Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Sopper

Je wordt heus HUG niet uitgeschopt omdat je de grills hebt weggehaald hoor...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Dura

Was ook niet serieus bedoeld, meer een beetje spotten met de soms wat drammerige sfeer daar
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Martin!!!

#4952
Met duim en wijsvinger de stof vastpakken dan de gril los trekken is "the way".  Zo beschadig je niets.
mainly British stuff

H&C Hifi

#4953
Quote from: Martin!!! on October  6, 2018, 17:16:32
Met duim en wijsvinger de stof vastpakken dan de gril los trekken is "the way".  Zo beschadig je niets.

klopt  :)
Overigens demonstreer ik ze ook altijd zonder grille... (anders zie je dat fraaie fineer ook bijna niet...)

Cyreg

Heeft er al iemand de 40th Anniversary C7ES3 kunnen beluisteren en misschien vergeleken met de C7ES3 zoals deze nu wordt geleverd?

Bij de HUG wordt er na de 1e demonstratie in de UK in oktober niet meer over gepraat  :-X
niet door de baas, maar ook geen commentaar van anderen > misschien geen succes?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

bmateijsen

Quote from: Cyreg on November 15, 2018, 10:00:01
Heeft er al iemand de 40th Anniversary C7ES3 kunnen beluisteren en misschien vergeleken met de C7ES3 zoals deze nu wordt geleverd?

Bij de HUG wordt er na de 1e demonstratie in de UK in oktober niet meer over gepraat  :-X
niet door de baas, maar ook geen commentaar van anderen > misschien geen succes?

Hij is er nog niet in NL... wij zijn aan het wachten op de eerste exemplaren ;).

Cyreg

Quote from: bmateijsen on November 15, 2018, 11:54:30
Hij is er nog niet in NL... wij zijn aan het wachten op de eerste exemplaren ;).

Was alweer 'n maandje geleden  ;)
En Bjorn...al gearriveerd en 1e indruk??
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

Ik vind het wel apart dat je na 27 oktober 2018 niet veel leest over de C7ES-3 40th AE via :google:
Meeste info over deze speaker is van vóór de introductie in de UK op 28 oktober  :exclamation:

Ook het draadje dat Alan Shaw was begonnen op het HUG Forum over dit 40th AE model is abrupt gestopt op 27 oktober en heeft geen einde.....???

Beetje mysterieus wel....
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Soundsgood

Blijkens de facebook pagina van BB&G zijn de C7ES-3 40th AE inmiddels gearriveerd.
Dutch & Dutch 8c

bert de melker

De 30.2 40 Anniversary Limited Edition  is nu uit de prijslijst gehaald.
Heb ik waarschijnlijk het laatste paar[emoji106][emoji106].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cyreg

Quote from: Soundsgood on December 25, 2018, 10:36:20
Blijkens de facebook pagina van BB&G zijn de C7ES-3 40th AE inmiddels gearriveerd.

geen facebook of anderszins hier  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

Quote from: Cyreg on December 25, 2018, 11:25:32
geen facebook of anderszins hier  ;)

...toch even op Facebook BB&G gevonden en daar is te lezen...:

"Zijn ze beter dan de 'normale' C7ES-3? Jazeker! Meer definitie, meer openheid, meer detail, meer dynamiek, meer MUZIEK!... Zoals bij iedere 40th Anniversary Edition maakt deze versie weer een behoorlijke stap ten opzichte van de 'normale' versie"

Ik heb C7ES-3/ 35th AE dat was ook geen 'normale' versie?
(andere bedrading? en iets beter klinkend dan standaard versie)

Verschil tussen 35th en 40th AE is zeker ook nog heel groot?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

jahtari

Stel je eens voor dat ze zeiden "helaas is deze anniversary edition beneden de maat en de extra 1.000 euro staan zeker niet in verhouding tot de wijzigingen".  :-X

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

twani

Alan Shaw zei zelf ooit eens dat hij de SE versie alleen maar uitbracht omdat de (vooral de Aziatische) markt erom vroeg en het bovendien een prima verdienmodel is.

De klankverschillen waren minimaal zo gaf  hij toe.

Don't shoot the messenger. Hij riep het zélf en niet eens zonder enige trots.

Neemt niet weg dat Harbeth voor mij, SE of niet, tot de absolute top in luidsprekerland moet worden gerekend.  Geweldige weergevers :inlove:

Cyreg

#4964
iemand al de 40th AE gehoord en vergeleken met de Compact 7ES-3?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Cyreg

#4966
dank je, maar ik was onduidelijk om welk model nl C7ES-3  ;)

testen of reviews van deze speaker kan ik ook nog steeds niet vinden via google?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Xander32

... de kans is relatief groot dat er over 5 jaar wederom een unieke jubileum versie gaat komen, welke i.v.m. met zijn beperkte oplage een meerprijs zal kennen, daaraan gerelateerd ook weer beter zal klinken 😏, evenals over 10 en 15 jaar ... verdienmodel.

Neemt niet weg dat ik het een mooi merk vind met fraaie producten. Ik zou best gelukkig kunnen worden met een HL5 of een Compact 7, ware het niet dat ik mijn heil bij Tannoy heb gevonden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dr.Bedlo

#4968
Na een hoop gesodemieter met de REL wil k voor de kleine hobbykamer iets nieuws proberen. Namelijk een Totem Kin sub. Maar  nu las ik onderstaand

''Vraag aan de leverancier van de hoofdluidsprekers hoe steil die afvallen in het laag. Kies liefst een sub die filtert het een zelfde helling aan de bovenkant. Dus valt uw speaker bijvoorbeeld op natuurlijke wijze 12 dB/octaaf af vanaf 60 Hertz, dan moet de sub ook 12 dB/octaaf filteren boven de 60 Hertz"'.

en ik neem dat direct aan. maar nu kan ik dat cijfer nergens vinden ivm de Harbeth P3esr.Iemand die het weet?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#4969
Quote from: bmateijsen on July 13, 2018, 17:42:45
Waarom geen toe-in?? Dat hebben ze echt wel nodig...
En het laag, tja, probeer ze eens iets meer naar de muur toe.. of gewoon op een andere plek, ga experimenteren!

Nu vond ik de Nait XS met Flatcap toch echt wel een 8) setje voor een Harbeth! (Geen ervaring met Nova).

De rode punten staan voor de Luidsprekers in mijn kamer. Je ziet problemen alom. Geen enkele rechte muur de linker muur heeft grote ramen dus dat gaat ook niet.
Quad vintage.

H&C Hifi

Quote from: fred19633 on February 19, 2019, 08:52:32
Na een hoop gesodemieter met de REL wil k voor de kleine hobbykamer iets nieuws proberen. Namelijk een Totem Kin sub. Maar  nu las ik onderstaand

''Vraag aan de leverancier van de hoofdluidsprekers hoe steil die afvallen in het laag. Kies liefst een sub die filtert het een zelfde helling aan de bovenkant. Dus valt uw speaker bijvoorbeeld op natuurlijke wijze 12 dB/octaaf af vanaf 60 Hertz, dan moet de sub ook 12 dB/octaaf filteren boven de 60 Hertz"'.

en ik neem dat direct aan. maar nu kan ik dat cijfer nergens vinden ivm de Harbeth P3esr.Iemand die het weet?

Dat klopt mijn inziens niet helemaal want dan ga je toch een redelijke bult genereren.
Welke Rel heb je en wat krijg je niet goed ? ik denk namelijk niet dat een Kin Mini het beter gaat doen..  :confused:

Dr.Bedlo

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt? Hiervoor had ik een Rel storm. Maar dat ging niet samen met Naim en Harbeth. Veel te overheersend. Verder met Naca05 wat erg stug is speakerlevel gewoonweg niet te doen.
Quad vintage.

Sirius666

Als het laag te overheersend is dan staat de sub niet goed afgesteld. Heeft niks met het merk te maken ;)

Dr.Bedlo

#4973
Onzin. Met een ander merk ging het wel goed. Maar die werd mij te groot en te duur.en als jij het beter denkt te weten als twee gerenomeerde dealers diehet ook niet netjes kregen en die mij een ander merk adviseerden. Dan ga je gang maar.
Quad vintage.

Sirius666

#4974
Subs gaan wel vaker fout (bijv crossover), ligt dan aan de gebruiker. Die zal de schuld natuurlijk niet snel bij zichzelf leggen. Dat het je wel is gelukt met 1 andere sub zegt toch niets over Rel in het algemeen icm Naim/Harbeth?

Een 8" sub zal m.i. geen hele grote aanvulling worden, met 12" wordt het een stuk aangenamer.

Quote from: fred19633 on February 19, 2019, 22:05:44
Onzin. Met een ander merk ging het wel goed. Maar die werd mij te groot en te duur.en als jij het beter denkt te weten als twee gerenomeerde dealers diehet ook niet netjes kregen en die mij een ander merk adviseerden. Dan ga je gang maar.

Ik denk niet,  ik weet  :D

Met 2 dealers heb ik niets te maken, zegt ook niets over hoe ze jouw situatie hebben beoordeeld. Zijn ze dus bij je thuis geweest om met een simpel advies te eindigen? Verkochten ze dat merk toevallig? ;)