Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Started by Cyreg, July 24, 2011, 14:57:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

garmtz

Quote from: r_flagg on November  6, 2012, 23:13:23
hmmm... is een M30 ( welke hier te koop staan met dank aan Cyreg) in combi met een SVS PC13 ultra too much???  :headbanging:

Ik heb de SVS 'tonnen' nooit goed weten te integreren in stereo. Prima voor HT echter...

garmtz

Een advies van Alan Shaw...

"Kindly advice: Do not play your hi-fi to your friends: listening to music is a private matter and your friend's opinions should be of no interest and weight. Would you invite your friends to observe and comment on your love making? And even if you did (!) can you imagine any good resulting from their observations and comments? Of course not."

Martijn M

Quote from: garmtz on November  7, 2012, 10:07:50
Een advies van Alan Shaw...

"Kindly advice: Do not play your hi-fi to your friends: listening to music is a private matter and your friend's opinions should be of no interest and weight. Would you invite your friends to observe and comment on your love making? And even if you did (!) can you imagine any good resulting from their observations and comments? Of course not."

Hahaha, wat een grapjas. In welke context zegt hij dit? Het samen naar 'hifi luisteren' is voor mij één van de dingen die de hobby leuk maken! Ik ben het wel met hem eens dat je niet te veel waarde aan een negatieve mening van een vriend/kennis moet schenken als je zelf tevreden bent.
Dutch & Dutch

vanzomereng

Quote from: keyser on November  7, 2012, 10:30:11
Ik ben het wel met hem eens dat je niet te veel waarde aan een negatieve mening van een vriend/kennis moet schenken als je zelf tevreden bent.

Klopt,  anders was ik nu dood ongelukkig met mijn set  :D

Ik durf Bas nooit meer uit te nodigen voor een M&G  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

garmtz

Quote from: keyser on November  7, 2012, 10:30:11
Hahaha, wat een grapjas. In welke context zegt hij dit? Het samen naar 'hifi luisteren' is voor mij één van de dingen die de hobby leuk maken! Ik ben het wel met hem eens dat je niet te veel waarde aan een negatieve mening van een vriend/kennis moet schenken als je zelf tevreden bent.

Dat laatste is nou juist de crux... Stel, je bent ontzettend tevreden met je installatie. Er komen vrienden, die allemaal wel IETS negatiefs te melden hebben. Resultaat: je bent net iets minder tevreden, want er bestaat niemand die alle commentaren naast zich kan leggen.

Is dezelfde reden waarom Alan Shaw zegt dat prachtige kabels, dure versterkers en fancy stands niets uitmaken: rust en tevredenheid in de kop van de luisteraar. Zo weinig mogelijk audiofilia nervosa dus.

Ik snap zijn mening hierover dus heel goed. Ik heb zelf ook liefst dat zo weinig mogelijk 'experts' naar mijn installatie thuis komen luisteren.

vanzomereng

Quote from: garmtz on November  7, 2012, 10:40:18
Dat laatste is nou juist de crux... Stel, je bent ontzettend tevreden met je installatie. Er komen vrienden, die allemaal wel IETS negatiefs te melden hebben. Resultaat: je bent net iets minder tevreden, want er bestaat niemand die alle commentaren naast zich kan leggen.

Is dezelfde reden waarom Alan Shaw zegt dat prachtige kabels, dure versterkers en fancy stands niets uitmaken: rust en tevredenheid in de kop van de luisteraar. Zo weinig mogelijk audiofilia nervosa dus.

Ik snap zijn mening hierover dus heel goed. Ik heb zelf ook liefst dat zo weinig mogelijk 'experts' naar mijn installatie thuis komen luisteren.

Spijker op de kop  :bigsmile:

Gelukkig meen ik, die fase van audiofiele nervosa, achter de rug te hebben...
Dit betekent ook, dat er veel mensen gerust naar men set mogen luisteren en kritiek mogen hebben,
zonder hier slapeloze nachten van te krijgen.

M.b.t. de "echte" experts die hier komen, is de kans niet zo groot dat die hier over de vloer komen.
Iedereen vindt zich vaak zelf wel een expert maar echte experts zijn zeer schaars.

Ik zelf noem me altijd een ervaringsdeskundige met een brede smaak, nonchalante reviewmethodiek en een slecht gehoor  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: garmtz on November  7, 2012, 10:40:18
Ik heb zelf ook liefst dat zo weinig mogelijk 'experts' naar mijn installatie thuis komen luisteren.

Wat zijn experts  :butbut:

Wel eens in een gerenommeerde hifiblad een review gelezen van een speaker die er "redelijk" van af
komt en in een andere gerenommerd blad, was men zeer enthousiast over dezelfde speaker  ???
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bas Akkerman

Quote from: VANZOMERENG on November  7, 2012, 10:34:00
Klopt,  anders was ik nu dood ongelukkig met mijn set  :D

Ik durf Bas nooit meer uit te nodigen voor een M&G  ;)
Ohhhh, het was in het licht van de Millon's dat ik zo kritisch was. Volgende keer als ik bij je kom, zal ik mijn mond houden. Niet altijd even makkelijk, dat moet ik toegeven. :-X
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Quote from: garmtz on November  7, 2012, 10:40:18
Is dezelfde reden waarom Alan Shaw zegt dat prachtige kabels, dure versterkers en fancy stands niets uitmaken: rust en tevredenheid in de kop van de luisteraar. Zo weinig mogelijk audiofilia nervosa dus.

Eén van de redenen misschien: als ik me niet vergis gelooft Alan Shaw überhaupt niet in klankverschillen tussen kabels, cd-spelers, versterkers etc.
Dutch & Dutch

vanzomereng

Quote from: Bas Akkerman on November  7, 2012, 12:16:41
Ohhhh, het was in het licht van de Millon's dat ik zo kritisch was. Volgende keer als ik bij je kom, zal ik mijn mond houden. Niet altijd even makkelijk, dat moet ik toegeven. :-X

Bas, ik heb liever, dat je gewoon jezelf blijft..
maak me om mij geen zorgen  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

garmtz

Quote from: keyser on November  7, 2012, 12:46:41
Eén van de redenen misschien: als ik me niet vergis gelooft Alan Shaw überhaupt niet in klankverschillen tussen kabels, cd-spelers, versterkers etc.

Dat klopt (ook)...

garmtz

Het binnenste (en buitenste) van een Harbeth M30.1...

http://highfidelity.pl/@main-1480&lang=

Cyreg

Zijn iedere keer mooie foto's ook vd andere genoemde Harbeth's  ;D
Wel gedurfd dat demonteren > hopelijk hebben ze de juiste torquewaardes van Alan gekregen  :huh2:, anders krijgen ze misschien niet het juiste geluid terug > lijkt me echt wel kritisch te zijn  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Timvg

Quote from: garmtz on November  7, 2012, 09:45:21
Ik heb de SVS 'tonnen' nooit goed weten te integreren in stereo. Prima voor HT echter...

De oude modellen hadden nogal wat last van een bult rond de 40 a 50hz en klonken wat aangezet op zichzelf, neem daarbij de gain in dat gebied in vele kamers in rekening en je kan het resultaat voorspellen. Tegenwoordig met de DSP amps (+ de instelmogelijkheden voor de gebruiker) is dit euvel verdwenen. High level inputs zijn er wel niet langer op SVS subs (dacht ik).

Dirk

Quote from: Cyreg on November  7, 2012, 14:19:47
Zijn iedere keer mooie foto's ook vd andere genoemde Harbeth's  ;D
Wel gedurfd dat demonteren > hopelijk hebben ze de juiste torquewaardes van Alan gekregen  :huh2:, anders krijgen ze misschien niet het juiste geluid terug > lijkt me echt wel kritisch te zijn  :D
of ze hebben de koppelwaarde bepaald voor ze alles zelf losdraaiden, is ook een manier ;)
ik blijf die M40 trouwens prachtig vinden, gelukkig is hij relatief (te) duur voor me  ;D 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz


tompj

Quote from: keyser on November  7, 2012, 12:46:41
Eén van de redenen misschien: als ik me niet vergis gelooft Alan Shaw überhaupt niet in klankverschillen tussen kabels, cd-spelers, versterkers etc.
Toch een bizar grappig forum het Harbeth forum. Shaw zegt onomwonden dat hij niet gelooft in dergelijke klankverschillen inderdaad, gesteld dat de volumeniveaus tussen verschillende versterkers bijvoorbeeld exact gematched zijn. Kun je zijn ongelijk onder die condities aantonen, krijg je van hem een gratis set Harbeth naar keuze. Die uitdaging staat al heel lang, en hij heeft nog geen setje weg hoeven geven.

Tegelijkertijd  introduceert hij een versie van de M30.1 met speciale interne bekabeling (waarvan hij vervolgens ook weer zegt dat het niets uitmaakt). Ook weer vreemd.

Je moet maar durven. Maakt hem niet populair bij collega's denk ik.

Anekdote: ik heb niet lang geleden een post proberen te plaatsen met een vraag over een product van Musical Fidelity. Het forum wordt zwaar gemodereerd. Ik kreeg een vriendelijke mail van de man zelf dat ze die post niet gingen plaatsen omdat ze aan dat merk geen 'oxygen of publicity'  wilden geven.....

Anyway, ik vind het toch wel leuk daar en het heeft mij in ieder geval geïnspireerd tot rust en tevredenheid. (note: ik ben geen 'believer')
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted member

Quote from: garmtz on November  7, 2012, 10:07:50
Een advies van Alan Shaw...

"Kindly advice: Do not play your hi-fi to your friends: listening to music is a private matter and your friend's opinions should be of no interest and weight. Would you invite your friends to observe and comment on your love making? And even if you did (!) can you imagine any good resulting from their observations and comments? Of course not."

Ja zeg, stel je voor dat je iets leert van een ander!  ??? Het uitgangspunt is mooi, ben je tevreden dan blijf je sneller tevreden door je af te sluiten van de buitenwereld maar wil je "vooruit" dan kan een evaluatie van een 'buitenstaander' je goed helpen.

Ik zeg; zie 't vooral allemaal niet persoonlijk (het zijn maar spullen) en scheidt de negatieve kritiek van de positief opbouwende cq. haal datgene er uit waar je wat aan hebt en gooi de rest weg!  ;)

Robiwan

Quote from: garmtz on November  7, 2012, 10:40:18

Ik snap zijn mening hierover dus heel goed. Ik heb zelf ook liefst dat zo weinig mogelijk 'experts' naar mijn installatie thuis komen luisteren.

Ik wilde vanavond gezellig langskomen :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

garmtz


Bas Akkerman

Quote from: LPlover on November  7, 2012, 15:07:27
Ik wilde vanavond gezellig langskomen :D
Ohw, ik kom maar niet. Niet dat ik een expert ben, maar toch...! :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Quote from: Cyreg on November  7, 2012, 14:19:47Wel gedurfd dat demonteren > hopelijk hebben ze de juiste torquewaardes van Alan gekregen  :huh2:, anders krijgen ze misschien niet het juiste geluid terug > lijkt me echt wel kritisch te zijn  :D

Volgens mij is dat allemaal niet zo kritisch. Heb zelf één van mijn Harbeths ook een keer open moeten schroeven omdat een speakerterminal aan de binnenkant los was gedraaid. De schroeven zaten verrassend los. Daarna heb ik ze weer 'handvast' gedraaid en geen enkel verschil gehoord. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Quote from: raindog on November  7, 2012, 19:32:08
Volgens mij is dat allemaal niet zo kritisch. Heb zelf één van mijn Harbeths ook een keer open moeten schroeven omdat een speakerterminal aan de binnenkant los was gedraaid. De schroeven zaten verrassend los. Daarna heb ik ze weer 'handvast' gedraaid en geen enkel verschil gehoord. 

De kast zit 'lossy' in elkaar geschroefd. Inderdaad met de schroeven niet knijterhard aangedraaid. Handvast terug in elkaar draaien zal inderdaad denk ik weinig problemen opleveren.

fanny

Iemand ervaring in de combinatie Mark Levinson bron en versterking met Harbeth speakers?

garmtz

Quote from: fanny on November  7, 2012, 19:44:19
Iemand ervaring in de combinatie Mark Levinson bron en versterking met Harbeth speakers?

Het kan geen kwaad... :)