Welke scenes hou je het niet droog bij.

Started by J.A.F._Doorhof, October 27, 2003, 18:28:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Persoonlijk huil ik niet zo vaak bij een film maar er zijn toch elke keer wat scenes waar het moeilijk wordt, ben benieuwd naar jullie ervaringen voor mij:

Battlestar Galactica, het einde van de Planet of the gods waar Serina met Boxey praat.

En ik weet nog het einde van The Green mile waar de tranen bijna tevoorschijn kwamen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Ik vind E.T. toch wel een goeie tranentrekker, maar dat komt vooral door de muziek .
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Spacebass

Idd het is meestal bij een fantastisch gekozen muziekstuk behoorende bij een diep drama of juist van ontroering bij het zien van groot geluk...
Een voorbeeldje: het voor laaste stuk in Cast Away prachtig die strijkers samen met het drama van zo dicht bij en toch zo ver weg...het maken van keuzes etc...

Laat zien dat je opgaat in de film/emotie...als je glashard bij alle films je ogen droog weet te houden...zijn er denk ik wel wat vragen die je jezelf moet stellen...misschien ben je dan wel een toekomstige TBS'er (of ex-TBS'er) of je hebt een k.. HT ;D


ps
Jaja zelfs Spacebeestje heeft traanzakjes  ;D


riwi

Ik vond de eindscene van sixth sense wel een echte tearjerker.  Zelfs na de tweede of derde keer zien..

En E.T. was zeker een hele goede toen ik hem laatst op DVD zag hield ik het echter wel droog. Daar heb ik eerder ook wel eens een traantje bij gelaten.

Always van spielberg is er ook zo een..

Richard

Jinsu

Lion King
Green Mile
E.T.

Maar dat was het dan zo een beetje ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Vlearmoes

Vele films die mij in beroering kunnen brengen enkele die mij zo te binnen schieten zijn
Thelma and Louise
Saving private ryan
seven jears in tibet
en boven staande
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Moviefreak

Hoi,

Lucia y el Sexo (=Sex and Lucia),

Ben geen fan van romantische drama's, maar deze film is fenomenaal.

MovieFreak.

firefox

Philips 42PF7621D | Denon avr 1803 | Chario Syntar 100 T | Chario Syntar Surrounds | Chario Syntar Dialogue | Energy eXL-S12 sub | ps3

PaulB.

Zijn er wel een paar voor mij maar bovenaan staat onbetwist:

Forrest Gump :'(

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Sullivan

Pay it Forward. De laatste scene, dat honderde mensen bij hun huis komen...

[off-topic]
TV: Hart in Aktie
[/off-topic]

Mijn vriendin moet er wel om lachen als de tranen weer over mijn wangen rollen, zij huilt nooit bij films. Ik heb het gevoel dat bij ons thuis de rollen zijn omgedraaid :-\.

mvg,
Frank

PaulB.

Quote from: Sullivan on October 28, 2003, 20:22:36
Mijn vriendin moet er wel om lachen als de tranen weer over mijn wangen rollen, zij huilt nooit bij films. Ik heb het gevoel dat bij ons thuis de rollen zijn omgedraaid :-\.

Same here......

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

Grindtegel

Het tegenovergestelde maar ik had net nog tranen in mijn ogen van het lachen door de meeuwen in Finding Nemo.

"Mine, mine, mine, mine, mine, mine... "
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Roland

QuoteHet tegenovergestelde maar ik had net nog tranen in mijn ogen van het lachen door de meeuwen in Finding Nemo.

"Mine, mine, mine, mine, mine, mine... "
Ja, prachtig was dat ;D

Gaeje

lastige scenes zijn:
lion king: mufasa dood
forrest gump: als hij zijn zoon voor het eerst ziet en vraagt of hij dom is of niet

er zijn er nog wel, maar schieten mij niet meteen te binnen


Adamski

#15
scene in "the patriot" met mel gibson

zijn dochtertje praat niet meer sinds de dood van zijn vrouw, als hij en zijn zoon weer vertrekken uit het dorp waar zijn kids en schoonzus zijn ondergebracht en hij zijn dochter smeekt om wat te zeggen... ze zegt niks... Pa helemaal teleurgesteld...

pas als hij en zijn zoon 100 meter weg zijn op het paard barst zij uit in tranen en roept haar vader...oke oke dan breek ik ook...

voor wie de film kent weet absoluut welke scene ik bedoel!

jacco

garmtz


Grindtegel

Oei, da's een draak van een scene, zo ontzettend voorspelbaar en geforceerd, nee daar krijg ik eerder pijn van in mijn hoofd... (of wat lager)

Maar ja, ik heet niet voor niets Grindtegel  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Gaeje

ja, ik had eerlijk gezegd ook niet de minste beroering bij de patriot. Braveheart daarentegen (als we toch over mel Gibson bezig zijn), daar kreeg ik nog wel ns kippevel van...

Point7

Quote from: Adamski on October 29, 2003, 20:18:50
scene in "the patriot" met mel gibson

pas als hij en zijn zoon 100 meter weg zijn op het paard barst zij uit in tranen en roept haar vader...oke oke dan breek ik ook...

voor wie de film kent weet absoluut welke scene ik bedoel!

Ik kon niet direkt op titels komen. Ik weet dat ik bij sommige films wel een traantje wegpink, maar deze scene is inderdaad zo eentje waar ik behoorlijk  :'( :'( :'( :'(
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

bosf

Donnie Darko. Ik vind het einde briljant.

"...and I find it kinda funny
I find kinda sad
the dreams in which I'm dying
are the best I've ever had"

Ik kwam erg stil de zaal uit toen ik deze film voor het eerst in een vrijwel lege bioscoop zag.


Moviefreak

Hey guys,

Wat dachten jullie Darko fans van de scene waarin de briljante en goede Donnie zijn moeder vraagt:
"How does it feel to have a wacko for a son?"

En de moeder die dan volschiet hem aankijkt en met onvoorwaardelijke moederliefde door zijn haar strijkt en antwoord:  "It feels great..."

Ik had 't heel moeilijk toen....

----------------------------------
Een andere film waar ik bijna van volschoot, omdat ik het haar zo gunde, was Jodie Foster in de film "Contact".  En dan bedoel ik het moment waarin Mr. Hadden haar (na het ontploffen van het eerste project, waarin zij niet de afgevaardigde mocht zijn) vertelt dat hij een tweede machine heeft gebouwd en haar vraagt:
"Wanna go for a ride!?"  

Dat was een prachtig opgebouwde scene.

----------------------------------------
Bij "Irreversible" kon ik na de totale stilte van de afloop van de film een behoorlijk potje janken. Tijdens de film heb je hier geen tijd voor, het is te reeel, te bruut, te adrenaline slurpend.

Het blijft film, ik weet het, maar hier was ik emotioneel niet op voorbereid.

MovieFreak.

ThinWhiteDuke

Donnie Darko was inderdaad erg sterk. TOTAAL mee eens!

Voor mij zijn het echter de meeste Disney's, E.T., en soms ook StarWars (de 3 oude, met name RotJedi).
Die film heeft mij immers geinspireerd en aangezet tot mijn "manie".
StarWars was en is heel veel voor mij en heeft me op plaatsen en bij gelegenheden gebracht die zonder deze manie niet waren gelukt.

Lynxxx

Openingscene en trailer van "City of the Lost Children / La Cite Des Enfants Perdus"

Amores Perros - ongeluk scene , scene met de honden van de zwerver, eindscenes

De scene met de video-opname op het einde van de film "Failan" , mijn god ik heb zelden zo gejankt

Sex & Lucia ("Lucia Y El Sexo") .. de ontmoeting aan het einde van de film

True Romance  - "Amidst the Chaos of Day" (shootout)

The Negotiator - "I can't get a clear shot!" (sniper scene)

Leon - in de gang  / The Ring Trick , geweldige scene

Il Mare - het ongeluk

Requiem for a Dream - argh, deze hele film is slopend

Crouching Tiger Hidden Dragon - Li Mu Bai's death, goed acteerwerk van Michelle Yeoh

The Neverending Story - Artax! * WHAAAAAAAAAAAAAAa :( * eeuwig trauma aan overgehouden

Schindlers List - de muziek van Perlman met de scenes in het kamp is oprecht afschuwelijk

Irreversible - slopende film

Y tu mamam tambien - mooi, origineel, ontroerend

Grave of the Fireflies - mooiste en droevigste tekenfilm allertijden, deze film blijft je eeuwig bij




zo kan ik nog wel even doorgaan..  Mijn obsessie voor HT komt maar uit een ding voort:

het feit dat ik door een goede film diep ge-emotioneerd kan raken


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Gaeje

idd, lynxxx, ik kan me in veel van jouw scenes hetzelfde voelen...
mooi gezegd!