Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Xander32

Misschien gaan ze wel voor van die kekke verwisselbare zijpanelen zoals SF, in fluorkleuren, fancy :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dura

Of van die ingebouwde RBG LED-verlichting, met een app met allerlei leuke programma's; party, kerst, deep sea, etc. Natuurlijk ook op afstand bedienbaar over het internet. :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Fred Mulder

Hahaha [emoji322][emoji324]
..Striping, ingebouwde karaoke functie en hippere naam, iets met Expert Highline-2000 o-matic of zo [emoji6]

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

...ingebouwde mistmachine, een spiegelbol en laserprojectie, lachspiegels en een plekje om bier koud te houden, dit wordt de beste Harbeth ooit!!!  :pompom: :pompom:
Spaarvarken, voor jou is er minder goed nieuws......  >:D
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Fred Mulder


Dura

https://parttimeaudiophile.com/2017/01/06/breaking-news-harbeth-announces-40th-anniversary-models/

Toch een beperkte vernieuwing voor de 5 en de 40, ben benieuwd wat dat geluidstechnisch uit gaat maken. Ik vond de 5+ al zo ongelofelijk ruimtelijk.


Edit: nog wat verder gezocht. Het lijkt erop dat er technisch Heel weinig verandert. Geen echt nieuwe tweeter, andere binding posts, andere bekabeling, nieuwe fineer soort, en een jubileum plaatje, dat lijkt het te zijn. Wat  Raindog vreesde is dus uitgekomen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Alex Groningen

Wat een prachtige stands zitten daar toch onder! :inlove:
Vormt een mooi geheel met de luidsprekers.


Martin!!!

Ik lees daar ook .......more exiting developments during this special year..........

Er komt dus nog meer  :pompom:
mainly British stuff

mradem

Ben ook wel benieuwd wat er nog meer gaat komen. Ik heb ken alleen de de kleinste monitor maar was wel erg gecharmeerd van de sound en looks.
Wil de Compact 7 en M30.1 wel een keer gaan beluisteren. Hoewel ik me afvraag of een M30.1 op een Linn misschien niet iets te analytisch gaat klinken.
De C7 past wellicht beter bij mij.

Sopper

Quote from: mradem on January 19, 2017, 11:03:51
Hoewel ik me afvraag of een M30.1 op een Linn misschien niet iets te analytisch gaat klinken.

Mijn ervaring is dat dit absoluut niet het geval is.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Bas Akkerman

Quote from: mradem on January 19, 2017, 11:03:51
Ben ook wel benieuwd wat er nog meer gaat komen. Ik heb ken alleen de de kleinste monitor maar was wel erg gecharmeerd van de sound en looks.
Wil de Compact 7 en M30.1 wel een keer gaan beluisteren. Hoewel ik me afvraag of een M30.1 op een Linn misschien niet iets te analytisch gaat klinken.
De C7 past wellicht beter bij mij.
De kleinste monitor vond ik, na de 30.1, juist de meest analytische (eerder minst warme) van de Harbeths.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on January 19, 2017, 17:14:39
De kleinste monitor vond ik, na de 30.1, juist de meest analytische (eerder minst warme) van de Harbeths.

Misschien licht gebrek aan laag??

raindog

Quote from: mradem on January 19, 2017, 11:03:51
Hoewel ik me afvraag of een M30.1 op een Linn misschien niet iets te analytisch gaat klinken.

Goede vraag hoor. Persoonlijk vind ik de combinatie Linn en Monitor 30.1 iets minder omdat die voor mijn smaak wat aan de droge kant is. Je kunt dat analytisch noemen maar het is eerder een gebrek aan body denk ik. Zonder sub prefereer ik de C7ES3, maar je zult zelf het verschil moeten proeven.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

mradem

Luisteren zal ik zeker doen. Een sub heb ik overigens wel dus die zou ik dan kunnen behouden.

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on January 19, 2017, 17:21:08
Misschien licht gebrek aan laag??
Zou zo maar kunnen. Al heb ik wel het idee dat ook de filterafstemming in combinatie met de werking van de kast anders is van de P3ES en 30.1 dan de andere.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on January 20, 2017, 10:38:37
Zou zo maar kunnen. Al heb ik wel het idee dat ook de filterafstemming in combinatie met de werking van de kast anders is van de P3ES en 30.1 dan de andere.

Ik denk dat het filter compleet anders zal zijn doordat de baffle en de grootte van de luidspreker volledig afwijkt (om maar een paar elementen te noemen) ;).

garmtz


Martin!!!

Quote from: garmtz on January 20, 2017, 11:22:58
Wellicht niet door iedereen gezien:

http://audioingang.nl/nieuws/harbeth-40th-anniversary/

Dat zijn stevige prijsverschillen, dat belooft wat........ 20% op de SHL5  plus zal niet alleen in het stukje fineer zitten.  Ik kom snel eens luisteren   :pompom:
mainly British stuff

garmtz

- Walnoot fineer
- 40th Anniversary badges
- Betere crossover componenten
- Betere aansluitterminals
- ZEER LIMITED!

Je kunt komen luisteren als ze er ook daadwerkelijk zijn... Dat zal in de loop van februari zijn. Dan gaan we ook een road-show organiseren.

Martin!!!

#4772
Quote from: garmtz on January 20, 2017, 14:32:07
- Walnoot fineer
- 40th Anniversary badges
- Betere crossover componenten
- Betere aansluitterminals
- ZEER LIMITED!

Je kunt komen luisteren als ze er ook daadwerkelijk zijn... Dat zal in de loop van februari zijn. Dan gaan we ook een road-show organiseren.

Met name het derde en in mindere mate het vierde aandachtstreepje moeten het doen de overige voegen aan de geluidskwaliteit niets toe, die zijn voor de heb (ook leuk, ik ben nog steeds blij met mijn 'gouden' plaatjes en schroeven op de 30.1 ter gelegenheid van het 35 jarig bestaan, die toen overigens gratis waren  :clapping: )
mainly British stuff

garmtz

Is er iets mis dan met je 30.1 dat je het beter wilt? :)

Martin!!!

Er is absoluut niets mis met mijn M. 30.1 hoor Garmt, ik ben er nog steeds zeer gelukkig mee.

Mijn eerste kennismaking met Harbeth was tijdens de door jullie georganiseerde Naim workshop (blijft jammer dat jullie geen Naim dealer meer zijn):

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120725.msg2127489#msg2127489

in de grote ruimte speelden jullie toen met de SHL5 en de M. 30 (de SHL5plus en de M. 30.1 bestonden toen nog niet) ik ben toen meteen als een blok gevallen voor de SHL5, de SHL5 was echter niet geschikt voor de ruimte die ik heb. Ik heb van jullie toen de M. 30 op demo gehad, die naderhand zo bleek uit productie ging en is opgevolgd door de M. 30.1. Ik weet nog goed dat je de M. 30.1 bij mij kwam afleveren en opstellen. Vooraf had we beide de verwachting dat er geluidstechnisch niet zo heel veel verschil zou zijn tussen de M. 30 en M. 30.1. Eenmaal aangesloten hebben wij elkaar hier op de bank stomverbaasd aan zitten kijken over het toch wel grote verschil. Het was ook voor jou de eerste keer dat je de M30.1 hoorde en je gaf toen meteen aan jouw M. 30 te gaan vervangen voor een M. 30.1 - heb jij jouw M. 30.1 trouwens nog steeds?

Op de X-fi 2016 heb ik bij Audiotweaks echt zitten genieten van de M. 40.2 (met apparatuur van Spec) van de voor mij vertrouwde en zeer herkenbare Harbeth sound, maar dan met een fors grotere afbeelding dan dat van de M30.1 (kan ook niet anders). Dat zou ik ook wel willen, maar de M. 40.2 is echt veel te groot voor hier.

Waar ik nieuwsgierig naar ben of de 40th Anniversary Limited Edition SHL5plus het in mijn ruimte mogelijk (nu) wel goed doet!

Vandaar mijn belangstelling................ ik wil niet beter maar als het kan grootser.....  ;D ;D
mainly British stuff