Android tablet topic

Started by Kwabbernoot, June 21, 2011, 17:39:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KillerbeeNL

Quote from: Raphie on October 15, 2011, 10:39:10
is een tablet (even om het even welke) nu al een goede vervanger voor laptop?
ik hou van performance, vind surfen via Wifi op een smartphone bijv ook T R A A G
kan je een huidige tablet al vergelijken met een i5 laptop, of is het nog steeds meer een platgewalste smartphone?

Surfen op een dualcore smartphone is verre van traag (LG)

Mijn china tablet dropad is geen dualcore maar heeft een samsung processor en een snelle video processor.

Orgineel is 1 ghz maar met custom firmware op 1.2 ghz zeeer stabiel.

Laptop wordt bijna niet meer gebruikt voor de dagelijkse online bezigheden.


Sent from my LG-P990 using Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

PietB

Laptop en tablet kunnen ook leuk samen gaan hoor.
Bijv. De Nas als muziekbibliotheek, het tablet zet de laptop aan (wol) die via usb aan de dac geknoopt is voor de stereo versterker en alle cd's zijn zichtbaar op het tablet en lekker opde bank alles bedienen en muziek luisteren, evt koptelefoon op

skank1

Quote from: riwi on October  1, 2011, 18:02:44
Ja precies. Gisteren een file die op de tablet staat met de Oppo afgespeeld op mijn huiskamer set.

Binnen de dlna upnp heb je 3 elementen : media server, control point en media client/redenerer.
De meeste apparaten zoals de Oppo en Dune zijn control point en client/renderer in een. Die kunnen dan connecten met een media server zoals Twonky media die via het netwerk te bereiken is en de media indexeert etc.



Voor zover ik weet en ondervonden heb is de dune geen upnp renderer enkel een control point..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

Volgens mij ook. Ik heb geprobeerd met mijn pc en/of tablet mijn dune te bedienen. Maar helaas. Het enige dat ik kan is via de brwoser van de Dune een dlna server lezen. Maar daar zie ik niet helemaal het nut van omdat ik ook zelf wel door de share's kan bladeren met de dune-gui.

Het zou voor mij een zeer welkome aanvulling zijn als de dune voor audio met de tablet te bedienen is. Er zijn nu wel wat remote apps maar dat werkt alleen met video...

skank1

Quote from: Ejorne on October 15, 2011, 15:38:59
Volgens mij ook. Ik heb geprobeerd met mijn pc en/of tablet mijn dune te bedienen. Maar helaas. Het enige dat ik kan is via de brwoser van de Dune een dlna server lezen. Maar daar zie ik niet helemaal het nut van omdat ik ook zelf wel door de share's kan bladeren met de dune-gui.

Het zou voor mij een zeer welkome aanvulling zijn als de dune voor audio met de tablet te bedienen is. Er zijn nu wel wat remote apps maar dat werkt alleen met video...


Klopt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

AbZ

Quote from: Interficior on October 15, 2011, 10:35:23
Waarom eigenlijk niet?
Dat hoef ik toch niet te verdedigen?
Ondanks Apple leven we nog steeds in een vrij land.

Interficior

#156
Quote from: AbZ on October 15, 2011, 17:05:13
Dat hoef ik toch niet te verdedigen?
Ondanks Apple leven we nog steeds in een vrij land.
Het was geen aanval op je hoor (ben geen Apple fanboy) al kun je dat op de tekst zelf er misschien niet zo makkelijk uitlezen.

Je hoeft het niet te verdedigen, maar ik was gewoon benieuwd waarin de iPad(2) voor jou te kort schiet. Ik sta namelijk zelf ook op het punt een iPad2 te kopen, ik vind het op zich een fijn apparaat, het werkt prettig maar ik heb mijn twijfels bij het aanmaken van een account waarvoor je je complete hebben en houwen in moet vullen (ben ik niet zo happig op) om ook maar iets te kunnen (apps downloaden bijvoorbeeld) en dat gehele gezeur met iTunes dat ik overal lees elders. Ik gebruik het niet en ben ook niet van plan het te gaan gebruiken.

Maargoed, omdat ik totaal niet ingelezen ben over tablets in het algemeen hoopte ik dat je een weloverwogen keuze had gemaakt om niet voor de iPad te kiezen waar ik ook nog wat van kan leren. :)
Take it or lease it

AbZ

#157
Quote from: Interficior on October 15, 2011, 17:12:02
Het was geen aanval op je hoor (ben geen Apple fanboy) al kun je dat op de tekst zelf er misschien niet zo makkelijk uitlezen.
Maak je geen zorgen, het antwoord was ook niet al te serieus geformuleerd, maar wel to the point.  Ik vind 'the Apple way' ronduit repressief tav de gebruikers.  Het moet op de Apple manier of het kan niet. 

Zoals je zelf al aangeeft geldt dit idd ook voor de manier waarop ze met informatie/data van gebruikers omgaan.  Soort van gouden kooitje zeg maar.  Het werd elders al heel mooi omschreven:  het lijkt wel alsof Apple fanboys een soort Stockholm syndroom hebben.

De hardware beperkingen (geen USB, geen SD slot) passen in dezelfde filosofie.  Beetje zoals de grensbewaking van een communistisch regime.  "U wilt toch niet uit deze heilstaat ontsnappen?"

Dit maakt allemaal niet uit voor een veredelde afstandbediening (erg mooie toepassing van iPads is dat) maar ik zoek iets dat de basisfuncties van een laptop/netbook kan vervullen.  Anders blijft die ook voortdurend in gebruik.
Quote from: Interficior on October 15, 2011, 17:12:02en dat gehele gezeur met iTunes dat ik overal lees elders. Ik gebruik het niet en ben ook niet van plan het te gaan gebruiken.
p.s.  Ik denk dat je zeker geen iPad moet nemen
als je niet voor bijna alles (dus niet alleen voor muziek!) naar iTunes wil overstappen.

Hanky Panky

Quote from: AbZ on October 15, 2011, 17:22:23


De hardware beperkingen (geen USB, geen SD slot) passen in dezelfde filosofie.  Beetje zoals de grensbewaking van een communistisch regime.  "U wilt toch niet uit deze heilstaat ontsnappen?"


De Muur/Het IJzeren Gordijn stond er om te voorkomen dat iedereen vanuit het Westen de Communistische Heilstaat binnen zou komen  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

AbZ

#159
Quote from: Hanky Panky on October 15, 2011, 18:07:13
De Muur/Het IJzeren Gordijn stond er om te voorkomen dat iedereen vanuit het Westen de Communistische Heilstaat binnen zou komen  ;)
Als je de toenmalige propaganda gelooft misschien wel.  Als je kijkt naar de feitelijke situatie zeker niet.  Anyway hoe belangrijk is dit?  (Jij hebt een iPad? :) )  Punt is dat Apple het informatieverkeer in beide richtingen bemoeilijkt.

p.s.  Toevallig stond er dezelfde dag (zaterdag 15 okt) een stukje van Kuitenbrouwer in de NRC Next over Steve Jobs en Apple, waarin ook een vergelijking met een totalitair regime (Big Brother) wordt gemaakt en uitgebreid toegelicht.

@Interfi, heb ik je vraag beantwoord?  Dan kunnen we weer verder over Android  :coffee:

Kwabbernoot

Quote from: AbZ on October 14, 2011, 22:46:16
Ik kijk een beetje rond naar tablets (gaat geen iPad worden; dat is me al duidelijk)
en zag oa tablets van Sony.  Iemand een mening en/of ervaring hierover?

O ja, en het virusgebeuren, of eigenlijk dus de beveiliging daartegen?
Dit laatste voor Android in het algemeen (niet speciaal Sony).
Ik heb geen ervaring met de Sony maar wat ik wel mooi vind (en mis op mijn eigen pad) is dat die ook weer IR heeft en dus kun je hem als AB gebruiken. Waarom heeft geen enkele tablet dat?

Groeten...

riwi

Quote from: skank1 on October 15, 2011, 13:39:47
Voor zover ik weet en ondervonden heb is de dune geen upnp renderer enkel een control point..

De Dune is control point (er zitten knoppen op voor play en stop etc.) En de Dune is renderer (files op een upnp server kan ie renderen cq weergeven).
Dus de dune is beide. Hij laat zich helaas niet door een externe control point bedienen.

Als de Dune geen renderer zou zijn kon ie geen media afspelen   :P


Voor video vind ik de GUI van de Dune via de TV wel prima. Voor stereo muziek wil perse de control point op de android en de renderer extern. Ik denk dat ik daar nog wel een andere player voor zal moeten kopen.

AbZ

Wie weet (liefst uit ervaring natuurlijk) of Android draaiende op een tablet met USB
een externe geluidskaart kan herkennen zonder extra software poespas?
Laten we zeggen een geluidskaart die Windhoos ook zonder drivers pakt.

Raphie

#163
heb nog nooit android soundcard drivers gezien dus nee, wel kan je een Win7pad nemen natuurlijk
JBL PRX Power!

AbZ

#164
De Sony en Samsung tablet doen (in theorie?) wel Bluetooth A2DP.
Hierbij wordt de audio ook doorgesluisd naar iets anders dan de interne DAC dus wie weet? 
Beetje zoeken levert vooral soortgelijke vragen op maar geen antwoorden :(

Mijn indruk is dat Android qua software toch nog wel vrij beperkt is.  Ik zou naast een mediaspeler (vooral voor muziek) ook graag Audacity of zoiets willen kunnen draaien maar dat is er dan weer niet.  (Alleen iets met tijdmarkering.)  Misschien dat er meer software komt omdat de Sony ook als Playstation kan werken.  Geen idee wat daarvoor allemaal beschikbaar is (afgezien van spelletjes want dat boeit me niet).

Hanky Panky

#165
Quote from: AbZ on October 15, 2011, 18:10:02
Als je de toenmalige propaganda gelooft misschien wel.  Als je kijkt naar de feitelijke situatie zeker niet.  Anyway hoe belangrijk is dit?


Totaal niet, maar ik vond de grap wel gepast en representatief voor het Apple denken  :D


Quote from: AbZ on October 15, 2011, 18:10:02
Jij hebt een iPad? :)

Als je dit forum een beetje hebt gevolgd dan weet je dat ik zeker géén iPad heb. Ben wel in de markt voor een tablet en dat wordt ws de Asus Transformer 2, kost de helft van een iPad 2
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

AbZ

#166
Quote from: Hanky Panky on October 17, 2011, 09:56:57
Totaal niet, maar ik vond de grap wel gepast en representatief voor het Apple denken  :D
Ah op die manier  :)  :thumbs-up:

Quote from: Hanky Panky on October 17, 2011, 09:56:57Als je dit forum een beetje hebt gevolgd dan weet je dat ik zeker géén iPad heb.
Sorry ik volg maar een klein beetje van dit forum. 
Hierdoor heb ik het topic "breaking news:  HP heeft géén iPad" waarschijnlijk gemist  :-[

Quote from: Hanky Panky on October 17, 2011, 09:56:57Ben wel in de markt voor een tablet en dat wordt ws de Asus Transformer 2, kost de helft van een iPad 2
Asus lijkt me ook een interessante optie.
Wat zijn/waren jouw overwegingen?  om bv geen Samsung Galaxy tablet te nemen?

Ejorne

Quote from: AbZ on October 17, 2011, 10:26:42
HP heeft géén iPad"[/i] waarschijnlijk gemist  :-[

Maar 'HP' heeft wel een "palmtop:P
Zal dat WebOS nog een beetje tegengas kunnen bieden aan het Android geweld?

Raphie

#168
Quote from: Ejorne on October 17, 2011, 17:27:27
Maar 'HP' heeft wel een "palmtop"  :P
Zal dat WebOS nog een beetje tegengas kunnen bieden aan het Android geweld?
onder welke steen ben jij vandaan gekropen, HP heeft WebOS 2mnd geleden vaarwel gezegd en is uit de mobility markt gestapt  :clapping: HP tablets en PALM bestaan niet meer

Ze zijn nu in beraad of ze de PC unit ook willen verkopen
JBL PRX Power!

AbZ

#169
Intussen ff wat reviews over die Sony Tablet S gelezen.  Ding is idd bruikbaar als universele ab (via IR of WiFi) en heeft mooie DLNA-software waardoor je mediabestanden met simpele gesture naar speler (renderer) kan sturen.  Dat is wel leuk en achterhaalt de vraag naar een externe geluidskaart voor streaming.

Twijfelpunten:
-scherm krast makkelijk?
-met USB en SD kaarten is nog eea onduidelijk (minor software issue?)
-niet bijster goedkoop als je 3G of 32Gb wil
-geen video/HDMI uit (niet geschikt voor beamerpresentaties; minpunt bij zakelijk gebruik)

AbZ

#170
Hmm waarom zou ik eigenlijk +/-500 euri betalen voor een doormidden gezaagde netbook (beperkt OS, weinig Gb, geen toetsenbord) :unsure:  als je een complete netbook voor +/-250 kunt krijgen  ;D  Heb wel wat extra over voor lichtheid en gadget factor van een tablet maar dubbele prijs voor halve performance is onzin  :dry:  Het wordt dus gewoon een Asus netbook denk ik  :smile:  (heb al goede ervaring met Asus als early adopter vd Eee PC).

Vraagje:  Asus 1015PX en 1015BX kosten evenveel en specs zijn vrijwel identiek
behalve de processor (Intel N570 op 1660MHz versus AMD M50 op 1GHz)
maar wat zegt het verschil in kloksnelheid hier ?
Als de Intel versie idd stukken sneller is dan is de keuze wel heel simpel...

Hanky Panky

Quote from: AbZ on October 17, 2011, 10:26:42
Asus lijkt me ook een interessante optie.
Wat zijn/waren jouw overwegingen?  om bv geen Samsung Galaxy tablet te nemen?

Ach laten we het erop houden dat ik de Appel fanboys graag voer hier op het forum

Volgens mij heeft de Asus net iets meer connectiviteit (USB, micro SD) dan de Samsung en is het beeldscherm een tikkie beter. De kleuren op de Samsung zijn wat 'brighter' maar mijn ervaring is dat zoiets op den duur vermoeiend is voor de ogen.
Daarnaast ben ik al jaren een Asus laptop gebruiker (3 jaar garantie!) en beviel het altijd prima. De enige reden dat ik nu een 13 inch Lenovo heb is dat Asus dat formaat in die prijsklasse niet aanbood.

Daarnaast speelt ook de prijs een rol, er zit toch een verschil tussen in het voordeel van de Asus. Dat gekoppeld aan het gegeven dat ze beide over 1,5 jaar geen fluit meer opbrengen via marktplaats geeft bij mij de houding: de investering moet zo laag mogelijk blijven want de economische levensduur is erg kort.

Maar als het goed is komt versie 2 vd Asus tablet binnen een maand of 2 op de markt, zo lang kan ik wel wachten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

AbZ

#172
Ok merci.  Ik had de Samsung Galaxy Tab nog niet bekeken maar connectiviteit (geen USB èn geen SD) is idd bagger zo:  bijna net zo beroerd als een iPad.  Heb bij de huidige Transformer echter ook nog zoiets van vlees noch vis:  wel het keyboard maar niet de mogelijkheden van een netbook.  Benieuwd naar de T 2, maar heb minder geduld vrees ik.

HJ

#173
ik ben me ook aan het orienteren op een tablet en de ipad is erg mooi maar zoals gezegt met de vele beperkingen. liever zoek ik wat anders met android maar ja er zijn er zoveel waarbij de betere meteen ook in een hoger prijssegment vallen.
zowiso moet hij (minimaal) 10" zijn en capacitief scherm hebben.

nu zie ik bij bartsmit een leuke aanbieding :)
de qware tablet pro2

http://www.intertoys.nl/games/qware-tablet-10-inch-581522.html?PathCatalog=nl_ga_tablet

10" capacitief TFT scherm, android 2.2, usb, micro SD en de mogelijkheid om er een usb keyboard op aan te sluiten ;)
nadeel is de matige 4GB opslag maar er kan een sdkaart in waarmee je nog een behoorlijk eind komt.
dit alles voor 200euro, dit is fors minder dan de ipad of de galaxy tab.
zou het wat kunnen zijn of is het sowiso niets?

Raphie

Hogere prijssegment is sowieso niet aantrekkelijk, waarom zou je 400 euro uitgeven voor een oversized smartphone die niet kan bellen als je daarvoor ook een i3 of i5 based laptop kan kopen met véél betere specs en ergonomie? zon tablet mag 150 <> 200 kosten meer echt niet...
JBL PRX Power!