Audio Physic topic

Started by Joris1971, April 11, 2011, 21:20:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

studiostevus

De 'Special Editions' zijn inmiddels binnen, samen met de Rhea sub.

Ik had al de normale tempo's staan, waar ik eigenlijk super tevreden over ben, maar de SE is nog weer een trapje hoger. De verbeterde tweeters zijn een stuk transparanter en gedetailleerder (waar ik de normale tweeters al heel fijn vond). De sub staat nu vooral te spelen met de Caldera's van pa (ik moet de hele set nog transporteren naar Den Haag), en geeft je het gevoel alsof er veel grotere speakers staan (toch al niet zo'n probleem met Calderas).

Tot nu toe zeer tevreden, en de Tempo 2 (normaal) staat nog te koop (MP en hifi.nl, ik ben nog niet gerechtigd hier te adverteren). Wel wat interesse gehad van 'koopjesjagers', maar nog geen serieuze biedingen...  Ook een hele leuke speaker hoor, had wel meer interesse verwacht.  :baaa:

denoontje

geen ht 5.1 setup met tempo's?

studiostevus

Ik ben een stereoman...

Goos

Goede avond,

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de nieuwe sitara 25 speakers? Heb nu nog een B&W systeem maar wil in de toekomst eens gaan kijken audio physics en vind deze modellen zeer mooi om te zien. Horen is natuurlijk nog belangrijker. Heb wel een naar Tempo's geluisterd en scorpio's.

Misschien een opstelling met sitara 25 voor, een celsius 25 center en als surround achter de sky high's.

Groeten

Kingpin

Quote from: Goos on July 19, 2011, 23:59:26
Goede avond,

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de nieuwe sitara 25 speakers? Heb nu nog een B&W systeem maar wil in de toekomst eens gaan kijken audio physics en vind deze modellen zeer mooi om te zien. Horen is natuurlijk nog belangrijker. Heb wel een naar Tempo's geluisterd en scorpio's.

Misschien een opstelling met sitara 25 voor, een celsius 25 center en als surround achter de sky high's.

Groeten
AP klinkt wel heel anders als B&W, veel meer upfront.
De Sitara's klinken nagenoeg hetzelfde als m'n Sparks, in surround opstelling zeer homogeen.
Wat wil je precies weten?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Softpower

Quote from: Perfectionist on June 20, 2011, 23:16:04

Echt subliem, vooral qua plaatsing en holografisch beeld.


{plaagmodus}
Dat is mooi dan hoef je geen tv/beamer meer aan te schaffen.. Je kijkt naar het holografische beeld van je speakers. :D
{\plaagmodus}

Top als ze op die manier de geluidsweergave realiseren....
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

BORA

#131
Ook hier staat sinds kort een setje AP's (VirgoII) te spelen in de woonkamer.
Toch wel een hele ervaring, zeker als je niet bekend bent met het geluid en ruimtelijke effect van AP.


Peerless Monster

Quote from: BORA on July 20, 2011, 19:47:04
Ook hier staat sinds kort een setje AP's (VirgoII) te spelen in de woonkamer.
Toch wel een hele ervaring, zeker als je niet bekend bent met het geluid en ruimtelijke effect van AP.



Verslavend ;).

Geniet van de II's! Ze klinken fantastisch...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

BORA

Genieten is het zeker !

Volgens mij heb jij deze Virgo's nog bij Ray gehoord.
Ze spelen nu op een Classé cap-80, best een lekkere combinatie.

royal d

Quote from: Perfectionist on June 20, 2011, 23:16:04
Fantastisch in hoeveel edities de Tempo al is verschenen....

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met mijn Tempo's 25, nu inmiddels al weer wat maandjes hier.

Echt subliem, vooral qua plaatsing en holografisch beeld.



Een erg elegante speaker zo op het oog, jammer dat ik niet in het echt heb kunnen bezichtigen.

Blijkbaar toch een goede match met Arcam?? Ikzelf ben nog zoekende, moet zeggen dat ik de A32 een mooie versterker vind.

Peerless Monster

Quote from: BORA on July 20, 2011, 21:23:19
Genieten is het zeker !

Volgens mij heb jij deze Virgo's nog bij Ray gehoord.
Ze spelen nu op een Classé cap-80, best een lekkere combinatie.

Ik heb ze alleen gezien ;). Niet gehoord bij Ray...
Waren in onberispelijke staat. En het was een avond om niet te vergeten! Muziek en AP liefhebbers en ontzettend lieve mensen!
Ik heb de mijne een paar maanden geleden verkocht...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

hifihenk

Quote from: D.E. on July 20, 2011, 21:31:47
Een erg elegante speaker zo op het oog, jammer dat ik niet in het echt heb kunnen bezichtigen.

Blijkbaar toch een goede match met Arcam?? Ikzelf ben nog zoekende, moet zeggen dat ik de A32 een mooie versterker vind.

AP en Arcam is zeker een goede combi  :music:
Mijn Spark III luidsprekers ( nu te koop ) hebben voordat ik overging naar LINN, altijd erg mooi gespeeld op een Arcam FMJ A22.
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

Goos

Wil graag weten wat het verschil is met de oudere sitara's en hoe deze speakers over het algemeen bevallen. Heb laatst naar een paar tempo's (voorganger van de tempo 25) geluisterd en b&w 683. Behoorlijk verschil en toch lastig, b&w vond mooi in het laag en de Tempo leken meer open. Moet erbij zeggen dat ik niet super ervaren ben luisteren naar speakers maar vond de Tempo's denk wat mooier klinken maar het prijs verschil kon ik er niet direct uithalen. Sitara's nog nooit gehoord maar vindt het mooie speakers om te zien, in hoe verre verschillen deze van de tempo's welke ik heb gehoord?

Perfectionist

Quote from: D.E. on July 20, 2011, 21:31:47
Een erg elegante speaker zo op het oog, jammer dat ik niet in het echt heb kunnen bezichtigen.

Blijkbaar toch een goede match met Arcam?? Ikzelf ben nog zoekende, moet zeggen dat ik de A32 een mooie versterker vind.

Is zeker een goede match, maar het kan altijd beter. De tijd ontbreekt echter om op zoek te gaan nu.

Ga echter deze zomer zeker nog een keertje wat versterkers naast elkaar zetten op de Tempo's 25.

Een beter forum begint bij jezelf.

Ghanzzzzz

Eindelijk... na lange tijd al verliefd te zijn op de Tempo's, ga ik zondag kijken/luisteren naar een mooie 2dehands set (ieder natuurlijk z'n budget :D)
Betreft een set Tempo III, nog ontworpen door Joachim Gerhard.

Ik ga er haast van uit dat ze direct mee naar huis kunnen  :pompom:



Zijn er overigens meer mensen hier die met de Tempo 3 (of ervaring er mee hebben?)

Kingpin

Quote from: Ghanzzzzz on July 21, 2011, 09:31:21
Eindelijk... na lange tijd al verliefd te zijn op de Tempo's, ga ik zondag kijken/luisteren naar een mooie 2dehands set (ieder natuurlijk z'n budget :D)
Betreft een set Tempo III, nog ontworpen door Joachim Gerhard.

Ik ga er haast van uit dat ze direct mee naar huis kunnen  :pompom:



Zijn er overigens meer mensen hier die met de Tempo 3 (of ervaring er mee hebben?)
Bevallen de Sonics niet?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ghanzzzzz

Die bevallen absoluut wel!  :thumbs-up:
Maar toch... de Tempo 3 is altijd blijven hangen en komen niet meer uit mijn kop!  :blush:

Waar ik het geluid prachtig vind, stem ik mijn vriendin weer tevreden op het optische vlak.
De Sonics zijn misschien wat kleiner, maar de Tempo's ook mooier (en betere kleur)

studiostevus

Nou, de Tempo 2's zijn verkocht. Weet zeker dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van gaat hebben. Ikzelf kan nu doorschakelen naar de Tempo2Se en Rhea sub.

Ik sprak overigens deze week een collega (compleet audiogek) en die heeft 5 (!!) Rhea subs besteld voor zijn HT.

Ghanzzzzz

Quote from: Ghanzzzzz on July 21, 2011, 09:31:21
Eindelijk... na lange tijd al verliefd te zijn op de Tempo's, ga ik zondag kijken/luisteren naar een mooie 2dehands set (ieder natuurlijk z'n budget :D)
Betreft een set Tempo III, nog ontworpen door Joachim Gerhard.

Ik ga er haast van uit dat ze direct mee naar huis kunnen  :pompom:

Zijn er overigens meer mensen hier die met de Tempo 3 (of ervaring er mee hebben?)

Maar helaas... gisteren kreeg ik een mailtje: de verkoper heeft zich bedacht en doet ze (voorlopig) niet weg :(

Peerless Monster

Quote from: Ghanzzzzz on July 24, 2011, 10:52:52
Maar helaas... gisteren kreeg ik een mailtje: de verkoper heeft zich bedacht en doet ze (voorlopig) niet weg :(

Jammer zeg! Hou ook audiomarkt.de in de gaten ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Snowmaster

Langzaam ben ik toe aan een flinke upgrade.
Mijn complete set gaat t.z.t. na de verbouwing de deur uit.

Als ik wil verbeteren t.o.v. de Yara's naar welke AP speaker zou ik dan moeten stappen?
Als surrounds moeten matchen als compactspeaker. 

Receiver/prepro ben ik nog niet uit. Arcam heeft onvoldoende HT afstelmogelijkheden en laat hierdoor iets liggen in de bubble ondanks de geluidskwaliteit.
Kans is groot dat ik voor iets gemodificeerds ga.

Eigenlijk is mijn vraag : welke (tweede hands) speaker maakt een duidelijke stap voorwaarts bij de Yara en blijft betaalbaar voor surroundopstelling?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kingpin

Quote from: Snowmaster on July 25, 2011, 21:31:28
Langzaam ben ik toe aan een flinke upgrade.
Mijn complete set gaat t.z.t. na de verbouwing de deur uit.

Als ik wil verbeteren t.o.v. de Yara's naar welke AP speaker zou ik dan moeten stappen?
Als surrounds moeten matchen als compactspeaker. 

Receiver/prepro ben ik nog niet uit. Arcam heeft onvoldoende HT afstelmogelijkheden en laat hierdoor iets liggen in de bubble ondanks de geluidskwaliteit.
Kans is groot dat ik voor iets gemodificeerds ga.

Eigenlijk is mijn vraag : welke (tweede hands) speaker maakt een duidelijke stap voorwaarts bij de Yara en blijft betaalbaar voor surroundopstelling?
Ik zou eens kijken naar de Spark/Sitara of Tempo met Celsius als center en Steps als surround, deze hebben dezelfde units.
AP match voortreffelijk met Rotel (wel de duurdere lijn), mocht je eens een demo willen dan pm me maar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Snowmaster

Quote from: Kingpin on July 25, 2011, 21:37:27
Ik zou eens kijken naar de Spark/Sitara of Tempo met Celsius als center en Steps als surround, deze hebben dezelfde units.
AP match voortreffelijk met Rotel (wel de duurdere lijn), mocht je eens een demo willen dan pm me maar.

Yep, zelfde units zorgt voor homogeniteit.  Om de Celsius kom je haast niet heen want veel keuze is er niet.
Nu zijn er diverse uitvoeringen door de jaren heen. Springt er daar nog een bepaald type uit bv. een SE editie of zo?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kingpin

#148
Quote from: Snowmaster on July 25, 2011, 21:43:39
Yep, zelfde units zorgt voor homogeniteit.  Om de Celsius kom je haast niet heen want veel keuze is er niet.
Nu zijn er diverse uitvoeringen door de jaren heen. Springt er daar nog een bepaald type uit bv. een SE editie of zo?
Je hebt de Spark zoals de mijne en de nieuwere sitara/tempo met hhct drivers ... allemaal leuk maar het verschil moet je naast elkaar horen (wat drivers betreft, de Tempo 25 is wel echt heel erg mooi).
Een verschil in bron doet meer.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

studiostevus

Ik heb de hhct nog niet gehoord, maar in het algemeen ben ik geen fan van 'metalen tweeters'...