The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: Bama on August 16, 2014, 23:06:19
Ik heb geen originele Rembrandts hangen dus ga me zeker even verdiepen in die akoestische panelen, ik vraag me alleen af hoe belangrijk het is waar ik ze hang.
Als het geen originele zijn maakt het niet uit.  De echte mogen niet in het zonlicht en zo.

Bama

Ok, bedankt, ik heb gelukkig ook een vochtige vrouw dus dat helpt ook neem ik aan?

twani

#1852
Quote from: Streamz on August 16, 2014, 22:29:40
Dynky, prima hoor. We denken gewoon verschillend over de mate van visuele impact. In mijn situatie zou het betekenen dat het kozijn en een deel van het glas van alle ramen in meer of mindere mate visueel geblocked wordt, voor jou is zoiets kennelijk onzichtbaar.

En voor jou is zo'n dik paneel met een of andere reproductieprint aan de muur acceptabel, mijn idee van schoonheid ligt op een iets ander niveau.

En zo zijn er nog een paar verschillen, jij noemt de opmerkingen van AbZ "iets voorzichtig aan de kaak stellen," ik noem het "vooringenomen," "beperkt" en "lomp. " Zo niet "onbeschoft."

Hij is AbZoluut níet lomp ;)

AbZ

Quote from: Bama on August 16, 2014, 23:10:36
Ok, bedankt, ik heb gelukkig ook een vochtige vrouw dus dat helpt ook neem ik aan?
Met sommige activiteiten wel.

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

RZeemering

Quote from: Streamz on August 16, 2014, 22:29:40
En voor jou is zo'n dik paneel met een of andere reproductieprint aan de muur acceptabel, mijn idee van schoonheid ligt op een iets ander niveau.

Als je alleen origineel aan de muur wilt hebben, wat ik me overigens goed voor kan stellen, dan zou ik eens kijken of je een zeegezicht van Jan Cremer aan de muur kunt hangen. Dan heb je echt een fantastisch diffuserpaneel!
Maar alleen al qua grootte zijn ze helaas niet te doen in een woonkamer, en dan heb ik het nog niet over het geld gehad :P
Ik weet niet van wat voor kunst je houdt. Maar fotografie is dan natuurlijk een hele goede optie. Hoewel er niets boven een echte print gaat als het gaat om kwaliteit, zijn er vast fotografen die hun werk wel op een akoestisch panelen zouden willen printen?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

AbZ


Jumping Jack

Geen groot verlies als ik het zo teruglees. Als je geen zichtbare akoestische aanpassing wil/kan, dan moet je je daar maar bij neerleggen. Heb ik ook gedaan  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

maar jij hebt toch ook zo'n smaakloos Ikea foto-absorber hangen? 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Klopt. Maar dat is het dan ook terwijl er nog wel één en ander te verbeteren valt. Die ikea-dingen zijn trouwens niet echt goedkoop om toch zo smakeloos te zijn  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

spotgoedkoop zijn ze idd niet, maar omdat je er eender welke foto op kan laten printen vind ik dat wel één vd meest aangewezen oplossingen die in een gemiddelde woonkamer toe te passen is.
btw; als je een andere print (echt van bij de Ikea oid) zou vergelijken van dezelfde grootte, dwz ook in een strak frame, dan denk ik dat je niet zo gek veel goedkoper zou uitkomen...alleen doen die dan niks positiefs aan je akoestiek... ;)

welke dikte van Akotherm (isolatie) heb jij trouwens gekozen achter je foto?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Het dikste wat easy-akoestiek kon leveren, 4,6cm als ik mij niet vergis.

Het is inderdaad geen brol, zowel het alu frame als de print zijn gewoon erg goed gedaan.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RZeemering

Quote from: AbZ on August 18, 2014, 16:30:54
RZ, bespaar je de moeite.  Steamz trok het niet meer.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144309.msg2665401#msg2665401

hmmz ach welja... zo  gaat dat op fora...  :yin-yang:
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

rovinggecko

Hebben we eigenlijk ooit jouw ervaring met de drie contenders mogen horen?
Ter lering ende vermaek?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

nope, maar die ga ik hier verder ook niet toelichten, want ik heb geen zin om de 2 andere kandidaten in een slecht daglicht te stellen door er een heel verhaal over te gaan afsteken wat eigenlijk nog weinig relevant is  ;D
het zijn alle drie mooie speakers, waarvoor er ongetwijfeld liefhebbers zijn.
het feit dat er genoeg mensen zijn die de 40.1 (en andere Harbeths) absoluut niks vinden, zegt genoeg over de wansmaak van mezelf en de waarde die iemand daar allemaal aan moet hechten...dus dat is imo echt niet anders vwb mijn oordeel over de 2 andere kandidaten :D

wat ik wel wil doen, is even zeggen hoe die top 3 er dan voor mijn oren verder uit zag, dat zegt misschien wel iets

1: de 40.1 ...kreeg van mij een 9,5/10 bij de demo, maar inmiddels neigt hij wel erg dicht tegen de 10/10 aan, dus hier bij me thuis en met de hulp van de AM 2.0DC
2: de Sophia3 ...zat zo rond de 8,5/10
3 (en op voor mij verrassende afstand): de Zero 1
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on August 19, 2014, 20:51:24
nope, maar die ga ik hier verder ook niet toelichten, want ik heb geen zin om de 2 andere kandidaten in een slecht daglicht te stellen door er een heel verhaal over te gaan afsteken wat eigenlijk nog weinig relevant is  ;D
het zijn alle drie mooie speakers, waarvoor er ongetwijfeld liefhebbers zijn.
het feit dat er genoeg mensen zijn die de 40.1 (en andere Harbeths) absoluut niks vinden, zegt genoeg over de wansmaak van mezelf en de waarde die iemand daar allemaal aan moet hechten...dus dat is imo echt niet anders vwb mijn oordeel over de 2 andere kandidaten :D

wat ik wel wil doen, is even zeggen hoe die top 3 er dan voor mijn oren verder uit zag, dat zegt misschien wel iets

1: de 40.1 ...kreeg van mij een 9,5/10 bij de demo, maar inmiddels neigt hij wel erg dicht tegen de 10/10 aan, dus hier bij me thuis en met de hulp van de AM 2.0DC
2: de Sophia3 ...zat zo rond de 8,5/10
3 (en op voor mij verrassende afstand): de Zero 1

10/10 -> nooit meer ander luidsprekers dan? :)

Nu ben ik zelf nog meer benieuwd om die Zero is te gaan beluisteren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

ik doe niet zo snel dergelijke uitspraken, maar andere speakers is wel ff het laatste waar ik nu aan denk ja  ;D

een Mac mini (als streaming bron) daarentegen staat wel op het verlanglijstje, dus wie weet komt die nog wel eens...en een andere DAC...en een ander eindbak...en en en  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Quote from: Dynky on July 25, 2014, 21:58:32
die passen hier niet bij...dan wordt het veels te strak  ;)
;D

katwax

Er is inderdaad nog veel om mee te spelen/testen buiten luidsprekers natuurlijk :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

VlisChris

Van 9.5 naar tegen de 10 omdat je aan het geluid begint te wennen, en dus ook meer de positieve kanten beter begint te leren kennen?
Of mag ik vragen waarom je nu nog enthousiaster bent dan bij de demo?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Dirk

niet omdat ik eraan begin te wennen

Quote from: Dynky on August 19, 2014, 20:51:24
...hier bij me thuis en met de hulp van de AM 2.0DC

dus
1) omdat de akoestiek hier bij me thuis anders/beter is, althans...ik vind de akoestiek hier iets beter, laat ik het zo zeggen ;)
2) omdat de DC het laag wat beter onder controle houdt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VlisChris

Ah, duidelijk!
Daar heb ik te snel overheen gelezen. Thanks!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

rovinggecko

Quote from: Dynky on August 19, 2014, 20:51:24
nope, maar die ga ik hier verder ook niet toelichten, want ik heb geen zin om de 2 andere kandidaten in een slecht daglicht te stellen door er een heel verhaal over te gaan afsteken wat eigenlijk nog weinig relevant is  ;D
het zijn alle drie mooie speakers, waarvoor er ongetwijfeld liefhebbers zijn.
het feit dat er genoeg mensen zijn die de 40.1 (en andere Harbeths) absoluut niks vinden, zegt genoeg over de wansmaak van mezelf en de waarde die iemand daar allemaal aan moet hechten...dus dat is imo echt niet anders vwb mijn oordeel over de 2 andere kandidaten :D

wat ik wel wil doen, is even zeggen hoe die top 3 er dan voor mijn oren verder uit zag, dat zegt misschien wel iets

1: de 40.1 ...kreeg van mij een 9,5/10 bij de demo, maar inmiddels neigt hij wel erg dicht tegen de 10/10 aan, dus hier bij me thuis en met de hulp van de AM 2.0DC
2: de Sophia3 ...zat zo rond de 8,5/10
3 (en op voor mij verrassende afstand): de Zero 1
Thanks. Interessant dat de zero 1 zo anders beviel. Aan de andere kant is dat toch ook wel een echt ander type dus kan me voorstellen dat het geluid dan gewoon niet jouw ding is.

En natuurlijk top dat alleen maar beter bevalt thuis en je keuze mooi bevestigd wordt :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

MAW

Quote from: Dynky on August 15, 2014, 15:22:18
ik ben errrg tevreden met deze aanschaf  :headbanging:   
het maakt van de 40.1 als het ware een 41  :D

Dat klinkt goed. Mooi dat je tevreden bent. Ik heb niet alles gevolgd, maar zijn de panelen er inmiddels ook?
Gr. Martijn

Dirk

yep, plafond is klaar, absorber panelen hangen er en een beetje DSP rondt het mooi af  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea