A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

twani

Quote from: Martin!!! on April 28, 2014, 12:46:20
Kan je al wat meer vertellen Jan?
Jan gaat vwb het ínspelen door een wat lastiger periode heen dacht ik zo tussen de berichten doór te hebben meegekregen.

Komt goed denk ik :pompom:

Jumping Jack

Bij Naim is dat inspelen echt bizar. Ik merkte het zelfs met de laatste toevoeging van de hicap DR. Ondanks dat ie niet nieuw was, was ie wel een hele tijd niet meer aangesloten geweest en in het begin klonk het echt nergens naar. Scherp, kil en onaangenaam...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Quote from: Jumping Jack on April 28, 2014, 13:48:04
Bij Naim is dat inspelen echt bizar. Ik merkte het zelfs met de laatste toevoeging van de hicap DR. Ondanks dat ie niet nieuw was, was ie wel een hele tijd niet meer aangesloten geweest en in het begin klonk het echt nergens naar. Scherp, kil en onaangenaam...
Ondanks dat je weet dat het goed komt is het iedere keer weer even schrikken denk ik :)

twani

De "baas" 2 x in karakteristieke houding.

Één keer aanwijzingen gevend en één keer relaxend :tounge2: 

lynch1979

In een Theo Donders Huispak  :D

Geniet ervan, de omgeving ziet er prachtig uit.

Jumping Jack

Quote from: twani on April 28, 2014, 13:54:07
Ondanks dat je weet dat het goed komt is het iedere keer weer even schrikken denk ik :)

Ik heb vertrouwen en ben goedgelovig  :angel:  ;).

Sluit het forum maar af, en geniet van je vakantie!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani


Deleted Member 2

Quote from: twani on April 28, 2014, 14:06:22
Ze is verder erg lief hoor :D

Anders kan een scheut(je) Mirto nog wel eens helpen...

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on April 28, 2014, 13:48:04
Bij Naim is dat inspelen echt bizar. Ik merkte het zelfs met de laatste toevoeging van de hicap DR. Ondanks dat ie niet nieuw was, was ie wel een hele tijd niet meer aangesloten geweest en in het begin klonk het echt nergens naar. Scherp, kil en onaangenaam...

Klopt helemaal Nick  ;)  Naim is wat dat betreft een nogal eigenzinnig merk, met af en toe wat merkwaardige kenmerken.
Toen ik de V1 dac/pre en NAP 250 aansloot klonk het ook echt nergens naar; geen druk in het laag, erg timide en totaal niet krachtig klinkend.
Gelukkig wist ik dat ik dit kon verwachten en ben de eerste dagen totaal niet kritisch aan het luisteren geweest.
Ik heb de set dagen aaneengesloten laten spelen met internetradio via de MM en gisterenavond leek het gehele klankbeeld wel een volledige metamorfose te zijn ondergaan, bizar gewoon wat een verschil  :o
De combi van V1 dac/pre en NAP 250 speelt nu al op een aantal punten op een hoger niveau dan de Supernait 1 + HiCap en Ndac en iedere dag merk je dat de potentie aan het toenemen is, dus het gaat zeker goed komen  ;)

Verder heb ik gisteren nog een aantal dingen in mijn stekkerblok veranderd die onverwachts toch een grote invloed bleken te hebben op de weergave...
In mijn aluminium DIY stekkerblok zit Furutech Alpha 3 bekabeling verwerkt die intern indirect verbonden was aan de rhodium IEC inlet via metalen zware kabelschoenen.
De rhodium IEC inlet en de metalen kabelschoenen zijn verwijderd en nu gaat de Lapp toevoerkabel rechtstreeks naar de Alpha 3 bekabeling (middels een met koper geknelde steraansluiting) en dat bleek gisterenavond ook een zeer goede zet  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: twani on April 28, 2014, 13:56:19
De "baas" 2 x in karakteristieke houding.

Één keer aanwijzingen gevend en één keer relaxend :tounge2:

Dat ziet er heerlijk uit daar zeg met die schitterende omgeving !
Veel plezier nog toegewenst met je familie Theo :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Quote from: YamahaRXV on April 28, 2014, 16:25:41
Klopt helemaal Nick  ;)  Naim is wat dat betreft een nogal eigenzinnig merk, met af en toe wat merkwaardige kenmerken.
Toen ik de V1 dac/pre en NAP 250 aansloot klonk het ook echt nergens naar; geen druk in het laag, erg timide en totaal niet krachtig klinkend.
Gelukkig wist ik dat ik dit kon verwachten en ben de eerste dagen totaal niet kritisch aan het luisteren geweest.
Ik heb de set dagen aaneengesloten laten spelen met internetradio via de MM en gisterenavond leek het gehele klankbeeld wel een volledige metamorfose te zijn ondergaan, bizar gewoon wat een verschil  :o
De combi van V1 dac/pre en NAP 250 speelt nu al op een aantal punten op een hoger niveau dan de Supernait 1 + HiCap en Ndac en iedere dag merk je dat de potentie aan het toenemen is, dus het gaat zeker goed komen  ;)

Verder heb ik gisteren nog een aantal dingen in mijn stekkerblok veranderd die onverwachts toch een grote invloed bleken te hebben op de weergave...
In mijn aluminium DIY stekkerblok zit Furutech Alpha 3 bekabeling verwerkt die intern indirect verbonden was aan de rhodium IEC inlet via metalen zware kabelschoenen.
De rhodium IEC inlet en de metalen kabelschoenen zijn verwijderd en nu gaat de Lapp toevoerkabel rechtstreeks naar de Alpha 3 bekabeling (middels een met koper geknelde steraansluiting) en dat bleek gisterenavond ook een zeer goede zet  :thumbs-up:

Naim is idd een eigenzinnig merk zeg, apart dat het zoveel verschil maakt!

Toevallig, ik heb mijn diy stekkerblok ook zo aangesloten, zonder IEC inlet. Sowieso maakte het diy stekkerblok bij mij erg veel verschil toentertijd!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Martin!!!

Geniet van je vakantie Theo, even de boel receten......  :colgate:
mainly British stuff

bmateijsen

Lekker hoor! Dat ziet er Italiaans uit....

YamahaRXV

Quote from: Mitch-- on April 28, 2014, 16:37:50
Naim is idd een eigenzinnig merk zeg, apart dat het zoveel verschil maakt!

Toevallig, ik heb mijn diy stekkerblok ook zo aangesloten, zonder IEC inlet. Sowieso maakte het diy stekkerblok bij mij erg veel verschil toentertijd!

Naim is erg gevoelig voor stroom gerelateerde issues, zo ook met het netkabel verhaal waar soms totaal geen logica achter lijkt te zitten  ???
Mooi voorbeeld is bv. de Naim Ndac die ik had, deze klonk ontzettend goed met de Furutech FP-3TS20 met koperen IeGo connectoren.
Dezelfde kabel ''doet'' het nu gewoon niet lekker achter de V1 dac/pre, maar de Furutech FP-Alpha 3 met IeGo,s daarentegen laat de V1 compleet openbloeien en heerlijk ritmisch en dynamisch klinken, terwijl deze kabel de Ndac voorheen tot een wat meer duf klinkende dac transformeerde...,erg wazig allemaal dus  :withstupid:

Ook nu blijk weer dat door testen en vergelijken er heel veel voordeel opgedaan kan worden.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Quote from: YamahaRXV on April 28, 2014, 17:13:25
Naim is erg gevoelig voor stroom gerelateerde issues, zo ook met het netkabel verhaal waar soms totaal geen logica achter lijkt te zitten  ???
Mooi voorbeeld is bv. de Naim Ndac die ik had, deze klonk ontzettend goed met de Furutech FP-3TS20 met koperen IeGo connectoren.
Dezelfde kabel ''doet'' het nu gewoon niet lekker achter de V1 dac/pre, maar de Furutech FP-Alpha 3 met IeGo,s daarentegen laat de V1 compleet openbloeien en heerlijk ritmisch en dynamisch klinken, terwijl deze kabel de Ndac voorheen tot een wat meer duf klinkende dac transformeerde...,erg wazig allemaal dus  :withstupid:

Ook nu blijk weer dat door testen en vergelijken er heel veel voordeel opgedaan kan worden.

Zijn dat niet ook nog wat inspeel perikelen die de V1 nu laat horen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Kabel en zeker stekkers doen (zeer) veel, vaak wordt dat niet geloofd, maar door ervaring wijzer geworden, het verbaasd mij in ieder geval niet. Elk apparaat heeft een andere uitwerking op een netsnoer, en zeker de stekkers die eraan zitten niet onderschatten, die zijn zeker net zo belangrijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Quote from: frank2 on April 28, 2014, 17:48:20
Kabel en zeker stekkers doen (zeer) veel, vaak wordt dat niet geloofd, maar door ervaring wijzer geworden, het verbaasd mij in ieder geval niet. Elk apparaat heeft een andere uitwerking op een netsnoer, en zeker de stekkers die eraan zitten niet onderschatten, die zijn zeker net zo belangrijk.

Helemaal mee eens  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: YamahaRXV on April 28, 2014, 17:58:11
Helemaal mee eens  ;)
Maar wat gebeurt er nu eigenlijk als je de de stroomkabel (Ölflex 3GY2, die bij mij in de meterkast begint met een stekker om redenen dat de kabel dan niet door een buis hoeft) direct van een IEC stekker voorziet. Zónder tussenkomst van stekkerblok en stekkers dus eigenlijk...

Minder connecties is dan toch altijd beter dan welke Rhodium of Gold stekker dan ook?

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Mitch--

Quote from: twani on April 28, 2014, 18:51:50
Maar wat gebeurt er nu eigenlijk als je de de stroomkabel (Ölflex 3GY2, die bij mij in de meterkast begint met een stekker om redenen dat de kabel dan niet door een buis hoeft) direct van een IEC stekker voorziet. Zónder tussenkomst van stekkerblok en stekkers dus eigenlijk...

Minder connecties is dan toch altijd beter dan welke Rhodium of Gold stekker dan ook?

Of zie ik nu iets over het hoofd?

ben ik het geheel mee eens, in mijn beleving is minder meer in dit verhaal
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

#9694
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus een dergelijke stekker, diréct op de toevoerkabel vanuit de meterkast en dan zó het desbetreffende component in.

Daar kan toch geen stekkerblok of stekker tegenop?

Mitch--

Quote from: twani on April 28, 2014, 18:57:36
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus een dergelijke stekker, diréct op de toevoerkabel vanuit de meterkast en dan zó het desbetreffende component in.

Daar kan toch geen stekkerblok of stekker tegenop?

Maar voor de rest van je componenten moet je dan dus ook een aparte kabel trekken?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Ik heb er maar 3. Zou dus een splitsing van één naar 3 moeten maken (a la Essential Current Spider) maar realiseer me dat ik dan een deel van het voordeel alweer teniet heb gedaan...

Mitch--

Quote from: twani on April 28, 2014, 19:18:41
Ik heb er maar 3. Zou dus een splitsing van één naar 3 moeten maken (a la Essential Current Spider) maar realiseer me dat ik dan een deel van het voordeel alweer teniet heb gedaan...

Ik denk dat je dan op dit moment beter af bent met je stekkerblok (nog steeds de alu diy toch?), waar de kabel direct in gaat zonder tussenkomst van stekkers, alleen de netkabels van je apparaten hebben dan natuurlijk nog stekkers, maar de het circuit is natuurlijk tot nu je stekkerblok geoptimaliseerd. Een Naim Powerigel zou wel een goed wel principe kunnen zijn, daar zitten helemaal geen stekkers meer aan behalve de IEC.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

lynch1979


Deleted Member 2

Quote from: twani on April 28, 2014, 19:18:41
Ik heb er maar 3. Zou dus een splitsing van één naar 3 moeten maken (a la Essential Current Spider) maar realiseer me dat ik dan een deel van het voordeel alweer teniet heb gedaan...

Goed idee Theo. Je geeft hier mee aan dat je het belang van een goede stroomvoorziening onderschrijft. Als je zo'n spin maakt, zou ik het doen met het type kabel die goed klinkt aan het type component + een goede verbinding van die netkabels naar de aanvoerkabel uit de meterkast. De Power-igel is volgens mij getest door Martin!!! en ik weet dat hij daarna andere netsnoeren heeft aangeschaft voor zijn naim componenten.
De verbinding van de netsnoeren naar de aanvoerkabel moet zo direct als mogelijk zijn. Niet solderen, lasdoppen, een grote kroonsteen die veel druk kan geven of de methode zoals Jan die heeft toegepast.

Waar je je al niet druk over kan maken op dat prachtige eiland..... ;D

Gr
Henk