Aankoopadviezen stereoset, budget €7000. Luxe is vanaf morgen een vaste bewoner!

Started by Bas Akkerman, June 9, 2011, 21:45:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn M

Het kiezen van het aantal en de locaties van de microfoons zijn geen detail. Ik zal de moderatoren vragen het topic af te splitsen.
Dutch & Dutch

AbZ

Quote from: keyser on March 23, 2012, 09:39:52
Het kiezen van het aantal en de locaties van de microfoons zijn geen detail. Ik zal de moderatoren vragen het topic af te splitsen.
Het aantal microfoons hangt niet per se zo sterk samen met het aantal musici.
Daar ging je al de fout in.

Martijn M

Quote from: AbZ on March 23, 2012, 09:56:52
Het aantal microfoons hangt niet zo sterk samen met het aantal musici.
Daar ging je al de fout in.

Zucht. Je discussieert op een nogal hautaine manier. Erg storend. Ik krijg steeds minder zin om de discussie voort te zetten.
Dutch & Dutch

AbZ

Quote from: keyser on March 23, 2012, 10:01:30
Zucht. Je discussieert op een nogal hautaine manier. Erg storend. Ik krijg steeds minder zin om de discussie voort te zetten.
Spijtig dat het zo overkomt, maar de posting waar je nu van gaat zuchten is puur inhoudelijk & to the point.  Als dat ontmoedigend voor je is, neem ik aan dat je nattigheid voelt?  Die aanname is misschien wat minder inhoudelijk, maar wel meer onderbouwd dan je gezucht.

Martijn M

Dutch & Dutch

AbZ


Bas Akkerman

Quote from: AbZ on March 23, 2012, 00:29:58
(...)
Overigens kan ik wel beamen dat popmuziek betrekkelijk simpel is vergeleken met klassiek.
De belangrijkste doelgroep is ook niet volwassen en niet muzikaal geschoold.
Quote from: garmtz on March 23, 2012, 09:15:49
Ik vind Barbie Girlvan Aqua echt een topopname.
Nee, gooi jij lekker wat olie op het vuur.  ;D Overigens wel een aanstekelijk nummer. Net zoals het 'foute uurtje' op Veronica (dacht ik) ook zo lekker kan zijn.

Quote from: AbZ on March 23, 2012, 10:20:53
Die zag ik aankomen  ;D   See you around  ;)
Je zou haast zeggen dat dat je bedoeling was. Hebben jij noch de discussie nodig.  :dozingoff:

En nu weer on-topic!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on March 23, 2012, 10:25:54Je zou haast zeggen dat dat je bedoeling was. Hebben jij noch de discussie nodig.  :dozingoff:  En nu weer on-topic!
Nee, maar ik zag het wel aankomen, niet alleen door keysers laatste reactie maar vanaf het begin.  Onhoudbare stellingname, dan krijg je dat.  Daarom hield ik het zo kort mogelijk toen ik zei dat zijn 1e posting op dit gebied onzin was.  Voor de goede orde:  hij vroeg toen expliciet om deze discussie.  En jij haakte in.  Tja, dan moet je het zelf weten...

On topic?  It's up to you!  Als je ergens wat over zegt, mag ik erop reageren.

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on March 23, 2012, 10:35:27
Nee, maar ik zag het wel aankomen, niet alleen door keysers laatste reactie maar vanaf het begin.  Daarom hield ik het zo kort mogelijk toen ik zei dat zijn 1e posting op dit gebied onzin was.  Voor de goede orde:  hij vroeg toen expliciet om deze discussie.  En jij haakte in.  Tja, dan moet je het zelf weten...

On topic?  It's up to you!  Als je ergens wat over zegt, mag ik erop reageren.
Heb je gelijk in, ik ging ook in de discussie mee. Als het een echte discussie was geworden/gebleven had ik het ook wel prima gevonden. Het uitzoeken van een mooie set heeft ook zeker te maken hoe je over opnames denkt. Dat is ook mijn vraag aan jullie. De discussie ging alleen niet meer over de inhoud en werd meer een wedstrijd debatteren. Je laatste opmerking naar keyser toe leek op een trap na, alsof je nog even het laatste woord wilde hebben en dat vind ik niet nodig.

Maar de discussie is, voor dit topic, nu even klaar wat mij betreft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on March 23, 2012, 10:46:39Je laatste opmerking naar keyser toe leek op een trap na, alsof je nog even het laatste woord wilde hebben en dat vind ik niet nodig.
Lijkt erop alsof je (in jouw termen - it reflects on yourself) het meta-natrappen wel nodig vindt   :-X

Ik ben iig inhoudelijk gebleven tot keyser (net als jij nu) uit nood overging tot meta-BS  :smile:

Bas Akkerman

Quote from: keyser on March 23, 2012, 10:18:23
Toedeloe  :baaa: .
Wat mij betreft alleen van deze discussie hoor, je bent meer dan welkom!
Dat geldt voor iedereen, als ik het te gek vind worden, hoor je het wel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Meten=weten. Even de kamer nagemeten en de juiste afmetingen verwerkt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: garmtz on March 23, 2012, 09:15:49
Ik vind Barbie Girl van Aqua echt een topopname.
Net ff gecheckt...  http://www.youtube.com/watch?v=ZyhrYis509A  & I like it!  Ik vind K3 ook goed, heb het programma over de 'opvolging' met veel plezier en waardering voor het vakmanvrouwschap gevolgd.  De muzikale 'eenvoud' van pop(pen)muziek kan bedrieglijk zijn, maar ook als dat niet zo is, dan zie ik dat helemaal niet per se als negatief kwaliteitsoordeel of gebrek aan wat dan ook.

garmtz

Het was grappig bedoeld... Niet serieus...  :nopompom:

Maar als het toch gaat over bubblegum pop: Alizee!  :pompom:  Meeste nummers geschreven door Mylene Farmer. Super!


Bas Akkerman

Quote from: garmtz on March 23, 2012, 15:29:44
Het was grappig bedoeld... Niet serieus...  :nopompom:

Maar als het toch gaat over bubblegum pop: Alizee!  :pompom:  Meeste nummers geschreven door Mylene Farmer. Super!
(...)
Weet ik joh! Zat een smiley nog achter bij mijn opmerking. ;)
De Franse hoek moet ik echt wat beter gaan onderzoeken. Als ik in mijn herinneringen spit, komt daar toch best wel goede muziek vandaan. Er wordt volgens mij een beetje overheen gekeken met al dat Britse en Noord-Amerikaanse geweld.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

paaj

Phoenix (en dan met met name Wolfgang Amadeus) komt in me op, zeker de moeite waard.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

AbZ

Quote from: garmtz on March 23, 2012, 15:29:44
Het was grappig bedoeld... Niet serieus...  :nopompom:
Dat is toch gelukt?
In dit genre is het verschil trouwens niet altijd waarneembaar  ;D

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on March 23, 2012, 21:22:40
Dat is toch gelukt?
In dit genre is het verschil trouwens is niet altijd waarneembaar  ;D
Haha, schurk. ;)
Heb je nog luistertips voor me, AbZ? Meer in het algemeen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Heel iets anders. Ik ben nu best bezig met muziek en geluid merk ik. Zo ging ik vanochtend naar buiten om wat boodschappen te doen en alles klonk zo "hard" en "duidelijk". Ik hoorde het tikken van de duiven op het asfalt en een meter of 50 verder de mensen praten. Hebben jullie dat ook als je gericht bent op luisteren?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on March 23, 2012, 21:27:00
Heel iets anders. Ik ben nu best bezig met muziek en geluid merk ik. Zo ging ik vanochtend naar buiten om wat boodschappen te doen en alles klonk zo "hard" en "duidelijk". Ik hoorde het tikken van de duiven op het asfalt en een meter of 50 verder de mensen praten. Hebben jullie dat ook als je gericht bent op luisteren?

Had je niet gewoon een kater? :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on March 23, 2012, 21:30:06
Had je niet gewoon een kater? :D
Haha, nee. De lichtflitsen ontbraken. Niet bewust, maar mijn laatste glas alcohol is gerust 3 weken geleden...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on March 23, 2012, 21:24:23Heb je nog luistertips voor me, AbZ? Meer in het algemeen
Daar zijn we al eens geweest dacht ik  ::) 

Probeer eens wat symfonisch werk.

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on March 23, 2012, 23:56:06
Daar zijn we al eens geweest dacht ik  ::) 

Probeer eens wat symfonisch werk.
Daar nog tips binnen? Symfonisch werk is nogal veelomvattend.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Former member 78

Quote from: Bas Akkerman on March 24, 2012, 07:50:54
Daar nog tips binnen? Symfonisch werk is nogal veelomvattend.

AbZ blijft idd 'n beetje in gebreke :P

evilniek

Je kunt voor de grap is een flac door audacity heen halen, erg leerzaam.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo