Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

buckler

2017 op AVS weet ik niet maar ik heb hem sinds vorig jaar al meerdere keren besproken zien worden op het avforums forum.

Geen idee want ik heb het niet geprobeerd, ik dacht misschien jij wel...
Zelf ben ik enorm tevreden met de 'neutral' voicing' maar het is natuurlijk al geweldig dat je ermee kan spelen en de verschillende voicings werken echt heel goed vind ik.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Ik wist dat je daar mee kon stoeien maar hier eigenlijk nooit iets meegedaan...

Ook ik draai voornamelijk met 'neutral' soms wil ik wel eens als ik muziek luister, standje 'music-ll' of 'relaxed' (uit)proberen.
En wanneer ik Netflix kijk zet ik de voicing vaak op 'Action/Movie' dan is er zeker meer dynamiek...uit de streamingdienst te halen ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on May 19, 2021, 19:49:16
Veel plezier vanavond mannen!
En dat hebben we gehad...was weer een leuke avond dat tot in de late uurtjes duurde.
Een ding weet ik na vanavond dat Richard het niet meer weet....  :D keuzes,keuzes en nog eens keuzes maar welke,tja daar is Richard na vanavond nog niet uit  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

We wachten een uitgebreid verslag af dan... als het even kan morgenvroeg voor 9:00 want dan kan ik het mooi met een kop koffie als start van de dag lezen  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

#3280
Post in verkeerde topic geplaatst.....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Richard70…

Quote from: PascalP on May 20, 2021, 00:39:48
We wachten een uitgebreid verslag af dan... als het even kan morgenvroeg voor 9:00 want dan kan ik het mooi met een kop koffie als start van de dag lezen  :coffee:
Denk iets later  :wacko: ben net thuis.  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: papaleo on May 20, 2021, 00:16:18
En dat hebben we gehad...was weer een leuke avond dat tot in de late uurtjes duurde.
Een ding weet ik na vanavond dat Richard het niet meer weet....  :D keuzes,keuzes en nog eens keuzes maar welke,tja daar is Richard na vanavond nog niet uit  ;)
Was zeker gezellig Leo , morgen een uitgebreid verslag.
Nu eerst maar eens een paar uurtjes slapen
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: rdebruin on May 20, 2021, 01:23:31
Was zeker gezellig Leo , morgen een uitgebreid verslag.
Nu eerst maar eens een paar uurtjes slapen
Die zijn voorbij[emoji12][emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Richard70…

Nou daar gaat hij dan.

Gisterenavond op bezoek bij Leo.

Rond 20.00 uur kwam ik dan aan bij Leo in zijn Ht paleis.
Voor mij ook weer de bevestiging dat je een ht prima in de woonkamer kan integreren.
Heel mooi stijlvol ingericht, en leo heeft het echt zo gemaakt dat mocht hij geen film willen lijken via de projector, er werkelijk niks meer in het zicht staat.

De reden, behoudens dat het ook gewoon erg gezellig is, was voor mij de Lumagen.
Ik was min of of meer toch een beetje op zoek of het allemaal nog beter kan, met een toch nog een beetje normaal budget.
Dit is natuurlijk wel relatief, want het blijft voor heel veel mensen nog steeds een hele bom duiten.
Leo had de schakeling zoals hij die met Reza had gemaakt laten staan, dus konden we mooi het met en zonder lumagen vergelijken.
Verschillende 1080 rips die allemaal van een goede kwaliteit waren er door heen gedraaid, let wel, deze waren van zichzelf al erg goed.
De lumagen maakt daar zeker een mooier plaatje van met meer detail en diepte en vooral ook meer licht.
Het oogt allemaal gewoon een stukje scherper.
Vooral het stukje van "in the woods"is me bij gebleven.
Je hebt daar een stukje van bovenaf gefimd bovenop het bos.
Je ziet daar met de lumagen echt veel meer detail in de bladeren en ook de kleuren poppen veel meer.
Knap staaltje werk.Dit was vrijwel met alle films die we er door heen draaide.
Daarna gekeken naar een echt mindere film uit 2004 , collaterel met Tom Cruise.
Beeld bevat van zichzelf best veel grain, dus best benieuwd wat de lumagen daar mee kon.
Nou, helemaal niks :D Sterker nog , het beeld werd er zelfs een stuk slechter van.
Hij versterkt juist de grain, terwijl de de jvc het juist wat smoother maakt.
Dat was jammer, want dat was juist voor mij de reden om evt voor een lumagen of envy te gaan.
Want ongeacht dat het beeld bij goede BR echt wel beter werdt, weet ik vrijwel zeker dat ik dat nu niet meer zou zien als ik niet wist welke van de twee de processing zou doen.
1 op 1 vergelijk uiteraard wel, maar daar ging het mij niet om.
Al met al is het gewoon een erg mooi plaatje bij Leo. En doet de lumagen zeker er nog een stapje boven op.
Ik ga nu nog geen vergelijk maken tov de envy , daarvoor ben ik bij martin niet lang genoeg geweest, en hebben we daar de schakeling niet zo kunne doen als bij Leo.
Dit zal ongetwijfeld Dinsdag bij Werner aan bod komen.
Wat me wel is opgevallen is dat de Envy wat meer voor Dummy's is zoals ik. :D
Leo sjeesd ook gewoon door  zijn menu's ,maar hij is ook iemand die dat leuk vind, maar voor een leek die zich er niet heel erg in wenst te verdiepen is dit toch wel wat lastiger denk ik.
De Envy voelde voor mij wat meer plug and play.

Als ik zou moeten kiezen, en dat is dan puur op beeld kwaliteit wat ik gezien heb bij Martin en Leo nu.
Dan is de keuze niet heel moeilijk.
De NX9 met lens en de Envy zet gewoon het beste plaatje neer.
Maar dat is ook eigenlijk geen eerlijk vergelijk, want deze set kost ruim het dubbele van N7 lumagen.
Als ik naar prijs kwaliteit zou kijken dan zou ik voor de N7 lumagen kiezen.
Want ook al vind ik het beeld van de NX mooier, in verhouding met de prijs zou het dat mij niet waard zijn.
Zo hoop ik ze toch allebei te vriend te houden :D
Maar het is ook oprecht hoe ik er in sta.

Wat ik bij Leo echt heel mooi vond was de auto masking scherm, ik denk zelfs dat dit voor mij een grotere upgrade zou zijn als de Envy /lumagen, maar dat ter zijde.

Leo ik heb genoten gisteren   :clapping:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Leuk verslag Richard en goed van je dat je toch de stap gaat nemen richting Werner. Was ook mijn advies  ;)

Kwa scherpte kun je de NX9 vs de N7 niet met elkaar vergelijken in het voordeel van de NX9. No matter wat er ook geroepen wordt. Dit is ook wat ik bedoelde met de post in Martin zijn topic. "The Best of both worlds"

Ik ben benieuwd naar de ervaring bij Werner.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Mooi verslag Richard :)

Envy is denk ik ook wel meer voor 'dummy's', maar eenmaal goed ingesteld bij de Lumagen is het ook nooit meer aankomen hoor ;)
Beide zijn zeer mooie producten en doen dus ook veel meer behalve enkel HDR Tonemapping.
Enjoy het (nogmaals) bij Werner!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Quote from: PascalP on May 20, 2021, 12:36:35
Mooi verslag Richard :)

Envy is denk ik ook wel meer voor 'dummy's', maar eenmaal goed ingesteld bij de Lumagen is het ook nooit meer aankomen hoor ;)
Beide zijn zeer mooie producten en doen dus ook veel meer behalve enkel HDR Tonemapping.
Enjoy het (nogmaals) bij Werner!
Ik denk ook dat beide elkaar niet veel zullen ontlopen .
Het feit dat de envy volledig voor je geïnstalleerd wordt bij jou thuis vind ik dan wel weer een pluspunt.
Als het een deel van de hobby is om dat allemaal uit te vogelen dan denk ik dat je met de lumagen zeker het zelfde resultaat kan halen.
Maar voor mij is de hobby, lekker achterover zitten en genieten.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

#3289
@Richard
Leuk verslag dat je goed heb samengevat.... :thumbs-up: en ik vond het ook een gezellige en geslaagde avond waarin ik een poging gewaagd heb om òòk jouw overstag te laten gaan om het beste uit je beeld te kunnen persen... ;)
We hadden ook nog wat scenes van de film Le Mans '66 op fysieke disc en op de hdd gekeken/vergeleken we konden ze natuurlijk niet naast elkaar zien/kijken maar onze gezamenlijke indruk was dat er geen enkel verschil zat tussen beide mediums... ;)

Natuurlijk zal de lens van de Nx9 tov de N7/N5 scherper zijn...dat kan ook niet anders +€€€
Maar met mijn/jouw N7 icm een van de Video processor's die in de markt zijn liet ik je zien...,en dan met name met full-hd content waar mee je een betoverend mooi,rag scherp,gestoken 3D beeld krijgt waar menig UHD/4K schijfje een puntje aan kan zuigen.


Maar ik was uiteindelijk toch wel verbaast over jouw laatste uitspraak/over het volgende...
Dat wanneer je een film zou gaan kijken het jouw eigenlijk niet uitmaakte of het beeld van die film nu wel of niet mooier van kwaliteit zou zijn...je zei dat de film daar niet beter/slechter door ging worden,hahaaha  ::) dat de film er niet beter door gaat worden is een feit maar als je/ik het beeld/geluid naar een hoger plan kan kunnen krijgen dat dan dè beleving extra zal meehelpen aan hoe je uiteindelijk van de film hebt genoten...tenminste dat is mijn 'persoonlijke' mening/ervaring.
Dat kon ik als 'mede' hobbyist eigenlijk niet rijmen, ik volg jouw draadje ook al geruime tijd en lees daar met veel plezier dat je toch ook al best lang bezig bent om je geluid naar een hogerder plan te brengen dan denk ik bij mijzelf....tja,met een mindere kwaliteit aan geluid zou een film er ook niet beter/slechter door gaan worden,tòch ;)
En misschien was deze uitspraak wel om jezelf te rechtvaardigen dat je het 'zo' wel best vond met wat je nu hebt en je het niet de moeite waard vind om een fors bedrag in een VP te steken om de extra aan beeld kwaliteit te gaan krijgen... :D
Ik ben zeker geen purist maar ik wil wel,zeker gezien de omstandigheden waar in mijn HT gevestigd is het uiterste uit mijn beeld en geluid willen halen dit icm met de leefbaarheid en de mogelijkheden van waar ik en mijn vrouw zich prettig voelen natuurlijk want dat mag ook niet uit oog verloren gaan.

Ook nog vernoemingswaardig...;
Ik heb er ook nog geen 3D-LUT calibratie op los gelaten...,kan je nagaan Richard dan zou het er nòg beter/mooier uit gaan zien  :tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: papaleo on May 20, 2021, 13:53:06

Ook nog vernoemingswaardig...;
Ik heb er ook nog geen 3D-LUT calibratie op los gelaten...,kan je nagaan Richard dan zou het er nòg beter/mooier uit gaan zien  :tounge:

:D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Quote from: papaleo on May 20, 2021, 13:53:06
@Richard
Leuk verslag dat je goed heb samengevat.... :thumbs-up: en ik vond het ook een gezellige en geslaagde avond waarin ik een poging gewaagd heb om òòk jouw overstag te laten gaan om het beste uit je beeld te kunnen persen... ;)
We hadden ook nog wat scenes van de film Le Mans '66 op fysieke disc en op de hdd gekeken/vergeleken we konden ze natuurlijk niet naast elkaar zien/kijken maar onze gezamenlijke indruk was dat er geen enkel verschil zat tussen beide mediums... ;)

Natuurlijk zal de lens van de Nx9 tov de N7/N5 scherper zijn...dat kan ook niet anders +€€€
Maar met mijn/jouw N7 icm een van de Video processor's die in de markt zijn liet ik je zien...,en dan met name met full-hd content waar mee je een betoverend mooi,rag scherp,gestoken 3D beeld krijgt waar menig UHD/4K schijfje een puntje aan kan zuigen.


Maar ik was uiteindelijk toch wel verbaast over jouw laatste uitspraak/over het volgende...
Dat wanneer je een film zou gaan kijken het jouw eigenlijk niet uitmaakte of het beeld van die film nu wel of niet mooier van kwaliteit zou zijn...je zei dat de film daar niet beter/slechter door ging worden,hahaaha  ::) dat de film er niet beter door gaat worden is een feit maar als je/ik het beeld/geluid naar een hoger plan kan kunnen krijgen dat dan dè beleving extra zal meehelpen aan hoe je uiteindelijk van de film hebt genoten...tenminste dat is mijn 'persoonlijke' mening/ervaring.
Dat kon ik als 'mede' hobbyist eigenlijk niet rijmen, ik volg jouw draadje ook al geruime tijd en lees daar met veel plezier dat je toch ook al best lang bezig bent om je geluid naar een hogerder plan te brengen dan denk ik bij mijzelf....tja,met een mindere kwaliteit aan geluid zou een film er ook niet beter/slechter door gaan worden,tòch ;)
En misschien was deze uitspraak wel om jezelf te rechtvaardigen dat je het 'zo' wel best vond met wat je nu hebt en je het niet de moeite waard vind om een fors bedrag in een VP te steken om de extra aan beeld kwaliteit te gaan krijgen... :D
Ik ben zeker geen purist maar ik wil wel,zeker gezien de omstandigheden waar in mijn HT gevestigd is het uiterste uit mijn beeld en geluid willen halen dit icm met de leefbaarheid en de mogelijkheden van waar ik en mijn vrouw zich prettig voelen natuurlijk want dat mag ook niet uit oog verloren gaan.

Ook nog vernoemingswaardig...;
Ik heb er ook nog geen 3D-LUT calibratie op los gelaten...,kan je nagaan Richard dan zou het er nòg beter/mooier uit gaan zien  :tounge:
Even een kleine nuance  :D
Natuurlijk maakt het mij wel uit naar welke kwaliteit ik zit te kijken.
Anders nam ik wel een Sonos met een oude lcd tv :D
Alleen wat we samen ook al zeiden. Als je echt blind zou moeten testen, dus dat je niet weet wat er op staat.
Jvc of envy / lumagen , met nieuw content wat je niet kent.
Dan ben je toch wel me eens dat het heel lastig is om te zeggen of de lumagen er tussen zit.
Ook niet switchen tussendoor.
Dat bedoelde ik te zeggen eigenlijk.
Daarmee geef ik eigenlijk aan dat de jvc het gewoon best heel goed doet.
En door een video processor er tussen te zetten,( maakt niet uit envy of lumagen ) van de prijs van de N7 wordt het idd met veel content iets beter.
Maar het is voor mij niet dat ik nu gelijk van mijn stoel val.
Begrijp me niet verkeerd hè , het beeld was prachtig echt waar.
Maar is het verschil zeg ong 8K waard?
Die vraag vind ik lastiger te beantwoorden.
Ik zeg het die masking vond ik persoonlijk veel meer toevoegen.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik dat niet heb,
Maar toen we een stukje zonder masking keken vond ik dat een bijzonder groot verschil,
Dat vond ik bij Martin ook al met zijn scherm, volgens mij 21/9 .
Je wordt gewoon meer in de film gezogen door die masking
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Klinkt dat jullie een leuke avond achter de rug hebben mannen.

Wat betreft Richard zijn conclusie dan kan ik daar wel in komen want om heel eerlijk te zijn begon het bij mij ook met een zien van een scherm met een 2.40:1 ratio.
Dat is ook de reden dat ik dit alles zo heb samen gesteld... ik moest en ik zou ook zo'n 2.40:1 scherm hebben en het liefste zo laag mogelijk hangend want dat vond ik geweldig kijken.
Wil je dit (heel) goed doen dan kwam ik op twee mogelijkheden om dit te bereiken:
-Een 2.40:1 scherm , een DCR lens om alle pixels erin te krijgen en een video processor voor de omzetting van 16.9 naar 2.40 en de black bar detection zodat ik nooit de lens hoeft te verwijderen (en geen light spil boven en onder).
-Een 16.9 masking scherm van Screen Research of Stewart Screens.

Ik zelf ben voor de eerste optie gegaan omdat bij de tweede optie mijn 16.9 beeld formaat veel te groot zou worden en weer hoog kwam te hangen en dat wou ik absoluut niet.
Ik moest dan ook een projector hebben met 100% lensshift anders haalde ik het niet dus zodoende kwam ik bij de NX9 uit.
Eenmaal een demo met de NX9 gehad te hebben kwam daar de Envy demo bij en de DCR lens en na dat gezien te hebben was er voor mij geen weg meer terug.
Maar inderdaad ben het met jullie eens dat dit de (veeeeeeeels) te dure weg is maargoed ik ben er blij mee, ook achteraf.

Maar een 21/9 scherm maakt heel veel indruk en ik persoonlijk vind dat het mooiste wat er is.
Ik heb nog even getwijfeld want het scherm bij Viktor in zijn oude ruimte vond ik ook super indrukkwekkend met de boven en onder masking... maar zoals ik net al zei kwam ik dan te hoog uit voor mijn zin.

Ik kan Richard dus zeer goed begrijpen dat eigenlijk zo'n ratio scherm of masking op hem de grootste indruk maakte in plaats van onze video processors.
Leo is zeer content met zijn Lumagen en ik met mijn Envy en dat zegt dan ook wel weer wat natuurlijk en eerlijk is eerlijk ik zelf ben helemaal weg van de Envy maar als ik nu perse zou moeten kiezen tussen een mooi masking screen of een 2.40:1 spanscherm van een top merk of een video processor dan ging ik ook voor een scherm denk ik.
Dat geeft zo'n geweldige ervaring wat bijna niet te kloppen is.
Zowel Leo als ik hebben al zo iets hangen natuurlijk maar als je zelf zoiets voor het eerst goed meemaakt dan maakt dat zeker een hoop indruk.
En natuurlijk vind ik zo'n scherm EN een video processor weer een stap beter maar het kost dan ook een bom duiten meer he  :crazy:

Maar goed jullie hebben toch een top avond gehad en daar draait het toch om mannen.
Leuk om je hobby en zelfde passie te delen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#3293
@Richard

Hahaa...ik vond het best een stevige opmerking  :D Ik begreep je toelichting op je uitspraak op deze manier;
Als je niet beter zou weten dan zou je het niet 'missen' en daar heb je volkomen gelijk in want mijn Oppo205 icm een JVC N7 geeft al een top beeld...dat staat buiten kijf.
En Ik maakte nog de grap op je opmerking dat de beeld kwaliteit de film niet beter/slechter maak: als de beeld kwaliteit er dan toch niet meer toe doet...,hoef ik ook mijn bril niet meer op te zetten als ik een film ga kijken  :tounge2:

Mààr in een blind test tussen met en zonder de Lumagen met 1080p content dan valt het laatst genoemde koppel toch echt door de mand hoor, want het verschil is best duidelijk aanwezig en soms wat meer dan met een andere scene dit is een blind-test in mijn optiek heel goed er uit te halen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3294
@ Martin
"Je vat de koe bij horens"  ;)

Ik vertelde dan ook aan Richard dat mijn multi-masking scherm tot nu toe de beste aankoop is geweest in al de jaren dat ik met deze leuke hobby bezig ben.
Ook ik heb heel,heel vaak zitten denken en zitten passen en meten om een groter 21:9 scherm te nemen maar dat is in mijn situatie weer een aardige verbouwing/ingreep en daar zit (vooral mijn vrouw) niet op te wachten.
Dan had ik misschien ook een andere lift en een Nx9 met Anamorphic lens genomen...ik wil hier mee zeggen dat wat ik al eerder verkondigde jij heb gewoon een droom setup...basta :worship:


Edit;
Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn setup op dit moment niet mee kan komen... :D :tounge2: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

#3295
Quote from: papaleo on May 20, 2021, 18:57:20
@ Martin
"Je vat de koe bij horens"  ;)

Edit;
Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn setup op dit moment niet mee kan komen... :D :tounge2: :D

Kijk.... zo is dat Leo  ;)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

Quote from: papaleo on May 20, 2021, 18:57:20
Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn setup op dit moment niet mee kan komen... :D :tounge2: :D

Dat weet ik wel zeker :) Denk dat er veel mensen zijn waarvoor je, als ze bij jou komen kijken, wat tissues op tafel moet zetten... :inlove:

Maar wanneer ga je die 3D-LUT kalibratie doen? Ben nog steeds heel erg benieuwd :coffee:




The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Quote from: Jean Sibelius on May 21, 2021, 19:30:14
Dat weet ik wel zeker :) Denk dat er veel mensen zijn waarvoor je, als ze bij jou komen kijken, wat tissues op tafel moet zetten... :inlove:

Maar wanneer ga je die 3D-LUT kalibratie doen? Ben nog steeds heel erg benieuwd :coffee:
;)

Dat weet ik nog niet...,als ik er aan ga beginnen en of er mee klaar ben beloof ik je dat jij de eerste bent die ik je daar over zal informeren.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3298
Gisteren de nieuwe gen5 ATV4k geïnstalleerd...maar ook nog de oude ff in mijn keten gelaten om een kleine vergelijk test te houden....vooral om te zien met content afgespeeld met/via de infuse MP app.
Kort maar krachtig...;ik zie totaal geen verschil tussen beide ATV's
Wat ik wel gemerkt had was dat de nieuwe ATV de film iets sneller liet starten en dat je nu met Youtube de mogelijkheid hebt om sommige content in 4k/60p af te kunnen spelen maar daar houd het voor nu dan ook mee op kwa verbeteringen.

Het is wel een blijvertje...deze is waarschijnlijk net ff wat toekomst 'veiliger' dan de vorige generatie,dit excuus heb ik gebruik om het voor mijzelf te verantwoorden  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#3299
Dat klopt Leo. Dat had ik al terug gelezen in de reviews. Maar goed, je hebt nu wel een nieuwe afstandsbediening :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"