A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

twani

Een kleine 2 meter :D

Driverbezetting:

8 woofers, 8 midwoofers en twee tweeters.  2 geïntegreerde monoblokken a 300watt per stuk, roomcorrectie (ja 30 jaar geleden al) broningangsgevoeligheidsregeling, time alignment opstelling van de 8 midwoofers enz enz.

Xander32

Da's best fors ja. There's no sustitude for ...

Quote from: twani on July  3, 2017, 19:26:27
Een kleine 2 meter :D

Driverbezetting:

8 woofers, 8 midwoofers en twee tweeters.  2 geïntegreerde monoblokken a 300watt per stuk, roomcorrectie (ja 30 jaar geleden al) broningangsgevoeligheidsregeling, time alignment opstelling van de 8 midwoofers enz enz.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Quote from: twani on July  2, 2017, 22:21:16
Overigens vanmiddag twéé (zo bleek na kennismaking)  hifi-liefhebbers op bezoek gehad die na een luistersessie geheel puzzled weer huiswaarts vertrokken.

Men kwam oorspronkelijk bij mij een setje actieve Beolabjes ophalen en zagen mijn huiskamerset staan.....

Of ze die (puur uit nieuwsgierigheid) dan toch even mochten beluisteren voordat ze weer zouden gaan......

Meneer nummer 1 was is het bezit van een complete Accuphase set met oa DP500 cd speler.

Meneer nummer 2 had een complete Cayin installatie die inclusief luidsprekers ruim boven de 10K heeft gekost.

Enfin, mijn instap Naim UniQute aangeslingerd waarna de actieve gemodificeerde Penta's als vanzelf automatisch ontwaken..

Even aan de mannen gevraagd naar welke artiest er geluisterd moest worden en dat (zonder te melden wat dan de bron is) opgezet. Diverse artiesten en genres passeerden en de bekken vielen steeds verder open.......

Na een half uurtje van zacht tot zeer hard draaien kwam dan voorzichtig de vraag wat mijn set wel niet gekost heeft want dit was toch wel een donders imponerende luistersessie geweest....

Even de totale kosten opgesomd:

Naim UniQute als demo gekocht bij BB&G voor nog geen €1300,-
Penta's gekocht voor €400,-
Stage one tuning incl. Nieuwe midwooferranden voor €225,-
Stage Two tuning waarbij scheidingsfilters en monoblokken totaal nieuw zijn opgebouwd €650,
Voor maar liefst een dikke €20,- kabels.

Bij elkaar dus een kleine €2600,-   Heel even werd er niets meer gezegd en na enige seconden kwam er dan toch uit dat dit helemaal niet kon.

Penta's van een kleine 30 jaar oud in een set van totaal net €2500,-.......    Het kon niet zo zijn.. :D

Nadat de ergste verontwaardiging was weggezakt vanwege het feit dat men een veelvoud van die €2500,- had uitgegeven maar eigenlijk geen stap verder was gekomen dan hetgeen ze zojuist hadden gehoord, heb ik ze ook nog maar even verteld dat men slechts naar gecomprimeerd Spotify bronmateriaal had geluisterd.

De verbazing was compleet en misschien staat de Accuphaseset inmiddels al wel op Marktplaats :D

Enfin, toch geinig....
Die Penta's waren dat nieuw ooit niet hè. ;) :D
En je hebt ze zelfs nog verbeterd. :thumbs-up:
Zijn gewoon serieuze luidsprekers en zorgvuldig opgesteld met degelijk spul krijg je idd de reacties als beschreven.
Wel erg leuk om te lezen. ;D

Ik fietste ooit vijf dagen in de week, als ik er zin in had  ;D, naar de universiteit.
Stond een kast van een huis langs de Amstel pal bij ring A10 waar je van afstand al een
stel enorme Apogees kon zien staan.
En nog net het topje van een draaitafel.
Ik kwam altijd in de verleiding om eens aan te bellen met een plaat onder de arm.
Die dingen zijn nu natuurlijk nog steeds adembenemend. :headbanging:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

 :D

Herkenbaar van dat willen aanbellen.

Daarom is een forum handig...ik nodig mezelf waar nodig gewoon uit. :D

Gr, Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on July  3, 2017, 20:47:54
:D

Herkenbaar van dat willen aanbellen.

Daarom is een forum handig...ik nodig mezelf waar nodig gewoon uit. :D

Gr, Hans
En altijd ben je gek genoeg nog welkom ook. :sigh: :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Je bent gewoon nieuwsgierig...zou ik ook zijn.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Ik zou het niet durven. :D


Eerst maar eens weer buiten Amsterdam zien te komen. :lookaround:
Energie van een 312 batterijtje. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on July 12, 2017, 22:43:28
Daar is ook een deel II en III van.

I know DON :)


For now....

DofN

Quote from: twani on July 14, 2017, 20:40:49
I know DON :)




Maar ik vind dit te saai  8) Er mag wel iets meer gebeuren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on July 15, 2017, 10:25:40
Maar ik vind dit te saai  8) Er mag wel iets meer gebeuren.

Is geen muziek voor een actieve luistersessie inderdaad. Wel heerlijk op de achtergrond  als ik aan het klussen ben :)   

DofN

Tijd voor een klassieker:

H.U.V.A. NETWORK
Ephemeris



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Zó, die is goed!!!!   Draai ik erg vaak :inlove:

master30

#15314
leuk man, die heb ik aan mijn fav toegevoegd.

Als je er van houd, begin jaren 1990, skip maar is door de nummers (Dan kan je hem het beste in youtube bekijken)



HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

DofN

Ik snap de aantrekkingskracht van dergelijke muziek, maar het is wel wat anders dan de suggesties die in dit topic veel gepost worden.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Vintage B&O by night...

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

twani


twani

#15319
Mezelf vandaag eens flink uitgesloofd en mijn B&O MC40 Cabinet, welke ik al heel lang "in stockage" heb, uitgebreid gerestaureerd.....

twani


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Richard70…

Waar vind jij toch altijd die mooie B&O spullen?
Ben serieus aan het kijken voor een mooi setje penta"s, maar zijn bijna niet te vinden
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

twani

#15323
Quote from: rdebruin on July 24, 2017, 19:04:10
Waar vind jij toch altijd die mooie B&O spullen?
Ben serieus aan het kijken voor een mooi setje penta"s, maar zijn bijna niet te vinden


Haha, dat valt inderdaad nog niet mee. Ik rij er soms zelfs voor naar DU....

Penta's vindt je wel maar zijn vrijwel altijd onderhouds/upgrade behoeftig. Niet gek ook gezien de leeftijd van dit model. De laatste (groene displays) versie is overigens het slechtst. B&O was toen al onderweg om uit kostenbesparende overwegingen supergoedkope elektronische componenten te monteren.

Phase twêê is eigenlijk in de basis het best gebouwd. Aangezien je, als je een Penta op z'n best wilt genieten in ieder geval, tóch een hele rebuild moet doen komt een MK3 ook gewoon in aanmerking.

De mijne zijn door André Vijlbrief (dé Penta goeroe van Europa) in 3 stages gedaan.

Stage 1) Alle 8!!! de middentoners refoamen (zijn eigenlijk altijd rot of op z'n minst plakkerig)
Stage 2) Versterker blokken onderhoudsbeurt gegeven (had ivm stage 3 eigenlijk niet gehoeven)
Stage 3) complete rebuild van zowel filters als amps met de allerbeste componeneten.

Resultaat is een geweldenaar, een alleskunner die werkelijk iedere muzieksoort moeiteloos en ontspannen weergeeft. Overigens ook geschikt als partyanimal. Ik heb nog nooit speakers gehoord die zó onvervormd zó hard kunnen.

Met oud en nieuw zit de hele buurt bij mij thuis te disco'en waarbij de Penta's ondanks enorme volumes niet meer dan een beetje lauw worden.

Ik doe ze niet meer weg ;)

Als je bij mij wilt komen luisteren en kijken ben je immer van harte welkom.

Let wel op, het vintage B&O virus is zeer aanstekelijk :D

Richard70…

Quote from: twani on July 24, 2017, 19:38:45

Haha, dat valt inderdaad nog niet mee. Ik rij er soms zelfs voor naar DU....

Penta's vindt je wel maar zijn vrijwel altijd onderhouds/upgrade behoeftig. Niet gek ook gezien de leeftijd van dit model. De laatste (groene displays) versie is overigens het slechtst. B&O was toen al onderweg om uit kostenbesparende overwegingen supergoedkope elektronische componenten te monteren.

Phase twêê is eigenlijk in de basis het best gebouwd. Aangezien je, als je een Penta op z'n best wilt genieten in ieder geval, tóch een hele rebuild moet doen komt een MK3 ook gewoon in aanmerking.

De mijne zijn door André Vijlbrief (dé Penta goeroe van Europa) in 3 stages gedaan.

Stage 1) Alle 8!!! de middentoners refoamen (zijn eigenlijk altijd rot of op z'n minst plakkerig)
Stage 2) Versterker blokken onderhoudsbeurt gegeven (had ivm stage 3 eigenlijk niet gehoeven)
Stage 3) complete rebuild van zowel filters als amps met de allerbeste componeneten.

Resultaat is een geweldenaar, een alleskunner die werkelijk iedere muzieksoort moeiteloos en ontspannen weergeeft. Overigens ook geschikt als partyanimal. Ik heb nog nooit speakers gehoord die zó onvervormd zó hard kunnen.

Met oud en nieuw zit de hele buurt bij mij thuis te disco'en waarbij de Penta's ondanks enorme volumes niet meer dan een beetje lauw worden.

Ik doe ze niet meer weg ;)

Als je bij mij wilt komen luisteren en kijken ben je immer van harte welkom.

Let wel op, het vintage B&O virus is zeer aanstekelijk :D

Ik wil graag een keertje langs komen, we hebben besloten om het ht gebeuren in een andere aparte ruimte te gaan maken, die penta"s zouden dan in de woonkamer komen te staan.
Puur als stereoset, streamer ervoor en gaan.
Zijn die penta"s ook volledig gereviseerd te koop?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.