De Doelen Lente hifishow 2011 (16 en 17 april)

Started by Ur25V, April 2, 2011, 11:49:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Ik zou Marten Design ook zeker geen Kharma look-a-like willen noemen. Een erg respectabel merk, als je het mij vraagt!

Wat ik jammer vond van de AP demo is het feit dat de speakers veel te weinig stonden ingedraaid, wat duidelijk hoorbaar was in de stabiliteit van het ruimtelijk beeld. Maargoed, er waren wel meer sets slecht neergezet.

Best sound (gedeelde eerste plaats) vond ik de Audiac demo met Wilson Audio Alexandria X-2 en de Steinway Lyngdorf set. Goede tweede de volledige (en veel goedkopere) set van Rick Paap (Master Persuasion). Ik hoorde een briljante potentie in de WB Vertex, maar ik zou hem combineren met apparatuur met wat meer 'vlees'... :)

bmateijsen

Master Pursuader ;). (ik werd gecorrigeerd door de ontwerper ;) )

chansig

Dan ben ik de enige die het uiterlijk van dit speakermerk erg op dat van Kharma vind lijken...






Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

take5

Quote from: chansig on April 18, 2011, 19:13:52
Dan ben ik de enige die het uiterlijk van dit speakermerk erg op dat van Kharma vind lijken...

Gr Hans

Natuurlijk niet - het duurde bij ons ook even voordat we erachter kwamen dat het geen Kharma's waren... Als je een wortel in de middentoner steekt, lijkt die Marten net een sneeuwpop trouwens  ;)

FDLARRY

Toen ik de zaal binnenliep dacht ik, eindelijk ga ik naar Kharma luisteren, pas toen ik de folder pakte zag ik Marten Products.  ???
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

garmtz

Quote from: chansig on April 18, 2011, 19:13:52
Dan ben ik de enige die het uiterlijk van dit speakermerk erg op dat van Kharma vind lijken...






Gr Hans

Qua uiterlijk zeker, maar qua innerlijk zeker niet...

chansig

Dat zal denk ik niets uitmaken als meneer Kharma een zaak zou aanspannen. (of andersom..ik ga er misschien te makkelijk van uit dat Kharma eerder was met dit ontwerp).

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

De Coltrane bestaat sinds september 2002. Weet niet sinds wanneer het soortgelijke Kharma model er is...

FDLARRY

Quote from: garmtz on April 19, 2011, 14:11:42
Qua uiterlijk zeker, maar qua innerlijk zeker niet...
Heeft iemand ervaring met deze uitzonderlijke speakers, en welke zijn eigenlijk de beste, ik vind de Marten persoonlijk wat mooier.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

neverywhere

Wat maakt het uit, allebei niet te betalen.....was er trouwens op deez forum niet iemand die die dingen na aan het bouwen was?



ach ja....   http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93355.0
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

citac

Marten maakt ook redelijk betaalbare monitoren , 4k geloof ik.
Ken iemand die zijn Musical Affairs  heeft verkocht voor de Marten Miles .
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Rudo

Naar boven doorgelopen op de Doelen lente hifi show was deze te zien:
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

Miesepies

Op de eerste verdieping, na de eerste roltrap omhoog stond bijna aan het einde van de gang een set te spelen. Volgens mij waren het Tannoys... weet iemand nog de hele setup ? Klonk errug prettig en relaxed, tikkeltje warm.

Pjotr27

QuoteKen iemand die zijn Musical Affairs  heeft verkocht voor de Marten Miles .

Tja, wat moet je daar van vinden, een en ander zal ook afhangen van je muzieksmaak.
Ik zou mijn Musical Affairs erin ieder geval niet voor verkopen....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

citac

Wou er alleen mee zeggen dat Marten waarschijnlijk erg goede speakers maakt.
De desbetreffende persoon wou weer eens wat anders, en als je een Musical Affairs hebt gehad , dan is je volgende speaker niet de eerste de beste.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Marco

Quote from: Miesepies on April 23, 2011, 11:21:51
Op de eerste verdieping, na de eerste roltrap omhoog stond bijna aan het einde van de gang een set te spelen. Volgens mij waren het Tannoys... weet iemand nog de hele setup ? Klonk errug prettig en relaxed, tikkeltje warm.

Dat waren inderdaad Tannoys. DC10T als ik me niet vergis. En ondanks dat die ruimte altijd de meest beroerde ruimte is qua klank klonken deze fantastisch (imho). Optisch zijn ze ook een plaatje trouwens. Weet niet meer hoe de rest van de set eruit zag.

Groet,
Marco
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac