Muzikale subwoofer

Started by demandt, October 20, 2003, 15:16:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

demandt

Ik zoek een subwoofer die zowel geschikt is voor films alswel muziek. Nu lees ik dat niet alle subwoofers hier voor geeigend zijn. Zo zijn de meeste subwoofers veelal geschikt voor films doch zodra het aankomt op een muziek dvd (concert) wordt het al iets moeilijker.

Wie kan mij een advies geven voor een subwoofer die geschikt is voor beide situaties. Budget is ongeveer €500.

dvd-fan

Als je geen last hebt van WAF factor zou ik een keer naar AR Chronos W38 luisteren.
Test op www.areadvd.com
verkrijgbaar bij  www.hifi-schluderbacher.de
Daar heb ik hem ook gekocht.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

demandt

Bedankt voor je snelle reactie....... echter wat is een WAF factor?????

eduard

waf= wife acceptance factor

demandt

Begrijp het helemaal..........

Ik zie op areadvd.de de subwoofers van Yamaha staan. YST-SW300, 320 en 800.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??

Vincent

Zou Yamaha afschrijven als subwoofer tenminste als ie muziekal moet zijn ... Yamaha staat erom bekend dat ze nogal behoorlijk knallen... Misschien is de REL QUAKEII iets voor je...

Greetz

Vincent

Tommyboy

Zou zeker de MJ-accoustics pro 50 en ref 100 overwegen, deze zitten wel ietsje boven je budget maar klinken echt fenomenaal voor zowel muziek als film. Bij audiovision kosten ze respectievelijk € 595 en € 695.
Echte TOP-subs

greetz
Tom

Point7

De B&W ASW650 is een sub die goed is bij films en bij muziek. Een echte aanrader !

CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

DrBoom

Het enige probleem is dat de ASW650 wel een catalogusprijs heeft van €799 in nederland, maar normaal moet je daar wel wat kunnen aan doen bij je dealer. (of je haalt 'm in duitsland)
Maar inderdaad, goeie subwoofer zowel voor muziek als voor film.
Hij is snel genoeg voor muziek en toch ook krachtig genoeg voor films.
Niet toevallig dat ik 'm zelf ook heb :)

Marcel W

Quote from: Tommyboy on October 20, 2003, 16:58:37
Zou zeker de MJ-accoustics pro 50 en ref 100 overwegen, deze zitten wel ietsje boven je budget maar klinken echt fenomenaal voor zowel muziek als film. Bij audiovision kosten ze respectievelijk € 595 en € 695.
Echte TOP-subs

greetz
Tom

Kleine correctie: als je de pro 50 in het ZWART neemt, dan is hij "maar" €495, perfect voor jouw budget dus. Blijkbaar kost het laagje zilververf €100...

Ik heb hem zelf, en ben er zeer tevreden mee. Ook al zeggen anderen weer, dat deze sub te muzikaal is en te slap voor films. Persoonlijk hoef ik niet te zitten shaken op mijn bank, denk ook niet dat mijn benedenburen dat zouden waarderen. Maar smaken verschillen.

tan1415

MJ pro is wel lekker muzikaal. lekker strak, maar gaat niet echt super laag IMO.

Prijsverschil zit in de marge. Wel grappig dat de MJ pro duurder is dan zijn concurrent bij REL

Moony

Boston Acoustics PV600 klinkt (ook) bij muziek erg goed.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW