Tom ht kamer. Binnenkort nieuwe foto's

Started by tommie1, May 21, 2011, 22:24:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tommie1

Bedank allemaal ik zal het mee nemen en zal nog eens goed gaan rond kijken en reviuw lezen over tv maar het belangrijk ook kijken.

tommie1

Hoi.
Mijn kamer is zo ver klaar de vloer lig er in de muren zijn geverft.
Heb me een kef q9center gekocht en komt waarschijnelijk zaterdag of maandag binnen.

Martijnst1990

Leuk dat je kamer bijna klaar is :)

Vanwaar de keuze voor KEF ineens trouwens?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Quote from: tommie1 on June  9, 2011, 15:03:54
Heb me een kef q9center gekocht en komt waarschijnelijk zaterdag of maandag binnen.

Weet niet of er wel post op maandag bezorgd gaat worden, iets met Pinksteren....
Onze nieuwe wasdroger werd in ieder geval niet aanstaande maandag geleverd.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

tommie1

Hoi.

Waarom kef omdat ik die gehoord heb en vond die ene mooi en warme klank geven.
Inderdaad klop maandag is pinksteren dan komt hij dinsdag.

Martijnst1990

Ok, in ieder geval goed dat je hem in ieder geval zelf hebt beluisterd van te voren. Nog plannen om ter zijner tijd ook de fronts te upgraden naar KEF's?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tommie1

Mischien wel.
Dan komen er of kef q 5 of kef q7.
Maar wil eerst kijken voor een nieuwe tv.

tommie1

Hoi mijn kef q9center is binnen.
Alleen 1 probleem de woofer klink en kraak weet iemand hier een reden voor.
Als ik de woofer na achter duw dan klink hij normaal.

Raafie

Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

tommie1

Ik heb hem open gedraaid er zitten geen draadjes los en de woofer ziet er niet opgeblazen uit is niks weg gesmolten.
Ik laat hem nog even inspelen mischien gaat het weg.

Nu ik de tv aanzet en tv kijk klink hij goed.

Martijnst1990

Klinkt inderdaad niet zoals het hoort. Wanneer hoor je hem kraken dan? Stemmen van een film of muziek?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tommie1

Vooral met muziek en dan voral als er maar een klein beetje bas in zit beging die te kraken.

tommie1

Heb de baspoort op de achterkant dichtgemaak met een sok en het klink in 1x veel beter raar.

tommie1

Vooral dit liedje klink echt slecht why tell me why van anita meyer,
Kraak super veel.
Maar kan ik hem ook gebruiken zonder de woofer aan te sluiten.

Martijnst1990

Als er 4 speaker aansluitingen aan de achterkant zitten die met brugjes verbonden zijn wel ja, maar dat lijkt me ook een beetje zonde. Heb je de center niet eerst beluisterd waar je hem kocht? En is de kraak er continu, met hoog en laag volume?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tommie1

Hoi.

Ik heb hem 2 hands gekocht helaas is ook de laatste keer.
Maar het kraak vooral op hoog volume.
Maar als ik de woofer een beetje naar achter duw link onder klink hij super.

erik s.

Quote from: tommie1 on June 11, 2011, 15:33:32
Hoi.

Ik heb hem 2 hands gekocht helaas is ook de laatste keer.
Maar het kraak vooral op hoog volume.
Maar als ik de woofer een beetje naar achter duw link onder klink hij super.
terug naar de verkoper met die center, die is defect.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

tommie1

Ik wil hem wel terug brengen maar ik heb hem 2 hands gekocht en de verkoper ontkent dat hij stuk is.

Maar ik heb het idee als ik kijk dat de woofer op de tweeter niet overal goed zit.
link onder zit hij er tegen aan en rechs boven heeft hij nog ruimte over.


gr.tom

Martijnst1990

Probeer er anders is foto's van te maken? Ik begrijp zo niet heel goed wat je precies bedoeld. Als hij echt stuk is is wel het mooi wel balen dat de verkoper het ontkent. Tenzij er iets met transport is gebeurd, was hij goed verpakt?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

tommie1

#69
Im maak zo wel foto.
Hij zat super goed varpakt zelfs.

Ik zet hem op marktplaats voor iemand die intresse heeft voor een leuke klus hobby.
Dit is voor mij een les ik koop niks meer op marktplaats wat opgestuurd word.
Laat dit voor andere een les zijn ik adviseer ze het niet te doen.

Ga ik maar sparen voor een andere nieuwe als iemand tips heeft voor een merk waar ik naar moet kijken zeg het maar.

Het deukje in de tweeter is mijn eigen schuld.

Joris1971

Quote from: tommie1 on June 11, 2011, 15:01:20
Vooral dit liedje klink echt slecht why tell me why van anita meyer,
Kraak super veel.

Vind je het gek met dit soort 'muziek'  ;D :tongue2:

tommie1

#71
Haha.
Valt mee is best un leuk liedje.
Maar ik ga kijken of ik toch weer aan een jamo s60 center kan komen heb gehoord dat eshop ze los verkoop nu.
En dan komen er waarschijnelijk 2 jamo s 606 en gaan de s 604 als surround dienen.

Edit.
Ik ga denk ik toch de jamo s606hcs 3 kopen en de surround verkopen ben ik nog goedkoper uit dan de jamo s 606 en de jamo s60center los te kopen kost me al 450 euro en de jamo s 606hcs3 kost maar 400.

tommie1

Ik heb nog een vraag ik kan bij stellingen op mijn receiver aan geven dat ik geen sub heb er staat nu aan moet ik die op uit zetten dan gaan mijn front automatisch op large staan is dat erg.

FeaR1986

Nee, dat klopt. Als je geen subwoofer hebt zullen je (front) speakers als full-range worden geselecteerd zodat je toch nog een totaal geluidsbeeld hebt. Met subwoofer en speakers op "small" wordt het laag (vanaf xx Hz) naar de subwoofer gestuurd. Dus als je een set-up zou hebben zonder subwoofer én je speakers op small dan mis je het onderste deel van het geluid. Daarom zal je zonder subwoofer veelal naar "large" gaan met je speakers. Overigens heeft "large" en "small" niets te maken met de daadwerkelijke afmetingen van de speakers.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

tommie1

oke bedankt ik heb het op large gezet en vind het voller klinken bedankt.
Nu sparen helaas weer en aan het einde van de maand een jamo s 606hcs3 kopen bij eshop dan gaan de jamo s 604 als surround en de jamo s 602 die er bij zitten worden verkocht.

Maak dan wel foto.