The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

eddy135

Ik vind het ronduit zwaar overpriced, maar goed.... :dozingoff:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#2277
 ;).  Aldus jullie enthousiaste ervaringen bevestigend .

twani

#2278
Edit:  de testdatum vermeldt bij de Kii moet zijn 09-15 en NIET 09-12... 

Tikfoutje van de mannen.

Martin!!!

Quote from: twani on September 13, 2015, 17:05:44
Exit:  de testdatum vermeldt bij de Kii moet zijn 09-15 en NIET 09-12... 

Tikfoutje van de mannen.

Als de punten dan maar wel goed zijn overgenomen  ;D
mainly British stuff

katwax

Quote from: eddy135 on September 13, 2015, 16:56:18
Ik vind het ronduit zwaar overpriced, maar goed.... :dozingoff:
Volgens mij was het de goedkoopste opstelling die je kon horen op de beurs.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

twani

Quote from: Martin!!! on September 13, 2015, 17:09:07
Als de punten dan maar wel goed zijn overgenomen  ;D

Gelukkig ook nog een begeleidend stukje tekst erbij, wordt eea ook wel duidelijk.

Erg goed kennelijk, helaas ook erg lelijk. 

Maar goed...speakers zijn om naar te luisteren :)

eddy135

Quote from: katwax on September 13, 2015, 17:10:29
Volgens mij was het de goedkoopste opstelling die je kon horen op de beurs.
Dan was de rest dus nog meer overpriced! ;D

Er wordt hier heel normaal over gedaan, maar 10K voor een set compact-luidsprekers is gewoon heel veel geld...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

katwax

Quote from: eddy135 on September 13, 2015, 17:12:59
Dan was de rest dus nog meer overpriced! ;D

Er wordt hier heel normaal over gedaan, maar 10K voor een set compact-luidsprekers is gewoon heel veel geld...
Het is net iets meer dan een luidspreker.
Al wat je nog nodig hebt is een computer (kodi) in mijn geval.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: eddy135 on September 13, 2015, 17:12:59
Dan was de rest dus nog meer overpriced! ;D

Er wordt hier heel normaal over gedaan, maar 10K voor een set compact-luidsprekers is gewoon heel veel geld...
10000€ is idd niet weinig, maar het zijn dan ook geen "normale" monitor luidsprekers zoals we die allemaal kennen van andere fabrikanten.

ze zijn idd klein van formaat, maar daar stopt dan ook elke overeenkomst met andere kastjes van deze grootte
je hebt geen versterkers meer nodig.
je hebt een echte fullrange weergave (kom daar nog maar eens aan voor dat geld, zelfs bij andere "actieve" sets) vanaf 20Hz.
interne DAC, dus ook je digitale bronnen (laptop/streamer/CD..) kunnen rechtsreeks worden aangesloten
maar belangrijkst van al; de plaatsing is niet zo kritiek als bij ongeveer alle andere speakers, wat maakt dat deze bvb tegen een muur aan geplakt (8cm afstand minimaal is het advies) ook geweldig klinken.  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

En vergeet de kabels niet.....uhhh...die kan je dus wel vergeten.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Quote from: chansig on September 13, 2015, 17:32:29
En vergeet de kabels niet.....uhhh...die kan je dus wel vergeten.

Gr Hans
yep, en het is hier (denk ik) nog niet gezegd, maar hij heeft dus ook wifi aan boord  ;) (WISA meer bepaald, waar je dus de nog uit te komen controller voor nodig zal hebben)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

zegel

Quote from: Dynky on September 13, 2015, 17:35:37
yep, en het is hier (denk ik) nog niet gezegd, maar hij heeft dus ook wifi aan boord  ;) (WISA meer bepaald, waar je dus de nog uit te komen controller voor nodig zal hebben)

Ik begreep dat er een kleine en tzt ook een uitgebreide controller komt.
De kleinere is gebaseerd op de Grimm audio LS1, [urlhttp://www.grimmaudio.com/hifi-products/loudspeakers/ls1-remote/[/url], de grote krijgt meere ingangen w.o. Spdif , coax en analoog
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

newday

Quote from: zegel on September 13, 2015, 21:28:17
Ik begreep dat er een kleine en tzt ook een uitgebreide controller komt.
De kleinere is gebaseerd op de Grimm audio LS1, [urlhttp://www.grimmaudio.com/hifi-products/loudspeakers/ls1-remote/[/url], de grote krijgt meere ingangen w.o. Spdif , coax en analoog
Eh, had jij niet onlangs de Square V gekocht of is dat niet doorgegaan?

katwax

#2289
Quote from: jvanhambelgium on September 13, 2015, 16:53:14
AH, altijd leuk die early adopters 😈
Dan kom ik wel eens luisteren als het zover is.

Nu, wat ervaren jullie dan zo fenomenaal aan dit product behalve de afwezigheid van "een sweetspot" ? Enorme diepgang dat je deze "full range" mag noemen? Hebben jullie elektronisch werd in demo gehoord?

10k voor een setje is dan ook niet niets, je hebt natuurlijk geen preamp en versterking meer nodig en dat scheelt ook wel 😇
Ik zal een poging wagen om het uit te leggen.

Ik heb dus eerste alle andere kamers gedaan, te beginnen met Marten luidsprekers aangestuurd door Jeff Rowland versterking. Klonk niet verkeerd, maar de ruimte was niet goed genoeg als het over laag ging. Gydo moest bekennen dat dit de moeilijkste ruimte was.
Dan Russel K aangestuurd door ASR Emitter, deze was veel mooier in balans dan wat ik bij Marten gehoord heb en staat op nr2 van de show.
Harbreth aangestuurd door de nieuwe Lindemann, zeer mooi, maar weinig laag dus vandaar nr3.
Alle andere konden mij niet bekoren.
Als laatste (zolder) de Kii Three gaan luisteren, redelijk bewust na wat ik van Dynky had gelezen->
Ik zet mij neer bijna achteraan omdat daar nog plaats was -> het was een nr van Simon & Garfunkel (volgens mij vader) en alles viel direct juist.
Daarna is er vanalles gevolgd qua muziek jazz, klassiek, gregoriaans, reggae, ...
En wat je de luidsprekers ook voede (vanaf een laptop met foobar) breekbare stemmen, koor, orgel, zeer diepe bas, ...
Het was er als het er moest zijn, maar het was er niet meer als het weg moest zijn en dit in een ruimte waar qua akoestiek niets was gedaan.
Elk nummer gaf je dat live gevoel, plaatsing, detail. Alles, maar ook alles klopte gewoon.
Zelfs een nummer van Daft Punk (op vraag van mijn vrouw) dat hij ergens moest opgraven klonk live :)

Ik heb al vaak goede dingen horen spelen (ook slechte), maar zoals dit had ik tot nu toe nog nooit mogen meemaken.

en nu ga ik stoppen met het vervuilen van Dynky zijn topic :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: katwax on September 13, 2015, 22:17:04
...
en nu ga ik stoppen met het vervuilen van Dynky zijn topic :)
no worries, 'k zie het absoluut niet als vervuiling, wel integendeel  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

zegel

Quote from: newday on September 13, 2015, 21:52:54
Eh, had jij niet onlangs de Square V gekocht of is dat niet doorgegaan?
Niet. De verkoop van mijn trinity''s verliep erg moeizaam, duurde lang en de opbrengst viel tegen. Ik koos voor een meer courante speaker . Je merkt het goed op, ben heel gecharmeerd van de Kii, ga vrijdag luisteren
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Kaakberg

Eigenlijk wel jammer dat we die 10K al eerder uitgegeven hebben.....zit een leuke marge op dit spul; misschien is er nog iets in te ruilen?

etienne v

Quote from: Dynky on September 13, 2015, 22:20:45
no worries, 'k zie het absoluut niet als vervuiling, wel integendeel  ;)
Opvallend dat de gebruikers van d-klasse versterkers van deze speakers gecharmeerd zijn.
Ik vond de demo vandaag niet slecht,maar ook niet echt overtuigend.Toch de mindere van bvb de
Grimm ls1 ,imho .

katwax

Quote from: etienne v on September 13, 2015, 23:41:35
Opvallend dat de gebruikers van d-klasse versterkers van deze speakers gecharmeerd zijn.
Ik vond de demo vandaag niet slecht,maar ook niet echt overtuigend.Toch de mindere van bvb de
Grimm ls1 ,imho .
De Grimm was die met zijn magneet membraan?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

etienne v

Quote from: katwax on September 13, 2015, 23:44:09
De Grimm was die met zijn magneet membraan?
De Grimm is een ander gelijkaardig project van Putseys,die bij vorige pastorij shows werd voorgesteld.

katwax

Quote from: etienne v on September 14, 2015, 00:03:03
De Grimm is een ander gelijkaardig project van Putseys,die bij vorige pastorij shows werd voorgesteld.
Vorig jaar heb ik moeten missen wegens ziekte.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: etienne v on September 13, 2015, 23:41:35
Opvallend dat de gebruikers van d-klasse versterkers van deze speakers gecharmeerd zijn.
Ik vond de demo vandaag niet slecht,maar ook niet echt overtuigend.Toch de mindere van bvb de
Grimm ls1 ,imho .
dan verschillen we in deze van mening ;D

ik heb de LS1 (met subs) vorig jaar gehoord en vond hem echt z'n geld niet waard (ruim boven de 20000€ als ik me niet vergis?)

dan vind ik de prijs/kwaliteit verhouding van deze Kii Three véél beter...niet in het minst omdat ik hem ook gewoon beter vond klinken dan die LS1 combi.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: etienne v on September 13, 2015, 23:41:35
Opvallend dat de gebruikers van d-klasse versterkers van deze speakers gecharmeerd zijn.
Ik vond de demo vandaag niet slecht,maar ook niet echt overtuigend.Toch de mindere van bvb de
Grimm ls1 ,imho .
Ik was er samen met mijn vrouw en vader. Mijn vrouw geeft geen ruk om welke klasse het gaat, als het maar goed klinkt, maar ze weet nog net wel dat ik klasse D heb.
Mijn vader is totaal niet thuis in die wereld en weet het verschil niet.
Beide waren zeer onder de indruk van wat de Kii Three liet horen.
Trouwens voor zover ik kon waarnemen was dit ook de ruimte waar de mensen het langste bleven luisteren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Quote from: katwax on September 14, 2015, 21:38:24
Ik was er samen met mijn vrouw en vader. Mijn vrouw geeft geen ruk om welke klasse het gaat, als het maar goed klinkt, maar ze weet nog net wel dat ik klasse D heb.
Mijn vader is totaal niet thuis in die wereld en weet het verschil niet.
Beide waren zeer onder de indruk van wat de Kii Three liet horen.
Trouwens voor zover ik kon waarnemen was dit ook de ruimte waar de mensen het langste bleven luisteren.

Allez, het zal aanschuiven worden voor M&G requestjes denk ik om deze doosjes eens te horen.Het leuke is dat ze met 15kg eigenlijk gewoon portable speaker(tjes) zijn.
Kamerakoestiek blijft kamerakoestiek natuurlijk ;-) dus als je luisterplek tegen een muur zit ga je hier wel degelijk ook issues hebben hoor. Dat is soms het lastige aan demo's. Op een ruimte zolder, waar je achter de laatste rij stoelen nog 7m heb tot een harde muur is dat een ander verhaal, reflectief gedrag is daar niet zo relevant.

En dan vraag ik me af hoe je dat gaat inregelen en die "dingskes" nog temperen ? Met een "bass regeling" ergens op je media-speler ?
Het cardioid gedrag van deze speaker (tot een bepaalde frequentie) zal wel wat minder reflecties geven, maar als ik 10k zou uitgeven wil ik die toch wel eens in m'n eigen kamer gehoord willen hebben ... of je moet echt zo "begeistert" zijn geweest  :devil: :clapping: :clapping: :popcorn: :popcorn:

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)