Focal 826v wegdoen, maar wat in de plaats ?

Started by johanbicke, July 16, 2011, 09:17:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Dan past de 4tc vande rol in uw budget, Peter van hifisupply heeft die in zijn assortiment. Is echt een topkabel m.i. die veel detail weergeeft...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Twani heeft momenteel 4tc in de marktsectie staan, afgewerkt met uitstekende bananen van qed.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johanbicke

De A5 staat hier ondertussen een uurtje te spelen :
- klank is warmer
- laag is 'droger'
- meer details te horen

verkoper had nog een interlinkje over van Van Medevoort, ook maar meegebracht  :D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Poldo

Quote from: johanbicke on August  4, 2011, 07:57:16
idd, tnx Poldo...ik zou zeggen kom eens een glaasje cava drinken...altijd welkom

ben nu bezig om een TEAC-WAP8500 te scoren  :D


voor een drankje ben ik altijd wel in  ;D
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

johanbicke

bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

Vandaag eens 'geluisterd' naar de dvd van phil collins finally...the first farewell tour...die intro met die drums...hahahahaha...nooit gedacht
dat er zoveel klankverschil tussen de verschillende drumvellen te horen was  :headbanging:

van de streamoplossing ben ik niet echt tevreden...geluid komt niet echt los van de speakers.
misschien dat een externe dac dat zou moeten kunnen oplossen, maar dat wil ik dan toch eerst een testen
op mijn installatie hier thuis, alvorens tot aanschaf over te gaan.



bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

een tijdje geleden, maar nu gaat het toch echt gebeuren.
de luisterafspraken zijn gemaakt !

Staat op het programma :
- audio physic : yara II superior, en sitara 25
- sonus faber : liuto monitor
- dynaudio : focus 160

Ben benieuwd !  :D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Xander32

Quote from: johanbicke on August 30, 2011, 13:45:36
een tijdje geleden, maar nu gaat het toch echt gebeuren.
de luisterafspraken zijn gemaakt !

Staat op het programma :
- audio physic : yara II superior, en sitara 25
- sonus faber : liuto monitor- dynaudio : focus 160

Ben benieuwd !  :D


:inlove:


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

johanbicke

ja inderdaad die  :D
ben benieuwd hoe die klinken, heb nog nooit sonus faber gehoord
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

WilcoL

Quote from: johanbicke on August 30, 2011, 13:45:36
een tijdje geleden, maar nu gaat het toch echt gebeuren.
de luisterafspraken zijn gemaakt !

Staat op het programma :
- audio physic : yara II superior, en sitara 25
- sonus faber : liuto monitor
- dynaudio : focus 160

Ben benieuwd !  :D

Leuk lijstje, ben benieuwd naar je bevindingen...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

johanbicke

ik ben ook benieuwd  :D

Dynaudio heb ik al gehoord, en ik hou wel van die sound, maar vraag me niet om dit te definiëren want dat kan ik niet

Audio Physic, heb ik ook al gehoord, maar dat was de spark denk ik, en dat midden / hoog vond ik wel mooi van AP,
maar weinig laag. Zal wel aan de speaker gelegen hebben.

Sonus Faber : nog nooit gehoord, en ik moet zeggen, heb wel wat vooroordelen tov deze speaker. Heb zo het gevoel
dat deze speaker vooral mooi zal zijn, met klassieke muziek. Maar hij past binnen mijn budget
dus moeten we deze jongens ook een kans geven 

:D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

WilcoL

Quote from: johanbicke on August 31, 2011, 08:34:34
ik ben ook benieuwd  :D

Dynaudio heb ik al gehoord, en ik hou wel van die sound, maar vraag me niet om dit te definiëren want dat kan ik niet

Audio Physic, heb ik ook al gehoord, maar dat was de spark denk ik, en dat midden / hoog vond ik wel mooi van AP,
maar weinig laag. Zal wel aan de speaker gelegen hebben.

Sonus Faber : nog nooit gehoord, en ik moet zeggen, heb wel wat vooroordelen tov deze speaker. Heb zo het gevoel
dat deze speaker vooral mooi zal zijn, met klassieke muziek. Maar hij past binnen mijn budget
dus moeten we deze jongens ook een kans geven 

:D

Het zou mijn eigen lijstje kunnen zijn (alhoewel ik me afvraag of een Denon 4308 het maximale er uit zou halen...) en ik heb ook zo het idee dat het speakers zijn die met name "echte" muziek erg prettig weergeven. Ik ben erg benieuwd wat dit soort speakers maken van een goede hiphop of electronische track.

Ik heb zo'n brede smaak dat er van alles de revue kan passeren: wanneer ik dan eens wat speakers auditeer spelen ze mijn favoriete jazz, country-folk of klassieke tracks magnifiek, maar mis ik weer wat bij electronische muziekstukken. Ik vind het dan ook erg moeilijk om een ideale allround-speaker te vinden.

Gelukkig heb ik momenteel sowieso andere geldverslindende prioriteiten dus zitten nieuwe speakers er nu toch nog effe niet in ;D ;)

Jij veel plezier in ieder geval!!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Xander32

Quote from: johanbicke on August 31, 2011, 08:34:34
ik ben ook benieuwd  :D

Dynaudio heb ik al gehoord, en ik hou wel van die sound, maar vraag me niet om dit te definiëren want dat kan ik niet

Audio Physic, heb ik ook al gehoord, maar dat was de spark denk ik, en dat midden / hoog vond ik wel mooi van AP,
maar weinig laag. Zal wel aan de speaker gelegen hebben.

Sonus Faber : nog nooit gehoord, en ik moet zeggen, heb wel wat vooroordelen tov deze speaker. Heb zo het gevoel
dat deze speaker vooral mooi zal zijn, met klassieke muziek. Maar hij past binnen mijn budget
dus moeten we deze jongens ook een kans geven 

:D
Vergelijk van Dynaudio en de AP Spark kan alleen indien je deze beiden naast elkander heb gehoord, in zelfde keten en ruimte ;).
Ga/blijf lekker veel luisteren, om te achterhalen hetgeen jou het beste past. Bij voorkeur ook verschillende speakers naast elkaar. Het mooiste zou zijn dat je voor de daadwerkelijk aankoop, de speakers van jouw keuze in jouw eigen set/ruimte kan uitproberen.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

johanbicke

Xander,

je hebt gelijk.

Morgen wordt er vergeleken : dynaudio focus 220 <> audio physic sitara 25
De nieuwe focus reeks hadden ze jammergenoeg nog niet staan.

Vrijdag : sonus faber liuto monitor <> audio physic yara superior

bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

Effe een relaas van mijn eerste luistersessie. Zoals reeds gezegd vandaag heb ik dynaudio focus 220 en audio physic sitara 25 beluisterd.
Om kort te zijn, de dynaudio focus is veel meer mijn speaker dan de audio physic. Wat ze beiden heel goed doen, is verdwijnen in de ruimte
Maar waar de dynaudio vind ik persoonlijk iets 'liever' klinken dan de audio physic. Dit kwam heel goed tot uiting bij emiliana torrini's cd
fisherman's woman...op de dynaudio klonk haar stem iets warmer dan op de audio physic.

Eigenlijk heb ik ongeveer anderhalf uur naar de dynaudio focus geluisterd. Volgens mij een luidspreker waar
je heel lang kan naar luisteren, zonder hem moe te worden. Toch niet onbelangrijk  :D

De bron was een rega apollo. Voor het geld een no-brainer

Het probleem is echter, dat ze mij nog niet wisten te vertellen of ze de nieuwe focus reeks zouden gaan innemen,
en laat nu net die reeks zijn welke ik zou willen. Speakers kopen zonder te beluisteren, doe ik niet meer.
Dus afwachten, ofwel op zoek naar een winkel waar ze wel te beluisteren zijn.

Morgen : sonus faber
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

J-B

Quote from: johanbicke on September  1, 2011, 14:14:07
Eigenlijk heb ik ongeveer anderhalf uur naar de dynaudio focus geluisterd. Volgens mij een luidspreker waar
je heel lang kan naar luisteren, zonder hem moe te worden. Toch niet onbelangrijk  :D


Het probleem is echter, dat ze mij nog niet wisten te vertellen of ze de nieuwe focus reeks zouden gaan innemen,
en laat nu net die reeks zijn welke ik zou willen. Speakers kopen zonder te beluisteren, doe ik niet meer.
Dus afwachten, ofwel op zoek naar een winkel waar ze wel te beluisteren zijn.



Dat is inderdaad dynaudio... helemaal niet vermoeiend.

Niks kopen zonder beluisteren kan ik alleen maar toejuichen (hoewel het karakter van die nieuwe focus reeks ongewijzigd is). Ze zijn alleen net wat beter geworden nog.
Ik zou zeggen: beluister ook zeker de contour s1.4 van dynaudio eens.


johanbicke

Net terug van een luistersessie Sonus Faber. Ik moet zeggen, iedereen in de buurt van Antwerpen die eens Sonus Faber wilt beluisteren, zou eens moeten
binnenspringen bij Francis van Technology Factory. Zeer vriendelijk, en heeft hele mooie SF spullen staan. Nu goed de speakers.
Wel, kleine juweeltjes, echt waar...Zo mooi ! Maar spijtig genoeg niet mijn 'klank'. Ik miste het open beeld van dynaudio alsook
de warmte van Dynaudio.Ik vond de Sonus Faber zeer eerlijke speakers, maar ik heb ze graag iets warmers  :D

@J-B : ik heb in het verleden de contour 1.4 al beluisterd, en toen was het eigenlijk al duidelijk dat dynaudio helemaal mijn ding is.
Alleen, zijn ze iets boven mijn budget. Op hifi.nl staan ze tweedehands wel tekoop, maar niet in de kleur dat ik wil, komt daar
nog bij dat mijn vriendin ze lelijk vindt  :D

Als ik de Focus 160 koop, heb ik nog budget over voor bijvoorbeeld een cd speler (rega apollo)
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Xander32

Quote from: johanbicke on September  2, 2011, 12:45:52
Net terug van een luistersessie Sonus Faber. Ik moet zeggen, iedereen in de buurt van Antwerpen die eens Sonus Faber wilt beluisteren, zou eens moeten
binnenspringen bij Francis van Technology Factory. Zeer vriendelijk, en heeft hele mooie SF spullen staan. Nu goed de speakers.
Wel, kleine juweeltjes, echt waar...Zo mooi ! Maar spijtig genoeg niet mijn 'klank'. Ik miste het open beeld van dynaudio alsook
de warmte van Dynaudio.Ik vond de Sonus Faber zeer eerlijke speakers, maar ik heb ze graag iets warmers  :D

@J-B : ik heb in het verleden de contour 1.4 al beluisterd, en toen was het eigenlijk al duidelijk dat dynaudio helemaal mijn ding is.
Alleen, zijn ze iets boven mijn budget. Op hifi.nl staan ze tweedehands wel tekoop, maar niet in de kleur dat ik wil, komt daar
nog bij dat mijn vriendin ze lelijk vindt  :D

Als ik de Focus 160 koop, heb ik nog budget over voor bijvoorbeeld een cd speler (rega apollo)
En wat dacht je van de onontbeerlijke speakerstands  ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J-B

Quote from: johanbicke on September  2, 2011, 12:45:52
Net terug van een luistersessie Sonus Faber. Ik moet zeggen, iedereen in de buurt van Antwerpen die eens Sonus Faber wilt beluisteren, zou eens moeten
binnenspringen bij Francis van Technology Factory. Zeer vriendelijk, en heeft hele mooie SF spullen staan. Nu goed de speakers.
Wel, kleine juweeltjes, echt waar...Zo mooi ! Maar spijtig genoeg niet mijn 'klank'. Ik miste het open beeld van dynaudio alsook
de warmte van Dynaudio.Ik vond de Sonus Faber zeer eerlijke speakers, maar ik heb ze graag iets warmers  :D

@J-B : ik heb in het verleden de contour 1.4 al beluisterd, en toen was het eigenlijk al duidelijk dat dynaudio helemaal mijn ding is.
Alleen, zijn ze iets boven mijn budget. Op hifi.nl staan ze tweedehands wel tekoop, maar niet in de kleur dat ik wil, komt daar
nog bij dat mijn vriendin ze lelijk vindt  :D

Als ik de Focus 160 koop, heb ik nog budget over voor bijvoorbeeld een cd speler (rega apollo)

Je ziet zo weer dat smaken nogal kunnen verschillen. Ik had eerst oa. de focus 140, tegenwoordig de contour s1.4.
Mijn vriendin vindt de contour net mooier dan de focus. Het oogt voor mij ook gewoon strakker, zo gemonteerd op hun bijhorende stands. De alu. frontplaat moet natuurlijk wel je ding zijn.
Verder boeien looks me niet zoveel. :)

Ik denk dat jij met de focus 160 heel blij zou zijn hoor. Topspeaker voor het geld. In welke kleur heb je trouwens het meeste interesse?

En idd zoals Sander zegt: vergeet ook geen goede stands te kopen. De dynaudio stand 4's kan ik erg aanraden.


johanbicke

Quote from: Xander32 on September  2, 2011, 14:00:52
En wat dacht je van de onontbeerlijke speakerstands  ;).


Sander.

Die worden uiteraard ook voorzien  :D
weet alleen nog niet in alu-kleur of zwart
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

Quote from: J-B on September  2, 2011, 15:46:23
In welke kleur heb je trouwens het meeste interesse?


Weet ik eigenlijk nog niet. We hebben een modern interieur. Dus dat wordt waarschijnlijk zwarte essen, of wit hoogglans.
Zwarte hoogglans vind ik persoonlijk nogal moeiljk stofvrij te houden.

Ik denk dat zwarte es heel mooi combineert met alu kleurige stands
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

J-B

Quote from: johanbicke on September  2, 2011, 19:38:44

Ik denk dat zwarte es heel mooi combineert met alu kleurige stands

:)
Laat dat nu net de combinatie zijn die ik ook heb.
De contours zwarte es, gemonteerd op de zilveren stands. Geen spijt daarvan.

johanbicke

zou je mij eens wat foto's kunnen doorsturen indien het niet teveel gevraagd is ?
johanbicke at gmail dot com
tnx
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

J-B

Ik heb snel snel even een foto gemaakt. Zal ze hier neerzetten:



(uiteraard zo fel gedraaid enkel voor de foto  :))

johanbicke

 :headbanging: voor de speakers en
:headbanging: voor de snelle service

:D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5