Welke film kijken op nieuwe HD beamer

Started by skyfox, May 20, 2011, 13:48:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Komend weekend is het zover: mijn eerste beamer gaat live!! Het is een Epson TW2000 full hd exemplaar. Nu zit ik alleen met een dilemma... Welke film ga ik als eerste kijken??

Ik heb enkele eisen, de film moet:
1. op blu-ray zijn
2. spectaculaire beelden bevatten die je pas echt beleefd op een beamer
3. liefst in het genre actie/thriller.

Het is geen subtest, dus daar kijk ik absoluut niet naar. Ik dacht aan Inception, maar die heb ik recentelijk gezien en wil ik even overslaan.

Kom maar op met suggesties!  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

marc81

Voor het geweldige zwart.... The dark knight of Tron legancy.

mansm


roland p

I, Robot was een van mijn eerste blu-ray's.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

skyfox

Avatar en dark knight zeker, maar zoek net iets anders... Dacht zelf net aan 7 years in tibet, maar zoek misschien net iets meer aktie voor de eerste film op de beamer. De film heeft wel enorm mooie plaatjes voor het grote scherm :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

mansm

battle: los angeles, niet alleen in de bios te vinden ;-)

Miesepies

Quote from: skyfox on May 20, 2011, 17:11:527 years in tibet

Niet meer aktie, maar erg mooie plaatjes: Himalaya.

squeek

mja, Avatar is wel de max natuurlijk. Tron legacy moet ook enorm goed zijn qua beeld en geluid. Anders is een leuke animatiefilm altijd wel referentie voor beeld. Cars bijvoorbeeld.kung fu panda etc.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

svmnb

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Jumping Jack

up, troy, earth van de bbc, the pacific
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WilcoL

Moon (rustige, maar wel erg gave film), Blade Runner (klassieker van de bovenste plank), Tropa De Elite (goede braziliaanse actie) & ik vond Predators ook wel aardig...

Maar The Dark Knight & ook Tron Legacy blazen je toch ook wel omver denk ik ...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

skank1

Tron Legacy , Avatar of The Dark Knight, zoals reeds gezegd !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

millon

monsters inc.
prachtige kleuren en vlijmscherp.

Kjelt

Voor je een hele film gaat kijken eerst even wat korte blu-ray referentie stukjes film kijken:
-eerste 5 minuten Quantum of Solace (aktie, super geluid en beeld)
-eerste 5 minuten ToyStory2 (scherper en dynamischer dan een tekenfilm krijg je niet) en zo zijn er nog wat films met korte super begin momenten.
Dan ben je lekker gemaakt en kun je rustig een hele film kijken naar believen  :D

skyfox

Thx allemaal voor de tips! Heb net van een aantal van de genoemde titels een referentiestukje gekeken. Erg mooi, erg mooi! Ook al een stukje gegamed. En nu de film van de avond. Uiteindelijk is het toch Tibet geworden. Lijkt me fantastisch met de mooie beelden. Ik ga het beleven!!  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Piet342

Ik denk dat natuurdocumentaires (Planet earth, Frozen planet ed) het mooist zijn om je pj te testen.
De beelden zijn echt idioot scherp en vaak zijn ze ook nog opgenomen in kristalheldere slow-mo beelden, een genot om naar te kijken
en voor mij een belangrijke reden om te projecteren.
The World Is Yours!

Erik

Avatar en Tron2 inderdaad zijn alle zo goed dat ik niet tussen beide zou kunnen kiezen. Ik denk Tron 2 die trekt je er meer in met dat donkere beeld. Alleen moet je eigenlijk om het verhaal beter te snappen en voor de vorm eerst tron1 kijken die zal alleen qua scheropte wat tegen vallen denk ik maar de film is zeker de moeite.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tube-freak

Ik heb zelf een TW-2000 gehad met bluray speler.
lijstje van films die ik mooi vond:

- i-robot
- Underworld 1,2,3
- Xmen 1,2, (3 vind ik zelf een beetje over de top maar het is een serie films dus gewoon kijken zou ik zeggen)
- Startrek the motion picture box set, echt super beeld kwaliteit. het zijn de eerste 6 startrek films dus echt nog ouderwets slecht decor maar subliem beeld
- 2001: A space oddyssey.
- One flew over the cuckoos nest.
- Batman begins.

Heb zelf lord of the rings alleen op dvd bekeken dus weet niet hoe dat op bluray eruit zier maar de dvd was al van uitzonderlijke hoge beeld kwaliteit (heb blu rays gezien die slechter waren). dus de bluray kan denk ik alleen maar briljant zijn.

Zo kan je wel weer een paar weekenden mee vooruit.





16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

skyfox

Grappig dat mn oude topic nog eens uit de sloot word getrokken. Heb zelf al 300 uur films achter de lamp, maar eenieder die net begint met beameren: genoeg tips hier!

@tube-freak: I know, ik heb toen jouw beamer overgenomen ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Tube-freak

Ah, ik dacht al dat jij het was maaar ben niet zo goed in namen onthouden zeker gezien de forumnamen anders zijn dan de echte namen.
Ik hoop dat ie nog steeds goed bevalt en dat ik hem goed heb gecalibreert voor je.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

skyfox

Quote from: Tube-freak on May  1, 2012, 02:16:51
Ah, ik dacht al dat jij het was maaar ben niet zo goed in namen onthouden zeker gezien de forumnamen anders zijn dan de echte namen.
Ik hoop dat ie nog steeds goed bevalt en dat ik hem goed heb gecalibreert voor je.
Hij bevalt uitstekend! Alleen bij het opstarten hoor je een raar geluid, alsof tandwielen even over elkaar heen grinden.

De calibratie was prima. Alleen merk ik nu dat details in schaduw wegvallen. Zal zijn vanwege het verloop van de lamp. Binnenkort nog eenmaal calibreren en dan eind van het jaar een nieuwe lamp.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

alexander2


Zymotic


HJ

avatar, transformers 1. Super op groot scherm.