Geen subwoofer weergave bij stereo Denon AVR 4308

Started by jos r, June 11, 2011, 20:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jos r

Ik heb sinds kort een probleem met mijn AVR 4308.
Er is geen subwooferweergave bij stereo en direct mode.
Ik heb verder niets aan veranderd aan de instellingen.
Gisteren van alles geprobeerd en als ik mijn hoofdkanalen terug zet naar -12db en de sub op +12db hoor je een beetje laag uit de sub komen.
In het display staat de sub aan en in de instellingen ook.
Nu is wel het geval bij dts neo en dolby digital en hd audio doet de sub het perfekt.
Ik heb al een keer de volledige netspanning eraf gehaalt om te kijken of dat helpt(ik ben weleens mijn geluidsbalk kwijt geweest en na de spanning eraf gehaalt te hebben was ie terug).
Nu luister ik het meest stereo of direct dus mis mijn sub echt.
Zie ik nou iets over het hoofd of zou er werkelijk iets kapot zijn.
Ik kan hem ook terug zetten naar fabrieksinstelling maar wilde het eerst nog even hier vragen.
Alvast bedankt.
Gr.Jos

Ejorne

Staan je frontspeakers op small ingesteld in de receiver?

Brimme

er is een apart menu voor het instellen van sterk weergave in 2ch/ direct misschien staat hier je subwoofer uit.
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Ron_Z

Mijn Marantz kent een instelling SW mixed of both. Bij "mixed" gaat er geen signaal naar SW bij stereo of PCM-signaal, bij "both" doet de SW altijd mee. Misschien kent je Denon ook zo'n stand.

denoontje

Is het de sub zelf die missschien uit staat, of zekering kapot ofzo?
Al een andere kabel getest?

Ejorne

Quote from: denoontje on June 12, 2011, 16:36:40
Is het de sub zelf die missschien uit staat, of zekering kapot ofzo?
Al een andere kabel getest?

Quote from: jos r on June 11, 2011, 20:54:17
Nu is wel het geval bij dts neo en dolby digital en hd audio doet de sub het perfekt.

;)

jos r

U allen bedankt voor het meedenken.
Door de tips eens in het 2 kanaals menu te kijken ben ik daar eens gaan experimenteren.
Het stond goed maar toch eens lfe+main uitgezet en daarna weer aan en mijn sub was er weer.
Best raar maar ik ben blij dat het weer werkt.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Gr.Jos