 50 posts nodig om mijn set hier op site te koop te kunnen zetten.
Maar al mijn vragen waren beleefd en met respect gesteld.
Alsook zijn al mijn vragen oprecht.
Ben heel hard geïnteresseerd in Dutch&Dutch, had gewoon fijn geweest om antwoord te krijgen ipv terech gewezen te worden.
Dus als je denkt dat mijn antwoord op kwabbernoot zijn posts was om 50 posts te halen is het antwoord nee.
Je vraag dat ik inderdaad actiever op dit forum bezig ben om aan 50 posts te komen is het antwoord ja.
En nee ben niet op dit forum om vrienden te maken. Hou niet van digitale vrienden.
Maar vertel me eens wat heb ik zo verkeerd gedaan? Waarom vindt kwabbernoot het nodig om een antwoord te geven ga zelf luisteren ipv overal die vraag te stellen.
Kan ook onzin vragen of vertellen over welke kleur haar mijn kat heeft.
Nee dan probeer ik vraag op verschillende threads te vragen zodanig het toch zinvol is.
Mijn excuses alleszins als ik mensen geschoffeerd zou hebben.
Niet mijn bedoeling geweest.
Wil enkel aan 50 posts geraken zodanig ik andere audio liefhebbers de kans kan geven een gave set aan te kopen met een serieuze korting op nieuwprijs!
Vertel me nu eens wat is daar zo verkeerd aan!

chansig

#5302
Je maakt er nu wel een erg groot dingetje van. Vraag van Kwabber had je ook gewoon op kunnen antwoorden. Er zit namelijk geen scheldwoord of iets anders naars in de vraag van Kwabber...gewoon een vraag. Wat jij er van maakt is aan jou en niet aan Kwabber.

Voor de rest: Je bent welkom om de m te beluisteren. De Harbeth heb ik niet staan. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

EDV

Quote from: chansig on December 23, 2020, 15:02:13
Je maakt er nu wel een erg groot dingetje van. Vraag van Kwabber had je ook gewoon op kunnen antwoorden. Er zit namelijk geen scheldwoord in de vraag van Kwabber...gewoon een vraag. Wat jij er van maakt is aan jou en niet aan Kwabber.

Voor de rest: Je bent welkom om de m te beluisteren. De Harbeth heb ik niet staan. :D

Dank je Hans.
Als corana cijfers beter zijn wil ik gerust op je aanbod ingaan.
Mijn excuses als ik het verkeerd begrepen heb alsook aan kwabber!
Gr. Hans

fasteddie

Dag allen,

Heb de mogelijkheid om een paar harbeth speakers te beluisteren de P3ESR.

Welke types zijn er door de jaren uitgebracht? De 40th Anniversary LE is van 2018 als ik me niet vergis toch?

Vraag me af of de verschillen daadwerkelijk te horen zijn tussen de verschillende types?

Is het mogelijk op basis het serienummer het bouwjaar te achterhalen?

Hoor het graag en alvast dank

Dr.Bedlo

#5305
Quote from: Kwabbernoot on December 23, 2020, 14:13:31
Waarom ga je ze zelf niet ergens beluisteren in plaats van overal deze vraag te stellen?

Groeten...

Vast een Belg die EdV...die vinden bijna alles beledigend.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: fasteddie on December 26, 2020, 13:35:54
Dag allen,

Heb de mogelijkheid om een paar harbeth speakers te beluisteren de P3ESR.

Welke types zijn er door de jaren uitgebracht? De 40th Anniversary LE is van 2018 als ik me niet vergis toch?

Vraag me af of de verschillen daadwerkelijk te horen zijn tussen de verschillende types?

Is het mogelijk op basis het serienummer het bouwjaar te achterhalen?

Hoor het graag en alvast dank

Gewoom voor de P3esr gaan. Dan ben je het best bediend. Serie nummers, daar doet Harbeth nogal moeilijk over. Ze houden een uitgebreide database aan, maar die is voor de gewone burger niet toegangelijk.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

EDV


Dr.Bedlo

Quad vintage.

mikeclauw

Tijdje niet geweest maar nog steeds gezellig hier. :pompom:

Dr.Bedlo

#5311
Net meer van belang. Het ownwers certicate zat nog in de doos.
Quad vintage.

eddy135

Met certificaat klinken ze een stuk beter!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dr.Bedlo

#5315
Quote from: eddy135 on December 27, 2020, 15:12:50
Of wat meer humor

Kan de humor in  je eerdere opmerking niet zo snel vinden. Maar ben dan ook een Noordeling.
Quad vintage.

eddy135

Oh, je denkt dus echt dat ze beter klinken met certificaat...?

Dan heb je inderdaad weinig gevoel voor humor  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dr.Bedlo

#5317
Quote from: eddy135 on December 27, 2020, 15:20:42
Oh, je denkt dus echt dat ze beter klinken met certificaat...?

Dan heb je inderdaad weinig gevoel voor humor  :)

(DELETE)
Quad vintage.

eddy135

Quote from: fred19633 on December 27, 2020, 15:29:11
Nee , natuurlijk denk ik dat niet...jij wel..? Maar vraaf of dit nog implicaties op garantie gebied. Of in de evt verkoopwaarde. Als ik het doortrek, mag dat wel om deze speakers zonder dit certificaat te verhandelen?
Geen idee, maar je vraag is nu iig. wel duidelijk  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dr.Bedlo

Quote from: eddy135 on December 27, 2020, 15:32:31
Geen idee, maar je vraag is nu iig. wel duidelijk  :)

Mooi...en ja in 1ste instantie was mijn vraag inderdaad nogal vaag.he wat ben ik weer vriendelijk, schrik gewoon van mijzelf.
Quad vintage.

eddy135

Zolang anderen niet schrikken is er niks aan de hand!  :bigsmile:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

fasteddie

Quote from: fred19633 on December 27, 2020, 14:17:21
Gewoom voor de P3esr gaan. Dan ben je het best bediend. Serie nummers, daar doet Harbeth nogal moeilijk over. Ze houden een uitgebreide database aan, maar die is voor de gewone burger niet toegangelijk.

Bedankt voor je reactie! Aan de andere reacties heb ik niet zo veel eigenlijk..... ???

Dr.Bedlo

Mooi,,Het is mijn ervaring dat er als je het over Harbeth hebt,ern dan de mini monitoren er maar weinig verschil zit tussen de p3esr en zijn voorganger zit( heb ergens een review geplaatst hier, maar kan het niet meer zo snel vinden) dus als de centen een issue zijn zou ik voor de p2 gaan. Je moet uiteraard wel rekening houden met dat de Harbethjes niet geschikt zijn voor een grote kamer, en hardrock gaat ook niet goed. Maar een vrouwenstem of muziek met een niet al te grote bezetting word wel Eng realistisch weergegeven.

nog wat  lees voer.

http://www.ls35a.com/


Quad vintage.

Bas Akkerman

Quote from: fred19633 on December 27, 2020, 14:19:31
Hoe staat het met je Harbeth 30.? Heb je ze nu al?
Ja, alweer een tijdje. Gaan de 30.1 houden. We gaan namelijk verhuizen en de 30.1 komt dan in de woonkamer en de 30.2 in de werk-/luisterruimte. In mijn showcase binnenkort meer daarover.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fasteddie

P3esr gaat het worden...tenminste eerst maar even luisteren....