settings iMac overzetten

Started by Teejoo, May 25, 2011, 15:06:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Sinds kort een pilot aan het doen met een paar iMacs op mijn werk. Nu wil ik deze alledrie gelijk hebben qua settings. Bij windows kun je alle settings exporteren en via een usb stick naar een andere pc overzetten en inlezen. Hoe gaat dat bij een iMac?

HAL


bmateijsen

Quote from: HAL on May 25, 2011, 15:08:03
Definieer settings....

Inderdaad.. want bij een mac is het meest eigenlijk standaard als je dezelfde Imac's overal gebruikt ;)

Teejoo

#3
Ik bedoel dan instellingen inzake uiterlijk, beveiliging, toegestane websites etc. Dat heet toch 'settings', net zoals je je surround versterker insteld en een backup maakt? Of profiel, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.


NielsLu

Ik zou een time-machine backup maken van de moeder computer op een externe harde schiif, en dan deze terugzetten op de andere machines.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Nosoforos

Of er 1 instellen en vervolgens met Migratie-assistent dat overzetten op de anderen, zou ik zeggen

CineSmurf

Ik zou met ccc een kloon van de harddisk maken en die op de andere computers zetten.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Teejoo

#7
Quote from: Nosoforos on May 25, 2011, 18:31:17
Of er 1 instellen en vervolgens met Migratie-assistent dat overzetten op de anderen, zou ik zeggen
en gaat dat via een bestandje op een usb stick? Als dit goed gaat komen er straks rond de 30 te staan, maar wel op 10 locaties. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat dat niet zou moeten gaan.

Nosoforos

#8
dat gaat geloof ik via ethernet (misschien ook wireless nu), vroeger deed ik het met firewire.
edit: inderdaad, ethernet, wireless en firewire:

http://support.apple.com/kb/HT4413

Teejoo

Quote from: Nosoforos on May 25, 2011, 19:28:41
dat gaat geloof ik via ethernet (misschien ook wireless nu), vroeger deed ik het met firewire.
edit: inderdaad, ethernet, wireless en firewire:

http://support.apple.com/kb/HT4413
Thanks, daar zal ik eens naar kijken.