The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

daanvanduif

Tv erg mooi opgehangen. Waar laat je alleen de stroomkabel? (Of zie ik hem over het hoofd?)
Corazón

Jumping Jack

Dat is allemaal photoshop. Er staat eigenlijk een grote Ikea-kast en er is ook helemaal geen raam... Kijk maar eens naar de reflecties in dat flesje water. Geshopt zeg ik.



;D

Het blijft een erg mooie ruimte met een duidelijk doel: muziek!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Erg gave ruimte geworden!

Die zwevende tv is ook wel erg mooi gedaan.

Eddye

Erg mooie ruimte. Leuk idee om zo de TV op te hangen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ

#1779
Gefeli met de nieuwe aanwinst!  :pompom:  Ziet er weer geweldig uit  8)

Een kamerplant erbij  :o  Vraag me af wie die heeft neergezet  :sly:

Dirk

Quote from: AbZ on August 14, 2014, 10:56:29
Een kamerplant erbij  :o  Vraag me af wie die heeft neergezet  :sly:
2 zelfs  :wacko:
op een ochtend stonden ze er plots  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

#1781
Quote from: Dynky on August 14, 2014, 11:38:23
2 zelfs  :wacko:
op een ochtend stonden ze er plots  :dontgetit:
:D  (toch enig begrip voor stereo?  of zijn het 2 verschillende?)

Anyway machtige speakers  O0

lynch1979

Erg mooi Dirk  :worship:

Is dit je definitieve keuze geworden wat betreft speakers?

Ik zie namelijk kleine stands buiten staan....misschien de Harbeth PS3?  ;)

Dirk

wat je buiten ziet zijn de krukjes/stands die onder de Barefoots zaten  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Quote from: Dynky on August 14, 2014, 17:09:17
wat je buiten ziet zijn de krukjes/stands die onder de Barefoots zaten  ;)

Aha....zat in de buurt  ;)

Dirk

#1785
Quote from: Bas Akkerman on August 14, 2014, 07:22:13
Tof Dirk! Juist het extra laag van de Monitor 40 vond ik destijds bij BB&G te overweldigend waardoor het midden wat minder open werd weergegeven en weggedrukt.  Zo te horen gaat jouw ruimte er beter mee om. Inderdaad de homogeniteit, zowel in klank als het overweldigende geluidsbeeld kwamen op mij heel overtuigend over.

Heb je nou nog de Meridian?  Sorry, lost track... Erg mooie combinatie denk ik!
m'n ruimte is natuurlijk behoorlijk (akoestisch) aangepakt, dus dat helpt wslk wel een hele hoop vwb dat beruchte laag van de 40.1.

de 818 is alweer een tijdje weg, al zag ik dat degene die hem gekocht heeft in de UK, de unit nu ook weer aanbiedt op HH-forum, dus ik twijfelde wel heel even ;D

m'n set bestaat nu uit ;
3 digitale bronnen: netbook/JRiver  of  Linn Sneaky  of  Sonos (wegens Qobuz), allen aangesloten op een Black Lion Audio - White Sparrow DAC
de SL-1210 voor het zwarte goud
alles via een passieve pre met active phonotrap, compleet gemod door Jerry  ;)
eindversterking ; Hypex dual mono nCore (die binnenkort wslk wordt vervangen)


Quote from: Joris1971 on August 14, 2014, 07:28:32
Erg mooi  :wub:

Is dit jouw woonkamer of aparte luisterruimte?
Indien het eerste dan woon je volgens mij alleen  ;D

Ps hebben de boven, beneden, links, rechts buren geen last vd muziek? Gezien het uitzicht verneem ik dat je in een appartement/flat woont.
dit is mijn woonkamer, maar ik woon hier (officieel) alleen, dus heb wel vrij spel vwb de inrichting etc  ;)

buren rondom (is idd een flat) hebben echt geen last van me, ik ben immers niet doof  :D    enkel de bovenburen storen mij soms, maar dan draai ik het volume gewoon een tikje hoger


Quote from: daanvanduif on August 14, 2014, 09:25:32
Tv erg mooi opgehangen. Waar laat je alleen de stroomkabel? (Of zie ik hem over het hoofd?)
de kabels (= stroom/coax/optische kabel/Cat5...want ook de Telenet Digicorder en een kleine router hangen nog mee achter de tv) lopen allemaal door één kabelgoot die bijna dezelfde kleur heeft als het grijs vd ramen, dus voor de centrale (verticale) raamlijst die je ziet hangt dat gootje (van 4cm breedte) wat dus vanaf het plafond komt...en dat loopt tot achter de tv, maar dankzij de kleur valt het visueel dus bijna volledig weg.


Quote from: Jumping Jack on August 14, 2014, 09:28:00
Dat is allemaal photoshop. Er staat eigenlijk een grote Ikea-kast en er is ook helemaal geen raam... Kijk maar eens naar de reflecties in dat flesje water. Geshopt zeg ik.

;D

Het blijft een erg mooie ruimte met een duidelijk doel: muziek!
ik wou dat ik het zo shoppen kon  ;D

muziek en de set staan hier idd redelijk centraal, dat hoor ik wel meer van bezoekers...maar het bevalt mij in elk geval geweldig  8)


Quote from: AbZ on August 14, 2014, 11:40:23
:D  (toch enig begrip voor stereo?  of zijn het 2 verschillende?)

Anyway machtige speakers  O0
exact gelijk, dus perfecte symmetrie, ze zijn maw wel degelijk te trainen  >:D

ze klinken imo net zoals ze er uit zien, indrukwekkend en always "under control"  O0



Quote from: lynch1979 on August 14, 2014, 11:46:41
Erg mooi Dirk  :worship:

Is dit je definitieve keuze geworden wat betreft speakers?

Ik zie namelijk kleine stands buiten staan....misschien de Harbeth PS3?  ;)
thx  ;D

ik zie op de markt momenteel geen enkele speaker die ik liever in huis zou willen (los van budget zelfs), dus ik gok dat deze wel even gaan blijven staan ja  :inlove:

ze hebben maar één nadeel...een surround setup is zo lastig om neer te zetten :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Alle Harbeths uit de Monitor serie zijn zeer precies gevoice-matched... ;). En uiteraard moet die 818 terugkomen! Een actieve pre-amp geeft vaak meer dynamiek/timing/presence dan een passieve... En de 818 is een erg goeie... (en daarnaast streamer).

twani

#1787
Quote from: garmtz on August 14, 2014, 21:06:21
Alle Harbeths uit de Monitor serie zijn zeer precies gevoice-matched... ;).
Garmt, bedoel je hiermee de hele M40-serie of juist specifiek een "aan elkaar gematched" paartje?

Sorry voor de domme vraag maar ik "pak 'm even niet" :blush:

rovinggecko

Zie dat je er uit bent? Uiteindelijk 'gewoon' een stapje groter dus.
Niet te veel afgegaan op de Harbeth posse, maar gewoon je eigen oortjes gevolgd neem ik aan :)

Wat extra fundament kan ik me wel iets bij voorstellen.

Veel plezier met de beauties!

Zag overigens jouw 818 ook weer langskomen, mooie kans mocht je weer terug willen. Is dan net of je hem even verhuurt hebt ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

Quote from: rovinggecko on August 14, 2014, 21:44:29
Veel plezier met de beauties!

Zag overigens jouw 818 ook weer langskomen, mooie kans mocht je weer terug willen. Is dan net of je hem even verhuurt hebt ;)
dat plezier gaat wel lukken, don't worry  ;)

zo dacht ik er idd ook ff over, maar bizar genoeg vraagt hij (ook aan mij) nog exact hetzelfde als wat ie ervoor betaalt heeft  :D (al doet hij in z'n draadje wel uitschijnen dat hij er geld op toelegt, da's dus echt niet zo ;))
nee maar all kiddin' aside, ik heb er momenteel gewoon het geld niet voor (over), simple as that.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

lekker ontwaken met Mirel Wagner op de achtergrond...absoluut geen straf om dan vroeg op te staan  ;D

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Quote from: Dynky on August 15, 2014, 06:35:51
lekker ontwaken met Mirel Wagner op de achtergrond...absoluut geen straf om dan vroeg op te staan  ;D



Vinyl?

Klinkt inderdaad heerlijk en zeker in de ochtend  ;D

Dirk

nope, al een paar keer beluisterd via Qobuz (FLAC), is ook geen straf  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Quote from: Dynky on August 15, 2014, 08:09:04
nope, al een paar keer beluisterd via Qobuz (FLAC), is ook geen straf  ;)

Aha, haar nieuwe album ook al beluistert?

Dirk

dankzij jouw vraag (en Qobuz) ben ik die nu dus aan het beluisteren...en de eerste nummers vallen 100% in de smaak, thx!  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

lynch1979

Quote from: Dynky on August 15, 2014, 08:21:59
dankzij jouw vraag (en Qobuz) ben ik die nu dus aan het beluisteren...en de eerste nummers vallen 100% in de smaak, thx!  ;)

:thumbs-up:

newday

Ook via youtube (maar dan via Songcast naar de stereo) is dit fijne muziek.
Waarom had ik hier nog nooit van gehoord?

garmtz

Quote from: twani on August 14, 2014, 21:25:08
Garmt, bedoel je hiermee de hele M40-serie of juist specifiek een "aan elkaar gematched" paartje?

Sorry voor de domme vraag maar ik "pak 'm even niet" :blush:

De speakers uit de serie - M20.1, M30.1 en M40.1 - zijn met elkaar 'voice matched'. Dit omdat ze in surround vaak door elkaar (kunnen) worden gebruikt. De individuele speakers uit 1 serie zijn overigens ook op 0,1 dB nauwkeurig gematched...

RZeemering

Quote from: Dynky on August 15, 2014, 06:35:51
lekker ontwaken met Mirel Wagner op de achtergrond...absoluut geen straf om dan vroeg op te staan  ;D


wauw! bedankt! net even via youtube beluisterd en gelijk maar een album besteld haha
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Dirk

Quote from: garmtz on August 15, 2014, 10:24:13
De speakers uit de serie - M20.1, M30.1 en M40.1 - zijn met elkaar 'voice matched'. Dit omdat ze in surround vaak door elkaar (kunnen) worden gebruikt. De individuele speakers uit 1 serie zijn overigens ook op 0,1 dB nauwkeurig gematched...

damn...daar gaat m'n goed voornemen om nu nog ff niet aan surround te gaan zitten denken  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea