Beste kwaliteit voor foto op canvas

Started by TheSpeedSkater, May 9, 2011, 22:10:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheSpeedSkater

Hoi allen,

Even vraagje, wie weet waar je de beste kwaliteit afdrukken op canvas kunt krijgen? Prijzen maken niet zoveel uit, als de print maar uitstekend is.

Bedankt voor de tips alvast!

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Pjotr27

profotonet, staat bekend om geweldig goede afdrukken, zowel de losse foto`s , de albums en de posters.
Een aantal prof fotografen laten daar ook hun trouwreportage`s afdrukken...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

R

Canvas zal altijd minder zijn van kwaliteit omdat het materiaal zelf vrij grof is, de structuur van het materiaal helpt daar niet bij. Kijk anders ook eens dibond of aluminium om op te printen.

VlisChris

Aluminium is zeker erg mooi.
Afgelopen week voor een opdrachtgever nog 6 stuks binnen gekregen (op oa 80x120) en dat is gewoonweg erg mooi wat mij betreft.
Het is dat het met €150,- inkoop flink aan de prijs is, anders zou ik het ook in mijn huis willen ophangen.
Maar voor canvas: het is waar wat R zegt, maar dan heb je onderling nog steeds verschillende kwaliteiten.
Persoonlijk maar 1 keer iets op canvas laten afdrukken, en dat was bij een lokale fotoboer op 60x90 uit een 30D. Beviel mij erg goed, dus ik kan me voorstellen dat Profotonet daar niet slechter, maar wel goedkoper in is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

heb je ing rekening kan je met rentepunten korting krijgen...

Rob Eric Blank

Quote from: Pjotr27 on May  9, 2011, 22:20:36
profotonet, staat bekend om geweldig goede afdrukken, zowel de losse foto`s , de albums en de posters.
Een aantal prof fotografen laten daar ook hun trouwreportage`s afdrukken...
Goed bedrijf. Ik laat daar posters drukken voor klanten.

TheSpeedSkater

Bedankt voor de tips!

En waar kan ik het beste een fotoboek maken en laten afdrukken?


Heb het nu via iPhoto gedaan (erg makkelijk!), ben erg benieuwd naar de kwaliteit. Heb verschillende reviews gelezen op het net... Die waren van goed tot heel slecht...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Pjotr27

Quote from: TheSpeedSkater on May 10, 2011, 22:23:17
Bedankt voor de tips!

En waar kan ik het beste een fotoboek maken en laten afdrukken?


Heb het nu via iPhoto gedaan (erg makkelijk!), ben erg benieuwd naar de kwaliteit. Heb verschillende reviews gelezen op het net... Die waren van goed tot heel slecht...

Tja zie mijn eerdere post, profotonet is erg goed, niet het aller goedkoopste, heb pas een boek gemaakt van een trip naar Israel en dat ziet er geweldig uit....
Zie ook 127 reacties op radar: http://www.trosradar.nl/productradar/online-fotoservice/profotonet
S6 ermee!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

TheSpeedSkater

Heb een mac en kan alleen online werken met die software... Dat is jammer.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

denoontje

hier ook straks eerste boek via de mac van reisje Namibie...ben erg benieuwd.
Voorheen Hema kwaliteit redelijk, wel een aantal boeken teruggestuurd maar zonder problemen nieuwe gekregen,

Pjotr27

Quote from: TheSpeedSkater on May 10, 2011, 22:28:41
Heb een mac en kan alleen online werken met die software... Dat is jammer.

Profotonet heeft toch nu ook mac software: http://www.profotonet.nl/t7.asp?path=gbr4psnp
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

VlisChris

Als je ook hier prijs ondergeschikt vind aan kwaliteit zou ik zeker even googelen naar ervaringen met Profotoboek.
Naar het schijnt geweldig mooie kwaliteit. Welvoor een flinke prijs, maar het schijnt het waard te zijn 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Pjotr27

Quote from: Christiaan S on May 10, 2011, 22:51:07
Als je ook hier prijs ondergeschikt vind aan kwaliteit zou ik zeker even googelen naar ervaringen met Profotoboek.
Naar het schijnt geweldig mooie kwaliteit. Welvoor een flinke prijs, maar het schijnt het waard te zijn 8)

Dit is toch dezelfde link als ik al eerder postte... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rob Eric Blank

Quote from: TheSpeedSkater on May 10, 2011, 22:23:17
Bedankt voor de tips!

En waar kan ik het beste een fotoboek maken en laten afdrukken?


Heb het nu via iPhoto gedaan (erg makkelijk!), ben erg benieuwd naar de kwaliteit. Heb verschillende reviews gelezen op het net... Die waren van goed tot heel slecht...
Boek heb ik gemaakt met Blurb. Heeft ook Mac software.

TheSpeedSkater

Het fotoboek gemaakt via iPhoto is inmiddels binnen, (nog niet zelf gezien) maar volgens mijn vriendin is de kwaliteit heel erg goed...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog