PMC Eigenaren topic

Started by norman, June 1, 2011, 17:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

#300
PMC voegt nu ook subwoofer toe aan de Twenty-reeks: http://pmc-speakers.com/news/pmc-adds-sub-bass-speaker-twenty-series-range.

Prijs zou zo'n £3000 pond bedragen, best stevig dus...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lookinglook

Zoals alle prijzen fors zijn bij PMC.
In 2011 een Fact8 voor 5760€ en nu voor 8105€, +40% voor een paar houten dozen.

EJR

De euro is nu ook geen drol meer waard wellicht een rede voor de prijsstijging
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

PieterP

Hoi allemaal, ik heb net een paar PMC twenty 24 gekocht. Ik ga over van AV/5.1 naar stereo en dacht ik begin met mooie luidsprekers. Nu heb ik nog een Anthem MRX500 AV receiver die de zaak aanstuurt, maar ik ben op zoek naar een betere stereoversterker voor de 24's. Hebben jullie wat suggesties voor mij in orde groote 1,000-2,000 euries, evt welke 2de hands zou een aanbeveling kunnen zijn? Ik zoek met name naar transistor versterkers maar ik ben eventueel ook geïnteresseerd in een goede buizenversterker die goed samengaat met deze 24's.
Ik hoor graag van jullie. 
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

twani

Quote from: PieterP on August 13, 2015, 17:18:44
Hoi allemaal, ik heb net een paar PMC twenty 24 gekocht. Ik ga over van AV/5.1 naar stereo en dacht ik begin met mooie luidsprekers. Nu heb ik nog een Anthem MRX500 AV receiver die de zaak aanstuurt, maar ik ben op zoek naar een betere stereoversterker voor de 24's. Hebben jullie wat suggesties voor mij in orde groote 1,000-2,000 euries, evt welke 2de hands zou een aanbeveling kunnen zijn? Ik zoek met name naar transistor versterkers maar ik ben eventueel ook geïnteresseerd in een goede buizenversterker die goed samengaat met deze 24's.
Ik hoor graag van jullie.

Iets met een stevige voeding, aantal watts ook van belang, maar minder. Vooral stabiel moet ie zijn.

botsen

Er staat een heel mooie Sugden te koop op dit forum. Geen idee hoe het matcht, maar zeker een mooie versterker.

-V-

Misschien niet de eerste waar iedereen aan denkt, maar wij hebben al verschillende malen de PMC Twenty reeks verkocht met de NAD C390DD, tot grote tevredenheid van de klant...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Jumping Jack

Met wat voor versterker heb je de 24 beluisterd voor je ze hebt gekocht?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

solitaire

Heb laatst naar wat speakers zitten luisteren waaronder een uit deze PMC serie, fantastisch aangestuurd door een ATC SIA2-150. Het proberen zeker waard.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Roksan

Ik heb ze een keer op een Exposure 3010 gehoord. Klonk ook zeker niet verkeerd?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

YamahaRXV

Quote from: PieterP on August 13, 2015, 17:18:44
Hoi allemaal, ik heb net een paar PMC twenty 24 gekocht. Ik ga over van AV/5.1 naar stereo en dacht ik begin met mooie luidsprekers. Nu heb ik nog een Anthem MRX500 AV receiver die de zaak aanstuurt, maar ik ben op zoek naar een betere stereoversterker voor de 24's. Hebben jullie wat suggesties voor mij in orde groote 1,000-2,000 euries, evt welke 2de hands zou een aanbeveling kunnen zijn? Ik zoek met name naar transistor versterkers maar ik ben eventueel ook geïnteresseerd in een goede buizenversterker die goed samengaat met deze 24's.
Ik hoor graag van jullie.

Ik heb de PMC Twenty 24,s ook gehad en heb ze met meerdere versterkers aangestuurd gehad met daarbij ook zeer uiteenlopende resultaten.
Een Musical Fidelity M6i deed het op de PMC,s erg lekker, terwijl de combi van Naim Superuniti - PMC Twenty 24 voor mij doodvermoeiend werd om naar te luisteren door de te grote hoeveelheid ''energie'' die deze combi liet horen.
Ook heb ik ze met een buizenversterker (Cary Audio Design) gehoord en dat was veel aangenamer. Ondanks minder aanwezig vermogen speelde het toch erg lekker...
De Twenty 24 heb ik als een speaker ervaren die vrij veel energie laat horen in het midhoog/hoog en de (made by Seas) units voor het hoog hebben een vrij groot en breed afstraalgedrag, dus ik zal zeker goed gaan testen en vergelijken op versterkergebied  ;)
Zelf zou ik dus kiezen voor een versterker met een wat warmer en muzikaler karakter, zoals bijv. een Lavardin of een Sugden die hier ook al genoemd werd.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: YamahaRXV on August 13, 2015, 22:21:21
Ik heb de PMC Twenty 24,s ook gehad en heb ze met meerdere versterkers aangestuurd gehad met daarbij ook zeer uiteenlopende resultaten.
Een Musical Fidelity M6i deed het op de PMC,s erg lekker, terwijl de combi van Naim Superuniti - PMC Twenty 24 voor mij doodvermoeiend werd om naar te luisteren door de te grote hoeveelheid ''energie'' die deze combi liet horen.
Ook heb ik ze met een buizenversterker (Cary Audio Design) gehoord en dat was veel aangenamer. Ondanks minder aanwezig vermogen speelde het toch erg lekker...
De Twenty 24 heb ik als een speaker ervaren die vrij veel energie laat horen in het midhoog/hoog en de (made by Seas) units voor het hoog hebben een vrij groot en breed afstraalgedrag, dus ik zal zeker goed gaan testen en vergelijken op versterkergebied  ;)
Zelf zou ik dus kiezen voor een versterker met een wat warmer en muzikaler karakter, zoals bijv. een Lavardin of een Sugden die hier ook al genoemd werd.
Jouw praktijkervaring met PMC Jan, combinerend met wat ik van de Sugden weet, kon deze laatste aanbeveling inderdaad wel eens fijn uitpakken

djoeri

Zoals eerder geschreven moet je met pmc oppassen dat het niet teveel wordt. De beste combi en dat vond toen de importeur ook was met audio Note. Ik ben natuurlijk behoorlijk bevooroordeeld maar dat bracht die pmc naar een heel ander niveau. Dus eerder een rustig/volle versterker dan een super analytische.

Gr Djoeri

Jumping Jack

 ^^

Er zit ook wel behoorlijk verschil tss de types onderling. Zo klinkt de .23 anders dan de .24 (volgens velen ook beter)...

Een buizenbak met stevige voeding lijkt me een mooie match (dat wil ik ook ooit nog wel eens proberen).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Quote from: djoeri on August 15, 2015, 14:18:50
Zoals eerder geschreven moet je met pmc oppassen dat het niet teveel wordt. De beste combi en dat vond toen de importeur ook was met audio Note. Ik ben natuurlijk behoorlijk bevooroordeeld maar dat bracht die pmc naar een heel ander niveau. Dus eerder een rustig/volle versterker dan een super analytische.

Gr Djoeri

^^  Volledig mee eens.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: Jumping Jack on August 15, 2015, 14:34:33
^^

Er zit ook wel behoorlijk verschil tss de types onderling. Zo klinkt de .23 anders dan de .24 (volgens velen ook beter)...

Een buizenbak met stevige voeding lijkt me een mooie match (dat wil ik ook ooit nog wel eens proberen).

Klopt, heb ik destijds ook mogen ervaren tijdens een luistersessie bij een PMC dealer.
De .23 gaat (logischerwijs) minder diep in het laag, maar klinkt wel meer homogeen in het overall beeld.
Bij de .24 viel het mij na thuis langer luisteren op dat er op één of andere manier een ''gat'' zit in een belangrijk frequentie gebied (mid/midhoog) waardoor het hoog een soort van boost lijkt te krijgen.  Ik heb sterk het gevoel dat de filtering van .24 i.c.m. het transmissionline systeem hier grotendeels debet aan is.

Nick, jij had voorheen toch nog wat betrekkingen met Holland Link in Capelle, zou je daar niet eens vrijblijvend een mooie Ayon buizenversterker mogen testen ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

djoeri

Kleinere midden driver is meestal sneller en straalt ook beter af. Dit gaat vaak wel ten koste van het laag.

Mocht je in de buurt van huizen wonen kan ik een audio Note laten horen of natuurlijk een ayon via de importeur als je die kent.

Gr Djoeri

PieterP

Quote from: djoeri on August 15, 2015, 15:24:48
Kleinere midden driver is meestal sneller en straalt ook beter af. Dit gaat vaak wel ten koste van het laag.
Mocht je in de buurt van huizen wonen kan ik een audio Note laten horen of natuurlijk een ayon via de importeur als je die kent.
Gr Djoeri

Ik heb de 24's op een rotel RA 1570, hegel H160 en een progressive audio A1 gehoord.

@ Djoeri, welke audio note versterker heb je?



Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

PieterP

@iedereen, bedankt voor reageren !!!   Daar kan ik wel wat mee.

Ps die Sugden waar jullie naar verwijzen, dat is een A21SE met 2x30 watt 8 Ohms. Lijkt me een beetje weinig voor deze luidsprekers?  Of niet?
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

PieterP

en hierbij een met de Anthem ARC gemeten frequentie response grafiek van de PMC twenty 24 voor geïnteresseerden. In het middengebied zit inderdaad een licht verzwakking zoals eerder opgemerkt. De linker en rechter grafieken zijn voor in het laag wat verschillend omdat de linker luidspreker dichter bij de muur en een glas staat. 

Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

Jumping Jack

Quote from: PieterP on August 15, 2015, 21:48:55
@iedereen, bedankt voor reageren !!!   Daar kan ik wel wat mee.

Ps die Sugden waar jullie naar verwijzen, dat is een A21SE met 2x30 watt 8 Ohms. Lijkt me een beetje weinig voor deze luidsprekers?  Of niet?

Klasse A volgens mij. Wattage zegt niet alles...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

djoeri

Quote.  @ Djoeri, welke audio note versterker heb je?     

Het is een diy project obv de m3-m5 vv en de l4 eindversterker. Hierdoor was het nog enigszins te betalen want audio note wordt al snel heel duur.

Die meting ziet er toch goed uit. Die dip bij 2 kHz lijkt wel of die door het filter komt. Alsof ze twee keer een 2e orde filter hebben zonder polariteit om te draaien.

Gr. Djoeri

PieterP

@ Djoeri, jij hebt PMC twenty 24's en een DIY audio note? Wil dan best een keertje komen luisteren als dat kan. 

Groetjes, Pieter
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24

djoeri

Hoi Pieter,

Ik heb geen pmc maar ken ze redelijk goed omdat ik ooit een bijbaan had in een hifizaak waar ze die verkochten. Ik draai met een zelfbouw concurent van pmc, atc haha beide studio merken. De audio Note heb ik wel en kan eventueel wel langs komen als het niet te ver van huizen is.

Groetjes Djoeri

PieterP

#324
ik vroeg jullie om suggesties voor een geïntegreerde versterker voor de PMC twenty 24. Het resultaat van een paar maanden zoeken, het 0is een Exposure 3010S2 geworden. Ik vind de combi erg goed klinken. Transparant en gecontroleerd, warm en dynamisch, een mooie stereobeeld. Het is weer een stuk realistischer geworden.
Audiostreamer (DIY), NAD C510 DAC/PRE, AMB B24 Power Amplifier (DIY), PMC Twenty 24