PMC Eigenaren topic

Started by norman, June 1, 2011, 17:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

zoldar

Quote from: Jumping Jack on January  7, 2012, 20:19:39
Mooi, ben benieuwd of ze gaan blijven  :D

Post zeker ook eens wat foto's als je kan...

Me too. Qua Bass denk ik wel de beste die ik heb gehoord. De invloed van de kamer gaat alles uitmaken. Ik ga de speakers gewoon zo neerzetten zoals ze altijd in de kamer kunnen staan. DWZ niet 1 meter de kamer in. Het moet gewoon ook op 40 cm van de muur goed klinken. Ik ga niet met speakers schuiven.

Maar ze speelden fabuleus samen met een buizenversterker die ook 50 watt levert zoal mijn Graaf. Synergie in overvloed. 3d stereobeeld, vlijmscherp maart niet irritant hoog, see through midden. oh en de bass....
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

40 cm is wel erg dichtbij voor een paar vloerstaanders...Kan wel maar is toch vaak mooier als je ze iets meer de ruimte geeft.
MijnPMC's stonden eerst ook dichtbij maar het loont zeker om ze iets meer ruimte te geven en dus schuif ik ze naar voren (10sec werk) als ik er echt voor ga zitten, ook lopen/kruipen er twee kinderen rond en is 1m de kamer in niet echt praktisch.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Met jou kan ik praten. Bij mij ook een kleine op komst. Het liefst niet te veel geschuif met de speakers. 50 cm moet ook kunnen of gewoon schuiven op luister avonden.  :pompom:
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Jumping Jack

Misschien is dat iets typisch voor pmc-eigenaren: ook hier een kleine van anderhalf. Mijn speakers staan zo'n 60 à 70 cm van de achtermuur af, gelijdelijk aan verschoven zodat mijn vriendin het niet doorhad  :D

Ik ben nog steeds dolgelukkig dat deze ooit op mijn pad zijn gekomen, het zijn voor mij de perfecte weergevers...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

zoldar

Tsja met de schuin naar achteren hellende vormgeving is de afstand tot de achtermuur een relatief begrip.  O0
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Tja we hebben net een tweede, maar ik heb de PMC's op granieten tegels staan en daaronder wat vilt dus schuiven is echt een eitje, normaal staan ze zo'n 50 cm van de achterwand en dat klinkt best goed, maar het is wel echt een verschil als ik ze naar voren schuif tot ca 1 á 1.2 meter vand e achterwand.
Die afstand doe ik ook alleen als Mamalou en de kinders op bed liggen, dan is er ook wat rust in de tent zodat ik me lekker kan terugtrekken in de muziek :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: Jumping Jack on January  7, 2012, 22:31:44
Misschien is dat iets typisch voor pmc-eigenaren: ook hier een kleine van anderhalf. Mijn speakers staan zo'n 60 à 70 cm van de achtermuur af, gelijdelijk aan verschoven zodat mijn vriendin het niet doorhad  :D

Ik ben nog steeds dolgelukkig dat deze ooit op mijn pad zijn gekomen, het zijn voor mij de perfecte weergevers...

Misschien worden mensen als ze eenmaal kennis gemaakt hebben met PMC wel zo gelukkig dat dat resulteert in kinderen  :tongue2: ;D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Streamz

Quote from: cz79 on January  7, 2012, 22:52:40:tongue2: ;D

Dat lukt niet op die manier.

Apart om te horen dat verschuiven vanaf de achterwand zoveel verschil maakt. Door de ATL zou dit niet zo moeten zijn toch? Of is de kast zelf niet dood genoeg?

twani

#108
Quote from: Jumping Jack on January  7, 2012, 22:31:44
Misschien is dat iets typisch voor pmc-eigenaren: ook hier een kleine van anderhalf. Mijn speakers staan zo'n 60 à 70 cm van de achtermuur af, gelijdelijk aan verschoven zodat mijn vriendin het niet doorhad  :D

Ik ben nog steeds dolgelukkig dat deze ooit op mijn pad zijn gekomen, het zijn voor mij de perfecte weergevers...

Dat van dat geleidelijke schuiven komt mij heel bekend voor JJ ;D ;D ;D ;D
Wat zijn ze dom hé die vrouwen :D :D :D

Groet,
Theo


PS. om verwarring te voorkomen wil ik nog wel even kwijt dat ik dat laatste niet écht meende....

Jumping Jack

Quote from: twani on January  8, 2012, 19:26:12
Dat van dat geleidelijke schuiven komt mij heel bekend voor JJ ;D ;D ;D ;D
Wat zijn ze dom hé die vrouwen :D :D :D

Groet,
Theo

:omg:





:D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

botsen

Ik heb kinderen, hoef ik nu geen pmc meer?  ;D

Nahpets

Quote from: twani on January  8, 2012, 19:26:12
Groet,
Theo


PS. om verwarring te voorkomen wil ik nog wel even kwijt dat ik dat laatste niet écht meende....

:-X Er wordt dus niet meer gegroet?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

norman

Ik heb géén kids en hoef ze voorlopig ook nog niet .....
Maar houdt me pmc's liever wel nog even ....
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Jumping Jack

#113
Quote from: botsen on January  8, 2012, 21:06:22
Ik heb kinderen, hoef ik nu geen pmc meer?  ;D

Toch wel, bij mij was de kleine er ook eerst. Nu heb ik geen tijd meer om een tweede te maken, ik blijf muziek luisteren...  :nowink:

Quote from: Nahpets on January  8, 2012, 21:07:42
:-X Er wordt dus niet meer gegroet?

;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Quote from: Streamz on January  8, 2012, 16:18:30
Dat lukt niet op die manier.

Apart om te horen dat verschuiven vanaf de achterwand zoveel verschil maakt. Door de ATL zou dit niet zo moeten zijn toch? Of is de kast zelf niet dood genoeg?


Volgens mij is het gewoon zo dat een 'volwassen' vloerstaander bij voorkeur wat meer ruimte/lucht nodig heeft om zijn tonen goed 'kwijt' te kunnen, is misschien nite voor iedere situatie zo maar bij heel veel werkt het wat beter zodra je ze iets verder van de achterwand afzet (lage tonen scheelt bij mij heel veel, maar da's logisch toch?).
PMC geeft zelf ook aan dat hun ATL's 'ademruimte' nodig hebben
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani


Streamz

Hm. Mijn grapje wordt niet begrepen zie ik.

Ontopic:

Quote from: cz79 on January  8, 2012, 21:12:17
(lage tonen scheelt bij mij heel veel, maar da's logisch toch?).
PMC geeft zelf ook aan dat hun ATL's 'ademruimte' nodig hebben

En dat begrijp ik dus niet. Dat een bassreflex nogal reageert op plaatsing tov de achterwand, kan ik me voorstellen. Daar is de speaker immers op ontworpen. Een ATL, die "vooruit
straalt" zou minder tot bijna geen invloed zouden moeten hebben van de plaatsing tv de achterwand. Of als er toch veel afgestraald wordt door de kast heen of door de kast zelf naar de achterkant.

CZ79

Monitor Audio heeft ook BR;s die recht vooruit stralen, dat maakt de plaatsing iets makkelijker maar nog steeds geldt dan over algemeen dat als je ze wat meer ruimte geeft het beter kan klinken.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Dat lijkt me ook. Monitor Audio heeft de GX lijn wel ontworpen met de gedachte aan plaatsing dicht bij de muur. Dat lees je ook in de reviews. Zet ze vrij en je mist wat bass. Zet ze waar 90% van hi-fi land ze neerzet (minder dan 50 cm van de muur) en de zaak speelt level.

Ik zal ze ook rond de 40-50 cm van de muur af zetten.

Valt me trouwens op hoe klein de magenten zijn van de bass/mid unit. Hoe werkt het transmissie principe eigenlijk? Is dat niet enigsins vergelijkbaar met een hoorn systeem? Sta er nog van te kijken dat er zo veel sound uit 1 unit kan komen.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

#119
Mijn RS-8's die moest je wel echt de ruimte geven voordat het goed uitpakte, waren wel vloerstaanders maar zo dicht op de achterwand was zeker niet het best.

GX300 minimale afstand van 91cm wordt aangegeven door Monitor Audio zelf...
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: Streamz on January  8, 2012, 22:31:53
Hm. Mijn grapje wordt niet begrepen zie ik.

Ontopic:

En dat begrijp ik dus niet. Dat een bassreflex nogal reageert op plaatsing tov de achterwand, kan ik me voorstellen. Daar is de speaker immers op ontworpen. Een ATL, die "vooruit
straalt" zou minder tot bijna geen invloed zouden moeten hebben van de plaatsing tv de achterwand. Of als er toch veel afgestraald wordt door de kast heen of door de kast zelf naar de achterkant.

Grotendeels zal de bas uit de voorkant komen (PMC en Front poort BR) maar dat wil niet zeggen dat de bas zich netjes alleen naar voren verplaatst, als je hem dan dichter in de hoek zet kan het zomaar zijn dat de bas boemerig wordt. Het blijft allemaal een kwestie van uitproberen in je eigen situatie maar een ATL die vooruit straalt heeft nog steeds veel bas naar achteren en de zijkanten.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Mooi zijn ze, die andere luidsprekers zijn dat Triangle's?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Yes. Met beide kun je je lol op. Heb een avond goed ervoor kunnen gaan zitten maar heb ze nog wel een paar dagen om verdere impressie op te doen.

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

#124
Die PMC's zien er zolas gewoonlijk erg sober uit, maar wel mooi onopvallend.
wat zijn de voor en tegen's van de PMC ten opzichte van de Triangle's tot nu toe?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika