Android tablet topic

Started by Kwabbernoot, June 21, 2011, 17:39:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Nahpets

#125
Quote from: Pjotr27 on September 28, 2011, 17:10:31
Bluetooth kan misschien wel draadloos maar hoe is de kwaliteit dan?

Lijkt inderdaad te kunnen, met een A2DP receiver. Boel lijkt nogal in de kinderschoenen te staan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

#126
XBMC, allang beschikbaar voor Linux, binnenkort ook voor Android?

http://tweakers.net/nieuws/72316/xbmc-krijgt-ook-port-naar-android.html

p.s.  Berichtje is van januari; weet niet hoe ver het nu staat...

EJ

VLC wordt ook geport. Nog geen release datum bekend (helaas)

Ejorne

Op zich allemaal wel leuk.... Maar wordt er ook aan de batterij duur van deze leuke gadgets gewerkt? Dat ding hangt bij mij nu al elke nacht aan de lader, als ik er ook nog eens een complete mediaset van maak dan mag ik hem wel permanent aan het kabeltje hangen. Maar dan is ook ineens de 'kracht' van mijn tabblet verdwenen...

EJ

#129
Hier hoeft hij echt niet iedere dag aan de lader. :) Verkeerde gekocht? :P

Meer dan 10 uur bedrijfstijd bij continu film afspelen.

Ejorne

Quote from: EJ on September 30, 2011, 11:07:35
Verkeerde gekocht? :P

Helaas wegens geldgebrek wel...

Maar een transformer of een samsung doet het dus wel een heel stuk beter? Dat is toch wel fijn.

Pjotr27

Quote from: Ejorne on September 30, 2011, 11:02:02
Op zich allemaal wel leuk.... Maar wordt er ook aan de batterij duur van deze leuke gadgets gewerkt? Dat ding hangt bij mij nu al elke nacht aan de lader, als ik er ook nog eens een complete mediaset van maak dan mag ik hem wel permanent aan het kabeltje hangen. Maar dan is ook ineens de 'kracht' van mijn tabblet verdwenen...

Ik heb een Motorola Xoom, minimaal 10 uur speeltijd....
Dus geen probleem daarmee. Ik luister toch nooit 10 uur achter elkaar muziek...
Maar opvallend weinig oplossingen nog voor hifi geluid uit een tablet...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

riwi

#132
De Asus met keyboard kan zelfs 16 uur doorgaan :) Zonder KB is ie na een hele dag spelen ermee wel leeg.

Quote from: Pjotr27 on September 30, 2011, 11:42:14
Maar opvallend weinig oplossingen nog voor hifi geluid uit een tablet...

Ik heb wel gisteren met MyNet gespeeld (die staat standaard op de Asus). Die kan connecten naar de twonky server op mijn netwerk en dan kan ik daar de flac's van kiezen en spelen via de speakertjes van de eee pad  :) Of een koptelefoon. Jij zoekt nog wat anders dan?

Kan ook een andere "renderer" kiezen, maar ik heb geen losse renderer in mijn netwerk. De Oppo speelt wel als controlpoint/renderer, maar kan niet door een externe control point benaderd worden.

Pjotr27

QuoteIk heb wel gisteren met MyNet gespeeld (die staat standaard op de Asus). Die kan connecten naar de twonky server op mijn netwerk en dan kan ik daar de flac's van kiezen en spelen via de speakertjes van de eee pad  Smiley Of een koptelefoon. Jij zoekt nog wat anders dan?

Ik wil eigenlijk andersom, muziek die op een tablet staat digitaal (op de een of andere manier) naar een dac en zo naar een hifi set...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

riwi

Quote from: Pjotr27 on September 30, 2011, 13:43:59
Ik wil eigenlijk andersom, muziek die op een tablet staat digitaal (op de een of andere manier) naar een dac en zo naar een hifi set...

Dat MyNet kan ook als upnp media server fungeren. Dan kan mijn Oppo 95 bij de muziek die op de eee pad staat. Ik heb het niet getest nog, ik zal er vanavond eens naar kijken. Ik heb maar een 16G pad gekocht omdat hij voor mij een alleen client is. Ik heb 35T aan netwerk storage ;) die 16G of evt. 32G is niet waar ik echt enthousiast van wordt.

Ejorne

Quote from: riwi on September 30, 2011, 17:14:11
Dat MyNet kan ook als upnp media server fungeren. Dan kan mijn Oppo 95 bij de muziek die op de eee pad staat. Ik heb het niet getest nog, ik zal er vanavond eens naar kijken. Ik heb maar een 16G pad gekocht omdat hij voor mij een alleen client is. Ik heb 35T aan netwerk storage ;) die 16G of evt. 32G is niet waar ik echt enthousiast van wordt.

Nee, dan heb je in plaats van een hele kast met cd/dvd's een hele kast vol met tablets staan.  :P
Wel imposant overigens, lijkt me dat.

Pjotr27

QuoteIk heb 35T aan netwerk storage Wink die 16G of evt. 32G is niet waar ik echt enthousiast van wordt.

Ik wordt nog niet erg enthousiast van streaming, maar om af en toe een cd voor je hem koop te beoordelen leek het me wel een relatieve makkelijke oplossing, muziek downloaden op tablet, draadloos richting dac sturen en luisteren maar...
Maar blijkbaar is het niet zo eenvoudig...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

AbZ

Denk dat je de beste oplossing zelf al hebt genoemd,
met BT (zal wel lukken) naar een Chordette of zoiets.

riwi

Streaming van het netwerk naar de eeepad werkt prima (met twonky en mynet van de Asus)
Ik kan de upnp server op de tablet ook aanzetten en dan muziek die op de tablet staat afspelen op de Oppo (die upnp client is).


Weet iemand hoe je de tablet zo ver krijgt dat ie ook DD5.1 en evt DTS audio kan decoderen en bv een downmix weer kan geven via de speakertjes van de tablet? Is daar een App voor met de benodigde dsp spullen?

Pjotr27

QuoteIk kan de upnp server op de tablet ook aanzetten en dan muziek die op de tablet staat afspelen op de Oppo (die upnp client is).


Dat lijkt me ook een mooie optie, je hoeft dan allleen een cdspeler of dac te hebben die upnp client is, of zie ik dat verkeerd?
Dan kan ik gewoon draadloos de muziek naar de client sturen... ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

riwi

Quote from: Pjotr27 on October  1, 2011, 16:13:43
Dat lijkt me ook een mooie optie, je hoeft dan allleen een cdspeler of dac te hebben die upnp client is, of zie ik dat verkeerd?
Dan kan ik gewoon draadloos de muziek naar de client sturen... ;D

Ja precies. Gisteren een file die op de tablet staat met de Oppo afgespeeld op mijn huiskamer set.

Binnen de dlna upnp heb je 3 elementen : media server, control point en media client/redenerer.
De meeste apparaten zoals de Oppo en Dune zijn control point en client/renderer in een. Die kunnen dan connecten met een media server zoals Twonky media die via het netwerk te bereiken is en de media indexeert etc.

De Asus tablet met de mynet software kan dus alle drie zijn. Server voor de media die op de tablet staat, control point (er zitten play en stop knoppen etc. op) en renderer (hij decodeert en geeft weer). Ik kan ook een 'andere' renderer kiezen in Mynet. Dus een file op de twonky server, met de knoppen op de tablet, via een andere renderer weer geven. Dat is wat ik graag zou willen. Maar mijn clients (Oppo, Dune) laten zich alleen niet bedienen door een externe upnp control point.

Een squeeze box achtig apparaat kan dit wel. Muziek op de server, control door een applet, spelen door de squeezebox.

RonG

#141
Er schijnt al een transformer 2 uit te komen binnenkort, http://www.tabletsmagazine.nl/2011/10/asus-eee-pad-transformer-2-verschijnt-mogelijk-in-november-al/

ben benieuwd gezien ik er over aan het denken ben mij Ipad 2 er voor te switchen

Nahpets

Ik heb Android 3.0 op mijn Hannspad gezet en die lijkt nu veel stabieler.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

#143
Ik kijk een beetje rond naar tablets (gaat geen iPad worden; dat is me al duidelijk)
en zag oa tablets van Sony.  Iemand een mening en/of ervaring hierover?

O ja, en het virusgebeuren, of eigenlijk dus de beveiliging daartegen?
Dit laatste voor Android in het algemeen (niet speciaal Sony).

skank1

Wil in de toekomst toch ook graag een tablet hoor.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

Quote from: AbZ on October 14, 2011, 22:46:16
Ik kijk een beetje rond naar tablets (gaat geen iPad worden; dat is me al duidelijk)
en zag oa tablets van Sony.  Iemand een mening en/of ervaring hierover?

O ja, en het virusgebeuren, of eigenlijk dus de beveiliging daartegen?
Dit laatste voor Android in het algemeen (niet speciaal Sony).

Geen ervaring met Sony en ze ook nog niet gezien maar gezien hun reputatie in de 'gadget'markt denk ik dat dit een heel mooi dingetje moet kunnen zijn.

Antivirus is te downloaden vanaf de market, zag ik op mijn viewpad. Maar ik zie het nut er niet in voor mijn gebruik. Dat ding ligt hier als een luxe afstandbediening met de mogelijkheid wat rond te surfen op het net. Geweldig apparaat, maar als ik per ongeluk een virus oploop dan begin ik wel weer met een clean-install. Binnen een kwartier ben ik dan weer up and running. (of er moet een virus komen die zo hardnekkig is dat er hele vervelende dingen gebeuren waardoor dit niet meer lukt.

Interficior

Quote from: AbZ on October 14, 2011, 22:46:16
Ik kijk een beetje rond naar tablets (gaat geen iPad worden; dat is me al duidelijk)
en zag oa tablets van Sony.  Iemand een mening en/of ervaring hierover?
Waarom eigenlijk niet?
Take it or lease it

Raphie

is een tablet (even om het even welke) nu al een goede vervanger voor laptop?
ik hou van performance, vind surfen via Wifi op een smartphone bijv ook T R A A G
kan je een huidige tablet al vergelijken met een i5 laptop, of is het nog steeds meer een platgewalste smartphone?
JBL PRX Power!

skank1

Quote from: Raphie on October 15, 2011, 10:39:10
is een tablet (even om het even welke) nu al een goede vervanger voor laptop?
ik hou van performance, vind surfen via Wifi op een smartphone bijv ook T R A A G
kan je een huidige tablet al vergelijken met een i5 laptop, of is het nog steeds meer een platgewalste smartphone?

het zal nooit geen vervanger voor laptop zijn he
een laptop zal altijd sneller, enz zijn en ook makkelijker om programmas enzo op te installeren...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

T_I

Quote from: Raphie on October 15, 2011, 10:39:10kan je een huidige tablet al vergelijken met een i5 laptop, of is het nog steeds meer een platgewalste smartphone?

Voor zover ik er mee gewerkt heb is het het laatste. Leuk om op de bank wat te doen, zonder naar een computer te lopen, maat meer nut dan webbrowsen heb ik nog niet gevonden van zo'n pad/tab. (naast ebooks lezen en spelletjes spelen)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje