PMC Eigenaren topic

Started by norman, June 1, 2011, 17:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Op hifi.nl staat een paar OB1i's te koop, volgens mij van de TS  ;). Erg mooie speakers!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

norman

Klopt, heb IB2i's gekocht, hoop ze snel binnen te hebben!!! :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

DofN

Oef, doe maar. Dat is heel mooi spul! Gefeliciteerd. Woon je ver van Rotterdam?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

norman

Nee woon in Rotterdam 😊
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

DofN

:) Veel plezier ermee. Mocht je een keer iemand willen laten luisteren, dan houd ik me aanbevolen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

-V-

Net de nieuwe prijslijst van PMC ontvangen , actief vanaf 1/08.
Grootste wijzigingen :

- De laatste modellen van de i-serie zijn met de komst van de 3-weg Twenty gediscontinueerd. Tevens is de productie van de CB6i gestaakt.
- De meerprijs voor de hoogglanszwarte uitvoering van de Twenty-series is noodgedwongen weer ingevoerd: 10%
- Fact 8 & 3 zijn en stukje duurder geworden
- Twenty reeks werd een beetje duurder door de slechte wisselkoers GBP -> EUR.
- SE series werd wat goedkoper.

Indienje van plan was om een set PMC speakers aan te schaffen , dan is Juli de geschikte maand zou ik zeggen ,

Je mag ons steeds contacteren voor een mooi aanbod,

Indien je meer info wenst , laat maar horen ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Jumping Jack

Quote from: sebassie on February 24, 2014, 16:13:14
Was al heel erg te spreken over de 21, maar de 22 is toch weer een flinke stap vooruit  ;D

En nu te koop op hifi.nl? Wat komt ervoor in de plaats als ik zo vrij mag zijn?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz


Quote from: -V- on June 26, 2014, 11:46:10
Net de nieuwe prijslijst van PMC ontvangen , actief vanaf 1/08.
Grootste wijzigingen :

- De laatste modellen van de i-serie zijn met de komst van de 3-weg Twenty gediscontinueerd. Tevens is de productie van de CB6i gestaakt.
- De meerprijs voor de hoogglanszwarte uitvoering van de Twenty-series is noodgedwongen weer ingevoerd: 10%
- Fact 8 & 3 zijn en stukje duurder geworden
- Twenty reeks werd een beetje duurder door de slechte wisselkoers GBP -> EUR.
- SE series werd wat goedkoper.

Indienje van plan was om een set PMC speakers aan te schaffen , dan is Juli de geschikte maand zou ik zeggen ,

Je mag ons steeds contacteren voor een mooi aanbod,

Indien je meer info wenst , laat maar horen ...

Ik vond de 'klassieke' modellen altijd nog het mooist... Jammer dat ze zijn gediscontinueerd. PMC gaat ook wel meer en meer de commerciële kant op helaas. Wel goed voor de WAF... :)

norman

Quote from: garmtz on July  4, 2014, 08:45:08
Ik vond de 'klassieke' modellen altijd nog het mooist... Jammer dat ze zijn gediscontinueerd. PMC gaat ook wel meer en meer de commerciële kant op helaas. Wel goed voor de WAF... :)

Me too, zowel in geluid als uiterlijk :)
Heel blij met me IB2i's :)
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Isflicka

Eigenlijk valt de prijsstijging mij nog mee gezien de wisselkoers. Begrijp alleen niet helemaal waarom PMC speakers in Frankrijk zoveel voordeliger worden aangeboden. Misschien minder transportkosten via de tunnel  :crazy:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

sebassie

Quote from: Jumping Jack on July  3, 2014, 21:07:56
En nu te koop op hifi.nl? Wat komt ervoor in de plaats als ik zo vrij mag zijn?

Ben ik nog niet helemaal uit. Geniet op dit moment weer volop van mijn Audio Note's. Maar man, man, wat vond ik die 22's heerlijke speakers. Speel daarom serieus met de gedachte om voor Fact 3 of 8 te gaan. Maar dat zou dan wel betekenen dat ik de AN's weg doe. En op de één of andere manier kan ik daar nog geen afstand van nemen. Dus ik denk dat het verstandig is om even pas op de plaats te maken.
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Isflicka

Quote from: sebassie on September  6, 2014, 07:39:50
Ben ik nog niet helemaal uit. Geniet op dit moment weer volop van mijn Audio Note's. Maar man, man, wat vond ik die 22's heerlijke speakers. Speel daarom serieus met de gedachte om voor Fact 3 of 8 te gaan. Maar dat zou dan wel betekenen dat ik de AN's weg doe. En op de één of andere manier kan ik daar nog geen afstand van nemen. Dus ik denk dat het verstandig is om even pas op de plaats te maken.
Vond het verschil tussen de Fact 3 en 8 best groot. Nooit gedacht dat ik PMC fan zou worden.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Limarq

Quote from: Jumping Jack on July  3, 2014, 21:07:56
En nu te koop op hifi.nl? Wat komt ervoor in de plaats als ik zo vrij mag zijn?

PMC producten zullen niet via hifi.nl te koop zijn of ooit komen. De ontwikkelingen in de media van recensies in combinatie met commercie zijn ons inziens niet verenigbaar.

garmtz

Quote from: Limarq on September 16, 2014, 22:48:04
PMC producten zullen niet via hifi.nl te koop zijn of ooit komen. De ontwikkelingen in de media van recensies in combinatie met commercie zijn ons inziens niet verenigbaar.

Wat een vreemde reactie... JJ vroeg of sebassie (een consument) zijn eigen speakers ging verkopen op hifi.nl of niet. Uiteraard gaat hifi.nl geen PMC dealer spelen... :)

botsen

Quote from: Limarq on September 16, 2014, 22:48:04
PMC producten zullen niet via hifi.nl te koop zijn of ooit komen. De ontwikkelingen in de media van recensies in combinatie met commercie zijn ons inziens niet verenigbaar.

Maar als je het zo hard ontkent ga ik het me toch afvragen..  ;D

Isflicka

Quote from: Limarq on September 16, 2014, 22:48:04
PMC producten zullen niet via hifi.nl te koop zijn of ooit komen. De ontwikkelingen in de media van recensies in combinatie met commercie zijn ons inziens niet verenigbaar.
Best een vreemde reactie van een nieuw forumlid. Overigens begrijp ik nog steeds niet dat er binnen europa zoveel prijsverschil op een paar PMC's zit. Wat ik wel weet is dat dealers behoorlijk onder druk worden gezet niet onder een bepaalde prijs te leveren.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Jumping Jack

Limarq is de importeur van PMC  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Isflicka

Quote from: Jumping Jack on September 22, 2014, 10:30:21
Limarq is de importeur van PMC  ;).
Das waar ook.....uit Kampen  :withstupid:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

norman

6 Maanden verder met de IB2i's, ik hoef nooit meer andere speakers .....
Ze klinken zo goed  :inlove:
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

djoeri

Quote6 Maanden verder met de IB2i's, ik hoef nooit meer andere speakers .....

Zeer interessante speaker zitten volt domes in als ik me niet vergis? Heb een keer die allergrootste gehoord, helaas op een beurs waardoor de speaker niet helemaal tot zijn rechts kwam, maar is wel wat anders dan de kleinere series. Ben nog steeds benieuwd naar het verschil tussen de PMC en ATC!

norman

Quote from: djoeri on December 31, 2014, 13:43:43
Zeer interessante speaker zitten volt domes in als ik me niet vergis? Heb een keer die allergrootste gehoord, helaas op een beurs waardoor de speaker niet helemaal tot zijn rechts kwam, maar is wel wat anders dan de kleinere series. Ben nog steeds benieuwd naar het verschil tussen de PMC en ATC!

Aan de frequency response te zien kunnen ze in het laag niet tippen aan PMC
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Isflicka

Quote from: norman on December 31, 2014, 12:34:58
6 Maanden verder met de IB2i's, ik hoef nooit meer andere speakers .....
Ze klinken zo goed  :inlove:
Behoorlijk ondergewaardeerde speakers dus dat wil ik wel geloven.  :pompom:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Lion of Judah

Quote from: sebassie on September  6, 2014, 07:39:50
Ben ik nog niet helemaal uit. Geniet op dit moment weer volop van mijn Audio Note's. Maar man, man, wat vond ik die 22's heerlijke speakers. Speel daarom serieus met de gedachte om voor Fact 3 of 8 te gaan. Maar dat zou dan wel betekenen dat ik de AN's weg doe. En op de één of andere manier kan ik daar nog geen afstand van nemen. Dus ik denk dat het verstandig is om even pas op de plaats te maken.

Logisch in mijn ogen. Zou de cobi Naim/Audio Note graag eens horen.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

djoeri

QuoteAan de frequency response te zien kunnen ze in het laag niet tippen aan PMC

Voor mij is vooral het verschil in middentoner interessant aangezien beide dome middentoners zijn van de beste fabrikanten. Ik heb namelijk lang getwijfeld voor een diy project met een van beide, maar door een groot prijs verschil en ik de atc middentoner gehoord had voor deze gekozen, mss in de toekomst de volt proberen.

Gr Djoeri

newday

Quote from: norman on December 31, 2014, 12:34:58
6 Maanden verder met de IB2i's, ik hoef nooit meer andere speakers .....
Ze klinken zo goed  :inlove:
Wat zijn de klankmatige verschillen tussen deze en de fact.12? Zo te zien zitten ze in de zelfde prijscategorie.