Meest tijdloze album

Started by Joris1971, July 22, 2011, 16:26:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Slainte

The Lamb Lies Down on Broadway van Genesis.
Luister ik al een kleine 40 jaar.
JPlay - Chord DAVE - ASR Emitter I Exclusive - Magnepan 1.7i

FDLARRY

Quote from: Slainte on April 21, 2022, 00:21:30
The Lamb Lies Down on Broadway van Genesis.
Luister ik al een kleine 40 jaar.
Dan kan deze er ook bij van Genesis. Persoonlijk vind ik deze nog net ff beter.

Selling England by the Pound
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Mao

Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Peerless Monster

Quote from: Slainte on April 21, 2022, 00:21:30
The Lamb Lies Down on Broadway van Genesis.
Luister ik al een kleine 40 jaar.

Heb je nooit eens zin om wat anders te luisteren? 🫣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mediator

Ik heb er al heel veel voorbij zien komen maar deze geloof ik nog niet: Avalon van Roxy Music, Listen without Prejudice van George Michael, MTV unplugged van Bryan Adams.

jahtari

#205
Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92.

Wat een geluiden, zo sfeervol, zo mooi, de ritmes. Een album over het leven wat mij betreft.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Selected_Ambient_Works_85%E2%80%9392
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Han S

Maar, hier is dan eindelijk na meer dan 10 jaar het meest tijdloze album ooit. En luister wel even door de belabberde youtube kwaliteit heen.

https://youtu.be/mup1xIAwyKo


gerard123

Quote from: Han S on September  7, 2022, 16:17:06
Maar, hier is dan eindelijk na meer dan 10 jaar het meest tijdloze album ooit. En luister wel even door de belabberde youtube kwaliteit heen.

https://youtu.be/mup1xIAwyKo


+1

Kwabbernoot

Ik vind het een nogal overgewaardeerd album. Staan mooie nummers op maar ook redelijke rommel. Imho uiteraard.

Groeten...

Han S

Ik vind eigenlijk geen een nummer slecht en de samenzang, de harmonieën en hoe de kleur van de stemmen samen klinkt is volstrekt uniek.

jahtari

Quote from: Han S on September  7, 2022, 20:54:03
Ik vind eigenlijk geen een nummer slecht en de samenzang, de harmonieën en hoe de kleur van de stemmen samen klinkt is volstrekt uniek.
Maar het klinkt toch meteen als ontzettend oud en gedateerd? Wat is hier tijdloos aan?

Of bedoelen we hier tijdloos in de zin dat het nog altijd goed is?  :sleepy:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

gerard1


Han S

Quote from: jahtari on September  7, 2022, 21:04:19
Maar het klinkt toch meteen als ontzettend oud en gedateerd? Wat is hier tijdloos aan?

Of bedoelen we hier tijdloos in de zin dat het nog altijd goed is?  :sleepy:

Ik denk dat de rap scene hier niet naar luistert, maar CSN&Y wordt nog steeds zeer gewaardeerd en in die zin is het tijdloos, net als Beatles, Pink Floyd en Fleedwood Mac om er een paar te noemen.

Maar over smaak valt niet te twisten. Ik denk wel dat iedere muzikant en kenner van de muziek dit soort albums kan waarderen, ook al is het niet echt je smaak. Maar als je Henny Huisman een geweldige zanger gaat vinden, wordt het een moeilijke discussie.  ;D

botsen

Geen goede zanger maar geen slechte drummer toch?

Han S

Als drummer stelt hij ook niks voor.