Focal 826v wegdoen, maar wat in de plaats ?

Started by johanbicke, July 16, 2011, 09:17:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wiemelen

Je kan ook eens kijken voor een setje van Totem Acoustic.
Arrow of Staff klinken best wel goed, maar je moet van het geluid houden.
Toen ik vorig jaar mijn nieuwe set aanschafte lag voor ons de keuze tussen Focal 826V/W of de Totem Acoustic Staff.
Beide totaal ander geluid, maar toch allebei zeer aangenaam om naar te luisteren.


Xander32

Beste Johan,

Stap eens een zaak bij jou in de omgeving binnen die verschillende merken speakers heeft en waar je rustig kan gaan luisteren. Probeer te ontdekken hetgeen jij prettig/mooi vindt. Allicht zijn er nog leden waar je welkom bent om te luisteren. Zelf heb ik daar nooit geen problemen mee ;).

Er is zoveel moois en zeer zeker zoveel meer dan de geijkte merken zoals B&W...


Sander.

Quote from: johanbicke on July 20, 2011, 10:11:53
hey, bedankt voor het aanbod, maar jammer genoeg niet mijn kleur...zoek blash ash/of anders zwart hoogglans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

johanbicke

xander,

idd goed idee, maar het probleem is, er staan zoveel bomen in het bos hé  :D
Ik hou best wel van de 'sound' van mijn Focals, maar ze zijn gewoon té groot.
Daarom ook de vraag : iemand een idee welke speakers er in de buurt komen qua sound met mijn Focals ?
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

FDLARRY

Quote from: FDLARRY on July 19, 2011, 22:08:37
Ik wil even terugkomen op je vraag welke speakers ipv de Focal, ook het advies van JJ kan ik goed begrijpen, de CM van B&W is wat wolliger/warmer dan de Focals (mijn mening) ik was ook eerst voor de CM8 gevallen totdat ik de focals hoorden (ben ik gaan luisteren na veel over de focals gelezen de hebben in verschillende topics op dit forum, dit geluid sprak mij meer aan de de B&W op verschillende versterkers, alleen ik vond de focals lelijk, leek wel een star wars achtig iets (wederom persoonlijke mening) later moest ik de keuze maken tussen Dynaudio en Monitor audio, de laatste zijn het geworden omdat vocals  ;) daarop het beste klonken. Dus zou ik ook de Dynaudio en de Monitor Audio eens gaan beluisteren, je moet wel van het gecontroleerde geluid van de MA houden maar ik vind ze erg goed klinken, er is net een nieuwe Gold serie uit, waarvan de de GX100 (boekenplank) of de GX200 (vloerstaand) vergelijkbaar qua grote met de CM8 wel eens wat voor jou kan zijn, de GX200 is wel veel duurder dan de CM8.
Misschien had je deze post over het hoofd gezien?
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

johanbicke

ja, sorry  ::)

ik ga mij een short list maken en dan wat gaan luisteren.
De dynaudio contour 1.4 zullen vrees ik wel te duur uitvallen. Als je ziet wat deze nog 2e hands moet kosten  :blink:
Op dit ogenblik staat de audio physic yara II classic mij wel aan, en die valt nog binnen mijn budget
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Xander32

Focal Electra 1007 of 1008 monitoren ¿
Of Profile 908 ¿

Indien slanke zuiltjes ook eens kijken naar idd. Totem, AP en Neat (Motive 2).


Sander.

Quote from: johanbicke on July 20, 2011, 21:12:31
xander,

idd goed idee, maar het probleem is, er staan zoveel bomen in het bos hé  :D
Ik hou best wel van de 'sound' van mijn Focals, maar ze zijn gewoon té groot.
Daarom ook de vraag : iemand een idee welke speakers er in de buurt komen qua sound met mijn Focals ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Stefan S.

Dynaudio lijkt me persoonlijk geen optie, aangezien dynaudio pas goed zingt op veel sap en dan komt de NAD echt te kort. Monitor Audio is wel een goede optie en zit dicht tegen de Focal sound aan.

johanbicke

het kan altijd zwaarder, maar zo licht is mijn NAD T765 nu ook weer niet hoor  :D
maar je kan best gelijk hebben dat hij voor dynaudio te licht is
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

FDLARRY

Een maatje van me heeft een boekenplank uit de zilver serie van MA op een NAD en is daar erg tevreden over, zou dus een match kunnen zijn.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

johanbicke

Misschien zie ik het verkeerd, maar kan toch niet zo héél veel dealers Monitor Audio in België vinden  :huh2:
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

FDLARRY

Quote from: johanbicke on July 20, 2011, 23:43:55
Misschien zie ik het verkeerd, maar kan toch niet zo héél veel dealers Monitor Audio in België vinden  :huh2:
Net ook even gekeken maar MA is een belgie idd een probleem  :o, die valt dan af denk ik, je hebt natuurlijk wel Stassen Hifi net over de grens.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

johanbicke

heb daar al veel 'verhalen' over gehoord

maar ik ga eerst eens proberen de audio physics yara te beluisteren
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Jumping Jack

Quote from: johanbicke on July 20, 2011, 23:43:55
Misschien zie ik het verkeerd, maar kan toch niet zo héél veel dealers Monitor Audio in België vinden  :huh2:

neem eens contact op met alpha high end in antwerpen, daar gaan ze u wel kunnen helpen. het is hier inderdaad behelpen...
Kijk ook eens in het 'pmc eigenaren' topic, daar staat nog een interessante aanbieding van de belgische importeur van pmc. Ik heb er mijn b&w's voor verkocht.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

rexp

MA wordt verkocht door Audiofan in Antwerpen.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

RonK.

Als we dan toch richting Antwerpen gaan kan ik echt Gamut aanraden ........

Dit merk wordt verkocht bij High Frequency in Brasschaat tegen Antwerpen, H.F is een winkel die samenwerkt met Alpha High End.


Hier wat reviews van de PHI5 vanaf de Gamut site, ........ ;

http://www.gamutaudio.com/en-GB/Reviews.aspx

Deze speaker is relatief klein en elegant om te zien maar met zeer grootse prestatie's.



johanbicke

Hey Ron,

bedankt voor de tip, ik heb even zitten kijken op hun site, en blijkbaar verdelen die ook monitor audio.
Maar wat ook wel handig is, ze verdelen ook focal, dus misschien kan ik daar dan eens vergelijken
met mijn focals 826v

morgen eens een paar luistersessies vastleggen  :D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

RonK.

Dat High Frequency Monitor Audio heeft weet ik idd, Focal niet, maar als dat op hun site staat zal het zeker zo zijn.


De Gamut PHI5 kan ik echt aanbevelen ......  hoewel het altijd zeer persoonlijk blijft natuurlijk.

Aardige lui ook daar, houdt ons hier op de hoogte en veel plezier ;D

johanbicke

i'll keep you all posted  :D

echter gamut valt voor mij reeds af <> prijs ligt veel te hoog.
ik heb 'maar' een goeie 1500 euries te besteden  :wacko:
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

RonK.

Ho sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Maargoed genoeg moois daar in verschillende luisterruimtes.

Jumping Jack

Quote from: Jumping Jack on July 21, 2011, 08:07:15

Kijk ook eens in het 'pmc eigenaren' topic, daar staat nog een interessante aanbieding van de belgische importeur van pmc. Ik heb er mijn b&w's voor verkocht.

Bij joystick audio in drongen staat een set pmc tb1i signature edition voor 850€, excl. btw ipv 1500. Normaal kun je die wel een weekje thuis proberen, dat was met mijn fb1i geen enkel probleem.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johanbicke

en dan zit ik hier nog met het volgende ...

ik speel momenteel met een NAD T765HD, maar eigenlijk luister ik 90 percent van de tijd gewoon stereo.
Is het dan niet beter om mijn NAD te verkopen en een degelijke geïntegreerde stereoversterker te kopen ?
ik heb geen flauw idee van hoe ik mijn nad moet positioneren tov andere versterkers op stereovlak...

bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Jumping Jack

Een dedicated stereoversterker zal het doorgaans beter doen in stereo dan een duurdere surroundreceiver, en dat is natuurlijk niet meer dan logisch...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FeaR1986

Quote from: Jumping Jack on July 21, 2011, 21:37:03
Een dedicated stereoversterker zal het doorgaans beter doen in stereo dan een duurdere surroundreceiver, en dat is natuurlijk niet meer dan logisch...

Daar was ik ook altijd van overtuigd. Aangezien dat 500 euro voor een stereoversterker op 250 euro per kanaal komt en voor een receiver op honderd of minder. Plus dat er in een receiver nog meer geld/budget gaat naar diverse software en chips. Echter wordt de laatste tijd dit toch redelijk ontkracht. Mede doordat het - volgens sommigen - niet uitmaakt of je een stereoversterker hebt of een receiver welke op Pure Direct staat. Dit omdat de receiver dan net zo werkt als een stereoversterker. Er zouden zelfs blinde tests zijn geweest waar een dure stereoversterker niet te onderscheiden was van een simpele(re) receiver op Pure Direct...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

johanbicke

als ik muziek beluister, staat mijn nad hier gewoon in PCM stereo mode te spelen.
Ik gebruik 2 vrije amps, die normaal gezien voor surround back zijn, om te bi-ampen.
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

FeaR1986

Quote from: johanbicke on July 21, 2011, 22:10:00
als ik muziek beluister, staat mijn nad hier gewoon in PCM stereo mode te spelen.
Ik gebruik 2 vrije amps, die normaal gezien voor surround back zijn, om te bi-ampen.

De Focal Chorus bi-amp aangesloten?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT