Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Started by Bas Akkerman, June 9, 2011, 21:45:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on October 11, 2011, 17:29:31
Denk je?
De omega's zijn uiteindelijk ook weggegaan, dus volgens mij is de WAF hoger dan de AAF ;D ;D ;D ...

Van mijn vrouw hoefden ze anders niet weg. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

Quote from: Audiofiel on October 11, 2011, 19:44:16
Van mijn vrouw hoefden ze anders niet weg. ;)

Die kon er lekker haar billen op warmen..?

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

AbZ

Quote from: Audiofiel on October 12, 2011, 09:14:14
Een beetje meer respect zou op zijn plaats zijn. :sneaky2:
Ja S@m, je hebt het immers over Classé versterkers.

garmtz


S@m

Quote from: AbZ on October 12, 2011, 10:01:03
Ja S@m, je hebt het immers over Classé versterkers.

Okay, maar ik ga er dan ook van uit dat mevrouw Audiofiel netjes haar kleren aanhoudt...

Bas Akkerman

*bij teruglezen kwam het toch niet zo over als gehoopt dus even verwijderd*

laat ik maar z.s.m. een nieuwe luistersessie plannen. dan blijft het nog enigzins on-topic ;)  

Quote from: Pinohelmond on October 11, 2011, 16:49:13
De Lexicon MC-4 gekocht Bas?  :clapping:
Dat is voor het HT gedeelte Pinohelmond ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pinohelmond

Quote from: Bas Akkerman on October 12, 2011, 18:38:12
*bij teruglezen kwam het toch niet zo over als gehoopt dus even verwijderd*

laat ik maar z.s.m. een nieuwe luistersessie plannen. dan blijft het nog enigzins on-topic ;)  
Dat is voor het HT gedeelte Pinohelmond ;)

Uiteraard! Al je topics in de gaten te houden kost me nu eenmaal teveel tijd  :P.
Je HT budget zal trouwens overschreden worden lijkt me. Gaat dat ten koste van de stereoset of heb je extra budget kunnen vrijmaken?

Hoe gingen de interlands Bas?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Bas Akkerman

De wedstrijden gingen als team goed, zelf heb ik minder gespeeld. Nu weer naar clubtraining.
Ik spreid de aanschaffen wat, maar HT-gedeelte zal vermoedelijk iets boven budget gaan. Vervelend alleen dat we nu een nieuwe wasmachine hebben moeten kopen.
Van het stereobudget ga ik niet snoepen, dat is goed zo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Volgende week zaterdag ga ik richting Haarlem voor een oefenwedstrijd. Eens zien of ik dat kan combineren met een bezoek aan Studio Alkmaar...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Former member 78


1080P24

begin juni topic geopend en nu nog steeds niet klaar ?  :clapping:

Pinohelmond

Quote from: 1080P24 on November  3, 2011, 00:58:31
begin juni topic geopend en nu nog steeds niet klaar ?  :clapping:

Goed werk heeft tijd nodig.  ;)
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

skyfox

Goede wijn moet toch ook rijpen voordat ze gedronken kan worden? ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: 1080P24 on November  3, 2011, 00:58:31
begin juni topic geopend en nu nog steeds niet klaar ?  :clapping:
Ik ben nu nog bezig met de keuze voor luidsprekers kiezen, daarna de versterking en ten slotte de bron. Nog los van de keuze van bekabeling en stroomvoorziening dus. En dat is geen geintje, zo pak ik het echt aan. ;)

In de week van 14 november ben ik een week vrij, dus dan wil ik minstens 1 luistersessie plannen. Waar (Studio Alkmaar, Audio-life,...?) weet ik nog niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Zo, zaterdag gaan mijn vrouw en ik naar Chattelin hier in Den Haag. Eens luisteren en kijken naar de Magnepans. Het wordt een korte luistersessie (ze heeft niet zoveel geduld). Dit betekent niet dat ik dus nu voor de Magnepan heb gekozen, maar zo krijgt mijn luistertocht wat meer handen en voeten voor haar. En weet ik wat haar grenzen zijn.

Volgende week donderdag dan weer een uitgebreide luistersessie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Quote from: Bas Akkerman on November  8, 2011, 21:32:55
Zo, zaterdag gaan mijn vrouw en ik naar Chattelin hier in Den Haag. Eens luisteren en kijken naar de Magnepans. Het wordt een korte luistersessie (ze heeft niet zoveel geduld). Dit betekent niet dat ik dus nu voor de Magnepan heb gekozen, maar zo krijgt mijn luistertocht wat meer handen en voeten voor haar. En weet ik wat haar grenzen zijn.

Volgende week donderdag dan weer een uitgebreide luistersessie.

Dat ze het met jou uithoudt geeft voor mij al aardig haar grens aan... ;)

Bas Akkerman

Quote from: S@m on November  8, 2011, 21:52:42
Dat ze het met jou uithoudt geeft voor mij al aardig haar grens aan... ;)
;D Ik lijk erger dan ik ben, denk ik. Wat zou jij doen S@m, naar Audio-Life of Studio Alkmaar? Ik neig naar de eerste vanwege de buizenliefde van hen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Quote from: Bas Akkerman on November  9, 2011, 09:27:07

;D Ik lijk erger dan ik ben, denk ik. Wat zou jij doen S@m, naar Audio-Life of Studio Alkmaar? Ik neig naar de eerste vanwege de buizenliefde van hen.

Allebei met een (aangekondigd) bezoek vereren lijkt me...

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on November  8, 2011, 21:32:55
Zo, zaterdag gaan mijn vrouw en ik naar Chattelin hier in Den Haag. Eens luisteren en kijken naar de Magnepans. Het wordt een korte luistersessie (ze heeft niet zoveel geduld). Dit betekent niet dat ik dus nu voor de Magnepan heb gekozen, maar zo krijgt mijn luistertocht wat meer handen en voeten voor haar. En weet ik wat haar grenzen zijn.

Volgende week donderdag dan weer een uitgebreide luistersessie.

Dat bezoekje aan Chattelin zat al een tijdje in de planning... Ik ben benieuws wat de conclusie gaat zijn. Maarre, kijk uit voor de verleiding daar. Veel mooie spullen tegen wel heel erg glimmende prijzen  :sigh:

Enjoy!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

aMUSEd

Quote from: Bas Akkerman on November  8, 2011, 21:32:55
Zo, zaterdag gaan mijn vrouw en ik naar Chattelin hier in Den Haag. Eens luisteren en kijken naar de Magnepans.
Weet je al welke versterking gaan combineren met de maggies (1.7 neem ik aan)?

Bas Akkerman

Quote from: aMUSEd on November  9, 2011, 20:35:28
Weet je al welke versterking gaan combineren met de maggies (1.7 neem ik aan)?
Ik vermoed Audio Research. Ik zal ze nog wel mailen met de vraag de set niet "al te ver" weg van mijn budget samen te stellen. Het gaat mij ook echt om dit te delen met mijn vrouw, minder als pure luistersessie voor mijzelf. Uiteraard komt er wel een mini-verslagje van.

Zowel Audio-Life als Studio Alkmaar mogen van mij een bezoekje verwachten. Het is meer de vraag welke ik eerst (dus volgende week donderdag) aan ga doen. Maar eens zien welke het minst rotte OV-verbinding heeft.  :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

aMUSEd


Bas Akkerman

Nou, zaterdag zitten ze al vol. Was wel te verwachten. Wellicht kan ik een afspraak maken voor aanstaande dinsdag of woensdag.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Quote from: Bas Akkerman on November  9, 2011, 21:20:34
Ik vermoed Audio Research. Ik zal ze nog wel mailen met de vraag de set niet "al te ver" weg van mijn budget samen te stellen. Het gaat mij ook echt om dit te delen met mijn vrouw, minder als pure luistersessie voor mijzelf. Uiteraard komt er wel een mini-verslagje van.

Zowel Audio-Life als Studio Alkmaar mogen van mij een bezoekje verwachten. Het is meer de vraag welke ik eerst (dus volgende week donderdag) aan ga doen. Maar eens zien welke het minst rotte OV-verbinding heeft.  :bigsmile:
Staat nog wel een Audio Research DSi200 2ehands op dit forum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116359.0
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack