A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Nahpets

Quote from: twani on November  8, 2014, 22:17:45
Pas later toen ze mij al veelvuldig had geprezen (en natuurlijk haar mening daarover nooit meer kon herzien) , heb ik haar verteld dat ik hier het nuttige met het aangename had verenigt, en zei ik haar dat dit absorptiepanelen zijn :D

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Woww dat ziet er goed uit... Ik ga eens goed lezen wat je precies heb gedaan want dit wil ik ook wel...

Ziet er heel goed uit,.,
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Quote from: Erwin B on November  8, 2014, 22:57:02
Perfect als je dat kunt combineren! Ik vind dat je dat heel goed gedaan hebt! Lijkt een beetje op een kleine afbeelding met een groot passe partout.

Erwin B

En dat is dan weer niet helemaal toevallig.  Mijn vader heeft zijn lijstenmakerij/antieke prentenhandel meer dan 40 jaar in de Haarlemse binnenstad gehad.

Hij was oa de vaste lijstenmaker van Anton Pieck en werd af en toe ook ingezet als restaurateur van het Frans hals Museum.

Was overigens een veel meer "fijnbesnaard" type als ik zelf ben :blush:

Maar ik heb kennelijk toch wat van zijn inzicht mogen meekrijgen op dit gebied....

Zie hier mijn achternaam (Waning) op een van zijn stukken die bij mij aan de muur hangen...







twani

Quote from: maz on November  8, 2014, 23:07:39
Woww dat ziet er goed uit... Ik ga eens goed lezen wat je precies heb gedaan want dit wil ik ook wel...

Ziet er heel goed uit,.,

Is best te doen Maz ;)

twani

Quote from: Alex Groningen on November  8, 2014, 22:50:20
Je weet wie, wat of wie ik bedoel. ;)
Voor de rest moet ik eigenlijk ook niet zeiken.

Even on topic:

De panelen die je hebt gemaakt zijn erg mooi.
Ik zal morgen aan de wederhelft jouw panelen ook even laten zien, wie weet mogen de blanco panelen die ik heb hangen dan ook aan de muur blijven hangen.

We hebben van de zomer samen een foto shoot gehad en het lijkt mij een mooi idee om de leukste foto's ook te plakken op m'n eigen panelen.
Nog maar even uitzoeken of het op deze die ik heb ook daadwerkelijk kan.

Geeft niks Alex, bedoelde er verder niets mee behalve dan dat ik hetgeen ik schrijf (dat van die kabeltjes) ook écht zo vind.....

Als je hulp of extra foto's nodig hebt inzake de bouw van de panelen hoor ik dat wel...

Het ging eigenlijk best gemakkelijk en het resultaat is redelijk "profi" al zeg ik het zelf.

Heeft ook veel te maken met het kiezen van de juiste dikte van de Rockwool platen icm met de hoogte van de houten omlijsting. Díe juiste verhouding heeft gezorgd voor mooie randafwerking....

2 Rockwoolpanelen óp elkaar staken namelijk precies een 0,3 á 0,5 mm bóven de houten rand uit, zodat je op die plek de stof "verend" kunt ópspannen met een mooi "smooth" maar tóch strak resultaat.

Als er mensen zijn die willen weten welke Rockwool panelen icm welke lathoogte ik heb gebruikt kan ik dat natuurlijk gewoon hier vermelden.

twani

#10730
Het nummer "Almost There" van deze cd kruipt "diep en diep" onder je huid..... :worship:

YamahaRXV

Zijn nette panelen geworden Theo, maar heb je bewust voor de plaatsing aan deze (zij)wand gekozen of komen er op de wand achter de bank ook nog (de bestelde GIK) panelen ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: YamahaRXV on November  9, 2014, 01:01:35
Zijn nette panelen geworden Theo, maar heb je bewust voor de plaatsing aan deze (zij)wand gekozen of komen er op de wand achter de bank ook nog (de bestelde GIK) panelen ?

De GIK's komen ook nog. Dan maar even zien of die nu echt mooier zijn dan mijn diy exemplaren..

Ook spannend is de hoogte van de invoerrechten en transportkosten van de panelen.

Schijnt niet misselijk te zijn.....

En vwb de plaatsing van deze panelen?    Ben bij wijze van proef gewoon maar eens ergens begonnen en die hoek van de kamer kon deze aanslag op de esthetiek het best "handelen".

Ja, knapte er zelfs van op ;)

Verder is het zo dat deze wand/hoek nog de enige plek was in de kamer waar het geluid een geheel "onbehandeld" oppervlak tegenkwam.

Boekje binnen Jan?


twani

Nog wat detail foto's van de "hoekafwerking" van de panelen.......






twani


Raphie

#10735
gik bestel je gewoon bij .co.uk toch? of .de? ga je toch niet voor naar .com? ik reken gewoon af via PayPal in eur. in de UK scheelt ook shipping

Quote from: twani on November  9, 2014, 09:03:50
De GIK's komen ook nog. Dan maar even zien of die nu echt mooier zijn dan mijn diy exemplaren..

Ook spannend is de hoogte van de invoerrechten en transportkosten van de panelen.

Schijnt niet misselijk te zijn.....

En vwb de plaatsing van deze panelen?    Ben bij wijze van proef gewoon maar eens ergens begonnen en die hoek van de kamer kon deze aanslag op de esthetiek het best "handelen".

Ja, knapte er zelfs van op ;)

Verder is het zo dat deze wand/hoek nog de enige plek was in de kamer waar het geluid een geheel "onbehandeld" oppervlak tegenkwam.

Boekje binnen Jan?
JBL PRX Power!

Raphie

deze panelen gaan trouwens wel werken hoor, is gewoon rockwool 220?
beproeft concept
enige 2 opmerkingen:
volgende keer lijstje iets dieper maken en air gap van 4cm laten
en het frame aan de zijkant uitboren met circelboor
JBL PRX Power!

twani

Quote from: Raphie on November  9, 2014, 09:28:11
gik bestel je gewoon bij .co.uk toch? of .de? ga je toch niet voor naar .com? ik reken gewoon af via PayPal in eur. in de UK scheelt ook shipping

Wat kwam er bij jou bij Raphie?

Raphie

Quote from: twani on November  9, 2014, 09:32:05
Wat kwam er bij jou bij Raphie?
niks, checkout prijs vanuit de uk store en dat was het.
JBL PRX Power!

twani

Quote from: Raphie on November  9, 2014, 09:31:25
deze panelen gaan trouwens wel werken hoor, is gewoon rockwool 220?
beproeft concept
enige 2 opmerkingen:
volgende keer lijstje iets dieper maken en air gap van 4cm laten
en het frame aan de zijkant uitboren met circelboor

Deze methode zie je inderdaad veel voorbij komen op youtube, heb ik zeker niet zelf verzonnen.

Die gaten heb ik nog overwogen inderdaad.

Het was trouwens erg leuk om te doen ook omdat de moeilijkheidsgraad niet bijzonder hoog is......

twani

Quote from: Raphie on November  9, 2014, 09:33:10
niks, checkout prijs vanuit de uk store en dat was het.

Dan heb ik het iig niet zo handig aangepakt, ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren......

Xander32

Respect voor jouw huisvlijt. Ik doe het jou iig. niet na.

Quote from: twani on November  9, 2014, 09:35:41
Deze methode zie je inderdaad veel voorbij komen op youtube, heb ik zeker niet zelf verzonnen.

Die gaten heb ik nog overwogen inderdaad.

Het was trouwens erg leuk om te doen ook omdat de moeilijkheidsgraad niet bijzonder hoog is......
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lynch1979

Ziet er keurig uit Theo  :thumbs-up:

Heb je ze ook getest op de muur waar de bak staat, mijn gevoel zegt dat je er dan nog meer plezier van hebt  ;)

rovinggecko

Mooie panelen zo! De hoeken netjes weggestoken zo, en zonder professioneel groot foto print doek ook vast een stuk betaalbaarder.

Komt wel een flink stuk de kamer in met 12cm denk ik? (laat staan als de ge-adviseerde extra 4 cm lucht gat er bij gaat)
Boven een dressoir niet zo'n probleem denk ik, maar zou je dit ook op een wand zonder dressoir doen? Of met een bank er voor?
Probeer me dit bij mij thuis voor te stellen, maar vermoed dat het erg dominant wordt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Quote from: lynch1979 on November  9, 2014, 10:03:02
Ziet er keurig uit Theo  :thumbs-up:

Heb je ze ook getest op de muur waar de bak staat, mijn gevoel zegt dat je er dan nog meer plezier van hebt  ;)

Ik vermoed ze inderdaad op díe positie het meeste effect te sorteren, maar heb het esthetisch nog niet aangedurfd.    :nopompom:

twani

Quote from: rovinggecko on November  9, 2014, 10:03:18
Mooie panelen zo! De hoeken netjes weggestoken zo, en zonder professioneel groot foto print doek ook vast een stuk betaalbaarder.

Komt wel een flink stuk de kamer in met 12cm denk ik? (laat staan als de ge-adviseerde extra 4 cm lucht gat er bij gaat)

Probeer me dit bij mij thuis voor te stellen, maar vermoed dat het erg dominant wordt.

Zie mijn reply hierboven....  Denk het ook.....

twani

#10746
Quote from: rovinggecko on November  9, 2014, 10:03:18
Mooie panelen zo! De hoeken netjes weggestoken zo, en zonder professioneel groot foto print doek ook vast een stuk betaalbaarder.



Tientje of 8 voor de twéé en nog materiaal over voor nóg twéé stuks....

Ex de foto's, dat wel.......


Oa 5 meter stof bij de Kwantum weg voor precies €25,-.  Echt mooie stof trouwens...

Raphie

Quote from: twani on November  9, 2014, 09:36:59
Dan heb ik het iig niet zo handig aangepakt, ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren......
had je de .co.uk store gemist dan?
JBL PRX Power!

YamahaRXV

Quote from: twani on November  9, 2014, 09:03:50
De GIK's komen ook nog. Dan maar even zien of die nu echt mooier zijn dan mijn diy exemplaren..

Ook spannend is de hoogte van de invoerrechten en transportkosten van de panelen.

Schijnt niet misselijk te zijn.....

En vwb de plaatsing van deze panelen?    Ben bij wijze van proef gewoon maar eens ergens begonnen en die hoek van de kamer kon deze aanslag op de esthetiek het best "handelen".

Ja, knapte er zelfs van op ;)

Verder is het zo dat deze wand/hoek nog de enige plek was in de kamer waar het geluid een geheel "onbehandeld" oppervlak tegenkwam.

Boekje binnen Jan?

Duidelijk  ;)

Boekje was al snel binnen, waarvoor hartelijke dank  :worship:  (zie ook onderstaande quote  :))
Moest afgelopen week een paar dagen naar Italië en heb in het vliegtuig het artikel nog eens lekker door kunnen lezen.

Quote from: YamahaRXV on November  1, 2014, 16:13:35
En binnen, waarvoor hartelijke dank  :worship:

Ik dacht dat ik dit vergelijk al eens eerder gelezen had, maar het bleek van niet...
Erg interessant te lezen en voor mij een bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt; de beschreven indrukken van de Int. 150 komen wat dat betreft aardig overeen met mijn bevindingen.
Mooie behaalde eindwaardering ook met **** 98% tegen de klasse A Int. 30 A met *** 96%  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Quote from: twani on November  9, 2014, 11:03:29
Ik vermoed ze inderdaad op díe positie het meeste effect te sorteren, maar heb het esthetisch nog niet aangedurfd.    :nopompom:

Gewoon doen, went vanzelf