Forse verhoging internetsnelheden bij Ziggo (per één april)

Started by Ghosty J, March 24, 2011, 16:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghosty J

23/03/2011
Forse verhoging internetsnelheden bij Ziggo
Ziggo gaat vanaf 1 april in fasen de snelheden van méér dan 1 miljoen internetklanten fors verhogen. Het gaat daarbij om de bundels Alles-in-1 Basis en Plus en abonnement Internet Z2. Deze producten zijn op dit moment qua snelheid vergelijkbaar met de gangbare ADSL-verbindingen. In de nieuwe situatie wordt de downloadsnelheid van Alles-in-1 Basis 5x zo hoog, en Alles-in-1 Plus en Internet Z2 (bijna) 2x zo hoog. Het tarief van de diverse internetabonnementen blijft desondanks ongewijzigd.

De verhoging vindt plaats in de periode van 1 april tot september. Nieuwe klanten krijgen de verhoogde snelheden per 1 april. Bestaande klanten worden persoonlijk per brief en e-mail over de wijziging en over de datum van hun verhoging geïnformeerd. Vorig jaar is bij de bundel Alles-in-1 Extra de hoogste downloadsnelheid al opgevoerd naar 120 Mbps. Daarmee heeft de consument de hoogst mogelijke internetsnelheid in Nederland.

De verhogingen van de diverse producten op een rijtje:

Product Down/upload in Mbps
Alles-in-1 Basis van 2/0,25 naar 10/1
Alles-in-1 Plus van 22/4 naar 40/4
Internet Z2 van 15/2,5 naar 30/3


bron: Ziggo


Ziggo geeft KPN op web (bijna) KO-klap

weblog Ziggo, het grootste kabelnet van Nederland, verhoogt de snelheden van zijn basispaketten voor internet. De traagste internetsnelheid van Ziggo is nu bijna net zo snel als de snelste van KPN's adsl.
Vandaag maakte Ziggo bekend van een paar populaire pakketten per 1 april de downloadsnelheden te verhogen (en nee: ik geloof niet dat dit een grap is).

De laagste snelheid gaat bij Ziggo van 2 megabit per seconde download en 0,25 mbps upload naar respectievelijk 10 en 1 mbps. In feite is er nog een lagere snelheid, van 5/0,5 maar die is er alleen als (onvoordelig) los aanbod waar waarschijnklijk heel weinig vraag naar is.

Degene die iets meer dan het minimum wil, krijgt vanaf volgende maand bij Ziggo 30/3 of 40/4. Het maximum blijft onveranderd: 120 mbps download en 10 mbps upload.

Met 10/1 is Ziggo nog één verdubbeling verwijderd van wat KPN op zijn adsl-net als theoretisch maximum kan bieden. Officieel is dat 20/2. In de praktijk is dat al flink lager omdat bij adsl de afstand tussen gebruiker en KPN-centrale de snelheid fors beïnvloedt. Zo krijg ik thuis niet de geadverteerde 20 maar maximaal 16 mbps, terwijl de upload onder de 1 mbps blijft steken.

KPN schermt nog wel met 40/3, maar dat zal alleen lukken als er vdsl aanwezig is (bijna nergens ingevoerd) of glasvezel tot in de meterkast loopt (nog bijna nergens ingevoerd).

Met de op één na langzaamste aanbeiding (30/3) levert Ziggo dadelijk dus al méér dan wat pakweg 95 procent van de KPN-klanten kunnen krijgen. De knock-out voor KPN's internetaanbieding lijkt nabij.

Kortom: op die paar kleine plekken na in Nederland waar glasvezel ligt, heeft Ziggo (net als de meeste andere kabelnetten dat in hún regio hebben) nu een monopolie op wat je 'standaard-internet' zou kunnen noemen.

Dat is een interessante ontwikkeling. Want toen KPN tien jaar geleden een bijna-monopolie op snel internet verwierf met zijn adsl-net, werd KPN gedwongen concurrenten toe te laten op dat adsl-net. Als de Opta een beetje consequent is, moet het nu de deuren van Ziggo gaan openen voor Tele2 en al die andere internetaanbieders.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-technologie/article/detail/1864145/2011/03/23/Ziggo-geeft-KPN-op-web-bijna-KO-klap.dhtml
http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-technologie/article/detail/1864145/2011/03/23/Ziggo-geeft-KPN-op-web-bijna-KO-klap.dhtml
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Kjelt


bartvv

Krijgen we dan nu allemaal eerst een nieuw DOCSIS 3.0 modem van Ziggo? Daar hoor ik de laatste tijd niets meer over.

Volgens mij gaat 120MB niet werken met de 'oude' Motorola modems, en bovendien ben je met DOCSIS 3.0 gelijk klaar voor IPv6.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Data_Over_Cable_Service_Interface_Specification
http://tweakers.net/nieuws/57645/ziggo-zet-nieuwe-stap-in-uitrol-docsis-30.html


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Ghosty J

Zijn al een aantal mensen na een modem reset al de 40 mbit hebben

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bartvv

Hier 16,5 MB downloadsnelheid, ook na modem uit en aanzetten. Maar ik heb hier nog een 'ouderwets' Motorola SBV5121E Cable Modem.
Een kennis van me die hier vlakbij woont heeft al wel spontaan van Ziggo een nieuw Cisco DOCSIS 3.0 modem ontvangen 2 weken geleden, daar werkt het nu supersnel.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Durk

Ik heb de 120mbits maar haal dat zelden.. af en toe is de snelheid <1 mbits. Nog steeds niet goed geholpen door de helpdesk. Dus echt tevreden ben ik niet mijn overstap naar Ziggo.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

garmtz

Quote from: Durk on March 25, 2011, 08:23:34
Ik heb de 120mbits maar haal dat zelden.. af en toe is de snelheid <1 mbits. Nog steeds niet goed geholpen door de helpdesk. Dus echt tevreden ben ik niet mijn overstap naar Ziggo.

Misschien ligt het aan de fysieke kabelverbinding? Zelf aangelegd of laten doen?

Kingpin

Hier 122  :headbanging: maar dan wel zonder tussenkomst van m'n router die geen GbitLan heeft  :closedeyes: Hang nu max aan 80Mb/s als de pc achter de router zit, ook niet verkeerd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Durk

Quote from: garmtz on March 25, 2011, 10:52:13
Misschien ligt het aan de fysieke kabelverbinding? Zelf aangelegd of laten doen?

Eerst zelf, toen laten doen door monteur; helpt niks. Ik meet met laptop direct in modem. Modem zit boven de hoofdaansluiting van de kabel.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

bartvv

Het is nu 3 april ondertussen, en ik meet nog geen verhoging hier in 071.



Maar ik heb ook nog geen DOCSIS 3.0 modem ontvangen van Ziggo.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Bant


gsuk

ik haal altijd  waardes tussen 117 en 121

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Raymen

hier in tilburg haal ik dit ;)



Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Sjettepet

Hier hetzelfde als bij Durc: Met 120 abonnement nog nooit boven 20 Mb uitgekomen. Soms (vaak) zelfs < 1Mb.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Martinus

............

Dirc

Ik had 120, nooit gehaald, dus nu mooi terug naar het 40 mbit abo'tje nu de verschillen kleiner zijn.

Ghosty J

Hier in Meppel ook nog steeds geen verhoging. Nog steeds maar 30mbit
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Jeroen de Waal


Jeroen de Waal

Quote from: Ghosty J on April  4, 2011, 13:05:03
Hier in Meppel ook nog steeds geen verhoging. Nog steeds maar 30mbit

Ghosty ik testte eerst ook op ookla en kreeg dan een lagere snelheid gemeten.
Probeer je snelheid eens te testen op speednet en kies een server in de buurt.


Jeroen.

garmtz


Ghosty J

Quote from: Jeroen de Waal on April  4, 2011, 13:22:32
Ghosty ik testte eerst ook op ookla en kreeg dan een lagere snelheid gemeten.
Probeer je snelheid eens te testen op speednet en kies een server in de buurt.


Jeroen.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Jeroen de Waal