Ervaringen Acoustic Research?

Started by willempie, October 21, 2003, 10:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willempie

Het merk Acoustic Research kom ik nog wel eens tegen en afgelopen weekend zag ik de speakers in de winkel staan. Ze hadden een aanbieding (ook in Duitsland zag ik ze op het internet staan):
http://www.acoustic-research.de/chronos/
Chronos F25 euro 549
Chronos F17 euro 349
Chronos C17 euro 299
Chronus W38 euro 699 (testsieger geweest)
Een prijsdaling van bijna 50%!

Nu ben ik voorzichtig met dit soort prijsdalingen, want gat het hier om een uitlopend model of omdat het een slechte speaker is welke niet verkoopt.


Ik heb ze effe vluchtig beluisterd en ik vind ze in eerste instantie goed klinken. Ik ga ze nog eens een keer uitgebreid beluisteren, maar ik was wel nieuwsgiering naar ervaringen met dit merk voordat ik veel tijd erin ga steken om ze te beluisteren.

Graag jullie reacties.

mvg
willempie
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

dvd-fan

hoi, ik heb zelf de subw w38. Ik had eerst een Rel q200, maar ik vond deze te boomerig bij muziek. Na de test op areadvd.com ben ik gaan luisteren en de AR is een zeer muzikale sub. Ook bij movies kun je lekker knallen zonder vervorming. Enige nadeel is het formaat, hij is 4x zo groot als mijn  oude q200.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Cinematic

Hoi,

De w38 klinkt erg goed , maar ze schijnen en bugje te hebben :(
volgens een aantal bezitters op het duitse beisammen.de forum schakelt de sub zichzelf uit bij bepaalde niveau's (niet eens extreem niveau's)

verder ken ik de Status serie van AR , goede prijs/kwaliteits verhouding.


mvg.

dvd-fan

Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt en ik heb de sub nu 1 jaar
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

denoontje

Dat uitschakelen is een "beveiliging"

Je hoeft zo de sub nooit echt uit te schakelen. Hij schakelt vanuit stand-by zichzelf in als ie een bepaalde stroom voelt vanuit de versterker. Dan gaat ie aan. Betekent wel dat je of de sub-out level niveau op je reciever vrij hoog moet zetten t.o.v. je speakers om ook bij zacht spelen te kunnen genieten van je sub. Je regelt dan het normale geluidsniveau in op de sub zelf en een geluidsdrukmeter.

Mooie optie, ik heb een AR in de slaapkamer en beneden een B&W. Deze staat laatse staat nu altijd aan, en verbruikt hierdoor wel mer stroom. Ik wilde graag zo'n standby inbouwen, maar op het forum op Hifi.nl geen reactie op gehad of dit mogelijk was.

Denoontje