Shootout Oppo 95, Arcam BDP 100, Cambridge Audio 751BD, en...?

Started by LittleNinja, March 30, 2011, 06:08:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

Het is of de originele voetjes er onder zetten, of de ceraballs ook nog meeslepen (en dan zorgen dat die daar steeds goed op staat, staan er namelijk los onder)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Er komen voor mij ook een aantal wijzigingen aan.

Mijn Oppo 95 gaat deze week richting Duitsland (Cinemike) en ik heb waarschijnlijk een koper voor mijn Oppo 83 TUC dus die zal niet meer mee doen.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Quote from: vik on July 25, 2011, 21:28:43
Er komen voor mij ook een aantal wijzigingen aan.

Mijn Oppo 95 gaat deze week richting Duitsland (Cinemike) en ik heb waarschijnlijk een koper voor mijn Oppo 83 TUC dus die zal niet meer mee doen.


Wat doet die Cinemike allemaal met de 95?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on July 25, 2011, 23:36:23
Wat doet die Cinemike allemaal met de 95?

Digitale en analoge upgrade. Voeding wordt ook verbeterd.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Quote from: vik on July 26, 2011, 07:35:49
Digitale en analoge upgrade. Voeding wordt ook verbeterd.


Digitaal is voor mij minder interresant, maar ben wel benieuwd wat hij doet met het analoog en de voeding. Moet het dan toch een BDP-95 SI Cinemike worden ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Ik heb ondertussen wel mijn 95 met mijn 83 vergeleken. En gisteravond ook een 83 Nuforce met mijn 95.

Klein verslagje hier : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108747.msg2004900#msg2004900

vik

Ik denk dat we voor dit topic maar een handdoek in de ring moeten gaan gooien, ik zie het er eigenlijk niet meer van komen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jurrien1962

Quote from: vik on August 17, 2011, 23:28:16
Ik denk dat we voor dit topic maar een handdoek in de ring moeten gaan gooien, ik zie het er eigenlijk niet meer van komen.

Lijkt inderdaad een dead end geworden. Jammer, want ik ben druk aan het sparen voor een br-speler met 'plusjes.' Welke moet het dan worden?

FDLARRY

Ik ken alleen de OPPO 95 dus een vergelijk kan ik je niet geven, maar ik ben erg tevreden over de OPPO  :thumbs-up:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

LittleNinja

Ach... In dit segment zijn er sowieso geen slechte spelers.. Hoogstens dat men een lichte voorkeur heeft voor de één of de andere speler.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gorilla

Hoi allemaal;
Ik twijfel nog tussen de oppo95 en de ca751.
Kan iemand al iets zinnigs zeggen over de stereo-audio cd-kwaliteit?

LittleNinja

In beide gevallen bijzonder goed. Kwestie van een persoonlijke voorkeur en de match met jouw set.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gorilla

Heb je ze ook toevallig zelf in een A-B test gehoord?
Daar kan ik (van een particulier) namelijk nergens een verslag van lezen.
Het issue wat (wellicht onterecht) speelt is voor mij de voeding van beide spelers.
Ik ben geneigd te denken dat een schakelende voeding minder geschikt is voor "hi-end" (nou ja...laten we het zo maar ff noemen) dan 1 met een trafo.
Want het bass-heavy karakter vd. CA751 wat in reviews wel gemeld wordt; hoe moet je dat duiden?
Is dat ook bij dvda/sacd?
Is het;
-Gewoon iets harder laag (freq karakteristiek anders) dan die andere?-

-Of minder strak (wat soms "meer" bas doet vermoeden)wat weer met de voeding te maken kan hebben-

Het zijn zomaar wat overdenksels van mij, maar ik heb nogal een "harde" huiskamer en een goede laagcontrole is erg belangrijk voor me.


Ik speel overigens met Klipsch rf7 en een 845 buizenamp, soms afgewisseld met een Tripath amp.
Voor cd gebruik ik nu een Philips 940 (met aangepaste 6-voudige voeding) en een Xindak upsample dac5.
Sacd en dvda door een Oppo 981hd maar oa het laag vind ik niet best.(Kan ook niet met die paar spanningsregelaartjes voor de hele bubs.)

De eigenlijke reden van de zoektocht is overigens de aanschaf van een Samsung 7700 3dtv, dus bluray en video bestanden wil ik goed af kunnen spelen.
Gaat de CA of de Oppo het allemaal doen?

Charlemagne

Quote from: gorilla on October  4, 2011, 22:24:03
-Of minder strak (wat soms "meer" bas doet vermoeden)wat weer met de voeding te maken kan hebben-

Het zijn zomaar wat overdenksels van mij, maar ik heb nogal een "harde" huiskamer en een goede laagcontrole is erg belangrijk voor me. Ik speel overigens met Klipsch rf7 en een 845 buizenamp,

Misschien is die buizenamp wel de oorzaak van je basprobleem! Zou dat kunnen? Buizenversterkers hebben minder controle over de bas, dat lees ik tenminste altijd. En ik ik heb het het trouwens ook feitelijk gehoord, zelfs bij peperdure  buizenversterkers. Misschien zoek je de oplossing in de verkeerde hoek? Een Lyngdorf met RoomPerfect zou te overwegen zijn. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

LittleNinja

Quote from: gorilla on October  4, 2011, 22:24:03
Heb je ze ook toevallig zelf in een A-B test gehoord?

Nee.

Quote
Daar kan ik (van een particulier) namelijk nergens een verslag van lezen.
Het issue wat (wellicht onterecht) speelt is voor mij de voeding van beide spelers.
Ik ben geneigd te denken dat een schakelende voeding minder geschikt is voor "hi-end" (nou ja...laten we het zo maar ff noemen) dan 1 met een trafo.
Want het bass-heavy karakter vd. CA751 wat in reviews wel gemeld wordt; hoe moet je dat duiden?
Is dat ook bij dvda/sacd?
Is het;
-Gewoon iets harder laag (freq karakteristiek anders) dan die andere?-

-Of minder strak (wat soms "meer" bas doet vermoeden)wat weer met de voeding te maken kan hebben-

Het zijn zomaar wat overdenksels van mij, maar ik heb nogal een "harde" huiskamer en een goede laagcontrole is erg belangrijk voor me.


Ik speel overigens met Klipsch rf7 en een 845 buizenamp, soms afgewisseld met een Tripath amp.
Voor cd gebruik ik nu een Philips 940 (met aangepaste 6-voudige voeding) en een Xindak upsample dac5.
Sacd en dvda door een Oppo 981hd maar oa het laag vind ik niet best.(Kan ook niet met die paar spanningsregelaartjes voor de hele bubs.)

De eigenlijke reden van de zoektocht is overigens de aanschaf van een Samsung 7700 3dtv, dus bluray en video bestanden wil ik goed af kunnen spelen.
Gaat de CA of de Oppo het allemaal doen?


De verschillen die jij zoekt kun je ook niet beluisteren met andermans oor. ;)

Misschien kun je iemand hier zo ver krijgen om met de Oppo bij je op bezoek te komen. De CA zou vast door een dealer aan je uitgeleend kunnen worden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gorilla

@ charlemagne;
Momenteel heb ik geen basprobleem,het is alleen zo dat ik dat niet naar binnen wil halen door een speler met een mindere definitie in het laag.Staande golven worden niet bepaald gedempt in mijn ruimte.........
Maar dat dat een wat zwakker punt is van buizen (algemeen gesproken dan) ben ik wel met je eens.Als ik hem afwissel met mijn Tripath versterkertjes valt dat wel als eerste op.

@ Little ninja,
je hebt natuurlijk gelijk dat ik er alleen zelf over kan oordelen uiteindelijk.
Alleen: dealers die beide in huis hebben (en die niet de hoofdprijs vragen) ben ik nog niet tegengekomen.

Maar lang verhaal kort;vanmiddag een wel zeer aantrekkelijk aanbod gehad voor de 751bd, en ik ben ervoor gevallen..........
De verhalen  over Oppo fan-noise en een ietwat rumoeriger loopwerk dan de CA (ik hou erg van zachte muziek), plus het feit dat ik de voordelen van een upsample dac gewend ben met mijn Xindak dac5 hebben de weegschaal laten doorslaan.
En je moet  spelers toch wel ff laten inspelen vooraleer je er wat zinnigs over kunt zeggen.
Dus ik ga het horen volgende week.Maar het blijft wel een beetje een gok......