Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: buckler on May  6, 2021, 15:54:55
Niet helemaal correct Leo
De Envy Pro is wel op te waarderen hoor.
Sterker nog volgens mij komt daar dit jaar nog de hdmi 2.1 voor met andere kaart.
Al zie ik de komende 10/20 jaar geen 8k/120hz komen dus no worries wat mij betreft maargoed wil je het wel dan kan het ook.
Denk dat de lumagen geen 48 g aan kan en met de output cards niet verder kan dan 18 g
En toekomstige grotere upgrades komen voor de Pro ook goed heeft Mathias mij persoonlijk verteld.
De audio uitgangen klopt maar ze werken ook beide op een andere manier (clocks), de Envy is puur een video processor die na je audio (lyngdorf) komt en voor je jvc.
Daardoor ook geen jitter in de audio mogelijk.
Werkt dus net iets anders.
Maar beide zijn top producten natuurlijk.
En beide 'te duur' maargoed.

Zie je wel ik dacht dat ik wel weer eens wist...,ik loop wel vaker uit mijn nek te lullen dat zullen jullie wel weten :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: PascalP on May  6, 2021, 14:30:50
Die Gray/Gamma moet naar 21p Leo ;)
Je had mij hierdoor helemaal van mijn apprepo gehaald.... :D Hierdoor vergeet ik eigenlijk helemaal te vragen of de andere instelling wel klopten...?  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Haha nee joh.
Verkeerd herrinnerd...lol

Klopt Richard, je sluit je uhd speler , media speler etc etc aan op je Acurus en vandaar gaat hij naar de Envy.
De Envy komt tussen de Acurus en je JVC.
Dat audio vervuiling verhaal heb ik overgens aan Mathias voorgelegd en die heeft me zeer technisch uitgelegd (waar ik geen hol van snapt overgens...) dat dat niet aanwezig is en niet kan en dat is door hun manier van opbouw niet aanwezig. 100% zeker zei hij nog.
Maargoed maakt ook allemaal niet uit hoor ja of nee maar alles heeft voor en nadelen denk ik dan maar.
Net als de prijs, ik vind alle video processors te duur.
Voordat ik de Envy aanschafte (heb ook eerst naar een lumagen gekeken) dacht ik dat ze zelfmoord pleegde met hun prijzen. Zowel lumagen als envy maar blijkbaar geven de mensen het er wel voor.
Ik ook dus maar eerlijk is eerlijk het is een bak geld.
Teveel zelfs.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Gelukkig voor hun zijn er nog steeds van die 'gekkies' zoals wij op deze aardkloot... ;) :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: buckler on May  6, 2021, 16:11:51
Haha nee joh.
Verkeerd herrinnerd...lol

Klopt Richard, je sluit je uhd speler , media speler etc etc aan op je Acurus en vandaar gaat hij naar de Envy.
De Envy komt tussen de Acurus en je JVC.

Kortom, dus als jij 8 hdmi ingangen heeft in je Acurus dan kan jij gewoon 8 apparaten aansluiten aan je Muse.
Dan via een enkele hdmi kabel naar de Envy en van de Envy naar de JVC.

Bij mij werkt het iets anders omdat mijn 'oude' mp-50 geen 4k 60hz door kan geven (alleen 4k 24hz). Ja dat kan wel maar dan moet ik de hdmi upgrade doen en dat geld vind ik het voor mijn situatie niet waard maar dat terzijde.
Maar bij mij split de Oppo audio en video out... de audio uit gaat van de Oppo naar de mp-50 en de video out gaat naar de Envy, de Envy gaat naar de JVC.
Apple tv kan via de hdmi 'in' poort in de Oppo. Ook mijn harde schijf met usb gaat via een usb 'in' poort de Oppo in.
En dan gebruik ik de Oppo als media speler, werkt meer dan prima.
Maar als je dus zoveel apparaten als Richard hebt en je heb een Acurus dan loopt alles via de Acurus naar de Envy en van de Envy naar de JVC.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Quote from: buckler on May  6, 2021, 17:27:29


Bij mij werkt het iets anders omdat mijn 'oude' mp-50 geen 4k 60hz door kan geven (alleen 4k 24hz).
Koop dan toch gewoon eens een recent toestel man, kan dat ding naar t museum  :tounge2:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Je wordt niet weggeblazen als je al in het bezit bent van de JVC zoals jij. Zoals Reza al heeft verteld zijn de stappen niet "Night & Day" JVC doet het uitstekend. Ga je mieren neuken en wil je tot het gaatje en verder dan kun je door pakken met bijvoorbeeld een Lumagen. De upscaling kwaliteiten zijn een grote plus punt met daarbij vele mogelijkheden om alles eruit te halen.

Wel is het zo dat een Lumagen 1 dag bakken is en een Envy waarschijnlijk 4  ;D  :angel:


Quote from: rdebruin on May  6, 2021, 15:21:21
Ik ga over twee weken voor een demo van de envy .
Ik ben toch iets meer van het plug en play gedeelte.  :D
Blijf het wel een bom duiten vinden, dus het moet wel echt meer als een nuance verschil zijn, anders vind ik het toch iets te veel van het goede.
Als ik jou foto's zie, dan zie je idd wel wat verschil, maar ik vraag me oprecht af of je dit tijdens het film kijken ook ziet.
Maarja, als je niet gaat kijken weet je t niet
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Quote from: vik on May  6, 2021, 18:26:40
Je wordt niet weggeblazen als je al in het bezit bent van de JVC zoals jij. Zoals Reza al heeft verteld zijn de stappen niet "Night & Day" JVC doet het uitstekend. Ga je mieren neuken en wil je tot het gaatje en verder dan kun je door pakken met bijvoorbeeld een Lumagen. De upscaling kwaliteiten zijn een grote plus punt met daarbij vele mogelijkheden om alles eruit te halen.

Wel is het zo dat een Lumagen 1 dag bakken is en een Envy waarschijnlijk 4  ;D  :angel:
Kost een lumagen dan slechts 25% van een envy .
Dan zie ik dat graag in een apke verschijnen  :D :tounge:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Quote from: papaleo on May  6, 2021, 15:51:12
Ja oke,volgens deze aansluit route wel ja daar heb je gelujk in. ;D

Maar 'eigenlijk' zou je een Audio processor niet lastig moeten met de video-vervuiling...dat komt het geluid niet ten goede. (Of je dit daadwerkelijk gaat horen...tja  ::) )
Een Audio Pro is voor Audio
Een Video Pro voor Video
:D

Nog een voordeel van de Acurus, die doet 'niks' met het videosignaal, ding heeft geeneens een OSD :D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#3209
Quote from: vik on May  6, 2021, 18:26:40
Je wordt niet weggeblazen als je al in het bezit bent van de JVC zoals jij. Zoals Reza al heeft verteld zijn de stappen niet "Night & Day" JVC doet het uitstekend. Ga je mieren neuken en wil je tot het gaatje en verder dan kun je door pakken met bijvoorbeeld een Lumagen. De upscaling kwaliteiten zijn een grote plus punt met daarbij vele mogelijkheden om alles eruit te halen.

Wel is het zo dat een Lumagen 1 dag bakken is en een Envy waarschijnlijk 4  ;D  :angel:
Ik denk ook dat de grote upgrade zit in de erg goede scaling van je blu-rays, iets wat voor mij zeker de moeite waard zou zijn. Ik zie dat nu al met de Panasonic, die sat ook al heel goed doet. Veel beter dan de JVC, maar ook de Oppo.
Daarnaast vind ik de overall kwaliteit erg mooi als ik de foto's van Leo zie. Nog even wat meer handelen in crypto de komende weken 😉

Maar het eerste wat ik moet doen is de N7 laten hercalibreren bij Werner.

Richard70…

Quote from: PascalP on May  6, 2021, 19:21:00
Nog een voordeel van de Acurus, die doet 'niks' met het videosignaal, ding heeft geeneens een OSD :D
🤣🤣🤣
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: Teejoo on May  6, 2021, 19:29:01
Ik denk ook dat de grote upgrade zit in de erg goede scaling van je blu-rays, iets wat voor mij zeker de moeite waard zou zijn. Ik zie dat nu al met de Panasonic, die sat ook al heel goed doet. Veel beter dan de JVC, maar ook de Oppo.
Daarnaast vind ik de overall kwaliteit erg mooi als ik de foto's van Leo zie. Nog even wat meer handelen in crypto de komende weken 😉

Maar het eerste wat ik moet doen is de N7 laten hercalibreren bij Werner.
Dat kalibreren is dan toch niet meer nodig, althans zo begreep ik het van werner , dat ging dan weliswaar over de envy, omdat de kalibratie in de envy komt te staan en niet meer op de jvc
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Jawel want je jvc verloopt na een hoop uren van gebruik natuurlijk wel.
Maar de service van Werner is dat hij dat bij aankoop van een Envy bij jou thuis komt doen.
Maar inderdaad de calibratie komt in de Envy te staan en niet in de  JVC.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Of je moet een laser projector hierna kopen... die verlopen vrijwel niet of pas na duizenden uren van gebruik.
Mijn oude LS10000 had 2000 uur gedraaid en was totaal niks verlopen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

Uiteindelijk kalibreer je de hele keten, dus met een N7 in de loop zal er inderdaad op een gegeven moment verloop zijn..
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Richard70…

Had ik dat stukje niet helemaal juist begrepen
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Quote from: buckler on May  6, 2021, 19:55:27
Jawel want je jvc verloopt na een hoop uren van gebruik natuurlijk wel.
Maar de service van Werner is dat hij dat bij aankoop van een Envy bij jou thuis komt doen.
Maar inderdaad de calibratie komt in de Envy te staan en niet in de  JVC.

Ik heb dit ook nog niet uitgezocht maar ik dacht wanneer je met een Lumagen/Envy aan de gang gaat dat je alleen je Gamma regelmatig in je JVC moest bijstellen omdat deze last heeft van 'Gamma-drift' dit is dan ook volgens mij de enige calibratie die je dan doet in de JVC alle andere zoals 3D LUT doe je in de Lumagen en denk ik ook in de Envy....kan het mis hebben maar 'correct me if i wrong'
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: papaleo on May  7, 2021, 14:23:13
Ik heb dit ook nog niet uitgezocht maar ik dacht wanneer je met een Lumagen/Envy aan de gang gaat dat je alleen je Gamma regelmatig in je JVC moest bijstellen omdat deze last heeft van 'Gamma-drift' dit is dan ook volgens mij de enige calibratie die je dan doet in de JVC alle andere zoals 3D LUT doe je in de Lumagen en denk ik ook in de Envy....kan het mis hebben maar 'correct me if i wrong'

Nee, denk dat je hier gelijk in heb Leo, ik kan me niet voorstellen dat de 3d lut met bijna vijfduizend punten opnieuw gedaan moet worden maar heel eerlijk weet ik dit niet 100% zeker.
Maar aangezien dat dat vele uren duurt denk ik van niet nee.
Gamma drift zal er zeker zijn na verloop van tijd en dat is ook het enige wat Werner bij mij vorige maand heeft moeten veranderen na 200 branduren.

Leuk dat je er zo mee bezig bent Leo, nu nog een de stap naar een DCR toe he  :clapping:
Zoals je weet heb ik belachelijk veel geupgrade het afgelopen jaar maar de DCR blijft mijn favourite en in mijn ogen en smaak mijn beste aankoop.
Ik snap nog steeds niet dat die lens die Viktor te koop had staan niet weg is gegaan naar een forumlid, jammer hoor.

Wij als 'woonkamer moraalridders' zijn zo gek nog niet bezig Leo haha lol.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#3218
Na gisteravond Williams op bezoek te hebben gehad,wat trouwens weer gezellig was zal hij hier 'denk ik' wel zijn verslag uit gaan brengen...

Ik wil voor dat hij dit doet hier toch eerst een opmerking plaatsen over iets dat ook Reza had opgemerkt...
Ik,weet dat Wil (net zoals Reza trouwens) best oog hebben voor wanneer het beeld niet 100% goed staan/zijn,zo gaf Reza eerder al aan dat vooral bij de film 'the Greatest Showman' de kleuren/huidtinten tijdens het afspelen in/via de Lumagen te enhanced/over saturated  over kwamen en ja dat zag ik ook wel... :D

Ik had eerder deze week een berichtje naar Jim Peterson gestuurd om te vragen wat voor mij met mijn apparaten nu de juiste configuratie zou moeten zijn in de Lumagen.

Ook omdat ik net zo als Williams het niet kon rijmen dat in de info van de JVC liet zien dat de JVC toch met HDR10 werd uitgestuurd....en Williams zag nog iets raars daar staan wat mij nog niet was opgevallen de Max CLL/Max FLL waardes stonde daar ook bij dit zou eigenlijk niet mogen.
Williams vond het dan ook al raar dat ik een HDR-flag mee moest sturen...

De instellingen die ik gebruik(te)waren door Vik met 'zijn hulp-lijn' aangeleverd en van iemand die ook de Lumagen heeft maar dan icm de/een Sim2 3chipper ik heb dan ook klakkeloos zijn instellingen overgenomen...
Maar nu valt waarschijnlijk het puzzel stukje zijn projector is een native 1080P machine en heeft geen 4K tonemapping onboard deze pj moet op een andere manier het signaal van de VP binnen krijgen dit zal naar mijn mening dan met een andere instelling moeten gebeuren dan dat mijn jvc dit doet.

Laat ik nu vannacht een antwoord van de Lumagen goeroe Jim Peterson binnen gekregen hebben...op mijn vraag.

Nu komt ook Williams zijn vermoeden uit...
In mijn situatie (dus met alle JVC N series) mag ik GEEN HDR flag meesturen....!
De tonemapping van de Lumagen gaat op die manier de mist in ,de JVC neemt dan de dtm op deze manier waarschijnlijk over,en of het dan toch ook dubbel is dat weet ik niet wat ik wel weet is dat de info nu wel klopt met hoe het moet zijn en dat het beeld als ik de film the Greatest Showman er weer ff bij pak de gezichten nu er toch wel een stuk natuurlijker uitzien...

Zie de fotos er zijn nu wbt de huid tinten geen (grote) verschillen meer te zien terwijl dit eerder nog sterk aanwezig was...

Foto 1 Lumagen
Foto 2 JVC

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: buckler on May  7, 2021, 14:46:02
Nee, denk dat je hier gelijk in heb Leo, ik kan me niet voorstellen dat de 3d lut met bijna vijfduizend punten opnieuw gedaan moet worden maar heel eerlijk weet ik dit niet 100% zeker.
Maar aangezien dat dat vele uren duurt denk ik van niet nee.
Gamma drift zal er zeker zijn na verloop van tijd en dat is ook het enige wat Werner bij mij vorige maand heeft moeten veranderen na 200 branduren.

Leuk dat je er zo mee bezig bent Leo, nu nog een de stap naar een DCR toe he  :clapping:
Zoals je weet heb ik belachelijk veel geupgrade het afgelopen jaar maar de DCR blijft mijn favourite en in mijn ogen en smaak mijn beste aankoop.
Ik snap nog steeds niet dat die lens die Viktor te koop had staan niet weg is gegaan naar een forumlid, jammer hoor.

Wij als 'woonkamer moraalridders' zijn zo gek nog niet bezig Leo haha lol.

Hahaa... :thumbs-up:

Als het 'bouw-technisch' niet zoveel met zich mee zou brengen had ik zo'n lens hier allang gehad,en dat zou waarschijnlijk niet het enige wat ik hier zou hebben aangepast,neem dat maar van mij aan  ;) :tounge2:
Laat ik het zo stellen als ik hier alleen (zonder partner) had gewoond...dan had je eens moeten zien hoe dàn mij HT-huiskamer er uit had gezien... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

#3220
Toch ben ik van mening dat je de HDR flag WEL moet inschakelen en zodoende je JVC in een ander profiel forceert, onder dit profiel stel je dan een Power Gamma in ipv een HDR curve en dan zou de JVC geen tonemapping doen.
Zonder de HDR Flag werkt het natuurlijk ook, maar nu zul je handmatig moeten switchen in de JVC tussen een SDR en HDR (via Lumagen) profiel lijkt me.
Maar goed, ben eens benieuwd naar wat Jim P. ervan zegt, heb net even je screenshots terugbekeken en daar staat inderdaad HDR10 als je via de Lumagen stuurt, dit zou enkel SDR2020 moeten zijn.

In het menu van de Lumagen waar je de HDR flag in/uitschakeld heb je wel SDR2020 als output staan dus dit moet goed zijn.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

#3221
Pascal...
De Lumagen schakelt netjes tussen SDR 2020 en SDR 709 die kiest dan wel/ook automatisch een andere cms preset bij sdr709 CMS0 en bij SDR2020 kiest die CMS1
De JVC schakelt ook automatisch van sdr2020 naar sdr709 mee.

Ja ik heb in de Lumagen sdr2020 gekozen met de hdr flag uit
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: papaleo on May  7, 2021, 15:11:01
Pascal...
De Lumagen schakelt netjes tussen HDR en SDR die kiest dan wel/ook automatisch een andere cms preset bij sdr709 CMS0 en bij SDR2020 kist die CMS1
De JVC schakelt ook automatisch van sdr2020 naar sdr709.

Ik kan het bij het verkeerde eind hebben hoor, mijn woord is ook niet heilig ;)
Maar dan zul je evengoed nog lamp high/low of de iris handmatig moeten aanpassen in de JVC als je wisselt tussen CMS0 en CMS1 in de Lumagen voor SDR of HDR content (uitgezonden als SDR2020)?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: PascalP on May  7, 2021, 15:13:37
Ik kan het bij het verkeerde eind hebben hoor, mijn woord is ook niet heilig ;)
Maar dan zul je evengoed nog lamp high/low of de iris handmatig moeten aanpassen in de JVC als je wisselt tussen CMS0 en CMS1 in de Lumagen voor SDR of HDR content (uitgezonden als SDR2020)?

dat weet ik nog niet dit heb dit nog niet uitgeprobeerd.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: papaleo on May  7, 2021, 15:15:27
dat weet ik nog niet dit heb dit nog niet uitgeprobeerd.

Dan zou ik zeggen wacht even Jim P. zijn antwoord af, en als het nu goed werkt niks meer aan doen ;)
Maar dit zou je dus met die HDR Flag kunnen bewerkstellen hoever ik weet zonder handmatige actie, ik laat het nu even rusten om je niet nog verder van de wijs af te brengen haha  :tongue2:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono