The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

rovinggecko

Een md600 en een akurate dsm is een aparte combi. De dsm streamt toch ook?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: garmtz on October 18, 2014, 23:17:58
Een Akurate DSM is zo ontzettend goed... Prima keuze! Aparate phono is niet echt nodig, de phono stage in de DSM is uitmuntend... Zou die zeker vergelijken met de aparte phono pre die je al hebt. De phono card in de DSM Is zowel MM als MC trouwens (met vaste afsluitweerstand van 180 Ohm voor MC). Zou dus de ADSM ook in de kamer laten staan en met lange gebalanceerde kabels naar de eindversterker(s).
ik zal de phono stage vd DSM wel beluisteren, maar ik hoop eigenlijk niet dat hij beter is dan Jerry's bouwsel, want dan wordt m'n hele plan overhoop gegooid om de DSM buiten de kamer te plaatsen  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: rovinggecko on October 18, 2014, 23:27:39
Een md600 en een akurate dsm is een aparte combi. De dsm streamt toch ook?
yep, de DSM streamt ook, net als de Sonos en de Mac Mini

ach, de één kan niet kiezen welke draaitafel hij 't leukst vindt...ik heb dat ook een beetje met streamers  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

#1903
Quote from: Dynky on October 18, 2014, 21:53:52
het was ff geleden, maar er is weer eens wat nieuws te melden.
hij kostte me een ritje van 970km, maar de prijs was het dan ook waard  8)



Gewedig mooi, geniet ervan.. Ik heb zijn kleinere broer en dat klinkt al fantastisch!

Ps je gaa die mooie linn toch wel in de woonkamer plaatsen!?

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on October 19, 2014, 00:03:33
yep, de DSM streamt ook, net als de Sonos en de Mac Mini
Je hebt de Sonos en de Mac Mini niet meer, toch?

Quoteach, de één kan niet kiezen welke draaitafel hij 't leukst vindt...ik heb dat ook een beetje met streamers  :D
Ik heb een donkerbruin gevoel dat, wanneer ik bij dat punt ben aangekomen, het bij mij hetzelfde verhaal wordt bij de streamers... :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

rovinggecko

Quote from: Dynky on October 19, 2014, 00:03:33
yep, de DSM streamt ook, net als de Sonos en de Mac Mini

ach, de één kan niet kiezen welke draaitafel hij 't leukst vindt...ik heb dat ook een beetje met streamers  :D
Nu je dat zo zegt, er staan er hier ook 4 :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: Joris1971 on October 19, 2014, 08:59:41
Ps je gaa die mooie linn toch wel in de woonkamer plaatsen!?
nope, de hoofdreden waarom het net de ADSM is geworden is dat ik hem buiten de kamer wil plaatsen...wat dankzij de degelijke controle via de (Kinsky) app ook perfect kan.
ik ben niet zo van het apparatuur uitstallen, 'k heb het qua looks liever clean en puur, zonder al teveel kastjes als het ff kan  ;)

wel heb ik bewust een zwart model gekocht omwille vd latere verkoop (alles wordt ten huize D wel eens verkocht, dus ook deze zal ooit weer gaan ;D), wat met zwarte units imo gewoon makkelijker verloopt dan met grijze exemplaren.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: rovinggecko on October 19, 2014, 10:11:31
Nu je dat zo zegt, er staan er hier ook 4 :)
ach, het is hier ook niet de bedoeling dat die allemaal gaan blijven.
het volgende project wordt het optimaliseren van de Mac Mini setup, maar dat gaat de nodige tijd vragen en die is hier nu vrij schaars (enkel de weekends) om er echt ten volle mee bezig te zijn.
er goed geluid uit krijgen icm een DAC is vrij eenvoudig, maar er ook stabiel en in goede kwaliteit services als Qobuz FLAC streaming draaiende op krijgen, wordt al wat minder evident...dus ik weet nog wel wat te doen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on October 19, 2014, 10:00:46
Je hebt de Sonos en de Mac Mini niet meer, toch?
beide staan hier, dus jawel ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Ik mis in Kazoo ook nog de Qobuz interpretatie, maar die gaat er vast wel komen

Joris1971

Waarom heb je 3 streamers?
Bedoel nu met de akurate dsm kun je toch de andere 2 verkopen?

Dirk

de Sneaky DS gaat wslk ook wel in de verkoop.
maar de Sooloos en Sonos staan hier zo elk om hun eigen redenen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

435km enkele rit, dan moet het echt wel de moeite zijn geweest.

Wat zijn de redenen waarom je juist voor een DSM gekozen hebt?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Quote from: katwax on October 19, 2014, 17:39:05

Wat zijn de redenen waarom je juist voor een DSM gekozen hebt?

Vraag ik mij ook af, met als achtregrond dat ik ooit een Klimax Renew / 0 van je heb overgenomen, beter ( naar mijn mening) of gelijkwaardig ( er zijn er die dat vinden) aan de ADSM
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Dirk

Quote from: katwax on October 19, 2014, 17:39:05
Wat zijn de redenen waarom je juist voor een DSM gekozen hebt?
de 2 hoofdredenen
* schakelen van voldoende analoge inputs, daarbij gebruik makend van een analoge volumeregeling (de SDSM of MDSM hebben minder ingangen)
* volledig te bedienen dmv een stabiele app (unit staat buiten de luisterruimte)
bijkomende redenen
* goede streamer aan boord (ik ken intussen zowat 75% vh DS gamma adhv eigen ervaringen, ben maw bekend met de kwaliteiten)
* schakelen van digitale bronnen, via optische/coaxiale inputs, maar ook via HDMI, wat maakt dat alles straks via de ADSM gaat lopen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Hoeveel analoge inputs heeft de dsm?
Ga je ook de HDMI gebruiken?

Dacht dat de streamer niet op de lijst zou staan, aangezien de collectie die je momenteel hebt :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

#1916
3 analoge inputs
HDMI gebuik ik voorlopig niet, al komt daar wslk straks wel de Digicorder oid op aangesloten (die loopt nu nog via de optical out), al naargelang wat ik met de beeldweergave ga doen (die beslissing is nog niet genomen ;))

vwb de streamer aan boord, dat is een leuke extra.
de streamer van deze Akurate generatie biedt imo echt veel VFM.

De Sonos staat hier nog maar om één reden; Qobuz FLAC streaming
De Sooloos config waar ik momenteel van geniet is dan weer beresterk op het vlak van de UI, dat is ook de redne waarom ik die weer in huis heb gehaald, al is het deze keer zonder de 818, dat was me wat te gortig.
Of de Mac Mini in dit speelveld echt een bedreiging vormt qua zowel SQ als bedieningsgemak zal nog moeten blijken, maar daar ben ik zelf eigenlijk ook reuze benieuwd naar  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Heldere keuzes... :)   Ik ben zo stom geweest om weer eens een Akurate DSM en 2200 van de zaak thuis neer te zetten en ja... Tja... ;) 

denoontje

Quote from: garmtz on October 19, 2014, 22:14:09
Heldere keuzes... :)   Ik ben zo stom geweest om weer eens een Akurate DSM en 2200 van de zaak thuis neer te zetten en ja... Tja... ;) 

mooi spul hoor....

katwax

En wat gebruik je nu als eindversterker?
Weet dat je een nieuwe klasse D ging bouwen, maar zou kunnen dat ik ondertussen wat achter sta :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: garmtz on October 19, 2014, 22:14:09
Heldere keuzes... :)   Ik ben zo stom geweest om weer eens een Akurate DSM en 2200 van de zaak thuis neer te zetten en ja... Tja... ;)
jaja, ik wordt hier ook wel blij van wat ik hoor...ook van de digitale ingangen btw (tv, Sonos en Sooloos zijn nu digitaal aangesloten), die klinken verrassend prettig ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: katwax on October 19, 2014, 23:51:12
En wat gebruik je nu als eindversterker?
Weet dat je een nieuwe klasse D ging bouwen, maar zou kunnen dat ik ondertussen wat achter sta :)
door de helse drukte op het werk de voorbije weken ben ik hier samen met Jerry nog geen stap verder in geraakt, maar deze week ga ik één en ander eindelijk in gang zetten...dus de nieuwe nCores komen er aan, al wordt het wat later dan verwacht  ;D
ik speel dus nog altijd op een eenvoudige loaner van Jerry, maar die doet het prima   en alle versterkers klinken toch hetzelfde, right?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

#1922
Quote from: garmtz on October 19, 2014, 22:14:09
Heldere keuzes... :)   Ik ben zo stom geweest om weer eens een Akurate DSM en 2200 van de zaak thuis neer te zetten en ja... Tja... ;)

Eigenlijk ben je met deze twéé gedistingeerde kastjes helemaal klaar, topspúl!

En nu?  Spaarrekening ruïneren?


Of worden deze honneurs bij jullie thuis reeds zeer professioneel en gepassioneerd door de vrouw des huizes waargenomen.  :tounge2:

💅👠👢👙💼👜👝👛🎽👗👚💃 :devil: :devil: :devil: ;D

garmtz


Quote from: twani on October 20, 2014, 07:15:02
Eigenlijk ben je met deze twéé gedistingeerde kastjes helemaal klaar, topspúl!

En nu?  Spaarrekening ruïneren?


Of worden deze honneurs bij jullie thuis reeds zeer professioneel en gepassioneerd door de vrouw des huizes waargenomen.  :tounge2:

[emoji140][emoji151][emoji152][emoji160][emoji161][emoji162][emoji163][emoji164][emoji157][emoji156][emoji155][emoji126] :devil: :devil: :devil: ;D

Geen van beide... Geen spaarrekening, want niet genoeg inkomsten om te sparen...

garmtz

Hey Mr. D  :), nog een tip: kijk in Konfig even onder de 'Volume' tab en zet de 'Output Attenuation' op de waarde die er voor zorgt dat je tussen de 60 en 75 draait ongeveer. Het maximaliseert de resolutie van de digitale volumeregeling en geeft je gelijk de beste 'range' op de volumeregeling voor jouw situatie.