Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Started by Bas Akkerman, June 9, 2011, 21:45:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn M

Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Quote from: keyser on March 28, 2012, 23:08:09
Wat wil je daar mee zeggen?  ;D
Ik weet het ook niet, maar ben wel benieuwd. Ik vermoed wel wat (Naim ND5 XS i.c.m. Supernait of losse voor- en eindversterking) ;), maar dat hoor ik vrijdag wel. Letterlijk. ;D Garmt is niet zo van het tevoren zeggen om luisteraars niet te beïnvloeden. Dat zal het nu ook zijn, gok ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijn M

Als Garmt je niet had willen beïnvloeden, had hij überhaupt niets moeten zeggen, in plaats van te zeggen dat hij nog even zijn mond houdt. Nu sla je al aan 't invullen   :) .
Dutch & Dutch

aMUSEd

NAP200 is plenty voor de maggies. Ik heb mijn mg12 destijds nog nooit zo mooi horen zingen met een 2x35w transistor  :)
itt de 2x200w die z'n voorganger aan de mg12 leverde  ;D

AbZ

Quote from: garmtz on March 28, 2012, 23:03:24
Ik hou nog even mijn mond... :)
Moeten we raden?  :)  Buisjes?  Ik gok Linn+Leben (op LV?) versus Naim op Harbeth.

Bas Akkerman

Quote from: keyser on March 29, 2012, 00:08:34
Als Garmt je niet had willen beïnvloeden, had hij überhaupt niets moeten zeggen, in plaats van te zeggen dat hij nog even zijn mond houdt. Nu sla je al aan 't invullen   :) .
Ach, dat deed ik natuurlijk al lang. Ben bij alle zaken al eens geweest, dus weet wat ik kan verwachten en vul dus al automatisch in. Nieuwsgierig maakt Garmt me trouwens niet meer, dat ben ik al enorm!

Quote from: aMUSEd on March 29, 2012, 00:13:09
NAP200 is plenty voor de maggies. Ik heb mijn mg12 destijds nog nooit zo mooi horen zingen met een 2x35w transistor  :)
itt de 2x200w die z'n voorganger aan de mg12 leverde  ;D
Toch was de NAP 200 niet overbodig. Op standje 45 kwamen de Maggies lekker los, dat vind ik behoorlijk hoog voor zo'n versterker. Maar wat was het beeld toch weer lekker los en makkelijk daardoor!

Quote from: AbZ on March 29, 2012, 00:32:18
Moeten we raden?  :)  Buisjes?  Ik gok Linn+Leben (op LV?) versus Naim op Harbeth.
Gaan jullie maar lekker raden hoor. Wel leuk om jullie ideëen te horen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on March 29, 2012, 08:20:00Gaan jullie maar lekker raden hoor. Wel leuk om jullie ideëen te horen!
Heb al geraden waar je op uitkomt.
Imho is de rest alleen maar beating around the bush  ;)

Bas Akkerman

Een vraag die een beetje is ondergesneeuwd, maar die ik nog eens stel. Hebben jullie nog tips als het gaat om DAC's/streamers? Prijscategorie €2500 (zonder versterking)-€4000 (met (voor)versterking).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on March 29, 2012, 08:48:07
Heb al geraden waar je op uitkomt.
Imho is de rest alleen maar beating around the bush  ;)
Haha, onze favoriete hobby! Hoewel dat wat dubieus klinkt als je de uitdrukking niet kent... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Former member 78

Quote from: Bas Akkerman on March 29, 2012, 09:17:53
Een vraag die een beetje is ondergesneeuwd, maar die ik nog eens stel. Hebben jullie nog tips als het gaat om DAC's/streamers? Prijscategorie €2500 (zonder versterking)-€4000 (met (voor)versterking).

Nee, heb geen tips voor je.
Wel leuk om te lezen dat je nog steeds bezig bent!

Waar haal jij het geduld vandaan?
Laat ik als voorbeeld mijn versterker aanhalen...

Daar had ik al een hele tijd mijn zinnen op gezet.
Eenmaal dat ding thuis, had ik na 2uur al de keuze gemaakt :D

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on March 29, 2012, 09:17:53
Een vraag die een beetje is ondergesneeuwd, maar die ik nog eens stel. Hebben jullie nog tips als het gaat om DAC's/streamers? Prijscategorie €2500 (zonder versterking)-€4000 (met (voor)versterking).
Tip zal niets uitmaken maar toch:  Je kunt ook een factor 10 goedkoper uit zijn.  Klinkt het niet hetzelfde?  (Ga ook eens blind testen.)  Bedenk dan even of dat het prijsverschil waard is, en of je het wel op die manier wil besteden...

AbZ

Quote from: ArjanR1 on March 29, 2012, 09:26:11Daar had ik al een hele tijd mijn zinnen op gezet.
Eenmaal dat ding thuis, had ik na 2uur al de keuze gemaakt :D
Bas heeft ook allang gekozen, voor Naim dinges + Harbeth M30.

Former member 78

Quote from: AbZ on March 29, 2012, 09:32:19
Bas heeft ook allang gekozen, voor Naim dinges + Harbeth M30.

Waar heb ik dan overheen gelezen?

AbZ


Former member 78

Die is al een paar uur oud, en heb ik waarschijnlijk gemist ;)

AbZ

Quote from: ArjanR1 on March 29, 2012, 09:54:08
Die is al een paar uur oud, en heb ik waarschijnlijk gemist ;)
Maakt niet uit, er gebeurt sowieso niet veel hier  :D

Former member 78

Er komt een tijd Abel, dan staat dit topic ergens op pagina ''tig''
Gewoon omdat Bas wat gekocht heeft.

Natuurlijk komt er dan een nieuw topic, luxe heeft geen haast...
Maar wat zal ik gaan upgraden?

(zie het al helemaal voor me)

AbZ

Ik vind het prima, vermaak me soms wel met zijn gezever,
maar het zou misschien leuk voor hem zijn om ook gewoon een setje te hebben
om een beetje te luisteren en te prutsen en zo...

Bas Akkerman

Quote from: ArjanR1 on March 29, 2012, 09:26:11
Nee, heb geen tips voor je.
Wel leuk om te lezen dat je nog steeds bezig bent!

Waar haal jij het geduld vandaan?
Laat ik als voorbeeld mijn versterker aanhalen...

Daar had ik al een hele tijd mijn zinnen op gezet.
Eenmaal dat ding thuis, had ik na 2uur al de keuze gemaakt :D
Maar jij hebt al een set staan en hoeft dus niet een hele set samen te stellen. Alleen bezien of de versterker "past". Dat bedoel ik niet onaardig hoor, alleen dat het me makkelijker lijkt om een apparaat te kiezen. En ja, daar hebben we al meer dan genoeg over gediscussieerd heren. ;)

Quote from: AbZ on March 29, 2012, 09:29:16
Tip zal niets uitmaken maar toch:  Je kunt ook een factor 10 goedkoper uit zijn.  Klinkt het niet hetzelfde?  (Ga ook eens blind testen.)  Bedenk dan even of dat het prijsverschil waard is, en of je het wel op die manier wil besteden...
Op zich begrijpelijk, ik heb bijvoorbeeld nog geen Logitech Squeezebox gehoord. Toch denk ik niet dat dat het haalt bij duurdere versies. Wel vond ik de meerwaarde in DAC tussen de PS Audio en Naim voor mij niet gerechtvaardigd. Binnen mijn budget zoek ik het ideale omslagpunt tussen kwaliteit (detail vs flow) en prijs. Net als dat ik dat met de andere setonderdelen doe. Maar altijd binnen de synergie van de set. Het wordt dus niet simpel "the best of" bij elkaar. En ja, dat vergt tijd en energie.

Quote from: AbZ on March 29, 2012, 09:32:19
Bas heeft ook allang gekozen, voor Naim dinges + Harbeth M30.
Quote from: AbZ on March 29, 2012, 09:40:07
Reply #695
Als ik je goed begrijp doel je op de invloed van de dealer op mijn uiteindelijke keuze.
Dat is het een beetje met verslagen zoals deze. Het perspectief raakt een beetje zoek. De invloed van de dealer lijkt voor een buitenstaander misschien groter dan ik die ervaar. Omdat Garmt hier post, komen zijn voorkeur en ideëen meer naar voren dan een dealer die hier niet post. En natuurlijk stuurt Garmt, zoals elke dealer dat doet. Die sturing zoek ik ook bewust op, ook hier door dit topic te openen. De invloed van Garmt of welke dealer dan ook is alleen minder groot dan jullie wellicht vermoeden. Ik kies ook niet voor een dealer (hoewel er wel enige binding moet zijn), maar de synergie van een set. In de zoektocht naar die synergie schakel ik onder andere de hulp in van de dealer. Voor de dealer is dat helpen naast muziekplezier vooral toch ook zakelijk en dienstverlenend (klantenbinding). Voor mij is het echter óók zakelijk en ik zal dus een hoop dealers moeten teleurstellen. Het is helaas niet anders. Wel probeer ik ook op het forum zo voorzichtig mogelijk te zijn in de ervaringen met de dealers. En probeer ik open te zijn naar de dealers naar mijn "bedoelingen".
Nog even over Naim en Harbeth. Die combinatie is heerlijk, maar heeft ook zijn gebreken. De Harbeth laat het "grove" van Naim ook wel horen. Net als gisteren dus.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Quote from: ArjanR1 on March 29, 2012, 09:58:48
Er komt een tijd Abel, dan staat dit topic ergens op pagina ''tig''
Gewoon omdat Bas wat gekocht heeft.

Natuurlijk komt er dan een nieuw topic, luxe heeft geen haast...
Maar wat zal ik gaan upgraden?

(zie het al helemaal voor me)
Dat topic komt er zeker!  :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

ik heb bijvoorbeeld nog geen Logitech Squeezebox gehoord. Toch denk ik niet dat dat het haalt bij duurdere versies

Dit is imo een Frank2 uitspraak en strookt toch niet echt met de rest van je (uber)grondige aanpak imho...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on March 29, 2012, 10:28:04
ik heb bijvoorbeeld nog geen Logitech Squeezebox gehoord. Toch denk ik niet dat dat het haalt bij duurdere versies

Dit is imo een Frank2 uitspraak en strookt toch niet echt met de rest van je (uber)grondige aanpak imho...
De 'grondigheid' zit in de toewijding aan het quasi-kritische hifi spelletje, niet in rationele keuze.  Hoeft ook niet hoor.  Je kunt ook in termen van prijzen denken als je het niet weet.  (Topic titel spreekt voor zich.)

Quote from: Bas Akkerman on March 29, 2012, 10:20:34Toch denk ik niet dat dat het haalt bij duurdere versies.
Je overschat heel erg wat de prijs uitmaakt.  Het kost nog maar een habbekrats om een heel redelijke DAC te maken.  De rest is eerder variatie dan een kwestie van veel beter.  Ik ga niet zeggen dat er geen verschillen zijn, maar prijzen zeggen zooo weinig als je ff rustig naar de hifimania kijkt.  Je Lexicon heeft een paar jaar geleden nog bijna 5k gekost, en nu amper 20% daarvan.  Van zo'n prijsverschil kan je leuke dingen doen...

Quote from: Bas Akkerman on March 29, 2012, 10:20:34Als ik je goed begrijp doel je op de invloed van de dealer op mijn uiteindelijke keuze.
Nee, dat is niet precies wat ik bedoel.  Laat maar  ;)

Bas Akkerman

Quote from: Jumping Jack on March 29, 2012, 10:28:04
ik heb bijvoorbeeld nog geen Logitech Squeezebox gehoord. Toch denk ik niet dat dat het haalt bij duurdere versies

Dit is imo een Frank2 uitspraak en strookt toch niet echt met de rest van je (uber)grondige aanpak imho...
Vandaar ook de "denk". En dat is echt ingegeven door een combinatie van wat ik verwacht (prijs-prestatie) en wat ik heb gehoord tot nu toe. Maar als ik af moet gaan op wat ik heb gehoord, vallen de verschillen tegen als je kijkt naar prijs. Eigenlijk zou ik eens een M&G moeten bijwonen waar er verschillende DAC's worden getest. En dan inderdaad blind testen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on March 29, 2012, 10:35:00
De 'grondigheid' zit in de toewijding aan het quasi-kritische hifi spelletje, niet in rationele keuze.  Hoeft ook niet hoor.  Je kunt ook in termen van prijzen denken als je het niet weet.  (Topic titel spreekt voor zich.)
Je overschat heel erg wat de prijs uitmaakt.  Het kost nog maar een habbekrats om een heel redelijke DAC te maken.  De rest is eerder variatie dan een kwestie van veel beter.  Ik ga niet zeggen dat er geen verschillen zijn, maar prijzen zeggen zooo weinig als je ff rustig naar de hifimania kijkt.  Je Lexicon heeft een paar jaar geleden nog bijna 5k gekost, en nu amper 20% daarvan.  Van zo'n prijsverschil kan je leuke dingen doen...
Nee, dat is niet precies wat ik bedoel.  Laat maar  ;)
Dat rationele is zo lastig. Gisteren ook. Verander je een kabel, verandert de hele klankbalans. Rationeel vind ik dat toch lastig te verklaren. Maar ja, jij denkt nog steeds dat ik met mijn gedachten luister en niet met mijn oren. So be it.
Bij de DAC verwacht ik rationeel inderdaad meer. Ook daar moet ik mijn oren meer vertrouwen.
Nee, niet laat maar. Wat bedoelde je met de opmerking '
Quote from: AbZ on August 13, 2011, 22:10:31
Ja.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

? En dan vooral het gedeelte tussen haakjes? Dan moet je wel over de brug komen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on March 29, 2012, 10:57:04
Dat rationele is zo lastig. <...>
jij denkt nog steeds dat ik met mijn gedachten luister en niet met mijn oren. So be it.
Nee hoor, heb er alle vertrouwen in dat je ook je oren goed gebruikt.  Seriously.
Het lastige zit in het "ook"  :)