CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anton

Het blaast lekker  8) 8), dank je !! Nog ffe de laatste nieuwtjes voor mijn set: heb met Frank en Viktor afgesproken dat er nu 8 Artnovion Azteka panelen van 120 x 60 besteld worden in matt zwart. Zoals de jongens het bekijken zouden de gewenste criteria dan bereikt moeten worden.......duurt nog een paar weken maar hou jullie op de hoogte  :pompom: :pompom:.
Bank is nu verzet, masking aangepast, beeld 20 cm smaller ingesteld, panelen besteld en de kortere speakerkabel van cinemike komt er ook aan.
Gisteravond Terminator Salvation op blu ray gekeken, echt je weet niet wat je meemaakt.....HEERLIJK  :headbanging: :headbanging:, ben benieuwd hoe het anders/mooier/voller/?? gaat klinken met de panels.
Keep you informed  :P :P

vik

Kunnen we altijd een keer doen Marco leuk!

Quote from: Marco66 on October 16, 2019, 12:59:29
Pff, brute ruimte zeg. Kom ik graag keertje bewonderen!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Quote from: anton on October 17, 2019, 10:42:10
Het blaast lekker  8) 8), dank je !! Nog ffe de laatste nieuwtjes voor mijn set: heb met Frank en Viktor afgesproken dat er nu 8 Artnovion Azteka panelen van 120 x 60 besteld worden in matt zwart. Zoals de jongens het bekijken zouden de gewenste criteria dan bereikt moeten worden.......duurt nog een paar weken maar hou jullie op de hoogte  :pompom: :pompom:.
Bank is nu verzet, masking aangepast, beeld 20 cm smaller ingesteld, panelen besteld en de kortere speakerkabel van cinemike komt er ook aan.
Gisteravond Terminator Salvation op blu ray gekeken, echt je weet niet wat je meemaakt.....HEERLIJK  :headbanging: :headbanging:, ben benieuwd hoe het anders/mooier/voller/?? gaat klinken met de panels.
Keep you informed  :P :P

foto!

anton

Hey Tuur  :pompom:, weer veilig thuis ?
Foto,s staan in mijn topic ( nogmaals dank aan Viktor ).
Pm je snel voor een  :coffee:

denoontje

yep vandaag aangekomen, maar dat is beetje offtopic :P

DVDmartinDVD

Vandaag demo gehad met de Oppo 205 Ultimate.

Ik had de mijne al met stuffe 2 laten voorzien, maar de Ultimate gaat zeker weer een stuk verder in kwaliteit.

Wat opviel was dat het beeld  feller en scherper werd en ook kleuren kreeg meer pop.

Geluidsbeeld werd ook meer naar achteren getrokken, veel meer details te horen en ruimtelijkheid is werkelijk top.

Dus conclusie is dat Viktor mijn speler heb meegenomen voor de Ultimate upgrade.

Bedankt Viktor.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

anton

Heel herkenbaar Martin  :pompom:, heb het voorrecht gehad hem ook in mijn set te beluisteren  :inlove: :inlove:. Ooit .............
Heel veel plezier er mee  :headbanging:

Remco

Quote from: DVDmartinDVD on February  1, 2020, 14:52:05
Vandaag demo gehad met de Oppo 205 Ultimate.

Ik had de mijne al met stuffe 2 laten voorzien, maar de Ultimate gaat zeker weer een stuk verder in kwaliteit.

Wat opviel was dat het beeld  feller en scherper werd en ook kleuren kreeg meer pop.

Geluidsbeeld werd ook meer naar achteren getrokken, veel meer details te horen en ruimtelijkheid is werkelijk top.

Dus conclusie is dat Viktor mijn speler heb meegenomen voor de Ultimate upgrade.

Bedankt Viktor.

Lucky you.... ;D Waanzinnige speler met die Ultimate tuning.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

DVDmartinDVD

Ongelofelijk wat er nog uit zo'n speler uit te persen valt, echt top!
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Leuk dagje geweest Martin en je hebt het prima voor elkaar op zolder. Ook de televisie heeft een indrukwekkend formaat voor bij jullie in de ruimte.

Ja heel mooi om te zien en te horen wat ook de Ultimate bij jou in de set brengt. Maar mag ook wel je hebt een hele fraaie set.  :inlove:


Quote from: DVDmartinDVD on February  1, 2020, 14:52:05
Vandaag demo gehad met de Oppo 205 Ultimate.

Ik had de mijne al met stuffe 2 laten voorzien, maar de Ultimate gaat zeker weer een stuk verder in kwaliteit.

Wat opviel was dat het beeld  feller en scherper werd en ook kleuren kreeg meer pop.

Geluidsbeeld werd ook meer naar achteren getrokken, veel meer details te horen en ruimtelijkheid is werkelijk top.

Dus conclusie is dat Viktor mijn speler heb meegenomen voor de Ultimate upgrade.

Bedankt Viktor.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Gisteren zat ik met smart te wachten op Viktor, die mijn Oppo UHD 205 met de Ultimate V3 upgrade zou komen brengen.
Op de afgesproken tijd ging dan ook de deurbel. Blij als een klein kind gingen we dan ook direct naar zolder om de speler aan te sluiten aan mijn nieuwe AQ Diamond HDMI kabel.

De film blade runner 4k in de speler gestopt en genieten van de eerste klanken en beelden, man man hier verlangde ik al jaren naar. Wat een top speler is het nu geworden. De investering in de waarschijnlijk laatste speler is zeker de moeite waard, hopelijk nog vele jaren film plezier.

Bedankt Viktor voor je service!

Nu nog wachten op de Dynaudio speakers........
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Graag gedaan Martin en inderdaad op naar de prachtige Dynaudio's!!

Tip die ik je wil geven (mag je ook proberen) is om de AudioQuest Cinnamon hdmi kabel eens te proberen. Dit is naar onze mening en ervaring een van de beste hdmi kabels van AQ. De Diamond was juist een kabel die het minder goed deed in vergelijking.


Quote from: DVDmartinDVD on February 16, 2020, 18:28:49
Gisteren zat ik met smart te wachten op Viktor, die mijn Oppo UHD 205 met de Ultimate V3 upgrade zou komen brengen.
Op de afgesproken tijd ging dan ook de deurbel. Blij als een klein kind gingen we dan ook direct naar zolder om de speler aan te sluiten aan mijn nieuwe AQ Diamond HDMI kabel.

De film blade runner 4k in de speler gestopt en genieten van de eerste klanken en beelden, man man hier verlangde ik al jaren naar. Wat een top speler is het nu geworden. De investering in de waarschijnlijk laatste speler is zeker de moeite waard, hopelijk nog vele jaren film plezier.

Bedankt Viktor voor je service!

Nu nog wachten op de Dynaudio speakers........
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Team CineMike Duitsland heeft sinds kort een interessant en informatief filmpje online gezet over de ontwikkeling van de Oppo "Final Edition"

Voor klanten en forum leden die zelf bezig zijn met modificeren, wellicht leuk en interessant om te zien wat hij nu allemaal doet.

De Engelse ondertiteling wordt later nog toegevoegd maar dit gaat even duren. De video in het Engels was geen optie omdat CineMike zich beter kan uit drukken in de moedertaal. Mijn excuses hiervoor.

Veel plezier!

https://www.youtube.com/v/GMLgZyxS0Yg&feature=25s
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DofN

Mooie ruimte, en ik heb er totaal geen verstand van, dus mijn vraag is er één uit pure nieuwsgierigheid: ik zie dat je voor je ruimte relatief kleine fronts hebt en er ook ruim vanaf zit. En dat je Artnovion Azteka panelen hebt besteld. Hoe meer je dempt hoe harder je LS moeten werken voor dezelfde SPL.

Gaat het qua dynamiek nog helemaal goed? Ik zou er denk ik fantastisch grote LS in zetten :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vik

Op wie reageer je nu Abel? Snap hem even niet  :)

Edit: ik vermoed Anton  ;)

Anton heeft inmiddels een set Aurum Vulkan VIIIR staan en matchen inderdaad ook beter met de ruimte.  De Aurum Montan 9 staan nu als surround speakers opgesteld.

Met de dynamiek gaat het uitstekend maar er worden nog een paar dingen veranderd. Zo is zijn plafond voorzien van een enorme oppervlakte aan speaker noppen schuim wat zorgt voor te veel demping. Die worden verwijderd op het moment en kwamen we pas later achter toen hij dat vertelde.

Goed opgemerkt  ;)





Quote from: doorofnight on April  8, 2020, 09:11:16
Mooie ruimte, en ik heb er totaal geen verstand van, dus mijn vraag is er één uit pure nieuwsgierigheid: ik zie dat je voor je ruimte relatief kleine fronts hebt en er ook ruim vanaf zit. En dat je Artnovion Azteka panelen hebt besteld. Hoe meer je dempt hoe harder je LS moeten werken voor dezelfde SPL.

Gaat het qua dynamiek nog helemaal goed? Ik zou er denk ik fantastisch grote LS in zetten :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DofN

Ja was onduidelijk, ik reageerde idd op de ruimte van Anton.

Quote from: vik on September 27, 2019, 19:35:48
Een tevreden Anton betekent voor ons: "Mission Accomplished"  8)

Mooi van die Aurum Vulkan VIIIR. Kan me voorstellen dat die beter matchen. Goed bezig :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

anton

Was eigenlijk heel erg tevreden met de montan, ook qua dynamiek :angel:, deze Vulcans ( geheel Cinemike gemodificeerd ) kon ik echter overnemen van een CM klant die ging upgraden naar CM Titans.
Resultaat : SUPER  SUPER tevreden  :headbanging: :headbanging:

HansGT3

Zo Viktor is vandaag langs geweest  met de Final Edition  CM 205  om te testen  :clapping:
Het is toch steeds weer verbluffend  wat de mannen daar in Duitsland weer voor elkaar toveren .
Ik had niet verwacht dat dit nog iets ging opleveren na de Ultimate tuning  deze was al zo goed .
De beslissing  viel gelijk voor mij tijdens het testen van  div UHD  BLU-RAY en CD'S .
Mijn 205 gaat MET VIKTOR MEE naar duitsland voor deze Final Edition tuning  :headbanging:
Viktor het was weer als vanouds testen en weer testen was een gezellige middag .
Na een heerlijke maaltijd die mijn vrouw in elkaar had gedraaid nog wat na gepraat daarna
is Viktor vertrokken naar Tom Masterkale gegaan om daar ook de Final Edition te testen.   

anton

Wat een feest van herkenning als ik jou verhaal lees  ;D, iedere keers als Viktor langskomt denk je van : het zal toch wel meevallen??????, maar iedere keer is het weer een openbaring  :pompom: :pompom:.
Heel veel plezier met je upgrade Hans, is niet niks want ook ik vond de Ultimate tuning al stunning !!!!!!!!
Had je ook nog de CM HDMI kabel getest ??

denoontje

Quote from: HansGT3 on April 20, 2020, 00:38:20
Zo Viktor is vandaag langs geweest  met de Final Edition  CM 205  om te testen  :clapping:
Het is toch steeds weer verbluffend  wat de mannen daar in Duitsland weer voor elkaar toveren .
Ik had niet verwacht dat dit nog iets ging opleveren na de Ultimate tuning  deze was al zo goed .
De beslissing  viel gelijk voor mij tijdens het testen van  div UHD  BLU-RAY en CD'S .
Mijn 205 gaat MET VIKTOR MEE naar duitsland voor deze Final Edition tuning  :headbanging:
Viktor het was weer als vanouds testen en weer testen was een gezellige middag .
Na een heerlijke maaltijd die mijn vrouw in elkaar had gedraaid nog wat na gepraat daarna
is Viktor vertrokken naar Tom Masterkale gegaan om daar ook de Final Edition te testen.   


Feli!

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Klopt Martin. Dit is de Final Edition en tevens laatste versie en stond al een tijdje in de planning. De Ultimate is alweer een tijd op de markt. (uit mijn hoofd meer als 1.5 jaar)

Een mooie upgrade en klinkt nog ruimtelijker en gedetailleerder en bubble neemt ook weer wat toe. Als je de Ultimate vergelijkt dan is het eerste wat opvalt dat deze wat gecomprimeerd klinkt t.o.v van de Final Edition. Moeilijk voor te stellen als je dit leest dat kun je het beste zelf ervaren. Na het testen in verschillende sets waaronder ook bij de Datasat van Masterkale, Hans, en Duitse klanten komt telkens het zelfde eindresultaat naar voren.

Op het main board t.o.v. van de Ultimate edition rond de 109 extra SMD wijzigingen. Voor de klanten die de Ultimate hebben een hele mooie upgrade en must have!


Quote from: DVDmartinDVD on April 21, 2020, 08:47:18
Is er nu weer een nieuwe upgrade uit?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Nou dat klinkt goed. Dat wordt binnenkort een afspraak maken  :headbanging:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Masterkale

Ja bedankt Vik voor de tijd.
Vik was bij mij thuis met de oppo en cm kabel glasvezel

Tijdens de sessie had ik ook een vriend uitgenodigd puur omdat hij de hobbie wel leuk vind maar van zijn vrouw de ruimte niet krijgt ,;).

Met de final tuning vallen wat dingen direct op en dat is het geluid.

Toch klinkt alles weer analoger, meer details en de plaatsing is gigantisch goed. Wel moet ik wel zeggen dat bij sommige schijfjes de max echt wel bereikt is en het verschil tov mijn huidige tuning summier is.
Zeker het wat nieuwere content lijkt profijt te hebben
Het beeld is ook vooruit gegaan maar dit was echt zichtbaar tijdens het aansluiten van de hdmi kabel. Ik was erg skeptisch over een kabel en die vriend van me  die verklaarde viktor voor gek. Maar ongelofelijk wat een plaatje de kabel en tuning samen. Als we terug gingen naar mij oude setup dan leek alles grauwer en minder scherp. De kleuren klappen er minder uit en de rust in het beeld is minder.
Ook in het geluid was een lichte verbetering te horen. Mogelijk door de ontkoppeling tussen beamer en processor.
Ik ga de kabel en final tuning bestellen :).



Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch