Gisteravond weer even bij Vik op bezoek geweest.
Hij heeft de 8805 CM versie nu staan dus ik was wel weer benieuwd.
Punten die mij direct opvielen was de upscaling van een blu-ray die toch een stuk beter zijn werk doet dan op de 8802 stuffe 2.
We draaien eerst wat onbekende discs voor mij die ik thuis niet heb en ook nooit bij Viktor voorheen gehoord had. Het klonk allemaal erg goed en de plaatsing was ook super.
Later de (voor mij) bekende discs afgespeld, the fury, batman, the greatest showman, fleetwood mac, hans zimmer, the conjuring 2, bladerunner 2049
Bij de 8802 klonk alles al erg goed dus de vraag is dan altijd wat is er dan zo anders. Bij sommige schijven is het verschil ook veel minder aanwezig. Dit was bij the fury bijv.
Toen we Hans zimmer afspeelde was wel duidelijk verschil te horen. Een gigantische detail van instrumenten of er een vergrootglas was gelegd op alles wat speelt. Geen enkel detail ging verloren en er vielen mij dingen op die ik nooit gehoord had. Dit was ook tijdens fleetwood mac te horen.
Verder was er erg veel dynamiek en snelheid te horen bij de "thriller scenes" zo heb ik ze nog nooit gehoord bij Viktor.
Omdat het hele geluidsbeeld ook zo 3d neergezet wordt is er genoeg plek om alles een plaatst te geven. Niks vormt zich een brij van informatie.
Leuk om hier wat neer te zetten, maar je kan beter zelf gaan luisteren