Het Dynaudio topic

Started by the limp man, June 9, 2011, 20:56:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Marantz 81

#250
Dat is de  Special Twenty Five  :)

Mordante

Quote from: Marantz 81 on March 29, 2014, 22:13:36
Dat is de  Special Twenty Five  :)

Weet ik :) De C1 is ook leuk.

Dirk

ik zou de Confidence 3 nog wel eens in huis willen halen voor een normale prijs.
vraag me serieus af of ik hem nu niet (nog) veel meer zou waarderen als toen ik hem vroeger had, nu de akoestiek hier inmiddels is aangepast.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979


Dirk

nope, die zijn (nog) te duur.
ik kocht en verkocht mijn set 3's een paar jaar terug voor 1700 en de grote broer (Confidence 5) kocht ik wat later voor 2300 en verkocht ze later weer voor 2400.

fwiw: deze verkoper in kwestie heeft (meer dan 3 weken terug) al een voorstel van me gedaan van 1750, waar hij wat later op terugkwam met een tegenvoorstel van 1850 waarvoor ik bedankte....maar inmiddels zijn we weer wat weken verder, wat ook betekent dat mijn bod van toen ook niet langer van toepassing is ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

kruzer

#255
Even het stof afblazen hier:
Gisteren heb ik de Excite X34 gehoord icm een Rega Apollo CD-speler en een Rega Elicit amp... WHOA, wat een verschil met mijn set...  :blink:

bert50

#256
Ben nog steeds erg blij met de Confidence C2 mk2 een pracht luidspreker met een Accuphase e450 als versterker
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Quote from: bert50 on July 13, 2014, 12:06:07
Ben nog steeds erg blij met de Confidence C2 mk2 een pracht luidspreker met een Accuphase e450 als versterker
... het is dan ook een pracht van een set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ramblas

Wat voor subwoofers matchen goed met een Dynaudio New Excite opstelling ? Ben erg blij met mijn (X34/X14X24) opstelling maar zou er graag nog eens een sub bij hebben die de X34 goed aanvult.

Iemand nog suggesties ?

raindog

Persoonlijk denk ik dat de grootte/indeling van je ruimte meer van invloed is op je keuze voor een bepaald type sub dan het merk speakers dat je hebt. Tevens dien je af te vragen wat je met de sub wilt bereiken. Is het vooral voor aanvulling van films of hoop je ook bij muziek meer/strakker laag te verkrijgen? En ook niet onbelangrijk, heb je al een budget in gedachten?

Ik twijfel zelf nog tussen twee kleinere gesloten subs of één grote gepoorte sub. Wanneer je geen sub met DSP nodig hebt (je speelt met een moderne AV-receiver neem ik aan?) dan lijken BK en SVS mij op dit moment de meest interessante merken qua prijskwaliteit.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Roeru117

Quote from: ramblas on July 28, 2014, 23:40:11
Wat voor subwoofers matchen goed met een Dynaudio New Excite opstelling ? Ben erg blij met mijn (X34/X14X24) opstelling maar zou er graag nog eens een sub bij hebben die de X34 goed aanvult.

Iemand nog suggesties ?

Ik heb hier zelf de svs pb1000 staan en ben er erg tevreden over. Mijn woonkamer is ruim 45m2 en de BK xxls400 die ik eerst had kon hier niet zoveel in. De sub wordt bij mij alleen voor TV en films gebruikt. Met een goede versterker komt er, naar mijn mening, voldoende laag uit de x34's.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

ramblas

Quote from: raindog on July 29, 2014, 01:15:22
Persoonlijk denk ik dat de grootte/indeling van je ruimte meer van invloed is op je keuze voor een bepaald type sub dan het merk speakers dat je hebt. Tevens dien je af te vragen wat je met de sub wilt bereiken. Is het vooral voor aanvulling van films of hoop je ook bij muziek meer/strakker laag te verkrijgen? En ook niet onbelangrijk, heb je al een budget in gedachten?

Ik twijfel zelf nog tussen twee kleinere gesloten subs of één grote gepoorte sub. Wanneer je geen sub met DSP nodig hebt (je speelt met een moderne AV-receiver neem ik aan?) dan lijken BK en SVS mij op dit moment de meest interessante merken qua prijskwaliteit.

Puur voor films, mijn versterker (Yamaha RX-2030) kan het prima aan, mis alleen de extra laag in films. Kwa muziek kunnen de speakers het prima aan. Nadeel is dat ik graag een witte sub wil die matcht met mijn Dynaudios. Misschien maar eens kijken naar de opties om de sub te laten wrappen in wit folie.

raindog

In dat geval zou ik de BK Monolith+ aanraden. Veel power en goede afwerking voor een redelijke prijs en tevens in het wit verkrijgbaar  :pompom:





Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

B-art

#263
Weet iemand welke dynaudio's dit zijn? (Evidence?). Het ziet er in ieder geval fantastisch uit. Versterkers zijn o.a. Gryphon Tabu.

Bart
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Joske007

Aan de hand van de foto, lijkt het me hier om de Dynaudio Evidence te gaan  :wub:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

WillyP

Yep. En ik durf er niet meer van te dromen. Wel van de Confidence Platinum, maar of die er ooit zullen komen?

Groet,

Willy

WillyP

Heeft iemand ooit de C2 en de C2 II naast elkaar gehoord of op een andere manier vergeleken? En zo ja, wat waren de verschillen?

Groet,

Willy

bert50

Nee heb ik niet gehoord heb zelf de c2 mk2 een geweldige luidspreker heb wel de c1 gehad
Deze serie is wel opener en mooier dan de c1
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

WillyP

Bert,

Dank voor je bericht. Ik had inderdaad je foto gezien.

Vertel eens wat meer als je wil. Kun je de klank omschrijven? Zijn de luidsprekers moeilijk op te stellen? Moeten ze veel ruimte achter zich hebben? Welke luidsprekers had je eerst? De C1?

Dat zijn wel heel veel vragen, maar je komt natuurlijk niet elke dag iemand tegen die deze luidsprekers heeft.

Groet,

Willy

bert50

Tja de klank is persoonlijk maar een open en hoge resolutie wat ik vindt in mijn oren klopt alles.
Opstellen is niet moeilijk hier staat de achterkant 54 cm vrij van de muur dichterbij kan ook maar dan verliest je iets aan diepte.
Heb hiervoor ruim met de eerste uitvoering van de Confidence C1 gespeeld absoluut een geweldige luidspreker maar wilde toch iets verder met deze hobby.
Absoluut heb ik er geen spijt van alleen mijn vrouw vindt ze toch wat groot.
Maar ja mag altijd komen luisteren met een bak koffie.
Gr Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

bert50

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

WillyP

Bert,

Dank voor de info en je aanbod. Het is nog lang niet zover, maar ik houd het in gedachte.

Groet,

Willy

Maneblusser

Nieuws van het Dynaudio front :
http://www.whathifi.com/news/dynaudio-unveils-focus-xd-loudspeaker-range
Ik veronderstel dat de passieve Focus-reeks (160,260,340,380) zal blijven bestaan.
De Focus XD-reeks zal zich hoogstwaarschijnlijk boven de Xeo-reeks positioneren , aangezien een passieve Focus al meer kost dan de Xeo's.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Rudi64

Quote from: Maneblusser on October 21, 2014, 16:48:48
Nieuws van het Dynaudio front :
http://www.whathifi.com/news/dynaudio-unveils-focus-xd-loudspeaker-range
Ik veronderstel dat de passieve Focus-reeks (160,260,340,380) zal blijven bestaan.
De Focus XD-reeks zal zich hoogstwaarschijnlijk boven de Xeo-reeks positioneren , aangezien een passieve Focus al meer kost dan de Xeo's.

Interessant om te volgen..
Ben benieuwd om deze eens te horen,misschien al op de new music beurs in Brussel?
Ook hoe de prijzen zich verhouden naar de concurrentie toe..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Roeru117

Heel erg benieuwd naar. De nieuwe xeo's zijn al enorm goed, dus deze zullen helemaal goed klinken. Ik weet dat Wifimedia op 7 november een demodag heeft waar deze speakers te horen en zien zijn.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q