Author Topic: Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...  (Read 414262 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online TabCam

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 225
  • Keep Calm & Enjoy the Music
Re: Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...
« Reply #2550 on: July 15, 2019, 09:08:35 »
Ik denk ergens dat je al genoeg opties hebt maar deze  Meixing Mingda 300b lijkt je eisen srdig af te dekken?
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v

Online Pjotr27

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 84
  • Sun Audio, the best in the world!
« Reply #2551 on: July 15, 2019, 09:12:11 »
Ik denk ergens dat je al genoeg opties hebt maar deze  Meixing Mingda 300b lijkt je eisen srdig af te dekken?

Mooie prijs, helaas onbekende trafo en geen 16 ohm aansluiting (die is voor mijn speakers belangrijk)
Musical Affairs Grand Crescendo luidsprekers,  Thorens Jubilee 147,  47 labs 4715/4716, Devialet Expert 200,  Vicol luidsprekerkabels, Audioquest Diamond Usb, AudioQuest Niagara 1000, WLM Stella monitor, AudioQuest Dragonfly RED, M-Way netkabels, MacBook Pro.

Online Pjotr27

• HT forum donateur
« Reply #2552 on: July 22, 2019, 16:44:57 »
Vorige week is eindelijk mijn nieuwe luisterstoel en houten paneel binnen gekomen. Meteen in de stad op zoek gegaan naar een vloerkleed wat het grootste gedeelte van de tegelvloer bedekt. We vonden een mooi kleed  van ruim 3 meter bij 2 meter voor de geweldige prijs van nog geen 35 euro hier. Soms zijn dingen in Indonesia bijna onbetaalbaar (halve liter griekse yoghurt kost 7 euro), maar soms zijn dingen echt verschrikkelijk goedkoop zoals vloerkleden.
Nadat ik de hele kamer had leeggehaald, vloerkleed erin, houten paneel opgehangen en alles goed aangesloten speelt het bijzonder lekker. Ik liet mijn vrouw een cd horen van Jordi Savall (opname van bijna 40 jaar geleden) en zij was onder de indruk van hoe het klinkt. Het is een opname met links een "klik" instrument, rechts een gitaar en in het midden zingt een dame. We kunnen ons niet heugen deze cd zo goed te hebben gehoord. Uiterst realistisch en natuurgetrouw. Zonder enige vorm van scherpte. En wat zorgt de Fieldcoil speaker voor veel dynamiek. Je merkt dat de units super goed onder controle worden gehouden en dit zorgt voor een heel luchtige weergave. @onder de indruk van Aurel Bryan
Musical Affairs Grand Crescendo luidsprekers,  Thorens Jubilee 147,  47 labs 4715/4716, Devialet Expert 200,  Vicol luidsprekerkabels, Audioquest Diamond Usb, AudioQuest Niagara 1000, WLM Stella monitor, AudioQuest Dragonfly RED, M-Way netkabels, MacBook Pro.

Offline cz79

« Reply #2553 on: July 22, 2019, 18:46:37 »
Welk album is dat van Jordi?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Moon 180 MiND | TaCT RCS 2.0 | Van Medevoort DA222
Luidsprekers: Scansonic MB 2.5
Kabels: C&D | Grimm Audio | Dion Audio | Black Cable

Online Pjotr27

• HT forum donateur
« Reply #2554 on: July 23, 2019, 07:53:32 »
Welk album is dat van Jordi?

Jordi Savall Espana Eterna Five centuries of music from spain. 11 cd box, dit is van cd9 nummer 20,21,22 en 23

Offline cz79

« Reply #2555 on: July 23, 2019, 07:54:01 »
Ok thx
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Moon 180 MiND | TaCT RCS 2.0 | Van Medevoort DA222
Luidsprekers: Scansonic MB 2.5
Kabels: C&D | Grimm Audio | Dion Audio | Black Cable

Online Pjotr27

• HT forum donateur
« Reply #2556 on: September 25, 2019, 14:25:22 »
Na heel lang getwijfeld ga ik toch op zoek naar een mooie buizenversterker.
Ik twijfel alleen of ik een single ended ga kopen of toch een met wat meer vermogen.
Mijn luidsprekers zijn 95db en 16 ohm...
Via een kennis kreeg ik een tip voor een Sun Audio SV-PM200, https://www2.big.or.jp/~sunaudio/sv/svpm200_e.html
Op zich een mooie versterker en inwendig kan de uitgangstrafo op 16ohm worden gezet.
Alleen ben ik nooit zo heel weg geweest van EL34 buizen. Wie kent deze Sun Audio en kan er iets meer over vertellen?
Andere tips zijn uiteraard ook welkom: belangrijkste eis: goede trafo's zoals Tamura, of Tango. Ik heb de ervaring dat dit echt het meeste verschil maakt. Verder ook het liefst zoveel mogelijk hardwire.
Ik heb mijn Devialet inmiddels te koop staan op wat Indonesische sites, wellicht neem ik hem mee naar Nederland eind November als verkoop hier moeilijk is. Hij is eenvoudig mee te nemen gezien het gewicht....
« Last Edit: September 25, 2019, 14:26:05 by Pjotr27 »

Offline Kingpin

• Trade Count: (+2)
  • Total likes: 108
  • Just An Ordinary Member
« Reply #2557 on: September 25, 2019, 18:33:33 »
Cayin CS845A ....
Stereo 1: Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Long Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack
Stereo 2: Naim UnitiQute 2, HDI Dune BD Prime 3.0, Audio Physic Spark, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8

Online Pjotr27

• HT forum donateur
« Reply #2558 on: September 25, 2019, 20:10:44 »
Zonder meer mooi, maar lastig te verkrijgen in Indonesia. Bovendien loodzwaar.. Maar wie weet..  ;D

Offline Pinda13

« Reply #2559 on: September 26, 2019, 06:28:14 »
Cayin CS845A ....
Zonder meer mooi, maar lastig te verkrijgen in Indonesia. Bovendien loodzwaar.. Maar wie weet..  ;D

Ik heb zelf een lange tijd naar de cs845 gekeken van cayin, geluisterd ook, erg mooi (ik heb zelf nog naar die pro versie 25 jarige bestaan van hun gekeken ivm gelimiteerde oplage en de prijs, die kost hier rond de 3k tov >5k in NL), toch wel erg duur en als ik hem nu vergelijk met mijn 2a3 versterker speet deze lang niet zo muzikaal dan de 2a3 versterker. Zoek je ''groots'' en speel je veel klassiek met groot orkest dan is die cayin wel weer top. Dat vind ik van mijn kt150 musical paradise versterker ook. Ze maken geen gebruik van transformers van tango of tamura dus voldoet al niet aan je wensen.
El34 heb ik thuis staan in NL en was daar wel gecharmeerd van, weet niet hoe de sun audio klinkt icm deze. 300b zou ik kiezen denk ik, net ff wat meer en toch dat karakter van de 2a3.
« Last Edit: September 26, 2019, 06:29:36 by Pinda13 »
" no loss of fine detail "