PMC Eigenaren topic

Started by norman, June 1, 2011, 17:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Quote from: zoldar on January 31, 2012, 09:31:17

Quote from: cz79 on January 31, 2012, 10:03:28
Die PMC's zien er zolas gewoonlijk erg zober uit, maar wel mooi onopvallend.
wat zijn de voor en tegen's van de PMC ten opzichte van de Triangle's tot nu toe?

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

 :nowink: grappig, tikfout gewijzigd.
Dat krijg je als je met 10 dingen tegelijk bezig bent.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

#127
Quote from: cz79 on January 31, 2012, 10:03:28
Die PMC's zien er zolas gewoonlijk erg sober uit, maar wel mooi onopvallend.
wat zijn de voor en tegen's van de PMC ten opzichte van de Triangle's tot nu toe?

PMC Twenty.24
++ bass definitie
+++ bass slam
+ mooi midden, open en dynamisch
++ stereobeeld prima, ook buiten de speakers.
+ veel detail in het hoog, gortdroog zelfs met een buizenverstreker

Triangle Genese Quartet
+++ het hoog, cristal helder, vlijmscherp. niet schell
++++ soundstage huge, breed, precies en soms zelfs achter je om.
++ het midden, transparanter en dynamischer
+ bass gaat ver door, minder definitie dan PMC, iets meer overhang. Minder slam.

Ik kan nog geen echte - ontdekken aan beiden. Heerlijke speakers.

Yello was qua bass een openbaring op de PMC's en qua soundstage op de Triangle's.



vanavond verder luisteren op wat hogere SPL's en wat meer vinyl.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Klinkt te gek, maar makkelijker wordt het niet aangezien ze allebei verschillend sterke punten hebben.
Hoe is de PMC ten opzichte van neutraliteit? het is mij namelijk erg opgevallen dat ze bijzonder weinig kleuring hebben in vergelijking met veel andere luidsprekers.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Quote from: cz79 on January 31, 2012, 13:29:00
Klinkt te gek, maar makkelijker wordt het niet aangezien ze allebei verschillend sterke punten hebben.
Hoe is de PMC ten opzichte van neutraliteit? het is mij namelijk erg opgevallen dat ze bijzonder weinig kleuring hebben in vergelijking met veel andere luidsprekers.

Geen idee. Ik weet niet wat neutraal klinkt. Hecht er ook niet veel waarde aan, i guess.

Van Triangle wordt gezegd dat ze wel een eigen karakter hebben (minder neutraal).

Het Live gevoel (alsof je bij het concert zelf bent ipv naar opname luisterd) wordt door beide goed opgeroepen waarbij de Triangle er net een schepje bovenop doet qua levendigheid bij stemmen en cymbals. Is qua resolutie ook wat beter in het midden, midden hoog.
Daar zet de PMC weer tegenover dat een bass drum nooit kwijtraakt tussen andere zaken in de mix, je blijft het horen en voelen, het heeft zelfs een plek in het stereobeeld. Knap.

Het zijn gradaties in goede kwaliteit voor zo ver het in mijn oren lekker klinkt.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Kleuring is ook niet per definitie slecht, maar ik persoonlijk hou er niet zo van (niet teveel iig), maar als een luidsprekers meer kleuring heeft en die kleuring vindt jij juist prettig dan is het prima.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

norman

Hoi Zoldar en wat is het uiteindelijke resultaat van de test ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

#133
De invloed van de kamer.
Nieuw huis, nieuwe kamer, andere bank en geen muur direct achter mijn hoofd hebben een grote invloed op het geluid. Heb een weekje kunnen spelen met de monitors waar ik bekend mee ben. En wat meteen opviel is dat het hoog hier wat minder scherp aangezet wordt en dat bass frequenties meer ruimte krijgen. Het geheel is wat minder "toppy". Mijn zorg was dat de Triangle Quartet's te hard zouden worden in midden en hoog.

Die Cymbals!
In deze kamer, met deze akoustiek gaat bij mij de vlag uit zodra iemand een goede plaat op zet met lekker drumwerk. Want dan hoor je dat, ondanks de mooie tweeter in de PMC, ze bij Triangle helemaal niets terug nemen in het hoog. Het ligt er wat dik bovenop hier en daar maar ik zit liever aan  de enthousiaste kant van neutraal dan aan de ingetogen kant (Dynaudio).
Een nummer die ik hiervoor gebruik is baby please van Buddy guy. Een rouwe blues opname met gitaarwerk dat door merg en been gaat. Hier komt ook hier en daar een cymbal doorheen waarmee je industrieel staal zou kunnen snijden. En hier gaat die titanium tweeter in een hoorn net wat verder dan de nieuwe seas. Mischien iets te, maar net dat beetje, wat mij een denkbeeldige drumstick laat slaan in de lucht.
Ik zat met een ander naast me op de bank en we zaten een beetje hoofdschuddend te luisteren. wth?

Altijd see through midden
Of het een voordeel is van een 3 weg? geen idee. Maar bij de PMC hoorde ik in  complexere muziek in het midden minder detail. Meer hash en soms ook verharding. Die papieren midden toner van 17 cm van Triangle, doet zijn werk met sang froid, ook als het los gaat in de muziek. Klappend publiek zijn individuele handjes. Ik vermoed dat er zeker plek is voor een 3 weg model boven de Twnty.24 na wat ik gehoord heb van de OB1.
PMC's waren een openbaring qua dynamiek met snare drums. Hoe live die overkwamen had ik alleen nog bij mijn AKG koptelefoon gehoord...en bij Triangle.

De verwarring
OK. Op de 3rde avond testen gebeurd er dit:
"Nu wat bass testen. speaker ompluggen, level matchen pfff. Zo, nieuwe van Yello erin.
Wat een bass, dat dat uit die Triangles kan komen. Of draaien de PMC 's nu? Niet normaal zo veel detail in de bass. Het boemt wel maar er zitten ook herkenbare vibrato's ergens onderin het spectrum die ik alleen gewend was te horen met een AKG koptelefoon. Het hoog en midden effecten komen nu los van de speakers en de speakers beginnen te verdwijnen omdat de zaken in het midden van het stereobeeld alle focus hebben"

Na dit nummer ga ik de PMC's weer aan pluggen om erachter te komen.........dat ze al aan stonden. Zo. Dat maakt het lastig. Toch de PMC s

Triangle aan zet. Die bass van daarnet is er vollop aanwezig en voor het gehoor loopt het net zo laag door. Met minder definitie. En iets minder slam. Maar dan ontvouwd er zich een stereobeeld voor en naast de speakers, zo ver. Het is wide screen vs imax. De hoogte van de tweeter speelt zeker een rol want sommige effecten lijken bijna van de achterwand te komen. De tweeter staat op zo'n 1.20 m en straalt ook over de bank heen.



Dit was, samen met het doortastender midden/hoog de deal maker. Was ik een bass junkie waren het de PMCs. Maar ik ben een hoog/midden junkie.

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Leuk stuk, ik heb deze toen gelezen in de Music Emotion
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

In het maart nummer van het Duitse blad Audio staat een fijne test vna de PMC Twenty 24 met daarbij als versterkertip de Lyric Ti-60. Speelt volgens hun erg lekker samen. ;)
Voor diegenen die de test willen hebben kan ik `m scannen en mailen....

Groet,
Theo
 

CZ79

#139
Altijd leuk, als je mij er één kunt sturen dan ben ik een blij mens...

Mijn emailadres staat in mijn 'profile'
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Quote from: cz79 on February 22, 2012, 21:39:16
Altijd leuk, als je mij er één kutn sturen dan ben ik een blij mens...

Mijn emailadres staat in mijn 'profile'
Ik stuur je morgen een vrouwelijk geslachtsdeel...uh ;D ik bedoel de test natuurlijk. (op m`n werk kan ik scannen, vandaar morgen)

Groetjes
Theo.

CZ79

Ja ik heb gewoon het liefst allebei een K*t en dan de scan, moet je maar even laten weten wat de verzendkosten voor de K*t zijn... :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jumping Jack

Mooie en betaalbare versterker die Lyric...

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#143
Quote from: cz79 on February 22, 2012, 21:45:55
Ja ik heb gewoon het liefst allebei een K*t en dan de scan, moet je maar even laten weten wat de verzendkosten voor de K*t zijn... :D
Ik heb naast mij op de bank even navraag gedaan, ze wil er nog niet vanaf :D Sorry alleen de test dus......

CZ79

 :laugh: :D

OK het is niet anders, ik zie je mail morgen wel verschijnen, Alvast bedankt!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Gaat goed samen een buizenversterker en PMC Twenty  :wub:

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

@Zoldar: Dat wil ik nog wel eens beluisteren bij jou
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Zal je toch zelf met de PMC moeten zeulen O0
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

OOh ja verdikkeme, jij hebt natuurlijk de Triangle's, jammer........Maar ik ben ook wel heel erg benieuwd naar de Triangle's.
Wij hebben elkaar ooit ontmoet bij Whisper toch?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Quote from: cz79 on February 23, 2012, 12:10:21
OOh ja verdikkeme, jij hebt natuurlijk de Triangle's, jammer........Maar ik ben ook wel heel erg benieuwd naar de Triangle's.
Wij hebben elkaar ooit ontmoet bij Whisper toch?

nope. kom anders naar de M&G van het buren forum.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech