Welke scenes hou je het niet droog bij.

Started by J.A.F._Doorhof, October 27, 2003, 18:28:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

En bij het journaal spelen ze meestal niet van die prachtige emotionele muziek bij het zoveelste verslag van een oorlog/ramp/moord etc.

Denk dat de muziek ook wel heel veel doet.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

VlisChris

QuoteDat zou wel eens een deel van de redenen kunnen zijn idd.
Gewenning.
Dat is inderdaad te merken ja. Het is niet uit haat of disrespect naar de mensen toe, maar als ik weer voor de tig duizendste keer hoor dat er in Israel een bus is opgeblazen verbaas ik me tegenwoordig meer dat het nog op het nieuws komt. Hetzelfde begint te komen met de aanslagen in Irak. Daar wordt ik onderhand ook niet meer koud of warm. Het is verschrikkelijk dat het gebeurd, dat even voorop gesteld, maar als je dat continue naar je kop gesmeten krijgt op het nieuws sluit je je er voor af.
PS: muziek scheelt ook nogal ja :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Je mag er van mij ON THE BEACH bij invullen, we hebben deze op vakantie gezien op een klein tv-tje en toch bij het laatste deel stroomde de tranen ons uit de ogen....

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

daburnd

http://www.imdb.com/title/tt0156812/

voor wie de uitdaging aan wil gaan... my dog skip.
Dat is nog pas eens een trieste film, ik heb tot nu toe ook nog nooit iemand horen zeggen dat er niet enigzins wat tranen rolden in de laatste scene.

HJ

nog niet genoemd maar voor mij de laatste scene van titanic en verder een hoop van de hiervoor genoemde.

daanbro

Toen ik klein was, zat ik met een brok in mijn keel bij:

"Als je begrijpt wat ik bedoel"

Tegenwoordig.....hmm, ik voelde me heel rot na "Requiem for a Dream", zeker omdat ook iemand mij geattendeerd had op zulke dieetpillen, daar heb ik dus voor bedankt.
Rotel
Quadral
SVS
mijn spaarcentjes

suyver

#56
Op absolute nummber 1: Schindlers List

Verder ook nog: Green Mile, Armageddon (einde), Romeo+Juliet (einde) en nog wel een paar waar ik zo snel niet op komen kan.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

VlisChris

Quote from: hans. on March  2, 2004, 05:16:20
nog niet genoemd maar voor mij de laatste scene van titanic

Voor mij eigenlijk wel de gehele film. Ik snap niet dat die film vrij laag staat momenteel op imdb. com. De gehele film is gewoon een meesterwerk. Ik zat er over te denken om From Dusk Till Dawn te gaan kijken vanavond, maar als er voor de rest niets tussendoor komt zal dat waarschijnlijk wel Titanic worden.
Zit momenteel naar de soundtrack te luisteren, en bij de start van track2 kreeg ik ook vochtige ogen :o :D
Wil toch wel wat over zowel de film als de muziek zeggen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Marcel W

Ik kan bij de meest vreemde scenes tranen in mijn ogen krijgen.
Soms hoeft het niet eens iets echt droevigs of zieligs te zijn, het ligt er maar net aan hoe diep je -als kijker- door de film wordt meegezogen: alsof niet die acteur, maar jijzelf daar op dat witte doek al dat onrecht en al die ellende ondergaat.

Zo krijg ik natte oogjes van alle eindes van Return of the King, maar bijvoorbeeld ook van de scene waarin koning Theoden zijn leger opzweept met zijn "Death!!! Death!!!" en iedereen in die trance raakt en dan hoe dat leger dan op/door/over de Orks afstormt....

Verder heb ik -tig traanmomentjes in de serie Friends. Maar die zijn altijd maar kort omdat er meestal wel weer iets leuks achteraan komt.

En natuurlijk zaken die al hier langs zijn gekomen: scenes uit Green Mile, Saving Private Ryan, Meet Joe Black, Sixth Sense, Titanic. Vaak dus sterfscenes...

B. Kuiper

- 09-11, heel veel herkenningsmomenten en de aftiteling aangezien ik mensen persoonlijk ken die om zijn gekomen onder het EMS/FDNY personeel.

- In country, het moment dat Bruce Willis eental "oude vrienden" opzoekt bij de Memorial Wall in Washington DC

- We were Soldiers, de resultaten van friendly fire na de broken arrow en de napalm aanval die resulteerd in een totaal verbrande GI.......dan heb ik geen geurTV nodig.......been there done that and got the goddamn Tshirt.

"Always a little further"

Sharky


PaulB.

Hi,

Gisteren "big fish" gezien.

Schitterende film (bevoorrecht, want Tim Burton is favo regisseur :)),en kan ook hier genoemd worden, moest toch wel ff een paar traantjes wegpinken.

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

bmwM3

Quote from: Moviefreak on October 28, 2003, 17:20:28
Lucia y el Sexo (=Sex and Lucia),

kan ik alleen maar beamen!
Echt geweldige film.

FrankB

Echt TE suf, maar bij A beautiful mind ... wanneer ze aan het eind de pennen bij 'm neerleggen  :'(
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Sarjenka

De scene uit "Deep Impact" waarin vader en dochter op het strand kijken hoe die gigantische vloedgolf eraankomt... crisis... heel pak tissues!!!

En laatst (maar dat was ook te wijten aan een gevalletje PMS :)) zat ik m'n ogen eruit te janken tijdens een herhaling van ER  ::) waar nurse hathaway beviel van een tweeling... *Ik wil ook een kihihihihind*... De volgende dag dacht ik: "*piep*... die *piep*hormonen ook!"

Nou ja... en verder is het me eens opgevallen dat wanneer er iemand doodgeschoten wordt tijdens een actiescene er bijna nooit iemand in tranen uitbarst, maar wel wanneer er dan zware muziek aanzwengelt en er een vrouw dramatisch op haar knieeen neervalt naast zo'n vent... Heel apart ... want is het dan erger wanneer er meer aandacht op het slachtoffer wordt gericht dan dat het om een bloedbad gaat.... Stof om over na te denken :)

Kerstmanno

Quote from: Sarjenka on May 24, 2004, 16:53:48
Nou ja... en verder is het me eens opgevallen dat wanneer er iemand doodgeschoten wordt tijdens een actiescene er bijna nooit iemand in tranen uitbarst, maar wel wanneer er dan zware muziek aanzwengelt en er een vrouw dramatisch op haar knieeen neervalt naast zo'n vent... Heel apart ... want is het dan erger wanneer er meer aandacht op het slachtoffer wordt gericht dan dat het om een bloedbad gaat.... Stof om over na te denken :)

Tsja, zo werkt het vaak.
Toen Willem Endstra afgelopen week werd neergeschoten dacht ik ook, tsja, eigen schuld als je je met criminelen inlaat (ervan uitgaande dat dat het geval was). Toen ik echter las dat hij op de zaterdag ervoor nog met zijn dochtertje van vijf een ijsje had gehaald, dacht ik er toch wel even anders over...

Sarjenka

Quote from: Menno on May 24, 2004, 16:59:39


Tsja, zo werkt het vaak.
Toen Willem Endstra afgelopen week werd neergeschoten dacht ik ook, tsja, eigen schuld als je je met criminelen inlaat (ervan uitgaande dat dat het geval was). Toen ik echter las dat hij op de zaterdag ervoor nog met zijn dochtertje van vijf een ijsje had gehaald, dacht ik er toch wel even anders over...

Even off-topic enzo :)

Wtf is Willem Endstra... en verder: tja... altijd vervelend dat een kind zijn/haar vader verliest (of het moet een schoft zijn die z'n poten niet bij zich kon houden)... Maar een crimineel blijft een crimineel... voor het kind is het het zieligst... Verder kan ik nooit echt medelijden hebben met mensen die agv afrekeningen (want dat zal dit dan wel zijn geweest) om het leven komen... Als die gasten elkaar lekker opruimen (zonder onschuldigen mee te slepen) dan kan ik er niet zo mee zitten... En verder is het weer typisch dat de media er dan een dramatisch tintje aan zal geven :"vorige week kocht ie nog een ijsje voor z'n dochter" pfffff

Spacebass

Met zo veel geld zou je toch minstens een Sorbet verwachten...

Kerstmanno

#68
Quote from: Sarjenka on May 24, 2004, 17:04:30


Even off-topic enzo :)

Wtf is Willem Endstra... en verder: tja... altijd vervelend dat een kind zijn/haar vader verliest (of het moet een schoft zijn die z'n poten niet bij zich kon houden)... Maar een crimineel blijft een crimineel... voor het kind is het het zieligst... Verder kan ik nooit echt medelijden hebben met mensen die agv afrekeningen (want dat zal dit dan wel zijn geweest) om het leven komen... Als die gasten elkaar lekker opruimen (zonder onschuldigen mee te slepen) dan kan ik er niet zo mee zitten... En verder is het weer typisch dat de media er dan een dramatisch tintje aan zal geven :"vorige week kocht ie nog een ijsje voor z'n dochter" pfffff
Willem Endstra was een vastgoedmagnaat. Is laatst geliquideerd in Amsterdam.  http://www.telegraaf.nl/binnenland/10768021/Endstra_begraven.html
En inderdaad een dramatisch tintje, maar toch.. als je er bij nadenkt...
Verder ben ik het met je eens dat het vrij weinig boeit of criminelen met elkaar afrekenen. Dat krijg je ervan, hoe minder hoe beter. Maar je hebt criminelen en criminelen...

enneuh... inderdaad even offtopic ofzo ;), maar jij begon ;D

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Sullivan

Quote from: Spacebass on May 24, 2004, 17:58:37
Met zo veel geld zou je toch minstens een Sorbet verwachten...

;D

Mensen met zoveel geld noemen een Sorbet een ijsje. ;)

mvg,
Frank

Kerstmanno

Quote from: Sullivan on May 25, 2004, 22:53:46


;D

Mensen met zoveel geld noemen een Sorbet een ijsje. ;)

mvg,
Frank

Hahaha, goed gevonden ;D

Spacebass

 ;D We kunnen het hem niet meer vragen  ;D

VlisChris

Weet niet of ik hem al genoemd had, maar Requim for a Dream eigenlijk de hele film wel.
Grave of the Fireflies. Vooral het einde van de film. Maar voor de rest eigenlijk gewoon de hele film wel :)
Twee ijzersterke films die meteen ook deprimerend zijn......
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AcornAtom

voor wie Lost in translation gezien heeft , de eindscene is er ook een die  je niet bepaald onberoerd laat . Meesterlijke film overigens
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech