Forse verhoging internetsnelheden bij Ziggo (per één april)

Started by Ghosty J, March 24, 2011, 16:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghosty J

Heb alles al geprobeert zelfs een ander mac adres zodat ik een ander ipadres zou krijgen maar helaas.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

garmtz


ener

Haal hier contineu  119mb down  10.1 up met ziggo

Ghosty J

Ik heb al bijna een jaar 30 mbit. Meppel was een test gebied voor 120mbit.

Quote from: garmtz on April  4, 2011, 13:50:05
Ach 30 Mbit/s is niet afzien, toch? :)

Ben ondertussen al bezig met Ziggo forumlid Alex om te kijken waarom ik nog niet omhoog ben gegaan.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

Heb contact gehad met Alex als het goed is heeft Meppel nu ook de snelheidsverhoging gehad. :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bartvv

Op nu.nl staat overigens te lezen dat de hogere snelheden voor nieuwe klanten al per 1 april beschikbaar zijn, voor de huidige klanten wordt dit langzaam uitgerold, kan nog wel tot 1 sept duren.

"Nieuwe klanten krijgen de nieuwe snelheden per 1 april, bestaande klanten worden via een brief op de hoogte gesteld wanneer zij sneller internet krijgen. Dat kan duren tot 1 september."
http://www.nu.nl/internet/2475147/ziggo-verhoogt-internetsnelheid-pakketten.html

Dit staat zo ook in het Ziggo persbericht:
"De verhoging vindt plaats in de periode van 1 april tot september. Nieuwe klanten krijgen de verhoogde snelheden per 1 april. Bestaande klanten worden persoonlijk per brief en e-mail over de wijziging en over de datum van hun verhoging geïnformeerd. Vorig jaar is bij de bundel Alles-in-1 Extra de hoogste downloadsnelheid al opgevoerd naar 120 Mbps. Daarmee heeft de consument de hoogst mogelijke internetsnelheid in Nederland."
https://www.ziggo.com/#nl-NL/pers/persberichten/2011-03-23-forse-verhoging-internetsnelheden-bij-ziggo/

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat de maximumsnelheid is van het 'oude' Motorola modem, soms lees je 30MB, en soms 51MB.

De Ubee, Arris en Cisco modems zijn de DOCSIS 3.0 modems, die heb je nodig voor de hoogste snelheden


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Ghosty J

Dit was ook al te lezen in de openingspost. :)
Quote from: bartvv on April  4, 2011, 23:08:29
Op nu.nl staat overigens te lezen dat de hogere snelheden voor nieuwe klanten al per 1 april beschikbaar zijn, voor de huidige klanten wordt dit langzaam uitgerold, kan nog wel tot 1 sept duren.

"Nieuwe klanten krijgen de nieuwe snelheden per 1 april, bestaande klanten worden via een brief op de hoogte gesteld wanneer zij sneller internet krijgen. Dat kan duren tot 1 september."
http://www.nu.nl/internet/2475147/ziggo-verhoogt-internetsnelheid-pakketten.html

Dit staat zo ook in het Ziggo persbericht:
"De verhoging vindt plaats in de periode van 1 april tot september. Nieuwe klanten krijgen de verhoogde snelheden per 1 april. Bestaande klanten worden persoonlijk per brief en e-mail over de wijziging en over de datum van hun verhoging geïnformeerd. Vorig jaar is bij de bundel Alles-in-1 Extra de hoogste downloadsnelheid al opgevoerd naar 120 Mbps. Daarmee heeft de consument de hoogst mogelijke internetsnelheid in Nederland."
https://www.ziggo.com/#nl-NL/pers/persberichten/2011-03-23-forse-verhoging-internetsnelheden-bij-ziggo/

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat de maximumsnelheid is van het 'oude' Motorola modem, soms lees je 30MB, en soms 51MB.

De Ubee, Arris en Cisco modems zijn de DOCSIS 3.0 modems, die heb je nodig voor de hoogste snelheden

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Nou kontact gehad met een Ziggo medewerker eindelijk de 40mbit :D

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bartvv

Op de website van Ziggo staat nu een persbericht over de uitrol van de nieuwe DOCSIS 3.0 modems.

Mediabedrijf Ziggo start in mei met het omruilen van 400.000 Eurodocsis 2.0 modems door EuroDocsis 3.0 modem-router combinaties. Ziggo wil dat haar klanten op het moment dat het hun uitkomt, op elke willekeurige plek en op ieder mogelijk scherm gebruik kunnen maken van de Ziggo-diensten. Daarvoor is het onder andere noodzakelijk dat de modems de toekomstige zeer grote bandbreedtes aankunnen en dat het draadloze gebruik in en rondom het huis eenvoudiger wordt. Deze nieuwe modem-routers maken dit mogelijk.

De nieuwe modem-routers van Ubee en Cisco zijn gebouwd volgens de EuroDocsis 3.0 specificaties en kunnen met de huidige firmware snelheden aan tot 480 Mb/s down en 120 Mb/s up. Het routergedeelte bezit vier gigabitpoorten voor vaste ethernetverbindingen. Het draadloze gedeelte voldoet aan de B, G en N specificaties, waardoor ook draadloos hoge snelheden mogelijk zijn. De klant kan er voor kiezen om óf de Wifi 2,4 GHz band te gebruiken óf de 5 GHz-band. Standaard staat de 2,4 GHz band aan. Daarnaast heeft het apparaat aansluitingen voor twee telefoonlijnen.

zie https://www.ziggo.com/nl/pers/persberichten/60,252/ziggo-vervangt-400-000-modems-door-modem-router-combinatie/


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Erik

480mb per sec, man dat zijn pas leuke snelheden, vooral leuk voor degenen die volledige blurays downloaden, geen idee hoe lang het nu duurt en met 480mbits maar het lijkt me een leuk verschilletje ;D

doe mij er maar eentje ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Teejoo


papaleo

Ik meet een download snelheid van 1355.9 KByte/sec,hoeveel Mb/s is dat dan?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

angel66

ik haal met mijn nieuwsgroep abo gemiddeld 113 MB per seconde

ik heb alles in 1 extra

dus ik krijg ook weer een nwe modem?

Martinus

hoe zit het eigenlijk nu met download limiet? wat mag je zonder pardon nu downloaden zonder meteen een gele kaart te krijgen? Ooit zat ik bij cheap ass telfort (zat ongeveer naast de kast en dus wast erg snel) en heb nooit iets gehoord met 400GB plus per maand.
............

Kjelt

Quote from: angel66 on April 27, 2011, 09:58:53
ik haal met mijn nieuwsgroep abo gemiddeld 113 MB per seconde
Ik neem aan dat je 113Mb/s bedoelt? Scheelt een factor 8 nl.

Teejoo


Nooff


riwi

:)


Hier geen verhoging. Maar 480mbit zou wel helemaal belachelijk snel zijn. Ik hou het nu vaak al amper bij kwa par en unrar en op de juiste plek wegzetten :)

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbo

Teruggeschakeld van 120Mb naar 40Mb.

Met een NASje in de meterkast is de noodzaak voor supersnel downloaden een stuk minder geworden.  Laat dat ding maar brommen.   Als het klaar is automatisch par-checken alles extracten naar mapje 'new', en hop weer in standby.   Dune aan,  NAS automatisch uit standby en kijken maar.  


Nooff

 :D

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack