Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

WilliamB

Volgende week wordt ik eigenaar van de Audio Physic tempo 6.
Deze is orgineel uitgevoerd voor Bi-wire.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Hootie

Veel luisterplezier gewenst!

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

PHiX

Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Kingpin

Mooie speaker. Veel luisterplezier gewenst.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WilliamB

#379
Bedankt mannen  :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Perfectionist

Erg mooi, ik geniet ook nog wekelijks van mijn Tempo 25's.  8)
Een beter forum begint bij jezelf.

Xander32

Quote from: wbrands on April 16, 2014, 13:43:36
Volgende week wordt ik eigenaar van de Audio Physic tempo 6.
Deze is orgineel uitgevoerd voor Bi-wire.
... ik kom deze t.z.t. graag beluisteren William.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WilliamB

Quote from: Perfectionist on April 18, 2014, 00:06:44
Erg mooi, ik geniet ook nog wekelijks van mijn Tempo 25's.  8)
De Tempo 25, moet weer een slag beter zijn dan de tempo 6.
Veel luisterplezier.

@ Robert, natuurlijk volgt er een uitnodiging.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

PHiX

Quote from: wbrands on April 19, 2014, 02:29:08
De Tempo 25, moet weer een slag beter zijn dan de tempo 6.
Veel luisterplezier.

@ Robert, natuurlijk volgt er een uitnodiging.

Ik heb ze destijds vergeleken in de winkel en het viel me vooral op dat de 6 veel uitgesprokener / opener klonk. Wellicht dat de 25 die er stond nog niet was ingespeeld.

Uiteindelijk toch met mijn hoofd de keuze gemaakt en de 25 gekocht. De 6 was trouwens een demomodel met duidelijke verkleuring van in het zonlicht staan.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

WilliamB

Ik ga mijn Tempo 6 woensdag halen, en ben erg benieuwd. Dit is trouwens een versie met Bi-wire.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Marantz 81

Na 3,5 jaar dynaudio monitor en daarna zuilen overgestapt op Audio Physic  ,met de dynaudio kreeg ik het niet goed met mijn acoustiek laag was te heftig

Heb sinds 6 weken een paar  Audio Physic  Sitara  :pompom:

het is een wat slanker geluid ook door de kleinere inhoud 20 liter  ( dynaudio Focus 220 was 33 liter )  maar daardoor geen last meer van de overheersende room modes ,ze klinken werkelijk fantastisch die Sitara,s

leggen de muziek echt bloot en super gedtailleerd net iets beter als de dynaudio,s al zijn ze aan elkaar gewaagd maar hebben zo hun eigen karakter de dynaudio,s konden vooral veel impact leveren in de het laag en slagkracht van instrumenten een ambiance en rust

De audio physic zijn wat kaler maar wel meer open feller en breder meer pinpoint stereo beeld , dynaudio,s hadden meer diepte en grootheid in het stereobeeld

Al met al beide fantastische speakers maar ik ben duidelijk beter af met Sitara , de hele cd collectie heeft zo ongeveer de reveu gepasseerd en geniet echt van deze speakers  :worship:

Xander32

Je hebt het goed aangepakt Arjan. Nu maar (verder) genieten!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WilliamB

Quote from: Xander32 on May 16, 2014, 07:16:06
Je hebt het goed aangepakt Arjan. Nu maar (verder) genieten!
Geniet ze Arjan.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

carlo

Ik heb de tempo VI er ook weer even bij gezet..blijft een leuke luidspreker .....hoop dat t lukt met de pic..
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Marino

En dan de 502 als voorversterker? Mooi speelgoed allemaal hoor!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

audiosetup

Wat een hardware geweld!
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

carlo

Ja, de Tempo's heb ik even op de Musical Fidelity gehad en nu op de Meridian 502/557. De Adam's doen het echt geweldig op de Musical Fidelity dus was t niet moeilijk meer...
Maar goed hardware is fijn maar de muziek nog fijner..daar gaat het tenslotte om, nietwaar?
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Kingpin

#392
 :ph34r:
Quote from: carlo on May 19, 2014, 21:16:25
Ik heb de tempo VI er ook weer even bij gezet..blijft een leuke luidspreker .....hoop dat t lukt met de pic..

Mooie speakers en setup .... Alleen de uitlijning, tja ;)
Hoever staan ze uit elkaar, 1,7m schat ik....
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

audiosetup

Yep eens, muziek op 1. Heb eens Audio Physic's gehoord bij Hobo. De opstelling was toen erg goed, het klonk erg driedimensionaal, erg mooi. Ben daarna nog een in Amsterdam wezen luisteren, naar een paartje scorpio's oid en toen klonk het erg bonkerig. Kan het zijn dat de opstelling specifiek bij deze speaker erg precies komt?
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Kingpin

#394
 ::)
Quote from: diepenbroek on May 19, 2014, 23:17:48
Yep eens, muziek op 1. Heb eens Audio Physic's gehoord bij Hobo. De opstelling was toen erg goed, het klonk erg driedimensionaal, erg mooi. Ben daarna nog een in Amsterdam wezen luisteren, naar een paartje scorpio's oid en toen klonk het erg bonkerig. Kan het zijn dat de opstelling specifiek bij deze speaker erg precies komt?
AP's waren (of zijn) bedoelt om vrij breed op te stellen. De grondlegger heeft dit ooit eens gedocumenteerd en daar heel veel testen/metingen mee gedaan.
Enige nadeel is dat de sweetspot vrij klein wordt, daarentegen heb je idd bij een goed uitgestelde AP een erg mooi 3D beeld waarbij je letterlijk geen speakers meer kunt aanwijzen.

Een Scorpio (weet niet welk type je bedoelt) heeft veel nadruk op het laag, ik weet niet hoe de laatste types klinken, maar ik wilde destijds ook de Scorpio's maar kreeg deze totaal niet onder controle in mijn woonkamer ... idd het laag probleem.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

audiosetup

Ja heel herkenbaar. Ik kon bij Hobo inderdaad geen speakers meer aanwijzen. De scopio's liepen vol. Het werd in brei van geluid, vnl.  laag.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

cardas49

Omdat het in dit topic wellicht hogere kans van slagen heeft dan het meet & greet board, toch maar even hier  :):

Een jaartje geleden heb ik enkele modellen van de 25 lijn gehoord bij Hobo hifi (tempo & scorpio 25). Vooral de tempo 25 is me toen heel erg bij gebleven.

Ik zou het erg interessant en leuk vinden om AP thuis te horen. Met de name de Step 25, Tempo 25 of een ouder model wat goed mee kan komen met de 25 lijn (Avanti?). Andere modellen is natuurlijk ook leuk. Ik kan gezelligheid, een maaltijd en uiteraard een vergoeding voor de moeite en reiskosten bieden als iemand iets voelt voor een M&G (omgeving Leiden). Mocht de bezoeker zijn speakers een keer willen testen op een krachtige meerkanaals eindversterker (Classé CAV-500), of wat van Dynaudio willen proeven, kan de M&G mogelijk ook interessant zijn voor hem / haar. Ik snap dat slepen met speakers nogal wat is, mocht iemand het een leuk idee vinden, stuur me even een PM!
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Mogelijk staat hier binnenkort een setje Audio Physic Step 25 te spelen  :). Beetje een sidegrade zeg maar. De Dynaudio's zijn het gewoon net niet. Is moeilijk te zeggen wat er mist, denk dat het natuurlijkheid / muzikaliteit is.

Met de Step 25 hoop ik het midden en hooggebied van de Tempo 25 in huis te halen welke ik bij Hobo hifi gehoord heb. De Step 25 gaat niet erg diep, maar dat zou zomaar iets positiefs kunnen zijn, met alle laagproblemen hierzo.

Weet iemand of het midden / hoog bij de Step 25 vergelijkbaar is met de andere AP 25 lijn modellen? Het zijn dezelfde drivers, is er nog op filter e.d. beknibbeld?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#398
Niemand die wat meer kan zeggen over de verhouding tussen de 25 lijn en de lijn daarvoor?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Sjaudio

Quote from: Marantz 81 on May 15, 2014, 22:52:07
Na 3,5 jaar dynaudio monitor en daarna zuilen overgestapt op Audio Physic  ,met de dynaudio kreeg ik het niet goed met mijn acoustiek laag was te heftig

Heb sinds 6 weken een paar  Audio Physic  Sitara  :pompom:

het is een wat slanker geluid ook door de kleinere inhoud 20 liter  ( dynaudio Focus 220 was 33 liter )  maar daardoor geen last meer van de overheersende room modes ,ze klinken werkelijk fantastisch die Sitara,s

leggen de muziek echt bloot en super gedtailleerd net iets beter als de dynaudio,s al zijn ze aan elkaar gewaagd maar hebben zo hun eigen karakter de dynaudio,s konden vooral veel impact leveren in de het laag en slagkracht van instrumenten een ambiance en rust

De audio physic zijn wat kaler maar wel meer open feller en breder meer pinpoint stereo beeld , dynaudio,s hadden meer diepte en grootheid in het stereobeeld

Al met al beide fantastische speakers maar ik ben duidelijk beter af met Sitara , de hele cd collectie heeft zo ongeveer de reveu gepasseerd en geniet echt van deze speakers  :worship:

Mooie luidsprekers! En die vloer, prachtig gewoon!